Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 59 ... 193 194
Gnoe

'@Zomaareens, Op Sporza las ik dat Cattaneo zijn gang mag gaan in de overgangsritten, daarbij inderdaad teampunten + een prima tijdrit.
Voor McNulty, ik heb al gezocht of ik wat kon vinden over zijn rol, maar dat is nog niet echt duidelijk. Almeida kopman, en dan hebben ze Vine nog. Tijdrit is prima bij McNulty, maar wat verder zijn rol is binnen de ploeg heb ik nog niet kunnen vinden helaas. Wel een interessante optie voor 1 miljoen.

vevie

Heb Cav er nu instaan, maar weet eigenlijk niet waarom. Keek even net goed naar zijn teamgenoten en hij heeft geen echte lead out, of goede lead out.

Guido Benzo

'@Zomaareens Cattaneo heeft natuurlijk een tijdrit en teampunten, maar 2m is toch net iets te hoog voor mij. Mcnulty ben ik al lang fan van. Zit er bij mij in, kan nog geslachtofferd worden voor een een sprinter.

-Wielerfan

'@Gnoe
Dan kun je beter voor Ballerini gaan in mijn ogen. Die waarschijnlijk in de lastige sprints meedoet en evt overgangsetappes. Toch weer 500 minder als cattaneo.

zomaareens

Mcnulty heeft mij al eens flink teleurgesteld, enige reden om hem te nemen zou zijn als hij zelfs iets van ambities heeft, of hoog wil blijven staan.. Hij maat bijvoorbeeld zijn tijdritten helemaal niet voluit als ie direct al als knecht start..

Guido Benzo

Klopt, dat is natuurlijk de grote vraag. En met Vine erbij, lijkt McNulty rapper opgesoepeerd te worden in de trein voor Almeida. Maar zijn resultaten dit jaar gecombineerd met de knieproblemen van Vine geven mij toch de doorslag.

Momenteel natuurlijk. Ik vermoed dat heel mijn ploeg nog eens binnen en buiten vliegt tegen zaterdag.

Maestro Mello

Als je denkt dat Vine nog last heeft van knieproblemen moet je maar even zijn Strava checken.

Gnoe

'@Wielerfan, Mee eens! Ik vind 2 miljoen teveel voor Cattaneo, vooral met het budget wat we hebben voor de Giro. Dan is Ballerini misschien een betere optie.
@Zomaareens, Dat is inderdaad lastig, daarom probeer ik ook iets te vinden over McNulty en wat zijn rol/doel is, Vine is dit jaar goed begonnen natuurlijk, en was in de Vuelta ook erg sterk, maar hij wilt voor het klassement gaan, en vraag me af of die dat 3 weken gaat volhouden. McNulty heeft wel iets meer ervaring hierin dus ik neig ook meer naar Mcnulty dan naar Vine( even los van het prijskaartje)

R. D.

Bij mij gaan McNulty en Vine beiden mee, Almeida niet.

Nijmos

Mcnulty en Vine is toch helemaal geen dilemma? Twee andere renners met andere rollen en andere prijzen. Ze rijden toevallig voor dezelfde ploeg maar daar houdt het wel op.

Matjieu

Ik kijk een uurtje later weer naar het forum voor nieuwtjes, zijn er drie pagina's bij gekomen. Mooi om alle overwegingen te lezen.

Zelf staat 95% wel vast. Mijn laatste twijfel bestaat rondom Arensman en een 1M renner (Cort, Tratnik of McNulty).

Ik zie Arensman (zichzelf) nog wel verrassen deze Giro en een goede ronde rijden. Daarnaast fijn voor eventuele teampunten van Ganna als hij daadwerkelijk in het roze komt in de eerste week. Toch twijfel ik om hem te upgraden naar Kamna. Altijd goed gevoel bij Kamna en heeft mij vorig jaar voor zich weten te winnen. Hij heeft een uitstekende tijdrit en is uiteraard sterk in de bergen.
Hiervoor moet ik wel een 1M rennen downgraden naar bijvoorbeeld een Oldani of Gabburo.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

madeinstars

McNulty heeft de afgelopen 2 jaar in 3 grote rondes (2x TdF, 1x Vuelta), 1 noemenswaardige dag gehad en dat was die bizarre etappe naar Peyraguedes, waar Bjerg ook ineens monsterlijk goed was. Vind ik toch vrij weinig goede dagen voor 3 uitgereden rondes.

