Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 50 ... 193 194
RikLarssen

'@Reneetje van het Cafeetje

Persoonlijke voorkeur voor MM. Denk dat die wat meer ritten uit de voeten kan, voor de echte sprints heb ik al andere als kopman dus daar Groves ook niet nodig.

Vine is lastige, maar denk het wel. Het kan een dure middenmoter worden, maar hij kan zomaar ook top 5 gaan eindigen als zijn laatste week goed is. Daarnaast als hij doorheeft dat klassement tegen gaat vallen/niet zijn doel is gaat die mogelijk ritten kapen op het einde. Kämna zelfde behaal maar vind ik door die halve miljoen extra te duur, gok dat drie weken te veel is tov zijn klassementtegenstanders.

Milan vind ik lastig, kan prima opvulling zijn maar geen ster. Vendrame is goede voor aanvalsetappes niet als core sprinter gok ik (maar dan zou ik liever Cort hebben). Pasqualon is lastig hoevaak die echt mee gaat sprinten dus weet het niet zo goed.

Mollema is er bij mij toch ook net uit gegaan. Dacht vrij lang dat het een goede zet ging zijn vanwege tijdrit + teampunten Pedersen. Maar ik vind de teampunten toch wat laag en het tijdritveld is heel erg sterk, dus geen idee hoeveel hij nou echt nog kan binnenhalen. Hoop dat hij mij wel ongelijk gaat bewijzen en een etappe binnenhaalt!

Cort vind ik erg leuk (zeker aangezien die zich in Romandie ook met sprintjes bemoeide). Healy is bij mij een FOMO waar ik niet omheen durf vanwege hoge picktrate. Stel hij doet het goed heb je meteen op veel een achterstand.

Landaluze

Op dit moment twijfel ik tussen Van Wilder en Cerny. Heb idee dat beiden kunnen knallen in een tijdrit, maar Van Wilder kan in de zwaardere etappes misschien ook vooraan eindigen. Het dilemma zou op dit moment zijn

Cerny + Tratnik
of
Van Wilder + 500k (hierbij denk ik aan Lorenzo Rota, is in vorm en zie ik meermaals meegaan in de vlucht)

Rota kan eigenlijk wat Vendrame kan maar voor een miljoen goedkoper imo.

Laatst gewijzigd
Sies

'@Yskoud

Patat!

daan_zeelen_811806

Mollema voor 1.5 miljoen klinkt zo op het eerste oog erg fors.
Maar als je gaat bedenken dat hij in alle drie de tijdritten kan scoren...
En als hij eventueel in etappe 4 het roze kan pakken door mee te gaan in de vlucht...
Daarnaast ook nog eventueel teampunten voor Pedersen

Maar dit wel in een ideaal scenario, hoe zien jullie dit?

Thomberg

'@Yskoud, het gekke is dat ik altijd "patatje met" zeg maar ook "friet speciaal". Wellicht hebben meer mensen dit?

@Reneetje in de categorie 750K altijd kiezen voor Cepeda.

Boasson en Hagen

'@Landaluze

Voor zowel Van Wilder als Cerny verwacht ik eigenlijk alleen teampunten, heel misschien een 15e plek in een tijdrit. Van Wilder zal zich ook moeten wegcijferen en ik denk niet dat hij dan nog energie over heeft om lekker top 10 te eindigen in een zware bergrit, als hij de volgende dag weer moet knechten. Daarom zou ik voor Cerny gaan.

Het geld dat vrijkomt zou ik dan persoonlijik niet in Tratnik investeren. Die wisselt degelijke tijdritten af met dramatische tijdritten. In dit veld zijn er veel sterkere tijdrijders. Daarnaast is het hetzelfde verhaal als de knechten van Evenepoel, ik verwacht alleen teampunten (maar dan minder). Versterk je klimteam of sprintploeg, of ga voor Küng, waarvan je zeker weet dat hij in de (eerste 2) tijdritten vooraan eindigt.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Reneetje

Ik heb Matthews. Ondanks de trein heeft Groves nog niet één keer mijn selectie gehaald.

Milan en Pasqualon? Niemand weet hoe de stalorders daar zijn. Ik blijf er ver bij vandaan. Sowieso is Bahrain een raadsel voor mij. Buitrago heeft het wel gehaald. Wie weet komt ie bovendrijven en anders een uitstekende aanvaller.

