Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 53 ... 193 194
Dimitrofiets

'@Eddix al vele jaren fanatiek scoritospeler. Wielrennen min of meer gaan waarderen door toedoen van het spel. Alle 55 pagina's aandachtig gelezen, al vele dagen aan het puzzelen. twee laatste vraagstukken blijven telkens terugkeren...

Mayrhofer of toch Kanter. (heb nu Mayrhofer)
Gaviria of toch Groves. (heb nu Groves)

Maestro Mello

'@Dimitrofiets en heb jij liever frietje oorlog of patatje flip?

mas22

'@Hay

Eens, met dit budget en deze prijzen moeten er echt keuzes gemaakt worden. Het is een ingewikkelde puzzel.

@R.D.

Patatje stoofvlees prima toch. We kennen ook patatje babi pangang.

Dimitrofiets

'@Maestro Mello patatje rendang of frietje parmazaan ;-)

Risje89

'@Dimitrofiets Vooral die laatste is een dilemma waar al veel over is gesproken, zie ook de berekening van @Maestro Mello hierboven. Achteraf weten we pas wat de juiste beslissing is geweest, het zal naar mijn persoonlijke verwachting uiteindelijk niet ver uit elkaar liggen.

En dan Mayrhofer of Kanter. Kanter kan wellicht als lead-out van Gaviria wat punten sprokkelen. Mayrhofer zal misschien (een x aantal etappes) voor eigen kans mogen gaan, maar hij is nog jong en 3 weken is lang.

Nijmos

'@maestro: oke, dan denk ik dat je Groves eerder overschat qua klimvermogen dan dat je Gaviria onderschat. Ik denk dat het verschil in klimmersbenen beperkter is.

@srens: voor mij achter een paywall. Wil je een samenvatting geven?

Laatst gewijzigd
Dimitrofiets

of toch groves en gaviria doen en MM laten voor wat het is. Maja moet ik wel ergens 0,5M vandaan zien te snoepen :S

Gnoe

'@Maestro, goed punt! Ik had zelf 2 á 3 etappes waar ik denk dat Gaviria het zwaar gaat krijgen, en met Trek en Alpecin, kan het zo zijn dat ze het gaan doortrekken op die heuveltjes om types als Gaviria eraf te rijden. Maar Groves bij vlakke aankomsten, kan ook zomaar tegenvallen( Parijs-Nice). Maar dat kan bij elke sprinter natuurlijk.

Eddix

'@SRENS artikel achter een paywall, kun je het kort samenvatten voor mij? Dat zou wel tof zijn, aangezien ik wel Mollema in de selectie heb staan, maar als ik in de kop al lees dat hij beperkte aanvalsmogelijk krijgt, en ook nog eens aan de Tour gaat denken. Dan ga ik wel heel erg twijfelen.

HaagseHaas

Ik zit nu met deze selectie, maar ik zal vast nog wel weer wisselen
Top AK: Evenepoel, Roglic, Almeida, Hart,
2e categorie: Pozzovivo, Rubio, Van Wilder,Pinot
Vlakke Sprint: Pedersen, Gaviria, Consonni, Albanese
Heuvel Sprint: Matthews, Vendrame, Ballerini, Cort
Aanvallers: Vanhoucke, Mollema

Mollema is relatief duur, maar met een beetje mazzel pakt hij ook nog tijdritpunten, zonder kopman moet hij zich wel meerdere malen laten zien, en hij kan zowel in de heuvels als in de bergen aanvallen. Vanhoucke en Leknessund hebben voor DSM al aangegeven te gaan aanvallen, dus ik denk dat die ook zichtbaar zullen zijn in meerdere etappes,. Al verwacht ik misschien Leknessund wat meer, maar ik heb geen geld meer. En eigenlijk wil Eddie Dunbar er nog gewoon in, want die gaat volgens mij verrassen in de laatste week.

niek-vdv

Bauke Mollema (36) staat aan de vooravond van zijn zesde Giro. De kansen op eigen succes zullen spaarzaam zijn, maar dan is de Ronde van Italië nog altijd een goede Tour-voorbereiding. ,,Als ik er in die laatste week helemaal doorheen zit, denk ik aan de Tour de France.’’
,,In de tweede week zijn er wel een paar interessante ritten. Bijvoorbeeld etappe 8, de dag voor de tijdrit. En de etappe naar Bergamo.’’

Laatst gewijzigd
R. D.

Ik heb Mollema er vanaf het begin in gehad maar in mijn laatste versie is er toch geen plek voor hem. Ik denk dat het net allemaal niks wordt qua scorito punten. Voor dat geld heb ik nu Caruso.

Hay

Denk niet dat Mollema het in deze editie van de tijdritten moet hebben, er zijn erg veel heel goede tijdrijders. Maar ja, dat dacht ik bij eerdere edities van Grote Rondes ook al :-) Wel een vrije rol nu Ciccone er niet bij is, dus wellicht toch nog interessant (in combinatie met teampunten Pedersen).

