Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 52 ... 193 194
Baskeee

Ik denk dat hij wel gaat uitrijden. De Tour is leuk, maar daar is Groenewegen sprint kopman en kan Matthews prima etappe's gaan hunten. Zie geen reden voor hem om eerder uit te stappen. Maar goed, dat zijn aannames.

mas22

'@Eddix patatje oorlog is over het algemeen Mayo, curry, uitjes. Mayo pinda is over het algemeen flip. Maar die kan ook weer oorlog zijn. Erg verwarrend allemaal, net als de laatste paar dagen voor de Giro start.

Risje89

'@mas22, wat zeg jij nou? Dat (mayo/curry/uitjes) is een patatje/frietje speciaal. Van 'flip' heb ik dan nog nooit gehoord. Oorlog is mayo/pinda(/uitjes).

Matthews zal normaal gesproken wel uitrijden verwacht ik, net als Pedersen trouwens.

rbc1912

In Bergen op Zoom is een speciaal dan weer mayonaise, curry, uitjes en satésaus (de benaming pindasaus is daar ook uit den boze). Zo heeft elke streek wel zijn eigen gebruiken denk

JohnMcBennett

Het is een lastige dit jaar, budget inderdaad precies ontoereikend voor wat ik wil. Hieronder mijn poging tot een gebalanceerd team.

AK:
- REV
- ROG
- Almeida (lekker constant, goede tijdrit)
- TAO (prima vorm, enige vraagteken: is Thomas beter?)
- Kämna (prima tijdrit en ook als het klassement niet lukt kan ie nog zat punten scoren. Ik hoop alleen dat ie er niet in de voorlaatste etappe achterkomt dan)
- Vine (Een gok, maar Strava zag er goed uit)

Sprinter:
- Pedersen (zekerheidje met of zonder uitrijden)
- Groves (op papier meer etappes dan Gaviria en een betere trein)
- Albanese (zal overal en altijd meesprinten denk ik, kan ook een heuveltje over)
- Consonni (niet bijzonder, maar moet in dit veld toch altijd top 10 rijden, en soms een top 5)
- Vendrama (bij gebrek aan budget voor MM, de budget MM)
- Ballerini (teampunten en kan een bergje over. Nu maar hopen dat ie mee mag sprinten)
- Fiorelli (één van de sprintertjes van een miljoen)

Klimmers:
- Pinot (no-brainer voor 750k imo)
- Konrad (prima in vorm + mogelijke teampunten)
- Fortunato (voor de derde week)

Rest:
- Cort (veel interessante etappes voor hem, hoop dat ie niet op enkele etappes gaat mikken)
- Buitrago (lijkt goed in vorm, benieuwd wat ie kan)
- Oldani (voor teampuntjes in de sprint met Groves, kan misschien meesprinten als Groves eraf moet)

Overwegingen waar ik nog mee zit:
- Weinig ploeggenoten mee van REV en ROG, twijfel nog tussen Fortunato en Cerny om ook in de tijdrit wat beter te zijn.
- Kamna vs. Haig. Ik denk dat Haig een stabielere factor is voor t klassement, maar ik de tijdritten zitten hem niet mee.
- MM vs. Groves. Groves sneller in principe, maar als MM zich ook in massasprints gaat mengen heeft hij een pak meer kansen.
- Wat licht wbt tijdrijders

YSoSerious

'@John McBennett
Mooi team heb je bij elkaar gezet, zie heel veel overeenkomsten. Heb zelf geen Almeida maar ga voor 2x Ineos, gokje.

Wellicht je Oldani inwisselen voor Sinkeldam, die lijkt de laatste tijd wat meer de lead out van Groves te zijn, maar niet zeker wat het in de Giro gaat zijn

RdeBeer1983

Ok, na jaren hier gespiekt te hebben toch ook maar keer wat plaatsen.

Wat verwachten jullie van Pasqualon?
Voorlopig bestaat mijn sprintersgilde uit:
Perdersen
K. Groves/Gaviria (nog keuze maken)
Albanese
Consonni
Ballerini (mede door teampunten)
Pasqualon
Cort (als ie sprint)
Dalla Valle
Mayrhofer

Geoffrey1420

Mooi dat mensen hier twijfelen aan MM. De beste man eindigde vorig jaar in de tour 1x achter pogi en 1x achter pogi en aert. Hij wil altijd aanvallen en met een beetje geluk rijd ie 2 tijdritten top 20 en vlakke sprints top 8. No brainer!

Geoffrey1420

En won een rit als aanvaller

Aanklampen

Waarom delen mensen nu al hele teams? Kans bestaat dat mensen 1 op 1 teams gaan kopiëren, al hoeft dat niet persee nadelig te zijn..

Sommige teams missen wel balans. Enige waar ik nog mee zit is Stewart.. iemand iets over FDJ echt kunnen vinden ?

rbc1912

In het Klassiekerspel hadden velen Matthews ook. We weten allemaal hoe dat uitgepakt heeft.
Ik snap dat je hem overweegt hoor, maar die stelligheid mag mijns inziens wel achterwege blijven

Geoffrey1420

Jaa pech kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Maargoed ieder zo ze overwegingen!

WilliamS23

'@Bal op het Dak 10 Als je zo zeker van hem bent, deel deze info dan niet. Dan heb je mooi gratis punten toc de rest ;)

R. D.

Ik dacht dat flip speciaal zonder uitjes was maargoed er zullen vast wat dorpen zijn waar ze dat anders zien. Oorlog is wat mij betreft ook alleen met mayo en pindasaus, eventueel met uitjes maar dat lijkt me een dirty war.

