Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 57 ... 193 194
Geoffrey1420

'@Basementman. Voel me op 1 of andere manier aangesproken aangezien je me volledige motivatie voor MM ontkracht. Wat natuurlijk helemaal prima is. Vorm, ik verwacht dat hij heel goed gaat zijn. Verder kijken wij denk ik heel anders naar het parcours en naar zijn sprintkwalitriten in dit veld, zeker als die het paars ruikt. Dat ie top 15 rijd in de tijdrit is zeker optimistisch. Maar niet uitgesloten. Ik zeg 4x top 5 en 4x top 15 zonder de TT. Of dit 3 mil waard is? Ik zeg doen!

jenzrscl

Weinig mensen vertrouwen in vendrame? Of is het omdat jullie niet weten wanneer hij zal meestrijden? Want toch pak ritten op zijn lijf geschreven.

Consonni kan die goed een heuvel op? Hij zat er althans bij op 1 mei met de betere..

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Vertrouwen erin dat Vendrame er 3/4x bij gaat zitten in een vlucht of gereduceerde sprint? Ja, zou me niks verbazen.

Vertrouwen dat als je hem meeneemt, je 3/4x 0 punten vangt in ‘zijn’ etappes (lastigere sprint etappes en potentiele vlucht etappes)? Ja, dat ook.

En daarom laat ik hem lekker thuis.

Als hij straks wel alle sprints mee gaat doen gaat hij zeker zijn geld waard zijn. En als je hem juist weet op te stellen waarschijnlijk ook. Maar vindt hem wel 500k te duur eigenlijk. Zeker als je voor 1Mil een (betere) vervanger kunt selecteren.

De_Druide

ik lust helaas geen nasibal. Niks persoonlijks verder.

Nog weinig gehoord dit jaar: Covi. Klikken we die erin?

Tom van de Molen

Ik heb eigenlijk nog 3 miljoen voor 3 sprinters. Het is een kwestie van kwaliteit of kwantiteit. Ik wil eigenlijk graag consonni maar dan moet ik 2 sprinters van 500k nemen, waarschijnlijk Mayerhofer en Dalla Valla, beide vrij grote vraagtekens. Alternatief is 3x een sprinter van een miljoen (stewart, dekker, bonifazio, tivani of fiorelli). Ik zie het consonni eigenlijk wel goed gaan doen. Iemand advies?

ZK

Stewart, fiorelli en voor het derde plekje Mayrhofer of Dekker

Dante

Stewart raakt in de laatste kilometer nog in een chasse friet.

Guido Maltempi

Dus EF presenteert hun Giro truitje en geeft een persconferentie, maar ondertussen hebben ze nog steeds geen selectie bekendgemaakt? Ik wil zo langzamerhand toch wel eens weten of ik Jefferson weer 12x kan opstellen voor 0 punten.

Verder lees ik op IDL dat DSM morgen een 'documentaire' uitbrengt over hun voorbereiding op de Giro, met een hoofdrol voor Low Budget-MM. Zou mooi zijn als we daar iets wijzer van worden.

Tommytom

Er is wel enige voorbehoud te maken bij de “6-sprinters-tactiek”.

Vooropgesteld: al heel veel spelletjes is het een prima tactiek. Sprintersetappes laten zich goed voorspellen en eigenlijk heb je maar één kopman nodig voor al die etappes. Het verschil tussen een 3e en 12e plaats is niet heel groot qua punten en ook de topsprinters scoren geregeld ineens een 12e plek of een 0-punter. Of ze sprinten niet meer mee als ze ingesloten raken. De klassieke Wanty-sprinters voor 1M sprinten daarentegen altijd mee voor de punten, waardoor het altijd prima sprintopvullers zijn.

Echter: dit jaar zijn er beduidend meer sprint etappes, de eindpunten voor het puntenklassement zijn sinds 1(?) jaar hoger meer geworden, het aantal etappes waarin de klassementsrenners scoren concentreert zich dit jaar wel héél erg sterk in de laatste week en dan heb je altijd nog de vroege vlucht die voor de klassementsmannen kan binnenkomen.

Op die reden denk ik dat 6 sprinters, waarvan slechts 1 kopman, deze editie te weinig is.

Ik ga vooralsnog voor Pedersen, Gaviria, Matthews, Consonni, Albanese, Fiorelli, Steward/Dekker/Bonifazio en Ballerini. 7 of 8 sprinters dus, afhankelijk van het wel of niet meesprinten van Ballerini in overgangsetappes.

Ik twijfel alleen nog om Matthews in te wisselen voor Cort….

Qtjelegend10

'@Antonini heb je bronnen waar Matthews en Pedersen expliciet uitspreken niet voor de puntentrui te gaan? Of bedoel je dat ze het niet expliciet hebben uitgesproken?

