Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 60 ... 193 194
ManWithBeard

Die zijn op 1 hand te tellen volgens mij. Maar ligt vooral toe waarom je dat zelf doet (tenminste, daar ga ik even vanuit met deze vraag).

jan derksen

hahaha @R.D. zou toch nog is almeida overwegen hoeveel punten die man heeft gehaald afgelopen rondes.

Mr.White

Sorry, maar ik zie eigenlijk geen enkele reden om Roglic thuis te laten. Samen met Evenepoel de topfavoriet met, op voorhand, alle andere mannen ruim daarachter. Wat zou jouw motivatie zijn om hem thuis te laten dan? Mocht je dat van plan zijn. Ben benieuwd.

Cort, Healy en Bettiol. Allen 1 miljoen. Een leuk blok zo met zijn drieen, maar het zal bij 1vd3 blijven voor mij.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Roglic niet meenemen is natuurlijk waanzin. In de Tour van 21 na 9 etappes DNF en stod toen al op 120 punten. Vorig jaar na 14 etappes, waarvan de helft met een gebroken rug, al op een kleine 300 punten. Vuelta na 16 ritten DNF al bijna 500 punten.

Zelfs al zakt hij er door of pleurt hij uit de Giro in week 3, zal ie al meer punten hebben dan 99% van de vervangers die je neemt.

jm dvg

Heb nu 8 ak mannen (thomas gewisseld), 2 teampunters 1 aanvaller en 9 sprinters voor heuvel en vlak. Zo hoef ik nergens te kiezen maar wanneer er een renner uitvalt of tegenvalt (wordt hier door anderen uberhoudt rekening mee gehouden?) Is er nagenoeg geen back up. Heb carusso (meestal steady) en wil Vine (alles of niks). Carusso wordt nu door corona van Mader voor mij een vraagteken. Ik dacht dat carusso in het verleden ook veel last van corona heeft ondervonden? Verder vind ik het niet raar dat corona in het wielerpeleton nog steeds heerst gezien het duursport op hoogte betreft. Dan is longinhoud toch wel essentieel.

FrankSteenbergen

Om nog maar eens even op de sprintersvraag terug te komen....
Alles valt of staat natuurlijk met je verwachting wat er in etappe 5, 6, 10, 11,14 gebeurt...
Komt iedereen weer samen na de puisten, of gaan bijv Trek en Jayco er energie in steken om dat te voorkomen?
Als er niet al een vlucht weg blijft natuurlijk...

Mijn gokje van die 5 etappes:
2x massasprint
1x gereduceerde sprint
2x vlucht

(ik neem 3, 8 en 12 hier even niet in mee omdat de pukkels daar nogal laat liggen, dus dat is een heel ander geval...)

Afhankelijk van wat je daarvan verwacht is het uitrekenen hoe vaak dus Gaviria, Dekker, Ackermann etc er bij zitten en wat hun potentieel is.

Laatst gewijzigd
Westland95

Als je Roglic niet neemt kan je grossieren in andere AK renners waarvan je geen idee hebt of die wat gaan presteren. Types Vlasov-Haig-Carthy.

Guido Maltempi

Het voorlopige team staat. Ik hoop alleen nog op positief nieuws (dwz de juiste uitgesproken sprintkopman) vanuit DSM of Wanty. Zo ja dan ruil ik Groves in en komt er budget vrij om een 1M klimmer te upgraden naar een extra AK man.

Bij DSM kan ik me haast niet voorstellen dat ze Dainese invliegen om hem vervolgens de hele Giro de sprint te laten aantrekken voor Budget MM. Dat kan je eigenlijk niet maken tegenover een sprinter die hier vorig jaar nog een rit won, zelfs niet als je onderling ruzie hebt. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat ze de sprints weer onderling gaan verdelen a la Bol & Dainese vorig jaar(*). Mooier zou zijn wanneer ze Budget MM uitspelen als sprintkopman en Dainese een vrije rol krijgt om op eigen houtje een wiel te kiezen.

Dainese op bici.pro: "We have to see if I do the sprints, because we will share the tasks with Marius Mayrhofer." Die weet het zelf dus ook nog niet, zo te horen.

Over de sprintplannen bij Wanty: Arne Marit vertelt in de Kopman podcast dat hij al was aangewezen als sprinter voor de Giro, en dat Bonifazio last minute is opgeroepen als vervanger van Herregodts. Hij zegt dat het 'normaal gesproken zo blijft' (dus Marit blijft sprintkopman) maar dwars door zijn verhaal heen wordt gevraagd of ze dan met 2 gaan sprinten. Hij zegt dan 'ja' maar volgens mij heeft hij de vraag helemaal niet verstaan. Nou vermoed ik wel dat ze gewoon op z'n Wanty's allebei mogen sprinten, maar het zou wel lekker zijn om daar nog ergens een bevestiging van te krijgen.