En Healy en Cort beiden is echt niet handig, gezien ze dezelfde werknemer hebben. Zie de juiste maar eens te kiezen. Ook daar blijf ik weg van, en heb al aanvallers genoeg met Konrad, Buitrago en Pinot.

Eddix

Nu ik MM heb omgewisseld voor Groves ben ik eigenlijk wel tevreden. Als MM (net als de laatste 3x volgens Wielerflits) al niet heeft uitgereden met oog op de Tour de France, dan gaat hij bij mij niet mee, niet voor 3mil in ieder geval. Hij zal best wat puntjes halen, maar ik heb graag een sprinter die ook in het eindklassement nog wat punten oplevert, ik verwacht daar Groves wel top 5.

Ik heb geen Vine en Kämna. Zeker Kämna vind ik jammer, vind het een geweldige renner, maar helaas voor 2,5mil met wel of niet klassement, wel of niet ondersteuning van Vlasov, wel of niet mee in de aanval, te onzeker voor 2,5mil. Hij zal best punten halen overigens. Datzelfde geld voor Vine, die op dat gebied net iets goedkoper is, maar met dezelfde twijfels.

Milan, nope, Vendrame interessant als aanvaller, niet als sprinter, Pasqualon interessant, maar ik heb altijd moeite met hem opstellen in de juiste etappes. Ik heb ze alle drie niet.

Mollema heb ik wel, goede tijdrit, kan ritten kapen én heeft Pedersen als potentieel winnaar van het sprint klassement.

Ik heb alleen Cort (en ook Buitrago) en heb daarnaast Pinot. Ik wilde het overige miljoen liever aan een extra sprinter uitgeven dan aan nog een aanvaller. Ik denk dat Healy ontzettend goed is, jong talent, maar over 3 weken giro.. dan moet hij ze wel echt goed gaan uitzoeken. Met alle aanvallers die ik al heb wordt de dagselectie dan pittig.

Ik heb overigens zowel Hart als Thomas, hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik heb Thomas eigenlijk puur voor de derde week, maar mijn onderbuik gevoel zegt dat het hem deze Giro niet gaat worden voor hem.. Heb meer vertrouwen in Hart, al zal die juist in de derde week moeite hebben. Het lijkt een beetje raar om dit probleem op te lossen met twee hele dure renners.. Nogmaals het selecteren van renners die in de 3de week sterk zijn gaat echt de key zijn. Wat zijn de goedkopen renners die week 3 gaan knallen? Arensman? Pozzovivo?

Laatst gewijzigd
YSoSerious

'@Eddix het lijkt er een beetje op alsof ik mijn eigen verhaal en mijn eigen team terug aan het lezen ben.
Heb ook dezelfde keuze gemaakt voor Groves ipv MM

Heb daarnaast wel voor Kamna gekozen, ik verwacht hem ergens toch nog wel een top10 klassering rijden, lukt het dat niet, wellicht als berggeit deze giro.

Healy, zelfde gedachte, hoge pickrate, maar 3 weken Giro, ik gok op iemand anders.

Laatst gewijzigd
Eddix

'@YSoSerious ik was een beetje traag met mijn reactie, maar ik zie wel meer overeenkomsten met de posts hierboven. Toch veel dezelfde picks, en regelmatig een alternatief met eenzelfde gedachte en puntenpotentieel. Zo gaat er geen verschil gemaakt worden mannen...

Laatst gewijzigd
Ralph123

Ik heb Larry Warbasse van AG2R een berichtje gestuurd op instagram. Gevraagd of Vendrame zich ging mengen in de sprints. Kreeg het volgende antwoord;

I’m sure he’ll participate in the sprints but he’ll be kind of free to do whatever… I’m sure he’ll be more stage hunting from the break but normally he gets mixed up for some top 10s.

Misschien niets nieuws, maar bij deze.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Pff Groves, zou hem graag nemen. Vuelta uitgereden, maar 'slechts'184 puntjes. En dat voor 3,5 miljoen. Hij zal er veel meer moeten scoren en ja, dat is mogelijk met dit parcours. En dat was zonder fatsoenlijke sprinttrein.

Maar als ik naar dit jaar kijk. In Catalonië wint ie twee keer, maar wel tegen de lamme en de blinde. In Parijs-Nice eindigt ie 20e en 30e in de sprintetappes. Ben er nog niet kapot van en dus zit ik met Matthews en Ackermann nu, omdat die laatste altijd uitrijdt en ook levert in de grote rondes.

Dus tot zaterdag ga ik hier nog over dubben. En als ik Groves wil hebben, moet ik nog ergens 500K vrijmaken.

