Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 61 ... 193 194
ManWithBeard

'@Maarten Koning, Redelijk gericht op AK zie ik. Daarmee pak je waarschijnlijk flink meer punten dan gemiddeld in de derde week. Qua sprinters wel wat licht. 6 zie ik er nu, waarvan het zowel Mayrhofer als Vendrame redelijk onzeker zijn voor de sprints. Hou je 4 sprinters over + Sinkeldam. Daar ga je dan wel echt flink inleveren. Je hebt het zelf over zekere punten, maar dan zijn sprinters toch bij uitstek een betere keuze?

Thomberg

Pedersen gaat vol voor puntentrui. Heel Scoritospelend Nederland die hem nog niet had: Klik, klik, klikkerdeklik (bron: IDL).

Wat ik ineens bedacht. Zijn teamgenootje Tesfatsion wordt meerdere keren genoemd (o.a. door zijn teamgenoot Otto) als iemand die veel ruimte krijgt. Lijkt me nu de perfecte renner te worden voor de 2de week. Als hij ontsnapt pak je zijn punten. Haalt te ontsnapping het niet: teampunten Pedersen.

Maarten Koning

'@ManWithBeard

Ik zoek nog ergens wat ruimte voor de sprint, echter kun je over het algemeen heel stabiel 2 of zelfs 3 klassementsrenners opstellen.
Die eindigen A, nog best wel eens 15-20, zeker met de nerveuze finales. en B, het aantal punten doet vaak niet onder voor een sprintopvulling van een miljoen door de trui punten.

Maar ik zoek desondanks nog wel iets meer balans, wellicht Fiorelli nog ergens ingooien

Ralph123

Als je Vendrame neemt voor de overgangsritten en niet opstelt in de sprintritten, kan je toch net zo goed Battistella nemen en een miljoen besparen?

Thomberg

ik gok dat Vendrame wel gaat sprinten in de moeilijke aankomsten, waaronder rit 3. Toch durf ik hem niet aan overigens

Maarten Koning

Ik geloof niet helemaal dat Vendrame niet kort gaat zitten bij de reguliere sprints. Kijkend naar zijn historie in de giro doet hij vaker wel mee in de sprint dan niet. Heeft iemand een uitspraak van hem of zijn team dat hij zijn benen stil gaat houden bij de vlakke etappes? want dat zou welkom zijn.

Hommeles

Vendrame zit toch in zo'n ploeg waar ze vechten voor alle punten. Dan gaat ie toch wel meedoen?

ManWithBeard

Gaat een Kamna of Haig nou echt meer punten halen dan Matthews? Niet exact zelfde prijs, maar heb wel het idee dat dit een beetje het verschil tussen teams gaat zijn. Net een zware sprinter meer, of net een dure AK man meer. Je maakt ze beiden eigenlijk nooit kopman, want REV/ROG en Pedersen, dus daar zit het verschil ook niet. Zonder Matthews zou ik net een 500k of 1m man kunnen upgraden naar een Caruso of zo, maar zit je wel met maar 5 a 6 sprinters wat ik eigenlijk weer net te weinig vind. Heerlijk die puzzel!

Maarten Koning

'@Hommeles

Precies dat, en Vendrame is historisch gezien nooit vies geweest van ereplaatsen. Die doet graag zijn best voor een plaats 10, ik zie niet in waarom dat nu opeens anders zou zijn.

Antonini

Ja Vendrame vervangen met Batti, want Battistella scoort gemiddeld 150 punten per Giro.

Sommige super vlakke etappes (2 & 17) kun je Vendrame vervangen voor een rijder met zekere truipunten. Maar andere etappes heb je met hem een grote kans op een top15 plaats, waar je die niet hebt met de meeste sprinters.

Jv1997

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2023-monsterlijke-klimtijdrit-staat-op-de-tocht-vanwege-logistieke-problemen/

Dit zou echt jammer zijn..

De eeuwige knecht

Hallo, daar ben ik weer met een wie of wie vraag? Maar ik zit heel erg in twijfel. Tot nu toe staat mijn team wel behalve dat ik nog twijfel tussen 2 tweetallen. Dat is Sivakov + Consonni of Kuss + Dekker/Stewart. Welk tweetal denken jullie dat de meeste punten kan pakken?

Boasson en Hagen

Van die 5 namen overweeg ik alleen Consonni, omdat je weet wat je aan hem hebt. De rest is totaal geen garantie op punten.