Natuurlijk in 2 van die rondes was hij sowieso knecht voor Pogacar, maar ook als knecht van Pogacar was hij er bergop altijd al vrij snel af.

Timber

Na de Vuelta van vorig jaar brand ik mijn vingers niet meer aan McNulty. Vooraf aangeven dat ie zo lang mogelijk hoog in het klassement wilde staan, om vervolgens een Vuelta van niks te rijden.

R. D.

Er staat niet voor niks bij;

'De vraag was: neem je hem voor 1,5M? Toen hebben we er 1M van gemaakt'

Ik denk dat hij van de mannen van 1M een goede pick kan zijn, maar ik zie ook net dat Bettiol daar is bijgekomen. :)

Antonini

McNulty reed de tour puur in dienst van Pogi, in 2021 ging hij in de 2e etappe ook nog zwaar ten val en reedt toch nog uit. Hij heeft zelf aangegeven dat het een fout was om vorig jaar zonder specifieke training de Vuelta te rijden en zal zit dit jaar focussen op koersen van 1 week en in de grote rondes waar mogelijk voor etappes rijden. Dus hij start hier als knecht, maar kan wel 2 goede tijdritten rijden. Mochten Almeida en Vine tegenvallen dan zie ik hem nog wel een paar keer kort rijden in een vluchters etappe met een punchy laatste meters, een pure klimmer is het nooit geweest.

niek-vdv

Zijn kopman Mads Pedersen is een no-brainer. "Met Mads gaan we voor meerdere etappezeges. Ik denk dat hij ook de grootste kanshebber is voor de puntentrui."
Aldus Vergaerde, teamgenoot van Pedersen.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Vindt ik €8 miljoen toch nog wel wat prijzig hoor!

Inspectah

Die Dalla Valle zouden ze 250k moeten maken zodat je daar mooi je budget mee kan opmaken in combinatie met Pinot.

nasibal

Prachtig hoe @Nasibal zich hier heeft ontpopt als een orakel. Zonder dat we daadwerkelijk zich hebben op zijn resultaten en dus de waarde van zijn inzichten. Kan desondanks altijd genieten van zijn bijdragen

Aangezien je er naar vraagt :)

Onder andere:
11 gouden wielrenbekertjes
2e plek Vuelta algemeen
9e plek Tour Algemeen

Verder nog wat top 100 en top 500 plekken door de tijd heen :)

Hommeles

Zelfs een kapotte klok staat 2 keer op een dag goed. Laat dat bij jou 11 keer zijn.

Nijmos

'@nasibal: bedoel je met "algemeen dat er een ranking is van alle vueltas en tours door de jaren heen? Of dat je een jaar zo hoog eindigde?

Valvuillerdemoz

Nou Hommeles, vertel: Hoe vaak heeft jou klok goed gestaan?

Aanklampen

'@Hommeles, sterk weerwoord... ;-)

@nasibal heeft vaak goed gemotiveerde argumenten/meningen. Vaak mee eens, niet altijd.. Moet nog wel even als ik aan 11x goud wil komen...LOL

Harderijder

Is er ook iemand die overweegt om Roglic niet mee te nemen?

Thomberg

Ineens wil ik de landmeter in m'n team. Maar dat is toch zo'n nietszeggende coureur... Maar meer zekerheid op een mooie bodem dan bijvoorbeeld een Vine en dan hou je nog 500K over.

Milan stond er ook ineens in, maarja 2 miljoen voor 5 x 7de is wel gortig.

En dan nog Vendrame. Normaal blijf ik ver weg bij zulke gasten en nu staan hij én Cort er ineens in. Etappe 2 weet je dat ze niet sprinten (hoef je ze ook makkelijk niet op te stellen), maar etappe 3 wel. En lijken me dé mannen voor week 2. kan ik me alleen bedwingen in de sprintritten... maar anders weet ik het ook niet wie je voor week 2 meeneemt.

1 2 ... 59 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.