'@Zomaareens, Op Sporza las ik dat Cattaneo zijn gang mag gaan in de overgangsritten, daarbij inderdaad teampunten + een prima tijdrit.
Voor McNulty, ik heb al gezocht of ik wat kon vinden over zijn rol, maar dat is nog niet echt duidelijk. Almeida kopman, en dan hebben ze Vine nog. Tijdrit is prima bij McNulty, maar wat verder zijn rol is binnen de ploeg heb ik nog niet kunnen vinden helaas. Wel een interessante optie voor 1 miljoen.
Klopt, dat is natuurlijk de grote vraag. En met Vine erbij, lijkt McNulty rapper opgesoepeerd te worden in de trein voor Almeida. Maar zijn resultaten dit jaar gecombineerd met de knieproblemen van Vine geven mij toch de doorslag.
Momenteel natuurlijk. Ik vermoed dat heel mijn ploeg nog eens binnen en buiten vliegt tegen zaterdag.
'@Wielerfan, Mee eens! Ik vind 2 miljoen teveel voor Cattaneo, vooral met het budget wat we hebben voor de Giro. Dan is Ballerini misschien een betere optie.
@Zomaareens, Dat is inderdaad lastig, daarom probeer ik ook iets te vinden over McNulty en wat zijn rol/doel is, Vine is dit jaar goed begonnen natuurlijk, en was in de Vuelta ook erg sterk, maar hij wilt voor het klassement gaan, en vraag me af of die dat 3 weken gaat volhouden. McNulty heeft wel iets meer ervaring hierin dus ik neig ook meer naar Mcnulty dan naar Vine( even los van het prijskaartje)
Ik kijk een uurtje later weer naar het forum voor nieuwtjes, zijn er drie pagina's bij gekomen. Mooi om alle overwegingen te lezen.
Zelf staat 95% wel vast. Mijn laatste twijfel bestaat rondom Arensman en een 1M renner (Cort, Tratnik of McNulty).
Ik zie Arensman (zichzelf) nog wel verrassen deze Giro en een goede ronde rijden. Daarnaast fijn voor eventuele teampunten van Ganna als hij daadwerkelijk in het roze komt in de eerste week. Toch twijfel ik om hem te upgraden naar Kamna. Altijd goed gevoel bij Kamna en heeft mij vorig jaar voor zich weten te winnen. Hij heeft een uitstekende tijdrit en is uiteraard sterk in de bergen.
Hiervoor moet ik wel een 1M rennen downgraden naar bijvoorbeeld een Oldani of Gabburo.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
McNulty heeft de afgelopen 2 jaar in 3 grote rondes (2x TdF, 1x Vuelta), 1 noemenswaardige dag gehad en dat was die bizarre etappe naar Peyraguedes, waar Bjerg ook ineens monsterlijk goed was. Vind ik toch vrij weinig goede dagen voor 3 uitgereden rondes.
Natuurlijk in 2 van die rondes was hij sowieso knecht voor Pogacar, maar ook als knecht van Pogacar was hij er bergop altijd al vrij snel af.
McNulty reed de tour puur in dienst van Pogi, in 2021 ging hij in de 2e etappe ook nog zwaar ten val en reedt toch nog uit. Hij heeft zelf aangegeven dat het een fout was om vorig jaar zonder specifieke training de Vuelta te rijden en zal zit dit jaar focussen op koersen van 1 week en in de grote rondes waar mogelijk voor etappes rijden. Dus hij start hier als knecht, maar kan wel 2 goede tijdritten rijden. Mochten Almeida en Vine tegenvallen dan zie ik hem nog wel een paar keer kort rijden in een vluchters etappe met een punchy laatste meters, een pure klimmer is het nooit geweest.
Aangezien je er naar vraagt :)
Onder andere:
11 gouden wielrenbekertjes
2e plek Vuelta algemeen
9e plek Tour Algemeen
Verder nog wat top 100 en top 500 plekken door de tijd heen :)
Ineens wil ik de landmeter in m'n team. Maar dat is toch zo'n nietszeggende coureur... Maar meer zekerheid op een mooie bodem dan bijvoorbeeld een Vine en dan hou je nog 500K over.
Milan stond er ook ineens in, maarja 2 miljoen voor 5 x 7de is wel gortig.
En dan nog Vendrame. Normaal blijf ik ver weg bij zulke gasten en nu staan hij én Cort er ineens in. Etappe 2 weet je dat ze niet sprinten (hoef je ze ook makkelijk niet op te stellen), maar etappe 3 wel. En lijken me dé mannen voor week 2. kan ik me alleen bedwingen in de sprintritten... maar anders weet ik het ook niet wie je voor week 2 meeneemt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.