Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 55 ... 193 194
mcgrath

'@Dilemma 1313, Consonni EN Albanese
En voor 1314, beide niet, voor beide prijzen zijn er meer interessante opties, maar tussen die twee zou ik voor Vine gaan, is duurder, maar ik neem aan dat je die twee noemt voor teampunten en dan zie ik daarnaast Vine nog wel eens voor een etappe gaan.

Daarnaast is dit pas mijn tweede post, dus zal ik even duidelijk maken dat het patat is.

Nijmos

Vine en Mcnulty voor teampunten?! Van wie? Covi? Het is inderdaad wel patat. Dat dan weer wel.

Antonini

'@nasibal, als je ziet welke lijst sprinters er naar de Tour van Hongarije gaat en dus de Giro overslaan. Kun je je inderdaad afvragen hoeveel van die vlakke finishes er daadwerkelijk een massaspurt worden. Misschien dat het er toch maar 4 worden en de rest voor de vlucht. Toch kun je zonder Groves en Gaviria (ervanuit gaande dat je Pedersen als nr1 topper meeneemt) wel heel veel punten gaan missen die lastig te compenseren zijn.

GoldenWallie

'@nasibal een steady top 5 kandidaat zie ik zo hier niet. Al maken Groves en Gaviria de meeste kans hierop, beide hebben zo hun eigen “handicap”.

Maar verder niks tegen het commentaar van The Legend in te brengen :D

Laatst gewijzigd
mcgrath

Ik zeg ook niet dat ze voor teampunten zijn, maar anders kan ik niet bedenken waarom je twijfelt tussen twee renners van één ploeg die 1mil van elkaar verschillen. En daarom zijn er dus interessantere manieren om daar mee om te gaan.

Ragnar Lolbroek

Dilemma. Wat zouden jullie doen?
Kämna ( goeie tijdrit, in vorm,gaat voor AK, heeft wel Vlasov voor zich) & Consonni (redelijk rap, klimt naar behoren)
VS
Caruso( in vorm, zou voor AK kunnen, heeft wel Haig voor zich die nogal eens valt & Matthews ( best klimmende sprinter, puntentrui)

Ik heb Groves, Pedersen en Albanese in het team. Dus Matthews heb ik mss niet nodig. Heb toch enige FOMO met dit parcours.

niek-vdv

FOMO voor Healy neemt wel toe nu na het stuk van IndeLeiderstrui hier.
Cort dus niet meteen in de massapsrints, maar als hij kansen ziet op de roze trui zal hij wel een goede tijdrit willen rijden en vervolgens toch ergens bonificaties moeten pakken (rit 3 dan, of stiekem misschien wel etappe 4?)

Valvuillerdemoz

'@1315: ik doe Balleri ni

Laatst gewijzigd
Jommelb

'@nasibal, en dan opvullen met truipunten neem ik aan? Maar dan zeg je eigenlijk dat de verhouding sprintritten
t.o.v andere ritten geen verschil maakt voor het aantal sprinters dat je selecteert? Of ga je uit van minder sprintritten dan de meesten hier?

Zutphen

Dilemma 1313 en 1314 !

Gaat niet om de teampunten,
maar de individuele punten van deze renners:

Dilemma 1313:
Wie ?
Cattaneo of Wilder ?
Consonni of Albanese ?
En 1314:
McNulty of Vine

Jv1997

Vine en Groves of Almeida en Consonni?

Nijmos

Wilder
Albanese en Consonni
McNulty en Vine

Ketjap Manis

'@FC Xavi Van van word ik ook wilder.

Zutphen

Ik hoor hier niet veel over Cattaneo. Goede tijdrit en goed in de bergen. Alleen maar bij Evenepoel blijven als knecht ? Geldt dit ook voor Van Wilder ?

Valvuillerdemoz

En trouwens: Conson ook ni, maar Albane si!

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

In dat stuk van Sporza wordt slechts een mening gegeven vanuit de Sporza redactie. Er staat niet dat Ballerini niet mag sprinten. Hij blijft er hier gewoon in. Op de eerste plaats vanwege teampunten, 2e plaats zijn sprintpotentieel.

Het is Friet.

Valvuillerdemoz

Het is patates frites. Oftewel patat. Je hebt ook calamares frites, maar dan noem je het toch ook geen frites, maar gewoon calamares.

ZK

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/pooltjes-fanaten-opgelet-healy-heeft-giro-ambities-cort-gaat-nog-niet-sprinten-en-uran-en-carthy-ogen-gretig
Haha alleen IDL en verder geen pers in de zaal... En vervolgens plaatst Wielerflits doodleuk de quotes op de vragen van IDL in hun nieuwsbericht, zonder IDL te noemen, wat slecht zeg...

Laatst gewijzigd
LuckyLuuk

'@ZK oef dat word lastig om te bedenken welke etappes je Cort dan moet opstellen. Vlucht etappes en misschien gereduceerde sprints..

niek-vdv

'@LuckyLuuk Zoals ik het lees zal ik hem ook de openingstijdrit opstellen

Eddix

Doe mij maar een patatje friet,...

met een nasibal.
mits de nasibal mij kan vertellen welke 6 sprinters dan die steady sprinters zijn, ik zie ze niet. Het kan een leuke gok zijn, maar eentje die alleen werkt als je dus kan opvullen met truipunten.. maar dat is in de eerste paar ritten ook nog maar een vraagteken toch?

Laatst gewijzigd
Basementman

Kijk ik 1 dag niet op het forum, zijn er 6 pagina’s over sprinters en Michael Matthews volgeschreven… Vergelijkingen met de tour van vorig jaar die er zelfs bijgepakt worden.
1) zijn voorjaar was drama, onder andere door ziekte, maar niet volledig
2) de tour van vorig jaar was ie in topvorm
3) de voorbeeldetappes waar ie het goed deed waren punchetappes en klimwerk, geen (kleine groeps)sprints
4) zelfs een kans op top 15 in de tijdrit wordt genoemd. Met dit deelnemersveld geen schijn van kans.

Matthews zal zeker puntjes gaan sprokkelen, maar zie totaal niet in hoe hij een ‘no-brainer’ is. Denk dat ie z’n 3 miljoen niet waard gaat zijn, paar 12e plekken in de sprints en 2 keer bij een select groepje finishen. Daar 3 miljoen voor uitgeven, succes.

Baskeee

'@Basementman goede maar incomplete analyse, je mist daarin de context dat Groenewegen toen 1e sprinter was binnen dat team. En die is er nu niet bij.

ZK

'@Basementman Als je Matthews in dit matige sprintersveld gemiddeld op plek 12 ziet eindigen, dan heb je ook nog wel wat huiswerk te doen...

Laatst gewijzigd
Basementman

'@ZK okee gemiddeld 10e dan. Hij verliest het afgelopen maandag ook nog van Biermans. En ik heb het dus over sprints in grote groep, wat volgens mij vaak gaat gebeuren. Alleen etappe 3 idd niet. De rest is genoeg tijd voor alle teams om te hergroeperen.

Gemiddelde sprintuitslag:
1) Gaviria
2) Pedersen
3) Groves (door trein)
4) Consonni
5) Ackermann (hier kan een kruis door bij ook maar iets van bergjes)
6) Dainese
7) Dekker (hier kan een kruis door bij ook maar iets van bergjes)
8) Milan/Cavendish/Albanese/Matthews/Marit of Bonifazio/Stewart
15) de man van Corratec: Tivani/de broer van/Dalla Valle

1 2 ... 55 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.