Kleine Drekst

ik vind Oscar Rodriguez een leuke 500000 heb hem samen met rubio in mijn team staan. Wat vinden de "kenners'' van hem?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Als de klimtijdrit daadwerkelijk niet in de huidige vorm kan doorgaan, lijkt het me wel sterk dat er niks voor in de plaats komt - de Vuelta heeft in coronajaar 2020 een volledig nieuwe bergetappe uit kunnen tekenen toen er op nog kortere termijn een streep door de Tourmalet ging. De logische opties zijn dan een vlakkere tijdrit, of een middelzware bergetappe. Zeker in het eerste geval heb je plotseling een andere balans in de ploeg nodig - Ganna zou bijvoorbeeld veel interessanter worden, terwijl er misschien 6-8 etappes voor je klimmers overblijven. Lijkt me alleen sterk dat we dit op voorhand al gaan weten, wie durft er te gokken?

R. D.

'@Jan derksen

Probeer jij me nou 1 van die dure klassementsmannen aan te smeren? :D

Ik zal je vertellen ik heb net juist nog 1 van mijn klassementsmannen gedowngrade zodat ik 1 van mijn 4 tijdrijders nog kan upgraden naar NOG een dure sprinter. Ik ga 100% voor de sprinters deze ronde, in combinatie met aanvallende klimmers die misschien per ongeluk nog een klassement rijden.

Dood of de gladiolen !

Hommeles

Roglic heeft Corona...Zie: https://r.mtdv.me/vZP0b5URin

Kunnen we weer gaan puzzelen...

Antonini

Als ze alleen de berg uit de tijdrit slopen dan wordt Ganna (en mogelijk Kung) ineens wel een must have. Gezien de chaotische organisatie van de Giro zou dat zomaar kunnen, maar ik verwacht geen update in de komende dagen.

jm dvg

Sam oomen en jos van Emden hebben 3 mei nog samen een ritje met laurens en tom afgewerkt. Ben benieuwd.

Zijn er ook nog wielerorakel volgers? Dit lijstje vond ik vrij frappant. Mogelijk dat iemand met budgetproblemen het aandurft...

https://www.cyclingoracle.com/nl/blog/giro-ditalia-2023-voorspelling-bergklassement

Mr.White

Misschien ben ik de enige, maar ik ben een beetje Wielerorakel moe. Die nieuwe site ziet er klasse uit, de data en stats zijn tof en het overzicht van alle renners idem dito. De podcast is leuk, maar dat iedereen zijn hele team op Twitter slingert om vervolgens telkens dezelfde renners door te krijgen van Wielerorakel vind ik vrij irritant. Maak gewoon je eigen keuzes of kom tenminste met een onderbouwing waarom je twijfelt tussen verschillende renners! Alle teams daar beginnen zo op elkaar te lijken, wat niet altijd slecht is want ik zie ook enorm veel teams voorbij komen waarvan ik easy ga winnen. Althans daar ben ik van overtuigd. ;)

Of ben ik hierin de enige haha?

Laatst gewijzigd
Eddix

Je bent zeker niet de enige! Ik denk dat ik ook easy van ze ga winnen. Ook al heb ik hun teams nog niet gezien. Iemand al de statistieken aan ChatGPT aangeboden? Dat zou ik een veel leuker experiment vinden..

R. D.

1 ding weet ik zeker, mijn team gaat heel erg anders zijn dan de meeste teams. Ik claim alvast de volgende 2 titels:

- goedkoopste klimteam per renner(20M/9 renners)
- duurste sprintteam (21.5M)

Kleine Drekst

ik vind het ook hoor Mr.White zo irritant al die vragen van moet ik die of die nemen.

Antonini

Ik vind Wielerorakel super cool, ze maken de community rondom Scorito en wielergames alleen maar completer. Maar hun voorspelmodel is heel erg beperkt, het geeft mijn inziens weinig extra inzicht dan wanneer je door PCS aan het klikken bent. Sterker nog, je kan in 1 oog opslag zien dat Groves meer kans maakt op een sprint overwinning dan Bonifazio en toch geeft dat datamodel niet die voorspelling.

Wat betreft de op elkaar lijkende teams, daar kun je niet alleen Wielerorakel blame voor geven. Iedere website en podcast geeft nu inzichten die zelfs de D-sprinter van Corratech nog tippen. Het is dus moeilijker om te winnen dan een aantal jaar geleden, waarin informatie lastiger te verkrijgen was.

Mr.White

Bedoelde niet zo zeer de teams van Wielerorakel zelf, maar van de Twitteraars die hun volledige team laten beoordelen door Wielerorakel. De teams die ik daar voorbij zie komen, zijn in mijn optiek vaak makkelijk te verslaan. Maar vind het vrij irritant dat men niet gewoon zelf op zoek gaat naar een uitgebalanceerd team. Maar goed, ik beleef in ieder gevel veel plezier aan het doorspitten van pcs en alle interviews.

@antonini Dat klopt, maar bij het luisteren van podcasts en lezen van previews vind ik dat er in ieder geval meer aan gedaan wordt dan je team laten beoordelen door Wielerorakel en daarop aan te passen. Maar misschien ben ik nu wel een echt zeurkous hahaha.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 61 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.