Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 54 ... 193 194
GoldenWallie

MM boven Groves en Gaviria en bidden maar ;)

Nijmos

'@thomberg: maar hoe regelmatig he...

TheBest

Bijzonder dat er hier zoveel gesproken word over dat Groves een zoveel betere klimmer is dan Gaviria. De etappe die Gaviria won in Romandie is toch best vergelijkbaar met die 2 ritjes die Groves in catalunya won?

Volta limburg classic vond ik hem indrukwekkend rijden. Maar dat is toch geen hele goeie graadmeter voor de etappes in deze grote ronde.

Ik zie best een scenario voor mij waarin Jayco en Trek aan de boom schudden waardoor ook Groves dat tempo niet kan volgen. Als gaviria lost en groves even later ook is de kans vrij groot dat ze uiteindelijk in dezelfde groep proberen terug te keren naar het peloton.

Of zijn er echt mensen die denken dat groves hetzelfde aan kan als matthews en pedersen? En waar is dat dan op gebaseerd? Die 2 ritjes in catalunya en de volta limburg classic?

ZK

Nee Groves kan niet mee als ploegen van Pedersen en Matthews hard tempo maken, gaviria ook niet. Als Trek en Jayko zich steeds verenigen, eventueel samen met ploegen van Cort en Albanese, dan zijn de pure sprinters kansloos. Die ploegen hebben een hoop hardrijders, maar ook goed klimmende renners. Haal ze maar eens terug...

Laatst gewijzigd
Frits

Na edities lang klagen over het budget, is het inderdaad bijzonder lastig (en daardoor leuker) dit jaar.

Net zo lastig als het feit dat hier in het oosten, een patatje speciaal soms gegeten wordt met ketchup in plaats van curry door alle Duitsers die hier komen.

floda

De reden voor mij om uiteindelijk weg te blijven van MM en groves ten faveure van gavira is omdat er in 3 11 en 12 bergen zitten die voor beide heren beter over te komen zijn dan voor gav, maar omdat ze of te lang voor finish (11) of te lang zijn 3 en 12 met een peleton vol goede klimmers die ook willen winnen denk ik dat er max 1 kans komt dat zij er extra bijzitten. Dan is gaviria in mijn ogen betere keus.

Nijmos

'@flod: en stage 5, 6, 10 en 14 dan?

ZK

'@floda als de betere klimmers tempo maken, dan kan Matthews er dan toch juist nog wel bij zitten?

jenzrscl

Ik weet het niet meer ik pak sws MM , die heeft zin op te koersen na kutvoorjaar. En parcour is opzich gemaakt voor hem en bij vlakke sprints kan hij toch ook gewoon top5 met die sprinters die meedoen

Maar ik twijfel eerder tussen groves en gavrira

Christian

Interessant dat hier MM als afkorting wordt gebruikt, want we hebben Marius Mayrhofer en Michael Matthews als sprinters. Ik ga er maar vanuit dat Matthews wordt bedoeld ;)

jenzrscl

En te lang voor finisch.., best pittige klim in rit 5, wel nog 100 km, als ze daar minuut of meer kunnen aansmeren en trek en jayco en wie wie voor cort vol gaan doorrijden.. succes met gat toerijden.. ik zie zeker de kans erin dat we daar geen gavrira zien en als groves wel mee is zie ik nog minder kans dat ze terug keren.. als die ook nog gaan meewerken..

Nog een reden dat ik gavrira geen kans geef, is die puntentrui ambitie van pedersen en evt matthews, kunnen echt monsterslag slaan.. ook een tussensprint op het einde , is dat ook zoals de tour voor puntenklassement?

Laatst gewijzigd
kevinraar

wat doen

uran eruit voor
cattaneo vine mader cartney of arensman

mollema eruit voor
kuss haig of kemna

pozzovivo eruit voor dennis caruso of sivakov

wie zouden jullie eruit doen wie zouden jullie erdan erin doen?

floda

Dan moeten die drie ploegen meerdere etappes 50-100 km op kop gaan sleuren om gaviria, ackermann en consonni te lozen? Terwijl pedersen weet dat hij snelste is? Kan zeker, maar zoals gezegd geloof ik daar minder in.