Levi Leipheimer

Hier weer een trouwe stille lezer, met nog enkele hoofdbrekens over de laatste 2-3 renners met zo’n 1,5-2 miljoen te besteden. Deze beste man eigenlijk vanaf het begin erin gehad voor die schamele 750k, maar nu hij aangeeft toch vooral te moeten knechten en misschien te kunnen mikken op een etappezege zit ie op de schopstoel.

https://www.olympia.at/main.asp?kat1=87&kat2=538&vid=1&NID=35388&DDate=03052023&fbclid=PAAaYiSi-9pMkliCd7cd5M7E8XxnwBCQPjWI5k-lepebq1w9NVvuIIsRSKEms&scsqs=1&scsqs=1

Leknessund maakt het budget mooi rond en wil ik er eigenlijk ook niet uit hebben omdat ik toch hoop op een top15 notering in het eindklassement en ook top 5 jongerenklassement. Maar ik lees her en der wat twijfels over hem en ook iets over privé-omstandigheden? Weet iemand er meer van of beter gezegd: kan iemand me over mijn twijfels heen helpen?

LuckyLuuk

Twijfel twijfel. Leknesund of Rubio

jenzrscl

Net kamna erin gekickt.. had ferme fomoo.. zoek echt een miljoentje die overal wel mee zal doen voor top 15 plaats in sprints en ook eren heuvel op kan en evt vlucht. Kom enkel bij fiorelli uit..

Landaluze

Voorlopig zonder Küng en Kämna (geen moeite mee) maar ook zonder Ganna. Die moet er toch in. Kan nog Caruso naar hem omzwiepen maar dan zit je met 5 GC + Vine + paar 750’ers.

Zonder Ganna beginnen is misschien toch al de ultieme suïcide.

Wicked Wout

'@leipe Levi, ik had hem er in staan met precies dezelfde argumenten die jij noemt. Lijkt prima aan te kunnen haken voor een plek 15 AK en daarnaast nog JK. Maar nu de ploeg aangeeft met hem voor ritoverwinningen te gaan, zie ik betere opties.

Harderijder

Ganna kan je toch wel missen juist? REV kan je ook cappen in de tijdrit, en als je een teamgenoot van Ganna hebt krijg je ook genoeg punten mocht hij langer in het roze rijden.

Wicked Wout

Overigens... nadat ik gisteren voor de 100ste keer Wielerflits, IDL, Sporza, Feltet, etc had ververst ook maar weer eens ouderwets op Touretappe gekeken. Zij noemden voor etappe 3 toch een detail wat ik nog in geen enkele podcast of voorbeschouwing had gehoord. Overal gaat het over de heuveltjes vóór de finish, maar de laatste 250 meter zelf lopen ook met 5% omhoog! Touretappe twijfelt daardoor zelfs tussen de sterkere sprinters en een klassementssprint.

madeinstars

de laatste 250 meter? Daar komen ze dan met 60 per uur aan, dat voelen die sprinters nauwelijks. Of in ieder geval niet genoeg om er een Roglic-sprint van te maken. Alleen als het peloton echt enorm uitgedund is tot een man of 50 zie ik daar Roglic/Evenepoel wel meedoen, maar dan moeten ze op die twee colletjes daarvoor wel heel hard rijden en dat zie ik geen enkele ploeg doen.

rolioman

Neemt er iemand Rohan Dennis?

Maurimaler

In de podcast van Sporza over Ballerini, Klaas Lodewijk (ploegleider) zegt’Als er zich een kans voordoet kan hij gerust meesprinten, maar het is niet zo dat hij meegaat om zich overal tussen te smijten hij is er vooral met Cerny om Remco veilig te houden.

madeinstars

Zit er nu voor het eerst toch aan te denken om af te stappen van 2 ploeggenoten van Remco. Kost toch een plekje voor een renner die je nauwelijks gaat gebruiken als Remco onverhoopt niet lang in 't roze rijdt.

Masterw

Team staat.
Meer sprinters dan normaal.
Laatste twijfel blijft gaviria of Groves.
Beide kunnen heuveltje verteren en net zo duur.
Geen ruimte voor beide dan wordt sprint team te duur.
Laatste dilemma, maar we hebben nog ff :-)

Thomberg

'@Levi, volgens mij wordt er bij Konrad precies gezegd wat je kan verwachten. Hij knecht maar gaat ook voor etappe . Beetje zelfde als in Tour vorig jaar. Gaat op zeker dus een keer minimaal 3de worden. Maar wss niet meer dan 1-2 keer in de punten

Ganna niet eens over getwijfeld, gaat niet mee.

Ik zit ook met die teamgenoten van Evenepoel. Roglic gaat de ronde winnen, dus de vraag is hoe lang Evenepoel de truien pakt door TT’s

Roglic gaat maximaal weekje in roze dus zijn teamgenoten zijn ook niet echt bruikbaar

KissMyAce2.0

Mijn team staat ook al lang! 20 no-brainers.
Dus op naar mijn zoveelste gouden beker

Thomberg

Klik Dalle Valle er maar in als 500k sprinter. Gaat 60-70 punten opleveren

1 2 ... 57 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.