Delric

Het is een mooie en ingewikkelde puzzel. Aantal aankomsten bergop voor de klassementsrenners zijn toch behoorlijk beperkt. Dus ik heb me afgevraagd of Kamna nu echt zoveel minder punten gaat pakken dan Thomas. Tijdrit doet hij zeker niet onder dus het zal in een paar etappes moeten "gebeuren" voor Thomas. Waarbij ik er dus vanuit ga dat Thomas in vorm is, als dat niet het geval is zie ik hem er minder halen dan een man die wel vorm heeft getoond. Dat ene miljoen kan ik dan wel gebruiken om Consonni te upgraden naar MM. MM is mijn inziens de best klimmende sprinter en we hebben maandag gezien dat zijn ploeg ervoor wil rijden en hebben flink wat hardrijders in de ploeg. (maar je kunt ook een 1 mln sprinter upgraden naar een 2 mln sprinter)

Feitje: je kunt alle 20 kopmannen (met het startnummer .1) van elke ploeg kopen (en dan heb ik Bardiani en Corratec eruit gelaten) Je hebt dan best een leuk team en altijd alle truien in je ploeg :)

Niballie

Mollema zegt in dat artikel dat hij de Giro vaak shit vindt, want de derde week is altijd zo zwaar en het weer vaak kut. Hij weet echter dat hij altijd goed uit de Giro komt met het oog op de Tour, dus dat hij dat dat in zijn achterhoofd als hij in de derde week nog steeds rondfietst. De alternatieve voorbereiding in de bekende rondes van week vind hij nog kutter. Hij ziet weinig kansen voor zichzelf aangezien Pedersen voor de overgangsritten wil gaan, maar wel weer iets meer perspectief nu Ciccone niet meegaat. Maar Mollema zou Mollema niet wezen als hij het rondeboek nog niet goed had bestudeerd, dus echt veel etappes kon hij niet aanwijzen.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ik denk dat ik dan toch Mollema in ga ruilen samen met de 5 ton die door Lafay vrijgekomen is en neem dan twee van 1 miljoen pak. Maar daar zijn er zoveel van die interessant zijn. Heb er nu al vier: Fortunato, Buitrago Cort en Fiorelli. Maar ik wil ook nog wel: McNulty, Healy, Cerny,
Bonifacio, Stewart, Bouwman of misschien zelfs Pasqualon. De keuze is echt reuze! Zelfs een Tratnik zou nog wel leuk kunnen zijn als extra Jumbo-er en teampuntenleverancier.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Zijn we hier niet wat te optimistisch over groves die meer kansen zal krijgen dan gavrira?

Als trek en jayco zal sleuren in peleton bv in rit 3 of 5, als tempo heel hoog is zal groves toch ook wel sneuvelen
..

Gavrira is eignlijk enige echt top sprinter die meedoet(samen met mads)

Cavendisch was topsprinter

FrankSteenbergen

Voor degenen die benieuwd waren naar Patlev die iets zei over een sprinter in een AK-team:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/lefevere-waarschuwt-jakobsen-wanneer-we-met-evenepoel-naar-de-tour-gaan-is-dat-zonder-sprinter

Risje89

Ploegleider Klaas Lodewyck over Ballerini:
"Als er zich een kans voordoet, kan Ballerini gerust meedingen in een sprint. Maar het is niet zo dat hij meegaat om zich overal tussen te smijten en onnodige risico's te nemen. Hij is er samen met Cerny voor het vlakke."

Nijmos

Bron, risje?

Risje89

'@nijmos, Sporza: https://sporza.be/nl/2023/05/03/een-unieke-inkijk-in-de-totstandkoming-van-team-evenepoel-we-zaten-steeds-op-1-lijn-met-remco~1683108249784/

Antonini

"een sprinter meenemen" in de context van Jakobsen is natuurlijk wat anders dan Ballerini die nog een paar keer naar een 10e plek sprint nadat hij Evenepoel veilig naar de laatste 3km heeft gebracht. Jakobsen meenemen zou betekenen dat hij zijn benen stil houdt in het peloton, er 1-2 man meegaat voor een leadout en de laatste 5 km alles om hem draait. In het geval dat Evenepoel eerste staat dan kan Ballerini een berg aan punten opleveren in de gereduceerde peloton sprints. Zo pakte hij in de Giro waarin Almeida eerste stond in de eerste 2 weken, 300 punten met 6 top 20 plekken.

Dimitrofiets

'@jenzrscl dus jij zou MM doen ipv Groves?

RvhC74

Ik inmiddels weer zonder Groves, Gaviria en MM maar inmiddels 8 sprinters inclusief Cort en 10 klass, 1 tijd en 2 aanval

Thomberg

Oef Ballerini die (regelmatig) gaat sprinten is wel interessant

1 2 ... 53 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.