Tom van de Molen

Consonni en Carthy of Matthews en McNulty?

Ludi

Sowieso friet.

Maarel

Wie gaat INEOS uitspelen; Thomas of Hart? Zeg het maar...

rbc1912

Hier ook 'Team Friet', maar ik kom dan ook uit Brabant, waar het p-woord een soort van schelden is.
Denk wel dat het een bijzondere Giro gaat worden. Ik merk bij mezelf dat mijn balans anders is als normaliter. Of dat verstandig is zal nog moeten blijken, maar voorlopig ga ik vooral voor het topsegment, aangevuld met teampunten en eventuele vrijbuiters. De subtoppers laat ik grotendeels voor wat ze zijn. Een 'breed' team is sowieso vrij onmogelijk. Of je moet 1 van de grote 3 weglaten

rbc1912

'@Maarel: Thomas EN Hart zou ook prima kunnen

Scoritop

Cofidis speelt Consonni én Cimolai uit in de sprints. Gaan ze het toch verdelen?

WilliamS23

'@Brabander Probleem is ook dat de rijders van 1,5 - 2,5M allemaal een verhaal hebben. Ze moeten of het kopmanschap delen of er is weinig bekend over wie kopman is. Of ze zijn meesterknecht en dan kun je ze ook niet zeker opstellen. Ik blijf er dus ook weg van, en heb een heel ander team dan dat ik normaal gewend ben.

Antonini

'@Scoritop, dat én komt alleen in de nieuws berichten terecht, niets vanuit de communicatie van Cofidis wijst daarop. Cimolai zal zich er wel 1-2 keer ingooien maar verder werken voor Consonni.

Geen Lafay, dat scheelt weer een keer verkeerd opstellen.

Risje89

Zowel friet als patat, maar ik zeg wel altijd 'patatje met' of 'patatje oorlog', nooit 'frietje ...'.

@Tom van de Molen, ja.

@Maarel, dat weten ze zelf ook nog niet, voorlopig beiden.

@Brabander herkenbare conclusie. Vaak is het kiezen van de juiste subtopper(s) belangrijk, maar deze keer lijkt het kiezen van de juiste <1,5M-renner(s) belangrijker dan ooit. Het gaat zo een beetje richting de verdeling in het Klassiekerspel: 4/5 echte kopmannen, paar goedkopere alleskunners en wat aanvulling.

Niballie

Hoe zo op meerdere fronten? Foss en Gesink kwamen beide uit Romandië. Je zou dus eerder bang moeten zijn voor renners die uit Romandië komen.

Mr.White

Zelden een grote koers gehad waar ik mijn sprintteam zo vaak gewisseld heb. Pedersen is natuurlijk zekerheid, maar daarachter jeetje. Groves lijkt interessant vanwege zijn sterke trein, maar wordt denk ik wel overschat met een prijskaartje van 3.5mln. Ik word van zijn uitslagen toch niet heel warm en vraag me af of hij daadwerkelijk een van de snelste is in dit veld. Maar dan is de vraag wie dan? Want je zult deze editie toch met een breed sprintteam moeten komen die niet enkel bestaat uit vierderangssprinters. MM leek me een no-brainer, maar ben bang dat hij niet gaat uitrijden en dan wordt hij wel weer erg duur. Gaviria, Ackermann en Dainese tja, ook duur. Consonni/Cimolai wie wordt er uitgespeeld? Dan kom je toch al gauw bij die vierderangssprinters uit. Dan bekruipt me toch weer het idee dat ik wel voor Groves moet gaan. Iemand die het wel aandurft met een sprintteam zonder Groves, Gaviria en Matthews?

Laatst gewijzigd
ZK

'@Destination Unknown
Toch juist mooi dat @KissMyAce2.0 dit soort berichten blijft plaatsen. Toen hij daar ooit mee begon, had ik altijd het idee dat hij dat maar 1 grote ronde spel kon volhouden. Nu doet hij het elk wielerspel weer, genieten toch! Potje bier erbij en genieten van al z'n posts. Misschien kan hij alle posts tzt verkopen als NFT's. @KissMyAce2.0 begint immers ook een legend te worden, net als @Zadelpen al is, en als tegenpool van de inhoudelijk sterke legend der legends @Nasibal.

Laatst gewijzigd
Chef83

Niemand mc nulty ? Bij mij staat hij er vast in is in vorm goede tijdrit .😁

1 2 ... 50 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.