En toen opeens klikte ik Arensman erin.
Eigenlijk hiervoor helemaal niet overwogen, maar was niet helemaal overtuigd of ik Ganna wel nodig had in m’n team. Voor dezelfde prijs denk ik dat Arensman over de hele giro een hoger puntenplafond heeft;
- afgelopen grote rondes erg sterk in de 3e week, laat daar nu net deze ronde het zwaartepunt liggen.
- goede tijdrit, kan in alle 3 de tijdritten punten pakken.
- punten voor jongerentrui.
- eventuele team/truipunten in de eerste etappes als Ganna eerste tijdrit wint.
'@ZK
Ik heb geen sterke voorkeur, anders had ik natuurlijk deze vraag niet gesteld.
Cort en Buitrago 2 goeie renners die zeker punten gaan pakken. Alleen Cort is bij beetje overbodig voor mn tijdritteam omdat ik al 9 goeie renners daar heb.
Ballerini gaat veel punten halen denk ik als hij mee doet in de lastigere sprintetappes. Mag hij niks anders dan knechten valt de keuze Ballerini Lafay af.
Ben benieuwd of jullie me kunnen overtuigen om een van deze keuzes te kiezen.
Cort en buitrago zet je wel in andere type ritten in dan ballerini en lafay. Ik zie zelf weinig lafay aankomsten, maar zal er ook in de ritten van Cort bij kunnen zitten.
Zelf ben ik wel benieuwd of Hart de overhypte renner van de giro gaat worden. Goed in form, maar drie weken giro is weer wat anders.
'@Guruburu
Waarom vind je het vanzelfsprekend dat Arensman punten oplevert in het jongerenklassement?
In Volta a la Comunitat Valenciana & Tirreno-Adriatico werd hij slechts 5e in het jongerenklassement.
De competitie in het jongerenklassement van de Giro is groter dan in de 2 bovenstaande.
De factor 'jongerenklassement' overweeg ik niet eens bij Arensman.
Ik zeg volgens mij niet dat ik het vanzelfsprekend vind. Ik geef aan dat ik denk dat het puntenplafond van Arensman in de gehele giro hoger ligt dan die van Ganna. Omdat hij naar mijn idee op meerdere vlakken punten kan scoren;
- eigen punten in etappes in week 3
- alle 3 de tijdritten (ook de klimtijdrit)
- team/truipunten van Ganna als hij tot etappe 4 het roze draagt.
- en dus ook punten die hij kan verdienen voor de jongerentrui. Hij heeft hier eigenlijk altijd top 5 gereden in etappekoersen en bij een goede tijdrit in etappe 1 kan hij daar dus ook al de eerste etappes wat jongerentrui puntjes sprokkelen.
Van 1250 budget over naar tekort. Het gaat altijd op het einde mis. Heb alweer teveel gelezen en teveel gewisseld. Dus wie zich geroepen voelt mag schieten. Ben vooral benieuwd hoe jullie over kopmannen en kansenspreiding denken.
REV
Roglic
Almeida
Thomas Vlassov Arensman
Hart
Carusso
Pinot
Fortunato
Leknussund Hirt (Vine)
Pedersen
Graviria Groves Consonni
Matthews
Albanese
Vandrame
Cort
Oldani
Kanter Fiorelli
Mayernhofer Butrago Konrad (andere c sprinter)
Cerny Van Wilder
Tratnik
Ik ga maar snel slapen.
Laatste pijnpunten:
MM of Groves en waarom?
Vine wel of niet? Idem Kamna?
Milan, Vendrama, Pasqualon optie? Zijn ze de punten waard überhaupt….
750 k renners heb ik mijn keuzes wel gemaakt
Mollema staat evt op nominatie
Healy/ Cort of beiden (Buitrago al aanwezig)
Graag jullie opmerkingen/onderbouwingen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.