Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 56 ... 193 194
Rim Brakes

Ik heb eens een team geklikt met Pedersen, Groves, Gaviria & Matthews erin. Het kan wel... Mits je durft te leunen op een agressief aanvallend team van 3 vrijbuiters in de bergen.

Basementman

En dan vergeet ik Fiorelli nog ;)

jenzrscl

Cort is gewoon voorzichtig met uitspraken over sprints.

Hij zegt niet dat hij niet gaat sprinten.
Roze zit in zijn hoofd. Dus bij tijdrit gaat hij dus alles geven.

Als hij cort zit bij de winnaar kan hij sowieso nog roze overnemen mss..

Mss zit hij met gedacht niet te sprinten dat hij geen concurrent is voor puntentrui en dat hij dan meer een vrijheid gaat krijgen.

Maar die zal zijn punten wel waard zijn.

niek-vdv

'@Basementman
Matthews won afgelopen maandag anders wel weer dik van Consonni en Fiorelli.

Nijmos

Als je over verliezen van Biermans voor plek 13 begint, mag je ook wel vertellen dat Fiorelli, Ackermann, Consonni afgelopen maandag niet bij Matthews op de foto stonden. Voor wat het waard is.

Basementman

'@niek-vdv dat komt omdat we nog niet in ItaIië zijn

jenzrscl

Basementman over dekker gesproken. Een miljoentje investeren voor iemand die ja kan inzetten op het vlakke en gwn veilig kan banken in lastigere rit is ook handig toch? Kost je minder denkwerk in lastigere ettappes en levert wel op het vlakke zou je denken. Als hij 5x top 10 is. Is hij al zijn geld waard.

enrico1581

Heb ik mijn team zo goed als rond, heb ik nog een half miljoen over... Wie had dat gedacht met dit mooie krappe budget. Hierdoor kán ik Geoghegan Hart upgraden naar Thomas, maar wíl ik dit ook? Verder zie ik niet echt opties en denk ik een mooi gebalanceerd team te hebben (8 AK, 6/7 SPR, 2 KN/TR, 3 AV). Iemand die hierover wil sparren mag een PB sturen.

Ook ik twijfel nog tussen Gaviria en Groves, verwacht dat het verschil tussen de twee niet heel groot zal zijn, in zowel het klimmen als het sprinten. Misschien dat Gaviria meer punten haalt door zijn jacht op de puntentrui, toch heb ik nu Groves erin staan.

Ga het doen zonder Matthews en met 'Matthews light' Vendrame. Zal ook wel een aantal keer mee gaan sprinten. Bij Matthews toch teveel twijfel voor dat bedrag (ondanks wat ik maandag zag), bij Vendrame weet ik zeker dat hij zijn punten gaat halen.

Momenteel geen knechten van Roglic. Ik dacht eerst aan Tratnik, maar die zie ik niet heel veel eigen punten halen en ik betwijfel of de Jumbo-renners veel teampunten gaan halen.

Niballie

'@jenzrscl Die gedachte vind ik ook logisch. Als je allemaal net wel/net niet sterke sprinters hebt ga je sowieso nulpunters opstellen.

nasibal

mits de nasibal mij kan vertellen welke 6 sprinters dan die steady sprinters zijn, ik zie ze niet.

Ook jij kan in dit veld wel tot 6 namen komen die er in principe bij elke normale sprint gewoon bij zullen zijn en mee zullen sprinten. Voor sommigen zal het alleen een sprintje tussen pakweg plek 6 en 12 betreffen, en dat is prima.

Basementman

'@jenzrscl Zat ook te spelen met die gedachte, echter is zijn vorm niet echt denderend (nog licht uitgedrukt). In een vlakke sprint zal ie er wel bijzitten, maar denk dat hij de laatste 2 sprints sowieso niet rijdt ivm OTL of DNF. En verder zijn er zoals besproken veel tricky sprintetappes in week 1 en 2, dus zou me niks verbazen als hij slechts 2 a 3 keer aan sprinten toekomt. Hetzelfde geldt voor Ackermann, Cavendish en Marit. Maakt hem toch minder interessant. Maar gedachtengang van types meenemen waar je weinig over hoeft te twijfelen is een interessante.

kevinraar

heb nu deze verdeling

klassement 8
sprinters 7
aanvallers 2
knechten 2
tijdrijder 1

is dit een goeie verdeling?

