Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 51 ... 193 194
Sies

'@ZK begrijpt het!

Mensen die @KissMyAce2.0 niet kunnen waarderen drinken te weinig Hertog Jan!

Ric

Cofidis gaat voor consonni én Cimolai in de sprints.
Ik had graag wat meer duiding gehad.
Als Cimolai zijn gang mag gaan dan neem ik m toch graag mee.

Ketjap Manis

Rolverdeling Bahrein qua sprint is duidelijk toch? Ze geven aan daar voor Milan te gaan.

ZK

'@ric volgens mij heeft ploeg nergens gezegd dat ze voor beide gaan. Denk dat je dat opmaakt uit artikel van Wielerflits of IDL, maar dat zegt niets. Consonni is daar de man, Cimolai trekt is al geruime tijd leadout man

ZK

Voor mij ligt de sleutel qua budget bij Mayrhofer. Als ik ergens kan vinden dat hij de aangewezen sprinter is, dan kom ik perfect uit met mijn team. Mocht iemand daar iets van vernemen...hoor het graag. Speur ondertussen zelf ook verder in de krochten van het internet.

Oli4smit

Aii had lafay als een zekerheid in mijn team staan, vond het een van de weinige 500K pareltjes voor de overgangsetappes. Meer mensen die hem nu uit team zien verdwijnen en een vervangen op het oog hebben? Zit nu te denken aan gabburo…

YSoSerious

'@ZK die discussie heb ik hier gisteren of eergisteren ook op het forum gevolgd betreffende Mayrhofer. Voor zover duidelijk werd is dat DSM het per etappe gaat bekijken, echte onderbouwing van het team zelf heb ik ook nog niet kunnen vinden. heb zelf ook de keuze gemaakt hem nu in mijn team te zetten, ik bedoel 500k, stel dat ie gaat sprinten, koopje. Maja het blijft een gok

Eddix

Ik kan de grappen en grollen van @KissMyAce2.0 ook wel waarderen, of zijn we nu teveel zijn "Ace aan het kissen"? Ik hou dan zelf ook wel van een biertje natuurlijk. Al helemaal in combinatie met een frietje, patat klinkt altijd zo bah.

Wat me opvalt is dat er nog steeds regelmatig Covid langsgaat bij de renners, hoevaak hebben ze het per stuk al wel niet gehad? Het lijkt wel een Covid bingo, kijken welke ploeg het eerste een volle kaart heeft. Terwijl ik in mijn directe omgeving geen enkel gevalletje Covid meer zie. (Ofnouja, misschien blijven die netjes thuis).

YSoSerious

'@Eddix ik wist niet eens dat Covid nog bestond...

Ketjap Manis

Hier in Groningen is het patat..

Nu Lafay er uit is zit ik te kijken naar die sprintertjes van corratec. Zal een Viviane of Dalla Valla af en toe top-15 rijden?

niek-vdv

Matthews in 2020 opgave: corona
Matthews 2014 opgave: teveel last van een valpartij
Matthews 2015 opgave: 35e plek in het puntenklassement, daarna ook nog maar 1 sprint geweest

RvhC74

9 klass
1 tijd
6 sprint
3 aanv
1 kne

Is mijn team nu 😉

Zonder mm en groves
Met oa Vine en Kamna

Risje89

'@Eddix, in mijn omgeving ook niet, maar dat zal vooral komen omdat niemand meer test.

@karigheid, hier Lafay ook al vanaf het begin erin, nu maar gekozen voor eentje van Intermarché.

@Destination Unknown, niks mis met een HJ, maar als het zonnetje straks gaat schijnen ook liever een blond biertje.

Laatst gewijzigd
ZwiebeLD

Als Belg zeg ik dat het friet is!

@Mr.White net eens een team geklikt zonder Gavira, Matthews en Groves. Kwam ik uit bij Pedersen, Ackermann, Albanese, Consonni, Ballerini, Fiorelli en Stewart. Voelt voldoende voor de zwaardere sprintersritten waar ik Trek wel aan de boom zie schudden maar voor de vlakkere sprints (zoals bvb rit 17) voelt het toch te licht aan.

RVH

Pedersen neem ik mee als kopman in elke sprint als kopman in principe. Goed jaar en duidelijk kopman in zijn team.

Gaviria heeft zijn sprintbenen weer gevonden sinds zijn overstap naar Movimadness. Gaat ook mee, als blijkt beter te zijn dan Pedersen kan hij ook kopman worden zeker in de vlakkere etappes.

Mathews nooit fan van geweest. Neem ik hem mee sprint die niet, neem ik hem niet mee doet die dat wel. Maak je hem kopman wordt die alsnog verslagen door 8 renners. Voor mij te duur voor die prijs. Neem daarom Albanese mee als Mathews type. Maar dan goedkoper en sprintte vorig jaar altijd mee. Zal een paar keer achter Mathews eindigen, maar ook ervoor.

Ik vind Consonni een beetje niveau Dainese en Groves. En daarom neem ik hem waarschijnlijk ook wel mee. En Dainese en Groves niet. De prijs is prima en met Cimolai als lead out deed hij het vorig jaar redelijk. 5 keer tussen 3 en 10 in de sprints.