Ik heb er trouwens hier thuis zo eentje die graag stoofvlees op dr patat flikkert, die zijn niet goed joh. :D

Guido Benzo

Ik denk nog 1 teamgenoot van Remco te weinig. Jumbo teamgenoten is iets te gevaarlijk met Covid. Al kan je natuurlijk ook denken dat dit even makkelijk bij een andere ploeg kan zitten.

Waarschijnlijk nog een sprinter te weinig. Elk jaar heb ik minstens 1 a 2 sprinters te weinig. Maar dit jaar is er echt niemand goedkoop om op te vullen. Vendrame eventueel voor de zwaardere sprints. Groves is IMO te duur, al heeft ie nog de sterkste ploeg. Dainese = te gevaarlijk dankzij ploeg tactiek. Cav & Ackerman lossen te snel. Matthews krijg ik er niet in en wegens gebrek aan vertrouwen wil ik ook geen ruimte maken. Milan zou ik er nog ergens in willen, maar momenteel ook geen plekje vrij. Ballerini is ook een optie. Mag meesprinten, zonder risico en heeft nog eens teampunten. Maar Ballerini sprint altijd met risico, dus ik weet niet of dit weldegelijk gaat opleveren.

Laatst gewijzigd
Hay

Inderdaad complimenten aan Scorito voor de beprijzing van de renners. Veel voor de hand liggende keuzes maken is niet mogelijk en er zijn weinig no brainers. Zal ook de diversiteit van de teams ten goed komen, er zijn vele "wegen" die (ditmaal letterlijk) naar Rome leiden.

RvhC74

Inmiddels kansen spreiden met maryhofer en oldani en gaviria als sprinters, deze mee gerekend totaal 7 sprinters ( 2 knechten volgens Scorito) .

Oldani en Maryhofer mooie opvullers en zelf mee sprinten en/of evt teampunten Groves of zelf ontsnappen Oldani

Gaviria is laatste twee jaar zekerheidje qua punten in Giro

Ik denk dat ik klaar ben ( voor zolang het duurt) 😂😂😂

Gnoe

Mooi om te zien dat iedereen wel een beetje met de sprinters zit. Maar ik kan gewoon geen keuze maken tussen Gaviria en Groves.
Gaviria lijkt zijn sprintbenen weer te hebben gevonden en is sneller aan de meet dan Groves.
Groves niet mega goede uitslagen gereden, en waar die won was de tegenstand ook niet heel bijzonder. Maar Groves komt daarin tegen wel weer beter een heuveltje over dus meerdere sprintkansen? Worden weer slapeloze nachten.

Maestro Mello

'@Gnoe stel dat in de vlakke sprints Pedersen 1 wordt en Gaviria als 2e over de meet komt. Hoe ver daarachter verwacht je Groves? Is dat als 3e, 4e, 5e of als 12e? Want In elke etappe dat Gaviria voor Groves eindigt zal het verschil niet dusdanig groot zijn als in de etappes waarin Groves wel top 5 rijdt en Gaviria niet bij de eerste 20 zit vanwege de heuveltjes.

Nijmos

Hoe veel ritten zie je waarin Groves wel en Gaviria niet erbij zit maestro? En waar baseer je dat op?

Dimitrofiets

Kanter of Mayrhofer?

Capra

Lood of oud ijzer?

Eddix

'@Dimitrofiets welkom op het forum, leuke eerste post. Stel jezelf even voor en wees vooral niet bang om ook even je gedachtes uit te typen (conform ons breed geaccepteerde (maar zeker niet geaccrediteerde) beleidsregels).

Risje89

Graag wel voornamelijk je wieler-gerelateerde gedachtes, de rest mag je voor jezelf houden natuurlijk.

Maestro Mello

'@Nijmos ik denk dan aan etappe 3, waar 2 kleine heuvels inzitten op 30 kilometer van de meet. Ik zie Groves hier wel over geraken en meedoen in een gereduceerde sprint. Gaviria verwacht ik hier niet.

In etappe 5 zit een flinke puist aan het begin van de etappe, waarbij ik een scenario zie dat de sterke sprinters hier afstand nemen van de vlakke sprinters en dat zij dit niet meer goed kunnen maken in de rest van de etappe. Al helemaal niet als er hier een groepje vluchters weet weg te rijden, want dan gaat het peloton ook nog tempo maken om ze bij te halen. Wederom Groves wel en Gaviria niet.

Etappe 10 is tricky, hier zou Gaviria er wel aan kunnen blijven hangen of terugkomen, omdat er nog relatief veel vlakke kilometers zijn in de finale. Zekerheidje is dit uiteraard niet.

Maar stel dat je dus in 3 etappes wel Groves in de finale hebt en Gaviria niet, waar verwacht je dan dat de Colombiaan het verschil terug gaat pakken, dan wel gaat overtreffen? Want met zo'n trein gaat Groves in de vlakke etappes goed afgezet worden en zie ik 'm hooguit 4-5 plekjes achter Gaviria eindigen. Stel Gaviria wordt 4x 2e in de vlakke etappes, waar Groves gemiddeld 6e wordt: 14x4 = 56 punten. Die zie ik Groves wel bij elkaar rijden in de 3 ritten waar Gaviria niet in te vinden zal zijn. Maarja, dat is hoe ik er naar kijk uiteraard..

1 2 ... 52 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.