Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 46 ... 193 194
jenzrscl

Bij puntentrui odd geen vendrame tussen, hem vergeten?

Zal hij mee sprinten op het vlakke?

Antonini

Je kan het allemaal niets vinden, maar er zitten toch 10 etappes in met een vlakke aankomst waar er zeker 4 eindigen in een massasprint en 3-4 in een gereduceerde peloton sprint. Dan kun je niet 4 man selecteren en verder teren op wat klassement of teampunten. Een renner als Dainese, Ackermann, Consonni of Milan waar niemand om staat te springen, kan in de juiste vorm wel ineens in de top10 of zelfs top5 van de scorito punten eindigen.

Joop ciclismo

Ik heb op instagram een reactie van Andrea Vendrame gehad en hij zegt letterlijk "ik weet het nog niet"
Het is dus geen duidelijke nee maar ook niet echt een anwoord waar ik iets mee kan haha

R. D.

Mijn sprinters zijn ook allemaal 2M of duurder hoor, ik zie die goedkopere opties ook niet zitten. Behalve Cort dan, maar dat is meer dan alleen een renner die kan sprinten.

Ik heb McNulty trouwens wel in mn team, die vind ik echt een koopje voor 1M

Ganna 2x zo duur als Kung is toch logisch, topfavoriet en teampunten.

Basementman

Inderdaad. Het sprintersgilde aankomende Giro is niet dik bepakt, terwijl er een groot potentieel aantal kansen is. Wie heeft er naast Groves en Pedersen echt een volle trein voor zich beschikbaar? Gaviria zal deze ook wel krijgen, maar ook geen echte toppers voor in een sprinttrein in zijn ploeg. Oftewel, waar een Consonni bij een goed bezet veld met vele treinen van BORA, FDJ etc 8e zou worden, is de kans nu veel hoger dat ie constant top 5 eindigt. Bij bijna alle tussen de 1 en 2,5 miljoen sprinters zijn twijfels over vorm, (ontbrekende) treinen en rolverdeling. Daarom is het speuren naar de ‘zekerheidjes’, en dan kom je op types uit waarbij je in een andere grote ronde niet gelijk op zou uitkomen.

Mr.White

Dat klopt @Antonini, maar je zegt het zelf al. In de juiste vorm, maar wie van die namen gaat dit zijn? Vier man is inderdaad veel te weinig, maar om nu een zestal sprinters te kiezen zonder een Matthews, Gaviria of Groves. Succes. Ik denk dat je dan te veel net niet mannen binnenhaalt.

@jenzrscl Vendrame gaat zich sowieso niet mengen in de massasprints. In gereduceerde sprints zie ik hem wellicht wel een aantal keer mee doen. Geen idee waarom hij op Scorito nog als sprinter wordt aangemerkt, maar zo zie ik hem niet meer.

Laatst gewijzigd
puntenjager

Voorlopig een team erin geklikt. Voelt gelijk wel goed eigenlijk. Aankomende dagen de interviews, eventuele wijzigingen in de teams en de verwachtingen afwachten.

Sparren? Stuur maar DM.

Eddix

Heerlijk dat getouwtrek over sprintertjes wel of niet nemen, terwijl ik toch denk dat deze Giro het verschil gemaakt gaat worden in het klimwerk van de 3de week en wie dan nog op zijn fiets blijft zitten.

Ragnar Lolbroek

Gaan we er echt van uit dat Ballerini gaat mogen meesprinten,? Ik verwacht eigenlijk dat Ballerini zijn voornaamste job zal zijn om Remco veilig voorbij het 3km punt te krijgen in al die hectiek van een sprintvoorbereiding. En verder nog wat babysitten zodat Remco na dat 3km punt niet van de fiets gereden wordt.

Rad

Het budget dwingt me eigenlijk om sprinters uit de 750k-1M categorie te pakken, maar daar zie ik best veel twijfel. Wil eigenlijk ook niet teveel bezuinigen op mijn AK-kern.. gelukkig hebben we nog een paar dagen.

Antonini

'@Basementman Consonni rijdt de afgelopen jaren nou niet constant top5, maar het feit dat hij kopman is met ondersteuning en dus moet presteren is wel een pre. Ook deze Giro verwacht ik hem 2-3 keer top5 rijden en nog 2-3 keer top 15. Dus in totaal 7 keer top 20 en zo'n 150-200 punten. De vraag is alleen of een type Bonifazio voor de helft van het geld niet precies dezelfde output heeft.

Ketjap Manis

'@Ragnar Met 7 man babysitten? Ik kan mij juist wel voorstellen dat ze bij 3 km zeggen: doe je ding Davide.
Maar los van of hij wel of niet sprint, als je hem al kiest als opvuller voor de teampunten is het alleen maar extra als hij nog een ereplaats rijdt.

Hommeles

Ik herken het dilemma met de sprinters. In het B/C segment vind ik veel onzekerheden:
- Cavendish en Ackermann haken héél snel af bij een heuveltje oid. Ik verwacht niet dat die er vaak bij zullen zitten, terwijl je er wel serieus voor betaald.
- Milan rijdt na de Saudi Tour geen moment meer kort. Ik tel ook 4 DNF's. En hij gaat wellicht sprints delen met Pasqualon.
- Dainese absolute no-go, want DSM doet heel onduidelijk over kopmanschap. Sprints worden gedeeld tussen drie, etc...
- Ballerini knecht voor Remco
- Cort/Matthews/Vendrame gaan wellicht niet sprinten maar zie je alleen in het lastige werk
- Stewart en Dekker laten het hele jaar niets zien
- Dan heb je nog een legio aan renners van kleinere ploegen waarvan je ook niet weet wie echt gaat sprinten en hoe vaak die gaat sprinten.
Bonifazio/Albanese/Consonni vind ik dan relatief gezien nog het meest interessant. Hoor graag van iemand die er anders naar kijkt.

