Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 43 ... 193 194
nasibal

7 sprinters 9 klassementsmannen 2 aanvallers en 2 knechten. De keuze voor de derde week wordt hierdoor wel minder.

Minder? Als ik het zo zie heb je voor de 3e week 9 AK mannen, 2 aanvallers, 2 teampuntenpakkers en 1 puntentrui om op te stellen ;)

@Big Apple

ZIe ik je daar nu echt een de Volta Limburg classic vergelijken met een lastige rit-in-lijn in de Giro door een Italiaans landschap?

Laatst gewijzigd
Kip

Vine interessante renner waarmee verschil gemaakt kan worden. Zou de berg trui iets voor hem zijn?
Volgens mij gaat ie eerst voor AK

Vine, die zijn laatste wedstrijddag afwerkte op 21 februari. Toen moest hij de UAE Tour verlaten met een slepende knieblessure, die inmiddels achter de rug lijkt. In januari maakte de kersverse aanwinst van UAE-Team Emirates nog indruk met een redelijk onverwachte overwinning op het Australisch kampioenschap tijdrijden en een knappe eindzege in de Tour Down Under.

Niet dat we op basis van die twee zeges hem een plekje toedichten in deze lijst, want daarvoor moeten we vooral terug naar de Vuelta van vorig jaar. Daarin toonde Vine zich - in het shirt van Alpecin-Deceuninck - plots één van de betere klimmers ter wereld, met ritzeges op twee zware aankomsten bergop.

In deze Giro d'Italia zal zijn ploeg hem op het begin weinig druk opleggen, maar het kan zomaar zijn dat hij á la Richard Carapaz (2019) boven komt drijven in de laatste dagen en plots meedoet om de zege. Het potentieel zou er moeten zijn, maar de zekerheid is er allerminst: dat zijn de leukste kandidaten!

BigApple

'@nasibal. Het gaat er vooral om of hij enigszins een heuvel over kan.

Neem dan 6e etappe Catalunya. Strong, Hayter, Oldani en Venturini worden gelost, terwijl Groves zegeviert aan de finish.
Hij kan best een heuvel over. Ik zeg niet dat ik het een geweldige keus vindt voor Scorito!

nasibal

'@Big Apple

Haha ik ben het ook maar met je eens hoor. Groves heeft prima laten zien dat hij dat kan. Ik vond alleen je vergelijkingsmateriaal wat ongelukkig gekozen en zit je daar een beetje op te treiteren. Duidelijk tijd voor mij om naar bed te gaan ;)

BigApple

Om dan toch maar de twijfels erin te gooien. Groves wordt wel vaak 9e of 10e waar hij gewoon top-3 zou moeten kunnen. Zo’n 1e rit Parij-Nice is gewoon matig. Nog achter Coquard en Matthews 😳

Kanarie

Rajovic niet meer op de lijst, dubbele voornaam is weer toegevoegd.

Thomberg

'@BigApple, Jep dat is het moeilijke met Groves..
Kan prima een paar keer door een Ackerman gepasseerd worden.

De 3 toppers zijn interessant duur gemaakt. Ik twijfel over Pedersen gezien z’n prijs en. Zware voorjaar ook.

Gaviria heeft ook prima renners mee voor sprint aantrekken

LuckyLuuk

Vraagje over captain. Worden alle punten verdubbeld die hij verdiend dus ook punten voor berg punten of jongeren klassement. En team punten hoe zit het daarmee ?

RikLarssen

'@LuckyLuuk enkel de daguitslag punten van de captain worden verdubbeld. Truien en teampunten dus niet.

LuckyLuuk

'@RikLarssen. Dankjewel dat is goed om te weten.

Ric

Maken jullie hier de keuze om:
Renner 8 en 9 (in de 3e week) te kiezen voor opvullers:
1. In de zin van teamgenoten Roglic en/of REV
2. Blijven vertrouwen op die aanvallende klimmer die je hebt meegenomen (type buitrago/pinot/fortunato/Rubio etc etc). Met dus mogelijk 3x een 0 punter en dan mogelijk 1 of 2 keer prijs. Met een beetje geluk ook een keer als captain.

Maestro Mello

'@Ric ik houd van aanvallend koersen dus mijn voorspellingen mogen ook wel een beetje opportunistisch zijn. Ik zou daarom zeker een klimmende aanvaller opstellen, met daarbij de uitleg doe @nasibal al eerder gaf. Consequent blijven opstellen tenzij er écht tekenen aan de wand zijn dat die renner niet meer gaat scoren.

Vorig jaar had ik dat met Covi, die 4x nulpunters scoorde en op de laatste dag nog even een ritwinst binnenhaalde. Dat bezorgde mij de winst in mijn subleague.

Boasson en Hagen

In week 3 is vaak wel duidelijk welke renners die aanvallende klimmer zijn. Vorig jaar kon je in die bergritten Carthy, Arensman, Fortunato, Leemreize, Bouwman, Ciccone, etc blind invullen. De kunst is om die renners al in je team te hebben. Als ze continu teleurstellen en al 5x 0 punten hebben gepakt, zou ik absoluut voor de zekere teampunten gaan.