Harderijder

Fortunato geeft aan dat de bergtrui een doel kan zijn, maar niet prioriteit heeft.
For what it's worth

Niballie

Wat is eigenlijk de tijdslimiet deze Giro? Anders wordt het sowieso nog spannend in die laatste klimtijdrit hoeveel sprinters er op tijd bovenkomen. Stel, Evenepoel en Roglic moeten er nog volle bak om de eindzege strijden en gaan dus volle bak...

Antonini

Tijdslimiet is in de Giro nooit een probleem.

ditisdavid

Toch even in de gaten houden wat er met de Cima Coppi gebeurt, er ligt kennelijk nog meters sneeuw op de pas waar die zou zijn en de een-na-hoogste top van deze Giro is de slotklim van etappe 19. Zou de klassementsrenners een stukje hoger brengen in het bergklassement...

Harderijder

Waarom is Groves volgens de bookies zo laag geplaatst in de odds voor de puntentrui?
Pedersen op 1.72, Gaviria op 6.00, Matthews op 6.50 en Groves op 10.50
Als hij een goede sprinttrein heeft en aardig kan klimmen, en 3,5m kost zou hij toch minstens gelijk aan Matthews moeten zijn?

jenzrscl

Omdat van gavrira is geweten dat hij er vol voor gaat en tussensprints ook.. groves heeft die ambitie nog niet echt uitgesproken,

Maar ff serieus gavrira word hier genoemd als de sprinter van de giro..

Mss van diegene die nu meedoen ja.. maar ik vind hem niet als de te kloppen sprinter.. zoals een phillipsen /merlier ofzo als die zouden mee gedaan hebben.er lopen nog stuk of 9 betere rond in deze wereld.

En ik reken daar ook mads bij

Een groves is zeker niet kansloos tegen gavrira. En met die trein van hem zal hij sws wel heel dicht komen als ze hem mooi afzetten.. gavrira kan ook soms zo tegenvallen ..

Laatst gewijzigd
Antonini

Odds zijn niet alleen gebaseerd op kwaliteit, maar ook op reputatie. Daarnaast, momenteel spreken Matthews en Pedersen expliciet uit dat ze niet dedicated zijn aan de puntentrui, en Gaviria wel.

n.b. Als je Groves een grotere kans toedicht, kun je er geld op zetten.

Thomberg

IDL noemt bij pooltips dat Stewart 2de sprinter is (lijkt me een foutje). Maar ook dat lienhard leadout is. Als iemand iets van hemzelf vindt is dat prettig.
Dit is een perfecte sprinter anders om de 6 vol te maken.

Aanklampen

'@Thomberg, 2e sprinter achter Demare.....

Ketjap Manis

Vuelta 22 was Stewart ook de sprinter. En wie reed er toen ook mee? Lienhard.

Stoetwegen

Ik heb mijn team rond, meest opvallende is dat ik Kämna de deur gewezen heb, niet aanvallen, een beetje tijdrijden, is niet genoeg. Nu Ganna opgenomen, zekere punten en kans op roze, en mijn vrouw is erg blij met deze aanwinst. Deze samenstelling duurt natuurlijk niet lang, zoek nog een vervanger voor Vendrame, maar ik zie hem nog niet. Mooie darkhorse gevonden, maar die houd ik nog even voor mijzelf. Verder nog twijfels over Fortunato, Buitrago en vele anderen. Morgen weer verder, voor vandaag worden de boeken gesloten.

niek-vdv

Lienhard was in Vuelta en Tirreno ook al leadout voor Stewart. 2x eindige Lienhard hierbij voor Stewart, aangezien ze elkaars wiel kwijtraakten; Stewart stond beide keren alsnog wel in de top 20. Wat ik ook fijn vindt bij FDJ: ze blikken op hun sites dagelijks uitgebreid terug op de etappes en blikken hierbij ook weer vooruit.

Laatst gewijzigd
encanto

De stress begint wel toe te nemen nu:

Het frame staat wel (voorlopig)

AK
Evenepoel
Roglic
Almeida
Hart

Klimmers/ak
Pinot
Fortunato
Caruso

Helpers
Van wilder
Cerny

Sprinters
Pedersen
Groves/gaviria (neig naar gaviria)
Albanese
Consonni
Fiorelli
Cort

Vijf plekken over.

Nu butrago, konrad, sivakov, Ganna

Wat denken jullie van het ak team? Voelt heel mager, maar ga toch er vanuit dat evenepoel of ganna tot rit 3 de leider is en evenepoel na de tweede tijdrit weer. Wie daartussen is koffiedikkijken.
Na de tweede tijdrit kan ik altijd de “zekere” punten van de helpers inzetten.

Nog suggesties?

1 2 ... 56 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.