Mr.White

Verwacht niet dat Ballerini de man is die rondom Evenepoel moet blijven in vlakke of heuveletappes die vlak eindigen. Buiten de teampunten om verwacht ik dat hij in gereduceerde sprintjes wel mee gaat doen en er in de massasprints geen risico genomen gaat worden. Teampunten + een goed klimmende sprinter waarbij elke sprint die hij meedoet lekker meegenomen is. Voor mij is het duidelijk ;)

Risje89

Om even alle twijfel weg te nemen: Vendrame gaat niet meesprinten, Ballerini gaat niet meesprinten, Fiorelli gaat niet meesprinten, Cort gaat alleen meesprinten als hij zin heeft en Matthews alleen als de puntentrui nog in zicht is.
Verder zijn er een enorme berg ruksprinters, met soms nog 'rukkere' sprinters als teamgenoot. Daar moet je dan precies de juiste van kiezen en niemand weet wie dat zijn. We kunnen natuurlijk allemaal wel beredeneren dat bijvoorbeeld Marit en Pasqualon in een normale situatie niet gaan sprinten als hun net-iets-snellere teamgenoot nog in koers is. Ik tel zo'n 11 absolute sprintkopmannen bij hun ploeg, waarvan je er 6 normale gesproken niet in je team wil hebben. Maar hè, je moet wat deze ronde.

Basementman

'@Antonini eens, maar denk dat Consonni ook die andere 2 a 3 keer niet top 15 eindigt, maar top 7. Dus hogere verwachte resultaten dan alle 1 miljoen sprinters die ik zo zie. En over Bonifazio, is het al bekend of hij uberhaupt meegaat?

Valvuillerdemoz

Ik hoop wel dat Bonifazio meegaat eigenlijk. Staat wel op de lijst maar heeft (nog) geen rugnummer. Die gare sprinter past wel mooi in mijn team. Van de 1 miljoen-sprinters heb ik daar nog het meest vertrouwen in.

Antonini

Ik denk zelf niet dat Consonnie 7 keer top 7 gaat rijden, puur alleen al door een keer pech of slecht positioneren. Maar denk inderdaad dat ik hem wel ga nemen puur omdat hij kopman is en Italiaan en dus zal rijden voor plek 5-15 en niet zijn benen stil houdt als een top 3 er niet meer in zit. Met die criteria probeer ik toch tot een sprint team van 7-8 man te komen, wat minimaal is voor het profiel van deze Giro.

Scoritop

'@Risje89 Fiorelli niet sprinten? Hoezo denk je dat?

Risje89

'@Scoritop omdat hij dat nooit doet, tenzij het een lastige etappe is geweest en de 'echte' sprinters eraf zijn.

Laatst gewijzigd
Mr. Burns

Denk dat Cort alles inzet om zijn grote ronde trilogie vol te maken na al etappe winst bij de Vuelta & Tour, die gaat zijn etappes uitkiezen om de kans op winst te vergroten wat hem m.i. minder interessant maakt. Aan de andere kant, stel het valt al snel goed en hij is 'los' ligt zijn plafond hoger dan een gemiddeld herenhuis.

Squender

Zo, ik ben bij met lezen. Hulde en dank voor alle ins & outs. En vooral ook dank voor het lekker weglezen van alle berichten.

Ik doe zelf niet mee op Scorito, maar speel mee via worldcyclingstats.com.
Bedoeling hier is om een team van 15 renners samen te stellen, voor maximaal 40 punten totaal. Waarbij Roglic, Evenepoel, Pedersen en Hart 5 punten 'kosten'.

Hoe zouden jullie je team indelen? Dus hoeveel AK-renners? Hoeveel sprinters? Hoeveel avonturiers?
Er kunnen hier geen teampunten worden verdiend, renners moeten echt 'zelf' voor hun punten gaan rijden.

Ik heb net zelf even geklikt, en kom op de volgende indeling uit.

5 punten
Primoz Roglic
Remco Evenepoel
Mads Pedersen

4 punten
Geraint Thomas

3 punten
Damiano Caruso
Simone Consonni
Jay Vine
Kaden Groves

2 punten
Einer Rubio
Victor Lafay

1 punt
Aurélien Paret-Peintre
Patrick Konrad
Lorenzo Fortunato
Will Barta
Filippo Zana

jenzrscl

Etappes uitkiezen, of hij nu meesprint op het vlakke ofniet, kost dat zoveel meer kracht dan? Moest hij willen is hij echt heel gevaarlijke klant voor puntentrui.. eerlijk betere kans krijgt hij niet meer qua parcour. Maarja dan moet hij op vlakke wel meedoen.

jenzrscl

Ik hoor hier matthews gaat niet meesprinten

Ik zie hem juist wel meesprinten. Zijn ploeg is gericht op hem. En tegen die b/c sprinters kan hij toch altijd top 5-10 rijden ?
De echte topsprinters zijn er niet.
Pedersen vind ik enige echt topper..

Gavrira/groves/ackermann goeie sprinters maar geen absolute top zoals phillipsen ewan jakobsen merlier..

Dat consonni hier wss vaak top 5 kan rijden zegt ook genoeg..

mas22

Foss 50/50 of hij meegaat naar de Giro of niet. Dat zou toch wel een tikkie zijn voor Roglic.

1 2 ... 46 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.