Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 49 ... 193 194
-Wielerfan

Ik twijfel nog vooral om de volgende keuze:

Cort & Buitrago
Of
Ballerini & Lafay

Duidelijke voorkeur bij een van de deze 2?
En waarom?

ZK

Wat heeft jouw voorkeur en waarom?

Maestro Mello

Pohhh, wat zou het handig zijn als je zelf in scorito een ‘type’ label kan hangen aan een renner. Vooral als mensen als tibopino aan een klassement denkt en de geluksvogel voor de bergtrui wilt gaan. Want het huidige overzicht weerspiegelt niet de balans in het team.

Guruburu

En toen opeens klikte ik Arensman erin.
Eigenlijk hiervoor helemaal niet overwogen, maar was niet helemaal overtuigd of ik Ganna wel nodig had in m’n team. Voor dezelfde prijs denk ik dat Arensman over de hele giro een hoger puntenplafond heeft;
- afgelopen grote rondes erg sterk in de 3e week, laat daar nu net deze ronde het zwaartepunt liggen.
- goede tijdrit, kan in alle 3 de tijdritten punten pakken.
- punten voor jongerentrui.
- eventuele team/truipunten in de eerste etappes als Ganna eerste tijdrit wint.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@ZK
Ik heb geen sterke voorkeur, anders had ik natuurlijk deze vraag niet gesteld.

Cort en Buitrago 2 goeie renners die zeker punten gaan pakken. Alleen Cort is bij beetje overbodig voor mn tijdritteam omdat ik al 9 goeie renners daar heb.

Ballerini gaat veel punten halen denk ik als hij mee doet in de lastigere sprintetappes. Mag hij niks anders dan knechten valt de keuze Ballerini Lafay af.

Ben benieuwd of jullie me kunnen overtuigen om een van deze keuzes te kiezen.

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Cort en buitrago zet je wel in andere type ritten in dan ballerini en lafay. Ik zie zelf weinig lafay aankomsten, maar zal er ook in de ritten van Cort bij kunnen zitten.

Zelf ben ik wel benieuwd of Hart de overhypte renner van de giro gaat worden. Goed in form, maar drie weken giro is weer wat anders.

Fietseties

Titi, 3 weken is anders? Hij is oud winnaar he, dus dat hij 3 weken vol kan houden heeft hij juist wel laten zien. Ongeacht de tegenstand toen moet je het überhaupt zelf vol kunnen houden.

Rim Brakes

'@Guruburu
Waarom vind je het vanzelfsprekend dat Arensman punten oplevert in het jongerenklassement?
In Volta a la Comunitat Valenciana & Tirreno-Adriatico werd hij slechts 5e in het jongerenklassement.
De competitie in het jongerenklassement van de Giro is groter dan in de 2 bovenstaande.
De factor 'jongerenklassement' overweeg ik niet eens bij Arensman.

Guruburu

Ik zeg volgens mij niet dat ik het vanzelfsprekend vind. Ik geef aan dat ik denk dat het puntenplafond van Arensman in de gehele giro hoger ligt dan die van Ganna. Omdat hij naar mijn idee op meerdere vlakken punten kan scoren;
- eigen punten in etappes in week 3
- alle 3 de tijdritten (ook de klimtijdrit)
- team/truipunten van Ganna als hij tot etappe 4 het roze draagt.
- en dus ook punten die hij kan verdienen voor de jongerentrui. Hij heeft hier eigenlijk altijd top 5 gereden in etappekoersen en bij een goede tijdrit in etappe 1 kan hij daar dus ook al de eerste etappes wat jongerentrui puntjes sprokkelen.

VincentK

Je mag wel 500K korting krijgen op iedereen die in Normandië heeft gereden.

Kanarie

In een team voor het AK is geen ruimte voor sprinters aldus Patlev.

jm dvg

Van 1250 budget over naar tekort. Het gaat altijd op het einde mis. Heb alweer teveel gelezen en teveel gewisseld. Dus wie zich geroepen voelt mag schieten. Ben vooral benieuwd hoe jullie over kopmannen en kansenspreiding denken.

REV
Roglic
Almeida
Thomas Vlassov Arensman
Hart
Carusso
Pinot
Fortunato
Leknussund Hirt (Vine)

Pedersen
Graviria Groves Consonni
Matthews
Albanese
Vandrame
Cort
Oldani
Kanter Fiorelli
Mayernhofer Butrago Konrad (andere c sprinter)

Cerny Van Wilder
Tratnik

Ik ga maar snel slapen.

zomaareens

waar zegt Patlev dat over sprinters in en AK ploeg? nu recent?

Baskeee

'@Kanarie waar lees jij dat?

R. D.

Covid bij de jumbos; een mooi excuus om een team zonder Roglic te maken. Teamgenoten had ik toch al niet :)

Niballie

Inderdaad, want Roglic lag bij Gesink op de kamer in Romandië. Oh nee, die was daar helemaal niet.

floda

Ineens twijfel over MM. Rijdt nog tour, en zou zo maar eens af kunnen stappen voor 3e week

GoldenWallie

Ackermann of Cavendish: wie heeft de grootste kans op uitrijden?

ZK

Cavendish heeft hele tijd terug al aangegeven dat hij niet gaat uitrijden met oog op Tour. Ackermann niets van bekend, maar gaat niet naar Tour, dus grote kans dat hij wel probeert uit te rijden met ook nog sprintkans in rit 21.

Boasson en Hagen

Ackermann. Die gaat sowieso niet naar de Tour, Cav wel. Daarnaast wordt Cavendish volledig aan zijn lot overgelaten met de ploeg die Astana hier neerzet. Wel een verschil met hoe bijvoorbeeld Quickstep Jakobsen de slotklim bijna opduwde.

RvhC74

Laatste pijnpunten:

MM of Groves en waarom?

Vine wel of niet? Idem Kamna?

Milan, Vendrama, Pasqualon optie? Zijn ze de punten waard überhaupt….

750 k renners heb ik mijn keuzes wel gemaakt

Mollema staat evt op nominatie

Healy/ Cort of beiden (Buitrago al aanwezig)

Graag jullie opmerkingen/onderbouwingen

KissMyAce2.0

Groves
Kamna
Vendrama
Cort

Geen zin in onderbouwing

Graag gedaan

Aanklampen

Milan
Vendrame
Healy
Cort
Buitrago
Pasqualon
Vine
Kamna..

Ook geen zin in onderbouwing... Waar zijn jouw argumenten...

Fijne dag

Yskoud

Patat of friet?

Scoritop

MM
Vine
Pasqualon
Healy
Buitrago
Mollema

Gewoon wat namen opgeschreven om je weer aan het twijfelen te brengen

1 2 ... 49 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.