Astarloa

Uit dat bericht van sporza haal ik toch echt dat Ballerini niet of nauwelijks mee gaat sprinten.

Kirsipuu

Groves kan er denk ik nog net iets langer aan blijven hangen dan Gaviria, maar groot zal dat verschil niet zijn.

Waar volgens mij het grootste verschil in zit, is dat Groves een volledige trein ter beschikking heeft. Als hij die trein volgt, de enige volledige trein deze Giro, levert dat bijna automatisch een top 5 klassering op. Gaviria moet het meer zelf doen, en zal dus weleens verkeerd gepositioneerd zitten en weinig punten halen. Als Gaviria wel goed gepositioneerd zit gaat hij zeer waarschijnlijk boven Groves eindigen, omdat hij sneller is.

Dus Groves is een grotere garantie op punten, Gaviria heeft een hoger potentieel.

ZK

Alleen de eerste tussensprint telt voor punten klassement

En wat betreft meerdere etappes lang samenwerken: belang van Matthews en Cort zou kunnen zijn om alleen met Pedersen en Albanese naar de streep te kunnen en zo in ieder geval veel punten voor punten klassement te behalen. En dan hopen dat Pedersen er een keer niet bij is in de heuvels of dat Pedersen het einde van de Giro niet haalt, door welke reden dan ook. En... Als ze met alleen snelle man Pedersen naar de streep gaan, kan Pedersen ook minder ver uitlopen, in vergelijking met alle andere sprinters er nog bij. Dan zitten er nog veel meer sprinters tussen Matthews en Pedersen. En al helemaal in het geval van Cort of Albanese etc

Laatst gewijzigd
Capra

'@Kevin

Mollema eruit voor Kämna lijkt me het meest logisch, maar dat kost wel een miljoentje extra.

jenzrscl

'@floda, zelfs als hij weet dat hij snelste is, is het beter gavrira te lossen. Dat die geen punten haalt.

R. D.

Waar blijft die Bettiol Scorito ? :D

Ik wil de prijs weten.

Arne Riis

Ik heb even geschoven in mijn team na het Jumbo-covid-bulletin: als ik Roglic uit m’n team klik en er Haig (kan ook met een andere 1.5-2.5 miljoener) voor in de plaats zet, kan ik een sprintteam neerzetten van Pedersen, Gaviria, Groves, Matthews en Albanese, aangevuld met wat kleintjes.

Ik heb Fiorelli verruild voor Kung, om de tijdritten op te vangen.

Zelfs als hij wel de hele Giro uitzit, zal ik in de bergritten inleveren, en waarschijnlijk ook in de eindafrekening. Maar tegelijk verwacht ik zoveel punten te pakken in de sprintritten (en dat zijn er toch echt heel veel), dat het niet eens zo veel uit gaat maken. En als covid inderdaad toeslaat bij Jumbo, ben ik spekkoper.

Ik weet niet of ik het aandurf, maar ik sluit niet uit dat ik het laat staan. Gewoon, om het eens even heel anders te doen dan iedereen (want, man, wat lijken al die teams op elkaar).

Kleine Drekst

in mijn ogen de mooiste ronde van het jaar (vooral door het commentaar van babbelbelg en karsten) heel veel stukjes gelezen, hier eigenlijk alle 57 pagina's en toch door al het nieuws dat ik heb meegekregen en de vele koersen die ik heb gezien, bij de klimmers gekozen voor Thomas ipv Hart en bij de sprinters Pedersen ipv Matthews. Overigens maak ik mijn definitieve opstelling pas vrijdag.

nasibal

Er wordt hier wederom zoveel over sprinters geluld dat ik het bijna sneu ga vinden als straks blijkt dat je voor de 83e Giro op rij prima weg komt met 6 sprinters, waarvan 1 constante en er bovenuitstekende kopman, 1 steady top 5 kandidaat, en 4 'grut met enigzins ervaring/motor en relatieve zekerheid op sprinten'

Laatst gewijzigd
Zutphen

Dilemma 1313:
Wie ?
Cattaneo of Wilder ?
Consonni of Albanese ?

Zutphen

En 1314:
McNulty of Vine

Nijmos

1315
Ballerini of allesbehalve Ballerini

1 2 ... 54 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.