Verder aanvullend met Fiorelli en Bonifazio.
En 1 of 2 van Stewart, Tivani, Mayrhofen, Kanter en Pasqualon.

Ackerman en Cavendish komen er sowieso niet in.
Milan zou kunnen, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Denk volgend jaar of het jaar erna wel erin. Nu 2 miljoen net te duur denk ik.

Zoiets denk ik voor mij! Stuk of 7 a 8 sprinters dus.

Mr.White

'@Karigheid voor een leuke 500k renner zou ik eens bij Wanty kijken, daar rijdt nog wel wat rond. Voor de rest zie ik weinig mannen van 500k die het selecteren waard zijn.

@niek-vdv Lastige kwestie, ben bang dat hij hem inderdaad niet gaat uitrijden met de Tour op komst, maar mocht ie t wel doen is het een garantie voor punten. Kijkend naar andere grote rondes die hij gereden heeft levert hij vaak wel en je kunt hem veelvuldig opstellen. Dat geeft me wel wat zekerheid, maar goed daar is de prijs ook naar helaas.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Met al die b/c sprinters in een ploeg met 2 potentiële sprinters begin ik toch met een schuin oog richting David Dekker te kijken. Ookal heeft hij dit seizoen nog niet veel klaar gekregen. Verder ben ik nog benieuwd hoe FDJ het gaat verdelen tussen Stewart en Lienhard.
Ben er overigens nog steeds niet uit wie ik naast Cerny en Remco meeneem van Quickstep: Ballerini voor eventuele sprints, Van Wilder voor 2 tijdritten en de eerste 2 weken, Hirt voor extra puntjes te scharrelen in de bergritten van week 3.

Oli4smit

'@mr.white, dank voor de tip, ik denk dat je een leuke Italiaan van 500K bedoelt, ga hem zeker overwegen

Eddix

Wisten jullie dat een frietje (of patatje) oorlog ook overal in Nederland verschillend is? In het zuiden betekend het speciaal met saté, in het midden is het mayo, saté en uit en in het noorden alleen mayo en saté. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.

@Ketjap Manis is het dus bij jullie in Groningen mayo en saté?

Hommeles

'@niek-vdv met MM betaal je grof geld voor óf een hele dure aanvaller of een kandidaat voor de puntentrui. Ik vrees het eerste.

Iemand een wijs inzicht over de keuze tussen B-klassementsmannen die later misschien nog interessante aanvallers worden vs. de klassementsmannen die zeer waarschijnlijk top 5 rijden? Almeida, Vlasov, Thomas kun je wel zo'n beetje opschrijven voor de top5 (waarbij Thomas nog altijd een vraagteken blijft, zoals eerder is aangegeven op dit forum). Maar ze zijn zo duur en dat beperkt je enorm in je keuzes.

Als ik Kämna vergelijk met Almeida: Almeida heeft duidelijk een hogere vloer qua punten, zeker vanwege jongerenklassement enzo. Maar als Kämna op dag 7 moet lossen en op 5 min achterstand komt, dan is de kans dat je met hem flink punten krijgt op de etappes 15, 16, 18, 19 groot. Als hij 2 etappes meezit in de top 5, krijg je 60-100 punten. Terwijl een Almeida met een uitgedunde klassementsgroep aanharkt voor een 10-20e plek. Dat weegt al snel op tegen de eindafrekening, waar een Almeida 40-60 punten krijgt voor het algemeen klassement en nog 30-40 punten voor het jongerenklassement. En een Kämna zeer waarschijnlijk nog wel in de top 20 eindigt (misschien 2 tot 18 punten) en zomaar top 3 eindigt in het bergklassement (40 punten).

Er zijn misschien niet zo heel veel etappes deze ronde die 100% voor de klassementsmannen zijn: 4, 7, 13, misschien 19 en de tijdrit 20. Dat zou misschien een argument kunnen zijn om juist geld te besparen door Kämna, Arensman, Carthy en Vine te nemen voor 8 miljoen i.p.v. Thomas, Almeida en Vlasov voor 10,5 miljoen.

Thomberg

En dan wil Trek de Paarse trui voor Pedersen niet als expliciet doel noemen…

Klinkt voor mij dat hij wellicht niet gaat uitrijden (gezien laatste zware week ook en rijden Tour) maar dat ze dat niet nu al willen zeggen

Terug naar de tekentafel

(Bron: IDL)

Ketjap Manis

'@Eddix Haha klopt!

De Haai van Milheze

Het budget is wat mij betreft spot-on deze Giro. Bij zowel de duurdere/betere sprinters als de AK-mannen zul je er een hoop thuis moeten laten. Hulde.

madeinstars

Als pedersen 3 etappes wint en 15 dagen het paars draagt, mag hij van mij uitstappen, dan neem ik hem alsnog met liefde mee.

Nijmos

Waar komt dat verhaal dat MM niet gaat uitrijden hier vandaan? Is daar een bron voor?

1 2 ... 51 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.