Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 58 ... 193 194
jenzrscl

Zou hij echt ?
Want twijfel op een vendrame te upgraden naar consonni.
Dan moet ik miljoentje naar een 500k doen

mcgrath

'@landaluze, waarom is geen Ganna al suïcide? heb je de renner in je team die tweede wordt en goedkoper is dan loop je en niet zoveel achter en he je dus wat extra voor alle andere etappes. Overigens kan die renner ook net zo goed Remco of Roglic zijn, dus misschien heb je dan helemaal geen extra tijdrijder nodig.

rolioman

caruso - kamna - matthews

of

haig - buitrago - gavira

----

dennis of tratnik??

Maestro Mello

Ik vind die 'of-of?' ieder jaar weer zo geinig. Waarschijnlijk twijfel je over de inhoud van een renner en ga je hier vragen of je een goede keuze hebt gemaakt. Alleen hangt het van heel veel andere factoren af, zoals de balans in je team. In het voorbeeld hierboven zie ik de vraag: AK - AK - Sterke sprinter of AK - Klimmer - Vlakke sprinter?

Dan maakt het dus juist heel veel uit wat je voor de rest al in je team hebt zitten..

Laatst gewijzigd
Guruburu

Heb nu een team met Groves en Gaviria (en Pedersen). En ik heb niet het idee dat ik elders in de knel kom (klassement, aanvallers). Het voelt eigenlijk best goed zo!

R. D.

Mijn team staat wel voor 90% nu denk ik. Ik ga dankzij nasibal een hoop keuze stress vermijden door voor slechts 9 klimmers te gaan, waarvan 7 zijn aangeduid door scorito als klassementsrenners en 2 als aanvaller. Het voel idd een beetje karig maar met Ganna een tijdje in het roze, Remco en Roglic die alle punten wegkapen en nog een aantal vluchten die het halen denk ik dat het deze keer genoeg moet zijn.

Het dilemma Groves of Gaviria is hiermee ook opgelost, die neem ik gewoon allebei. Ook Pedersen en Matthews gaan gewoon mee. Zo heb ik 7 sprinters, waarschijnlijk de 7 duurste die ik dan aanvul met mijn 2 klim/heuvel aanvallers in twijfettapes en anders met trui of teampunten.

Als laatste heb ik dan nog 4 plekken voor tijdrijders, want daar valt volgens mij ook een hoop te halen deze ronde.

Wie precies die 4 tijdrijders en de overige 3 sprinters worden kan nog iets veranderen maar de rest staat. Kom maar op met de Covid verrassingen!

Mr.White

Niet dat waarschijnlijk iemand hem gekozen had, maar Gino Mäder gaat op laatste moment dus ook niet van start vanwege een positieve Covid test. Blijf het toch apart vinden dat er tussen de renners nog zoveel gevallen van covid zijn, terwijl ik er in mijn omgeving voor mijn idee al meer dan een jaar geen enkele heb gehoord. Snap dat wielrenners nog altijd testen, maar hoelang blijven ze hier mee doorgaan? En hebben die mannen er dan echt zoveel last van dat ze niet kunnen presteren of er echt ziek van worden? Is toch niet voor de koers te hopen dat er dalijk weer een tiental afvallers zijn vanwege covid zeg..

Eddix

'@R. D. heb jij Pedersen, Gaviria, Groves én Mathews? Dan vraag ik me heel erg af wie jij nog over hebt van de Klassementsmannen, of ga je louter voor Fortunato, Pinot, Rubio en Dunbar naast REV en ROG?

Ik heb zelf alleen Pedersen en Groves, maar twijfel dus wel heel erg om of Mathews of Gaviria er nog tussen te krijgen, maar zie niet hoe ik dat budget ga vrij krijgen momenteel.. Heb alleen Mollema op de schopstoel..

Yskoud

Mäder gaat niet van start, COVID…

Overigens hoeven renners dit jaar niet per sé af te stappen met COVID tijdens de ronde als ze verder niet ziek zijn.

Laatst gewijzigd
Gnoe

'@Yskoud, Is dat zo ja? Wel bizar dat er weer zoveel COVID gevallen zijn, hoop dat het niet de Giro verpest.

Dimitrofiets

Caruso heeft samen met Mader Romandie gereden mmmmmmmmmmmmmmmmm :S

Delric

Geen Tivani en geen broer van. Dat maakt de Daila Lama toch wel een interessante pick voor 500k. Heb nu Stewart met wat twijfel. Zijn Strava word ik nog niet heel enthousiast van...

Antonini

Prachtig hoe @Nasibal zich hier heeft ontpopt als een orakel. Zonder dat we daadwerkelijk zich hebben op zijn resultaten en dus de waarde van zijn inzichten. Kan desondanks altijd genieten van zijn bijdragen.

R. D.

'@EDDIX

Zoals ik al zei het voelt wat karig, omdat ik echt alle dure klassementsmannen thuis laat op de grote 2 na. De andere 7 kosten slechts 9.25M. Het zijn vrijwel alle 7 mannen die een beetje tussen klassement en bergtrui zullen vallen, waardoor ik wel hoop op veel punten.

Maar op deze manier pak ik wel de punten die wat mij betreft zekerder zijn, met sprinters en tijdrijders.

Ik ben het eerlijk gezegd gewoon een beetje zat om in die bergetappes de eeuwige vraag 'klassementsmannen of vluchters?' te moeten beantwoorden. De ervaring leert toch dat je meestal verkeerd gokt zowel met cappen als met wie je op de bank laat.