Nijmos

'@julian: als jij er sowieso een paar van 500k meeneemt dan is Mayrhofer daarvoor een van de logische opties ja. De vraag is wel of je hem dan dus ook gaat opstellen in etappe 2 en 5. Zo ja, dan riskeer je een nulpunt waar anderen met een net iets duurdere jongen (zeg 750k-1m) wel 24 punten scoren. Zo niet, waarom heb je hem dan mee? Kun je dan niet beter een bartra kiezen die je wel daadwerkelijk ergens opstelt, ookal is het maar twee keer.

Mayrhofer is wat mij betreft pas een optie als je denkt gedurende de ronde redelijk snel te kunnen gaan inschatten of hij zich mengt. In sprintetappes is iemand die 3x 0 scoort veel schadelijker dan in bergetappes omdat de ook betaalbare alternatieven wel consistent scoren.

ZK

'@nijmos: hoeveel punten denk je dat Bartra in tijdrit behaalt in dit sterke deelnemersveld wat tijdrit betreft. Niet veel lijkt mij namelijk. Denk dat je dan in zijn plaats nog beter een teamgenoot van REV kan meenemen.

Laatst gewijzigd
Lars1986

'@nasibal: Je geeft eerst aan dat het meenemen van reserves onzinnig is, omdat je in feite met een man minder begint. Vervolgens betoog je dat je vaak met pakweg 17 serieuze namen begint, en 3 renners waar je in feite geen concreet doel mee beoogt. Dan doe je in feite toch precies hetzelfde? Met het verschil dat jij ze 'leuke' renners noemt, en een ander ze wellicht als 'reserve' betiteld. Ik zie daar wel heil in. Je gaat namelijk altijd uitvallers of tegenvallers hebben. Daarbij kunnen de gasten die je als reserve betiteld ook verrassen waardoor ze alsnog heel waardevol worden.

Dingetje

Er is bij mij iets ontzettend mis aan het gaan. Heb momenteel Pedersen, Gaviria, Groves en Matthews allen geselecteerd. Er zijn genoeg goedkope klimmers en ontzettend weinig betrouwbare goedkope sprinters. Toch voelt het team zo niet in balans...
Bovendien grote twijfels over Kamna. Kan een goede tijdrit rijden, maar is nog geen absolute zekerheid. Daarnaast bergop niet de sterkste, maar scoort wel vaak vanuit een voordelige situatie. Vraag me af of hij deze giro niet teveel gaat plakken om constant 12e te worden met het oog op een klassement. Bovendien verwacht ik ook geen teampunten zoals vorig jaar met Hindley het geval was. Hij staat er voor nu in maar zit op de schopstoel. Hoe denken jullie er over?

FrankSteenbergen

Niek-vdv, waar lees je over die voorbeschouwing van Movistar? Op hun website vind ik niks dan een kort artikeltje....

zomaareens

Gaat Matthews in de openingstijdrit vlammen? om etappe 3 naar het roze te rijden?

R. D.

Eindelijk zijn er odds voor de punten -en bergtrui. Ligt het nu aan mij of is het gek dat Healy niet eens genoemd wordt, zijn ze die vergeten ofzo of is hij van de lijst afgehaald ?

Bij de puntentrui valt vooral Cort op, die toch wel heel hoog staat.

KV

'@Nijmos

Denk dat je na etappe 2 wel al zal kunnen inschatten wie het DSM sprintertje wordt (alhoewel met die gekke DSM'ers weet je natuurlijk nooit... ). En in die etappe zal je "normaal gezien" wel degelijk kunnen opvullen met bv REV en (indien nog nodig) een slaafje.

Laatst gewijzigd
Lars1986

Als we IDL mogen geloven dan is de puntenverdeling voor de maglia ciclamino gewijzigd. Weet iemand of dit klopt? Ze geven nu aan dat bijv de nr 2 en 3 van een vlakke rit 40 en 34 punten krijgen, terwijl het vorige jaren van 50 naar 35 en 25 afliep.

Lo Zar

Ik wil hierbij gewoon even zeggen dat de puzzel dit jaar hors categorie is.. heerlijk ;-)
(of is dit inherent aan een post-klassiekerspel-depressie?)
....
Leknessund heb ik definitief gecancelled maar wil graag wel de blauwe-fomo-vogel maar zie geen andere prettige 750k optie. Misschien toch Der Koni. Of The Doctor. Beter is waarschijnlijk 3 of 4 500k 'reserves'/'plekje 9+ renners' om een topzwaar AK en sprint team te verkrijgen. Voorts ben ik van mening dat teampunten nog steeds ondergewaardeerd worden.

Ketjap Manis

Ik zie dat Groves toch wel populairder is dan Gaviria vanwege zijn trein en klimcapaciteiten. Maar Gaviria heeft geen treintje nodig omdat hij een meester is in positioneren. En daarnaast vind ik hem handiger en sneller in een vlakke sprint dan Groves. En in Romandië klom Gaviria weer vrij aardig toch? Met hulp, dat wel..Blijft een breinbreker.

jm dvg

Aj hirt bevestigd wat ik al dacht. Die gaat goed zijn in week 3. Hopelijk blijven de meesten bij Van Wilder 😉

1 2 ... 43 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.