Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 45 ... 193 194
Hommeles

Ik kan nog niet zoveel met de aankondiging van Matthews. Hij zegt dat hij voor dagsucces gaat. Kan nergens vinden dat hij voor de puntentrui wil strijden en zich gaat mengen in de vlakke sprints. Want als hij dat zou doen, dan is hij wél interessant.

niek-vdv

Team Jayco heeft het wel over 'fast finishes' en 'undulating stages more suited to Matthews'
Daarnaast, wanneer Matthews geen andere sprintkopman in de ploeg heeft, sprint hij volgens mij altijd wel mee in de vlakke sprints (zie P-N, TDU, Tour+ Vuelta 2021). Alleen vorig jaar in de Tour (Groenewegen) en Tirreno (Groves) niet

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Thomas staat er bij mij vast in. Volgens mij moet je AK mannen hebben die werken naar een piek in de 3e week (waar zij veel punten gaan pakken). Als er iemand naar een piek kan toewerken is dat onze Welshmen.

R. D.

Na het bestuderen van de laatste odds(ik gebruik nicerodds omdat ze daar verschillende odds combineren)heb ik een team waar ik in eerste instantie erg tevreden over ben.

-geen Almeida, Vlasov en Thomas
-wel Ganna en Hart
-geen Groves
-wel Gaviria, Matthews en Pedersen

2 dingen die me niet lekker zitten zijn;

- nog geen teamgenoten van Roglic en Evenepoel
- het geld is niet op nog 1.5M over

Het 1 zou hier het ander op kunnen lossen alleen ik ben vrij blij met mn 20 renners dus wie drop je dan.

Ik heb dan ook verschrikkelijk veel eenlingen in mijn ploeg

3 x EF
2 x INEOS, TREK, UAE

11 eenlingen.

15 ploegen dus vertegenwoordigd, wel lekker divers :)

Laatst gewijzigd
jan derksen

'@R.D. waarom geen groves maar wel Gaviria?

Tommytom

Mollema is toch eigenlijk een perfecte renner voor deze Scorito-Giro? Ik twijfel echter over de rechtvaardiging van de hoge prijs.

In principe kun je Mollema in 2 tijdritten opstellen.
Daarnaast - bij een puntentrui voor Pedersen - ook als opvullen gebruiken in de sprintetappes. En zonder Ciccone zal hij ook alle ruimte krijgen in etappes voor de goed klimmende vluchters. Dat zijn 10-14 etappes waar je Mollema dus kunt opstellen!

Maar…. 1,5m is veel met dit budget. In de tijdritten verwacht ik hem ergens tussen plaats 10 en 20 (laten we zeggen 24 punten). Laten we ook zeggen dat Pedersen drie ritten wint, en in 14 etappes in de puntentrui rijdt. Omdat er ook een aantal bergetappes tussen zitten, stel ik Mollema in 9 van die etappes op. Aan teampunten komen er dan nog eens 45 punten bij. In de eindafrekening (bij een puntentrui van Pedersen) nog een keertje 80 punten.
En in etappes voor vluchters is er nog kans op eigen punten (laten we zeggen: 40-80 punten).

Overal is het ruw schatten, maar met een puntentrui voor Pedersen zal Mollema voor 1,5m een uitstekende pick zijn, vooral omdat hij in zoveel verschillende etappes punten kan halen.

Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een goedkopere renner met dezelfde kenmerken, maar ik zie m niet (of t moet Ballerini zijn die mee gaat sprinten; dan stel je ze in vergelijkbare etappes op maar verschillen de eigen punten per etappe)

YSoSerious

'@Tommytom met het wegvallen van Ciccone is er misschien wel een mogelijkheid dat Mollema voor het bergklassement wil gaan? Wilde gok hoor

R. D.

Ik heb Gaviria wel en Groves niet omdat ik verwacht dat Gaviria hoger in de puntentrui gaat eindigen. Dit verschil gaat hij maken in de rommelige sprints. Het is leuk om een trein te hebben maar die zal vaker niet dan wel intact blijven.

Laatst gewijzigd
GoldenWallie

Ben ik de enige die overweegt om alleen Pedersen te nemen van de 3 dure sprinters?

zomaareens

Cattaneo is ook echt wel een vette renner voor deze giro, ware het niet dat ie wsch alleen maar moet knechten..

ik overweeg m nog steeds, maar hij is beetje in de luwte dit jaar gebleven... is dat goed of slecht?

R. D.

Nasibal heeft me toch wel overtuigd om weg te blijven bij de twijfelkeuzes. Ik had een bergteam van 11 als ik even Mollema als tijdrijder zie. Dan heb ik dus eigenlijk 2 klimmers teveel, in mijn geval zijn dit Formolo en Konrad. Die kan ik dus beter upgraden met de 1,5M die ik nog over heb naar bijv Ballerini en Affini of Milan en Kung dan wordt de kans op foute opstellingen veel kleiner.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Thomas twijfelt dus nog wel een beetje aan zichzelf, afgaande op zijn eigen podcast. Swift geeft ook nog aan zichzelf deze Giro totaal niet als sprinter te zien, maar dat mag geen verrassing meer heten.