Eddix

'@R. D. Ja ik snap je gedachtegang volledig. Heb hier ook heel erg over getwijfeld en daarom is het leuk te zien dat iemand dit ook overweegt. Ook al ben ik er momenteel dus wel vanaf gestapt. Ik zou die beide selecties eens naast elkaar moeten zetten en eens per etappe invullen, misschien word ik dan wat wijzer...

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Ik zou niet teveel verwachten van de Dalai Lama, die komt zelfs in velden vol ondefinieerbare D-sprintertjes niet verder dan wat verre ereplaatsen. 5x plek 15 zou al heel knap zijn denk ik.

Goeie bijnaam, dat wel :)

Niballie

Zo is Fiorelli ook ooit begonnen.

Dion

Na het invullen van alle etappes denk ik toch dat 6 sprinters zoals @nasibal opperde, erg karig is. Etappe 2,3?,5,6,10,11,14,17,18,21 kunnen allemaal uitdraaien tot sprint.

Neig nu naar Roglic, Evenepoel, Thomas/Hart, 1 TJV knecht, 1 QST knecht als klassementsblok. Verder aanvullen met vooral 750k mannen.
Dan veel investeren in sprintblok. Veel goedkope sprinters toch wat vraagtekens, waar je dan minder last van hebt als je wat duurdere picks neemt.
Het enige waar ik met zo'n opzet tegenaanloop is een gebrek aan tijdrijders.

Verder valt me ook tegen hoe vaak ik aanvallende klimmers opstel. Eigenlijk heb je deze pas vrijwel nodig in de laatste week, en vaak stel je dan toch liever klassement + teampunten op.

R. D.

Ik heb Hart of Thomas ook lang overwogen, maar uiteindelijk heb ik dan toch liever 2 iets mindere goden dan 1 topper.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@DiondeMooy, het verschil is natuurlijk wel dat die aanvallende klimmers een stuk goedkoper zijn. Zo is een Rubio (B-cat klimmer) net zo duur als een D-cat sprinter (zeg Marit).

Daarnaast je aantal sprint etappes, kunnen nog wel eens tegenvallen.
Etappe 3: gereduceerde op zn best
Etappe 6: door meerdere sterke sprinters (Albanese) genoemd als kans voor de ontsnapping en daaruit gereduceerde sprint
Etappe 11: gereduceerde sprint
Etappe 18: klassementrit/ontsnapping rit.

Dan blijven over 2, 5, 10, 14, 17, 21. Waarvan er minimaal 2 (ik denk 5 en 14) ook nog wel naar een ontsnapping zullen gaan omdat de ploegen van Pedersen en Groves er geen baat bij hebben met Gaviria, Cavendish etc. naar de finish te rijden.

R. D.

Als 10 vd 21 etappes in een sprint zouden kunnen eindigen dan is het toch niet zo gek dat je ook bijna 50% van je budget uitgeeft aan sprinters ?

Of het nu gereduceerde sprints of massasprints worden, daar heb je met een dure sprintselectie ook in beide gevallen favorieten voor. Wie het dan uiteindelijk haalt is niet zo belangrijk.

Thomberg

Ik snap niet zo goed dat mensen hier klagen dat ze weinig tijdrijders zouden hebben / speciaal een tijdrijder meenemen. Stel die persoon wordt dan 2 x 3de = 80 punten. En je wordt niet zeker 2 x 3de. Ook voor Ganna is dat een goede prestatie en geen zekerheid (alhoewel ik het wel verwacht), maar voor Kung een wereldprestatie. Is dat de moeite waard?

Guido Benzo

Ik denk dat mijn ploeg in grote lijnen staat. Ik heb wel nog wat twijfels bij de sprinters en bij wat goedkoop volk.

Bij de sprinters heb ik momenteel Groves & Matthews niet (in totaal wel 8). Beide dicht ik wel kansen maar zijn te grote vraagtekens. De sterkste trein is wel belangrijk, wat voor Groves meespeelt en Matthews kan natuurlijk lang mee, al is hij volgens mij wel wat snelheid kwijtgeraakt. Van Cav, Ackerman & Dekker blijf ik af, zeker gezien je in italië soms een snelheidsdrempel op moet. Groot vraagteken blijft wel Milan. In saudi tour was ie sterk, maar sindsdien? En dan is 2 miljoen toch wel hard.

Bij de jongens van 750 heb ik net Konrad (al jaren een vaste pion) ingewisseld voor Dunbar. En bij het gratis op te pikken bij huisvuil-volk ben ik momenteel geneigd om dalle valle een kans te geven ipv Zambianini of Barta.

Ook Arensman heb ik er niet in, ben voor Kämna gegaan. Arensman kan volgens mij verrassen, maar dit seizoen is toch niet je dat. Ook bij Healy heb ik een FOMO. Zie hem graag bezig en kan wel eens verrassen maar een te groot vraagteken na zo'n slopende campagne.

Als er iemand wil sparren, laat gerust weten!

zomaareens

Oke.. wie wil zn licht laten schijnen over mnculty en cattaneo. tijdritpuntjes, cattaneo teampuntjes.. maar verder.. wat mogen ze? en wat gaan ze doen? iemand hier meer info over? ik zou me bij mcnulty kunnen voorstellen dat ie zelf mag kijken hoever ie komt? Cattaneo dan weer niet denk ik.. of mag hij aanvallen?

RikLarssen

Heeft er eigenlijk iemand voor mij een mooi getal wat hij of zij voor een bekertje uiteindelijk gemiddeld aan punter per renner had? Vind nu ook lastig inschatten (snap dat het ook niet 1 op 1 te vergelijken is door andere prijzen)

1 2 ... 58 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.