Misschien dan nog beter Max Kanter meenemen. Die is ook maar 500k. Zet je alleen in als er iets met Gaviria zou gebeuren. Maar dan weet je ook dat die wel een top 20 misschien zelfs rond plekje 10 kan sprinten. Van Mayrhofer weten we dat eigenlijk helemaal niet. Het voordeel van een zo'n echte reserve is dan volgens mij dat je er minder kans op een nul mee hebt dan wanneer je een Mayrhofer als 9e man zou gaan proberen. Dan heb ik op plekje negen liever een truipunter of een teampunter. Of is dat soms te risicoloos voor een gouden bekertje?
Onzekere sprinter van 500k is prima te beredeneren. Je kunt hem meenemen, evt zelfs eerste sprintetappe niet opstellen of eenmaal een mogelijke 0 punter voor lief nemen. Je hebt in dit spel ook niet per se 20 man nodig, met 17 kun je prima uit de voeten. Dan is Mayrhofer een perfecte renner die een hoop kan scoren als blijkt dat hij mag sprinten. Mag hij niet sprinten en valt Dainese niet uit, dan stel je hem verder niet op en kost het je ook geen punten. Hij is in mijn scenario dus een extra optie, Nice to have, geen must have voor je opstelling. Je kan er elke dag toch maar 9 opstellen. En er komen altijd uitvallers. Toch fijn als je dan een 500k sprinter achter de hand hebt. Veel effectiever in te zetten dan een aanvaller waarvan je niet weet wanneer hij zal aanvallen. Voor kanter dezelfde situatie, mooie backup sprinter zonder dat het extra geld kost. En zelfs in rol als leadout kunnen ze top 20 rijden in dit veld en evt teampunten pakken bij succes van Gaviria/Dainese
Een andere vraag ter discussie. Wat zou zwaarder opwegen. Ganna zijn twee tijdritten plus eventueel roze in de eerste stages tov Carthy zijn eindpunten qua klassement. Gok dat Ganna mogelijk nog wel ergens gaat aanvallen ook, maar dan heb je hem waarschijnlijk toch niet opgesteld, maar van Carthy verwacht ik op de klassement etappes ook niet echt top 5 finishes.
'@jm dvg Waarom niet Hirt en Van Wilder? Van Wilder ook heel interessant voor de tijdritten namelijk:
In de Giro is het Van Wilders doel om in de bergritten zolang mogelijk bij Evenepoel te blijven, ’tot hij beslist om ervandoor te gaan’. Maar er zijn ook nog drie tijdritten, waar hij ook kansen voor zichzelf ziet. “Het is de bedoeling dat ik minstens twee van de drie tijdritten voluit zal gaan: de openingstijdrit en de klimtijdrit op de voorlaatste dag. De tijdrit halfweg zal afhangen van hoe ik mij op dat moment voel. Ik rijd graag tijdritten en ik wil zien wat ik waard ben in zo’n sterk deelnemersveld.”
Arensman kwam er wel wat beter in de laatste etappes, maar blijft een onzekere factor. Iets zegt mij dat Hart er in week 3 doorhaan gaat zakken en dat Arensman dan juist op zn best zal zijn, maar dat is echt een gevoels kwestie. Thomas in mijn ogen nu de meest zekere factor van de Ineos mannen.
Volgens mij is Thomas juist de meest onzekere factor. En niet alleen van de Ineos mannen, naar van het hele spel. Kan, gezien zijn resultaten tot nu toe wellicht helemaal niks worden, maar kan ook derde worden en een karrenvracht punten binnen harken. Volgens mij het hoogste risico per miljoen, deze Giro.
Er zijn toch wel wat "vlakke" ritten waarbij enkele sprinters de hellingen niet overleefd zullen hebben en Ballerini wel. + Cerny/Serry zie ik eerder als de pure knechten voor Evenepoel. Als Ballerini in een uitgedund peloton (pakweg 60 renners) er nog bij zit verwacht ik toch dat hij mag sprinten voor de zege? Vraag is alleen hoe vaak dat gaat gebeuren omdat er vluchtersgroepen gaan weg zijn + hij dan nog maar 4e wordt en hoeveel punten je dat dan oplevert. Natuurlijk ook wel teampunten met Evenepoel
Vind Healy ook een lastige kwestie inderdaad. Ik verwacht dat door zijn plotse doorbraak en de hype rondom hem zijn pickrate heel hoog gaat zijn. Zeker voor de prijs van 1 miljoen. Verwacht er zelf ook niet zoveel van, maar ik heb toch flinke FOMO. Want mocht de pickrate inderdaad zo hoog zijn en stelt hij niet teleur, wat zomaar zou kunnen doordat er imo al vroeg een aantal etappes bij zitten waar hij goed mee zou kunnen, loop je flink wat punten mis op de meute. Voor nu gaat die 1 miljoen bij mij toch naar zijn Deense ploegmaat.
Ik haal weinig voldoening uit de aankondiging van Matthews. Als Eschborn Frankfurt een generale repetitie was dan zullen ze de koers hard proberen te maken en zo de snelle mannen proberen te lossen. Dat is leuk voor een etappe of 3-4, maar de overige etappes moet hij wel sprinten voor plek 5-10 om zijn prijs waard te zijn. Doet hij dit niet dan neem ik liever een combinatie van Consonni en Vendrame. Helaas weinig informatie.
'@FC XAvi
ik snap wat je zegt, maar Thomas is wel de enige van de kopmannen van INEOS die meerdere keren bewezen heeft zich goed te kunnen voorbereiden op een grote ronde en dit dan ook 3 weken vol te houden. Ik ben het met je eens dat ook Thomas nog steeds onzeker is, maar wel het hoogste plafond en ik denk dat de onderkant bij allemaal even laag is. Ik neig dan toch naar het kiezen voor ervaring (en daarbij neem ik ook zijn uitspraken mee, waar hij een stuk zelfverzekerder overkomt dan Arensman). Hart zn niveau in the alps was al te goed om ook in de zwaarste week van de giro nog top te zijn imo.
Ik vind Thomas helemaal niet zo onzeker. Als hij niks tegen komt (en dat geldt voor iedereen) is zijn vloer juist enorm hoog. Je kan je inderdaad afvragen of het potentieel van Hart niet iets hoger ligt, maar de vloer van Hart is wat mij betreft ook lager.
Als ik me bij iemand geen zorgen maak over de uitslagen in het voorseizoen is het wel Thomas.
Inderdaad exact zoals @madeinstars beschrijft lijkt mij. Als ik me bij een renner deze Giro niet blind staar op het voorseizoen is dat bij Thomas, maar toch is hij voor mij nog geen zekerheidje. Hart staat er al vanaf het eerste moment in en dat blijft zo. De grote vraag voor mij is Thomas of Almeida. Voor Almeida geldt dat hij een zekere puntenpakker is en ook in het voorseizoen heeft laten zien dat hij goed is. In een grote ronde lijkt mij het plafond van Thomas hoger, zoals we afgelopen Tour zagen, dan die van Almeida. Wie ik echt geen zekerheid vind in die derde week, waar hij wellicht niet eens de sterkste van UAE gaat zijn bergop (lees; Vine). Dit zal tot aan de start een breinbreker blijven denk ik, voor nu gaat toch nog de voorkeur naar Almeida....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.