(*) net nog even de h2h van Dainese en Bol in die Giro bekeken, en van dat 'sprints onderling verdelen' kwam in de praktijk weinig terecht :)

Thomberg

Rolgic niet meenemen is puur gokken dat hij in week 1 uitvalt. Er is geen ander scenario te bedenken dat het logisch is dat je hem niet meeneemt.

Dat je dan alle Vlasov's van deze wereld kan meenemen is ook geen argument. Dan moet je wel heel overtuigd zijn dat het "upgraden" van Consonni naar Gaviria + Vine naar Vlasov + Ackerman / Haig ipv Roglic dus meer oplevert. En dat met een grote zekerheid. Komt er bij mij niet in. Plus nog dat Roglic een zekere kopman is naast Evenepoel (als 1 van de 2 tegenvalt).

madeinstars

Oei, had Bonifazio er nog wel in staan, maar dit klinkt niet ideaal.

Guido Benzo

De kans dat Roglic valt is er altijd en net iets meer dan bij andere renners. Covid zit daar ook nog eens in de ploeg, al kan je ook misschien stellen dat ze net op tijd de mannen met covid er hebben uitgehaald, waar dat bij sommige andere ploeg nog moet gaan ontploffen.

Maar voor mij is het klasseverschil tussen Roglic en alle andere Vlasov,Vine,Carthy,haig te groot om hem daarom niet mee te nemen.

lo squalo dello Stretto

Bonifazio zal sprinten.

Guido Benzo

Jij lijkt dat met de zekerheid te zeggen dat ik vermoed dat je momenteel "tijdelijk" eigenaar bent van de hond van Bonifazio.

madeinstars

Oomen ipv Van Emden. Nog meer Covid bij Jumbo.

Maestro Mello

Caruso er dan ook maar uitklikken. Daarvan verwacht ik elk moment ook een nieuwsbericht..

Jv1997

Lekker zo al die coronagevallen bij Jumbo

mas22

Ik zit vanaf maandag elke avond uren naar mijn ploeg te staren, maar heb nog steeds niks gewijzigd. Het is niet eens dat ik echt tevreden ben, maar ik zie ook niet direct hoe ik kan upgraden.

DerbertHijkstra

Er wordt hier ontzettend getwijfeld aan renners die duidelijke ambities hebben uitgesproken of opdrachten hebben gekregen, maar waar de vorm of het niveau misschien ontbreekt. Wat betreft een Milan, die eindigt misschien 2-3 plaatsen achter renners als Consonni of Albanese, maar ze sprinten sowieso omdat ze daarvoor zijn aangewezen. Dat heb je toch 100x liever dan een Dainese die het niveau wél heeft, maar de helft van de tijd voor Mayrhofer moet knechten.

Wat betreft Thomas, een meervoudig rondewinnaar en aangewezen kopman vervangen door zijn superknecht die meer vorm heeft getoond, kan een gok zijn die goed uitpakt, maar het blijft een gok.

Gnoe

Ik las hier de optie om Roglic misschien thuis te laten, dat lijk mij een doodsteek omdat die sowieso genoeg punten gaat pakken en met Evenepoel voor de winst gaat. Maar nu met alle COVID gevallen bij Jumbo, ik zie het zo gebeuren dat Roglic met COVID uitvalt.. 5,5 miljoen...

Inspectah

'@DerbertHijkstra Thomas en die 'superknecht' hebben anders wel evenveel grote rondes gewonnen.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik Hart in mijn team heb.

DerbertHijkstra

'@Inspectah excuus, dacht dat Thomas de Tour tweemaal had gewonnen. Desalniettemin mag je er denk ik nog steeds vanuit gaan dat een Tourwinnaar en toegewijde topsporter weet wanneer hij kan pieken, zeker als die aangewezen kopman is.

Maarten Koning

'@riklarsen

pak hem beet 120 punten per miljoen (exclusief eindklassering punten) en dan zit je doorgaans wel bij de 1%. Je kan helaas maar tot 2021 terugkijken in scorito, anders had ik specifieker kunnen zijn

Thomberg

Ben wel blij met Oomen. Fijnere 750k pick dan Hessman. Aangezien Roglic de Giro gaat winnen

Kleine Drekst

Bij Jumbo hebben ze vast de Corona in de aanbieding...

Maarten Koning

Evenepoel
roglic
almeida
hart
kamna
carthy
vine
pinot
hepburn
pedersen
groves
albanese
consonni
vendrame
buitrago
healy
caruso
sinkeldam
barta
mayrfhofer

voorlopig that is.

topklasseringen hebben over het algemeen weinig aanvallers in mijn ervaring. Een klassementsman die bij overgangsetappes redelijk consistent 15-20 wordt is vaak meer waard dan een aanvaller die je 4 keer opstelt en 1x wellicht top 10 rijdt. Met types als van der Poel kun je dat wel wagen want daarbij weet je dat als ze weg zijn dat de kans zeer groot is dat ze winnen, maar met de meeste aanvallers heb je die zekerheid niet.

1 2 ... 60 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.