Zutphen

Wat zal de rolverdeling zijn bij Bahrein ?

Antonini

Wel mooi dat er zijn die geen twijfel hebben met G.Thomas terwijl hij dat zelf wel heeft. Geniaal.

Sies

Alsof Thomas zelf weet hoe hij er voor staat

YSoSerious

Ik heb niet eens naar tijdrijders gekeken, en ik klik met gemak 9 top20 kandidaten in mijn etappeselectie, dus ik vraag me inderdaad ook oprecht af of die 2M voor Ganna te rechtvaardigen is, lijkt mij niet

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Vind het wel grappig wanneer Thomas als zekerheidje wordt benoemd, zijn weinig klassementsrenners die regelmatiger vroeg uitvallen dan hem...

Nijmos

'@ KV:

"alhoewel met die gekke DSM’ers weet je natuurlijk nooit… " en precies daar zit het probleem bij DSM. Ze kunnen het ook "dag voor dag bekijken" en dan ben je de klos. Ook als het 'gewoon' Dainese wordt natuurlijk.

Daarnaast moet je wel goed lezen: ik zei niet dat opvullers niet mogelijk zijn in sprintritten, maar wel dat nulpunters schadelijker zijn dan in de bergen. Een nulpunter is iets heel anders dan een opvuller (het verschil is in jouw voorbeeld al minimaal 14 punten als REV de truien draagt). Mayrhofer heeft een relatief groot nulpunter-risico.

Van Bartra verwacht ik ook niet veel, maar het was maar een voorbeeld. Skujins kan ook met Trekpunten en een keer de goede ontsnapping in een typische vluchtersrit. Of Zana als 'reserve'. Afin, genoeg redenen om Mayrhofer links te laten liggen. Al overweeg ik hem ook hoor.

mas22

'@GoldenWallie

Nope, ik ga het zeer waarschijnlijk ook doen zonder Gaviria en Groves. Op die manier kan ik een iets breder sprintteam opstellen.

Wielertje12

'@Zuthpen

Lead Sports Director for the three weeks will be Gorazd Štangelj, who explains more about the team’s overall objectives:

“Jack is our GC leader, and we also have Damiano, Gino & Santiago.

Of course we will look at the situation day by day. There is some very strong competition at the race this year, particularly with so much time trialling, so our goal of the podium would be a really big achievement. Damiano showed great condition at Romandie, Jack in the Alps, Santi at Liege as well as the Alps, and Gino’s form is improving too.”

Lijkt erop dat ze wel voor Jack Haig willen gaan

Nijmos

Ik vind het opvallend dat McNulty niet wordt genoemd in het persbericht van UAE. Wordt tijd dat daar eens een Amerikaanse journalist op toestapt. Is die Armstrong met zijn podcast nog ergens goed voor!!

YSoSerious

Ik was ook mijn sprintteam nog eens onder de loep aan het nemen. Heb voor nu wel Groves, maar ik twijfel nog meer over Consonni, 2 mil, is het dat waard?? Zijn resultaten krijg ik nog niet direct de kriebels van

zeewolde

'@TommyTom die 80 punten waar jij het over hebt in de eindafrekening zijn voor Pedersen zelf. Voor ploeggenoten is het 18.

Scoritop

Ik heb Consonni nu wel, maar rijdt voor plekje 8-15. Had hem vorig jaar en was niet denderend idd.

Daarnaast heb ik toch mijn twijfel over Vlasov. Hij zal in de TT 14-20 eindigen. En dan moet die goed zijn in de laatste week om nog enigszins zijn prijs waard te zijn. Hoe denken jullie hierover?

Mr.White

Een breder sprintteam klinkt wel interessanter, dat ben ik met je eens. Maar ik vind de sprinters onder de 2 miljoen echt alles behalve zekerheden om top 15 te rijden in een sprint, laat staan top 10. Voor een breder sprintteam kom ik dan uit op namen als Fiorelli, Bonifazio, Dekker, Milan, Stewart. Hier word ik niet echt warm van. De iets duurdere mannen zoals Dainese en Ackermann laat ik ook liever links liggen. Een aantal namen van 2 miljoen vind ik dan wel weer interessant, maar om toch de zekerheid te hebben dat je in (gereduceerde) sprintetappes goed scoort lijkt het mij dat je niet om Gaviria of Groves heen kunt. Betwijfel of ze de 3.5 miljoen waard zijn, maar van alle mannen onder de 2mln lijkt het me lood om oud ijzer.

1 2 ... 45 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.