Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 47 ... 193 194
jan derksen

Ik heb op dit moment Gavrira en Groves beide niet zie ze niet hun 3.5 miljoen waard worden.

Antonini

'@jenzrscl Wie zegt dat matthews niet gaat meesprinten? hij heeft alleen niet uitgesproken dat hij voor de paarse trui gaat. Dus het is niet zeker dat hij gaat sprinten op de vlakke etappes met een volle peloton sprint. Zonder die zekerheid blijft het toch een gok.

jenzrscl

Matthews heeft toch gewoon al altijd mee gedaan in vlakke sprints in eerdere grote rondes. buiten wanneer groenewegen meedeet.

Smarty

'@Julian van der Laan: wie heb jij voor de teamscore als Kung de eerste drie dagen in het roze rijdt? Voor Ganna is de keuze dan wat makkelijker (Arensman, GEOGHEGAN HART, Thomas).

Antonini

Mocht Evenepoel perongeluk 2e worden dan pakt bij in de daar op volgende dagen zelf ook gewoon 14 punten per etappe. Daar hoef je dan geen teamgenoten voor te selecteren.

Wielertje12

Volgens Intermarche lijkt het erop dat ze gokken op 2 snelle mannen, Bonifazio en Marit maar geen uitgesproken kopman

Daan Brakenhoff

Voor de sprinters-discussie; ik denk dat Fiorelli zich hoogstwaarschijnlijk wel ‘gewoon’ gaat mengen in de sprints. Voor wilcard-teams zijn alle top10 resultaten mooi meegenomen. Dus als Fiorelli, de snelste man bij Bardiani, er bij zit in de finale, gaat hij heus niet zijn benen stilhouden. Weet nog dat er vorig jaar ook zo’n discussie vooraf was, en hij toen zich de eerste sprint ‘gewoon’ inspande.

Dit geldt ook voor Albanese trouwens, alleen is die ook in andere etappes opstelbaar.

Enige sprinttwijfels zijn bij mij Cort en Ballerini. Allebei leuke picks als ze zich gaan mengen in de (zwaardere) sprints.

(Dit wil niet zeggen dat Fiorelli persé de beste keuze is, want veel meer dan een plek 8-12 zal het normaalgesproken niet worden in de vlakke etappes)

Onderbouwing meesprinten Fiorelli ; https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2022/stage-3

Guruburu

IWG geeft aan dat ze met Bonifazio en Marit 2 sprinters hebben voor dagsucces en tevens kansen zien voor de vluchtetappes. Maakt Bonifazio toch wat minder interessant. Arkea geeft wel heel duidelijk aan dat Dekker de sprintkopman is.

zomaareens

bonisnasie gaat niet mee

Matsoe

Fiorelli word door teamleider als sprintkopman genoemd...

Matsoe

'@zomaareens bron? Zie overal dat ie gewoon meegaat

Ab Normaal

'@Matsoe
Heb jij daar een bron voor?

Scoritop

'@matsoe ik denk dat zomaareens bedoeld dat hij Boni niet meeneemt ipv dat hij niet meegaat.

Yskoud

Bij Wanty tijden ze toch altijd met meerdere sprinters? Ik zie het probleem niet. Bij ploegen als Wanty mogen beide tegelijk gewoon mee sprinten zonder trein.

Bij ploegen als DSM houden ze altijd hardnekkig vast aan hun plan, ook als het niet werkt. Daar kiezen ze echt per dag. Zoals bij de tweede etappe van de TA waar dus Dainese de lead-out was voor Mayrhofen en de laatste etappe andersom.

madeinstars

Heel de tijd twijfelen tussen Hart en Thomas en nu heb ik ze ineens allebei en dat ziet er ook best smakelijk uit.

Ab Normaal

Ah, lees het al.

HaagseHaas

Ik twijfel alleen nog voor mijn laatste 750k tussen Leknessund en Dunbar, beiden geef ik kans op een etappe en mogelijke outsider AK verassing.

Ik ga voor minder AK grootheden en meer goedkopere outsiders voor bergen en AK (Pinot, Pozzo, Fortunato, Rubio etc) , zodat ik zowel Pedersen, Gaviria, Groves en Consonni mee kan nemen voor de sprints.

KV

Bonifazio die als enige sprinter in het laatste groepje binnenkwam zondag stond mij niet echt aan. En nu Marit ook meegaat, maakt het er niet beter op.

Maar van zo'n type weet je natuurlijk wel dat hij zich zal mengen als hij er nog bijzit. Als je je sprintteam volsteekt met mannen als Matthews, Cort, Vendrame, Ballerini en dergelijke, kan het misschien wel zijn dat er soms maar 4 van de 7 meesprinten....

Moeilijk moeilijk.

leonstar

Mijn laatste keuze

Kung
Caruso
Bonifazio

Of
Pinot
Cavendish
Konrad

Los van wat ik nodig heb: (heb tijdrijders genoeg denk ik)
Ik kan altijd wel volwaardig team opstellen,

Maar welk trio sprokkelt meer punten….

Ketjap Manis

Al die onzekerheid onder de 2M sprinters doet mij toch neigen naar 1 upgrade naar Ackermann. Met Bonifazio en Dekker ten strijde trekken voelt niet zo lekker.

Laatst gewijzigd
master-pieter

Zijn er ook mensen die gokken dat Evenepoel flink tegenvalt? Roglic in de vierde etappe al valt en naar huis moet? Ik zit net te kijken dat mijn team wel gebalanceerder zou zijn zonder een van deze twee haha.

-Wielerfan

Welke van de volgende sprinters kan een heuvel/berg verteren in een sprintetappe ?

- Fiorelli
- Dekker
- Tivani
- Stewart

ZK

Iedereen behalve Dekker. fiorelli en Stewart zijn de best klimmende sprinters. Maar Dekker is wel de snelste van de 4.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Helaas is het zo druk in onze webshop dat ik tijd noch zin heb een goed in elkaar stekend stukje onzin te fabriceren. De gehele voorbereiding van team Zadelpen gaat een beetje de mist in.

Maar ja... het is hoe het is. Dit wordt een last minute samenstelling vrees ik. Misschien ook een keer goed om te zien hoe ver je alleen op lui talent kan komen.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Ik betwijfel of Dekker wel de snelste is van de 4 kijkend naar de resultaten dit seizoen en die klimt niet best. Tivani zou ik zelf nooit aan beginnen. Fiorelli is Italiaan en kopman, alleen iets onzeker wat betreft vlakke sprints. Op basis van vorige Vuelta zou ik altijd voor Stewart gaan (rit 7 won hij bijna pelotonsprint) maar die rijdt dit seizoen ook nog niet best. Tirreno wel 3/3 erbij met een beter veld, dat zou in deze Giro wel rond de top 10 kunnen worden.

1 2 ... 47 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.