Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 41 ... 193 194
VincentK

Kunnen we een beetje inschatten hoe Healy het gaat doen als de hellingen langer worden? Om te stellen dat hij daar tekort gaat komen is voorbarig, want veel heeft hij er niet gereden. En een maand geleden dachten we ook dat hij tekort zou komen in bijv LBL. Lange afstanden kan hij prima aan (is inhoud) en hij is niet explosief. Beide plussen zou ik zeggen.
Wie kan er wat zinnigs over zeggen?

floda

Zojuist met veel twijfel arensman voor het eerst uit mijn team gehaald. Eigenlijk zegt alles dat hij nog tekort komt dit jaar en teveel mannen bij ineos voor zich heeft, denk ik toch met drie tijdritten en die lastige derde week dat hij een eind moet komen. Maar hij twijfelt zelf iedere keer zo.
De sprinters ben ik nu wel uit op plekje zeven na (meerdere kandidaten voor), tenzij mm of ackermann vandaag het tegendeel bewijzen waardoor ik nog ga veranderen.
Mis wel echt de zekere heuvelaanvallers. Lafay, Rota, Healy en Leknessund kunnen het wel maar zeker ….

Boasson en Hagen

Healy gaat 1 etappe winnen wanneer jij hem op de bank hebt en verder in alle overgangsetappes 114e worden. Daarom laat ik hem links liggen.

Geoffrey1420

Hoe denken jullie dat de tijdrit van kamna is ten opzichte van almeida?

Punchen of verzuipen

Dat kun je vrij makkelijk opzoeken via bijvoorbeeld procyclingstats, Sander. Ze hebben vier keer dezelfde tijdrit gereden.
https://www.procyclingstats.com/race/tirreno-adriatico/2023/stage-1
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2022/stage-2
https://www.procyclingstats.com/race/volta-a-catalunya/2021/stage-2
https://www.procyclingstats.com/race/volta-ao-algarve/2020/stage-5

Guido Maltempi

Bij Bahrain toch geen Rajovic, wel dubbele voornaam:

https://bahraincyclingteam.com/bahrain-victorious-announces-giro-ditalia-lineup/

Maurimaler

'@Sander De Wit
Tirreno 23 Kamna:2 Almeida: 7
Giro 22 Kamna:8 Almeida: 11
Catalunya 21 Kamna:22 Almeida:3
Algarve 20 Kamna: 14 Almeida:22

https://www.procyclingstats.com/rider_vs_rider.php?type=tt&filter=Filter&id1=lennard-kamna&id2=joao-almeida&s=same-race-results

De Haai van Milheze

Zou toch voor de puzzel op z'n minst iets leuker zijn als ze Milan niet weer voor 2 miljoen terugplaatsen. Voor 1M/1.5M wordt het weer een optie.

kevinraar

heb nu dit team gemaakt
Everpoel
Roglic
Thomas
Vlasov
Uran
Pozzovivo
Ganna
Mollema
Pedersen
Garviria
Cavendish
Albanese
Bonifazio
Buitrago
Cort
Pinot
Lafey
Cerney
Rota

blijkt dat ik nog 1.5 miljoen over heb kan onder ander dit veranderen
Rota en lafey eruit

Erin doen
Mcnulty
Masnada

optie 2
Mollema eruit voor hart

Optie 3
Uran eruit kemna of kuss

YSoSerious

'@kevinraar McNulpunty lijkt me niet de beste optie
En Cerny mag je er ook uithalen, die gaat helemaal niet mee, dat geeft je nog meer mogelijkheden

Daan De Jager

Wat denken jullie van Vine ? Twijfel of ik 2 miljoen aan hem uit geef plus een barta erbij of 1,5 voor cauruso plus 1 miljoen voor kung

Thomberg

Milan verwacht ik niet zoveel van:
I’m happy to have Jonathan here, even though we won’t be able to give him much support on the stages that suit him. But he should be able to find some space once the GC boys are safe.

We have Edoardo as climbing support, Jasha Andrea & Jonathan as flat support, but of course everyday we will have an objective in mind.”

Philippo Ganna

Ik verwacht ook niet veel van Milan, maar het doet me wel twijfelen aan een vrij zekere pick van Pasqualon. Die leek in mijn ogen toch voor alle lastige sprints opgeschreven voor Rajovic. Nu Milan mee gaat zullen ze wellicht ook in de minder vlakke sprints voor Milan rijden.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Volgens Wielerflits in het pooltips artikel gaat Team DSM niet voor Dainese, maar voor Mayrhofer in de sprints

niek-vdv

Interessante voorbeschouwing van Movistar, zij rekenen op 8 kansen voor gaviria: rit 2, 3, 5, 6, 10, 11, 17 en 21. Hebben dus geen vertrouwen in etappe 14, maar wel in etappe 3.

Geoffrey1420

punchen en mauri! Thx voor de link!

nasibal

'@Niek

Los van wat waarheid is straks:

A) Die pooltips video is ongetwijfeld opgenomen voordat ze bij WF doorhadden dat Dainese Vandenabeele verving
B.) .. Het zijn de pooltips van WF....

Laatst gewijzigd
Dion

Eerste opzetje gemaakt maar totaal niet tevreden:

- Pozzo erin maar nu bij Israël eigenlijk weinig vertrouwen
- Wel Thomas, geen Hart...
- Zowel Cort als Healy erin. Cort pak je hoogstwaarschijnlijk in tijdrit wel punten mee. Verder bang voor heel veel nulpunters.
- Geen Almeida, geen vlasov. Allebei vooraf toch zekere punten.

Verder denk ik dat Kuss een goede pick gaat zijn. Duidelijk wanneer op te stellen, vooral week 3. Laat hij daar nou sterk zijn. Mocht Roglic het goed doen dan heb je de teampunten cadeau.

Papa Bart

To Ganna or not to Ganna, that’s the question!

rbc1912

Vandaag ook weer weinig wijzer geworden wat betreft de sprinters. Matthews leek in orde, maar 3 miljoen vind ikwel erg gortig. Cort zou precies hetzelfde kunnen en maar 1 miljoen. Alleen Cort is wat onbetrouwbaarder dan Matthews. En Pedersen wil je ook niet thuis laten.
Broerlief ook weer typisch broerlief vandaag. Niet top, maar er altijd wel bij voor de plaatsen 5-10. Gewoon degelijk zonder uitschieters.
Acke heeft zijn klimmersbenen nog niet gevonden in ieder geval

Laatst gewijzigd
Yskoud

Vandaag juist wel hier en daar wat wijzer geworden.

- Matthews vorm is prima, maar mist gewoon snelheid om mee te doen voor podium.
- Fiorelli en Consonni zaten er keurig bij.
- Dalla Valle vandaag derde en is sterkste sprinter van Corratec.
- Ackermann en Cimolai niet sterk genoeg om paar heuvels te overleven.
- Gabburo sprint niet mee, ook niet in een uitgedund peloton.
- Arne Marit was vanaf begin dit jaar de beoogde kopman voor vandaag maar doet vandaag DNF.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Gabburo is geen sprinter en z’n sprintende teamgenoot Fiorelli zat er nog bij . Kan je dus niks over zeggen

Yuri2222

Ik heb wat lopen puzzelen en na het invullen van de etappeselecties per dag vraag ik mij af waarom je nog een klassementsman mee zou nemen deze giro die niet kan tijdrijden.

Stel Haig, Carthy, Pozzo etc. verliezen de eerste 2 tijdritten meer dan 2 minuten (in totaal) op alle klassementsmannen met een goede tijdrit (+-12 man). Gaan ze dan aanklampen voor plek 12-15? Sommige wel, maar andere zullen zich gaan richten op etappes en dan worden deze renners meteen een stuk minder interessant, want welke rit stel je ze dan op?

& dan nog zonder te spreken over de laatste tijdrit, waar ze ook weer tijd kunnen verliezen.

rbc1912

Of ze kunnen elke bergetappe volle bak ten aanval gaan trekken om het tijdverlies goed te maken natuurlijk. Ik snap je redenatie en ik zit daar ook mee in mijn hoofd, maar er blijven diverse scenario's mogelijk uiteraard

Thomberg

'@Yuri een aantal dingen om rekening mee te houden:
- op de almeidas en vlasovs gaan ze geen minuten verliezen dus al helemaal niet op 8-10 klassementsmannen (buiten Roglic en evenepoel). En die minuten kunnen ze makkelijk terugverdienen in de bergen op de carusos.
- je moet eigenlijk hopen dat als je een type Carthy neemt hij op 4-5 minuten staat en dan naar hartelust gaat aanvallen. Maakt hem alleen maar interessanter

1 2 ... 41 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.