Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 62 ... 193 194
madeinstars

90% van de lol zit in het puzzelen vooraf. Dat je dan je team op twitter door Wielerorakel laat maken... dan is het toch veel minder leuk?

wielergekkie

Carthy of Arensman?

mspan

Carthy zal in heel veel scenario’s de betere zijn denk ik. Mocht klassement niet lukken gaat hij aanvallen zoals vorige keer. Arensman zal de kopmannen bij moeten gaan staan en mag misschien in de derde week 1x voor zijn eigen kans gaan.

Punchen of verzuipen

Helemaal eens met Mr. White. Het Wielerorakel lokt echt een waanzinnige stroom aan luie low-effort content uit van 'de community'. Bovendien is het een weinig bruikbaar model voor zij die het wielrennen toch al volgen. Het model tovert usual suspects naar boven + wat renners die worden overgewaardeerd op het verleden + renners die worden ondergewaardeerd door tekort aan historische data + hangt volledig af van hoe een etappe wordt gewaardeerd (waar in zichzelf al van alles op af te dingen is en waar ook de ploegentactiek wegvalt).

mspan

Iemand zin om te sparren over zijn/haar team? Pb mij dan even!

Maarten Koning

Het wielerorakel zou Hindley niet hebben getipt in 2020, iets wat ik mij kan herinneren dat Wielerflits wel deed. Die konden ons vertellen dat Hindley eigenlijk kopman was voor Sunweb terwijl iedereen er maar van uit ging dat Kelderman dat zou zijn.

Hindley was toen 500k
Kelderman iets van 3.5m vgm

Als een ploeg zoiets niet naar buiten brengt dan heb je inside informatie nodig en journalisten doen dat nog steeds beter.

Mr.White

Heb er heel lang Carthy in gehad, omdat hij toch prima uitslagen reed in de Alpen en natuurlijk kan floreren in die derde week. Wat ik wel verwacht is dat hij met die tijdritten gaat inleveren, maar niet zoveel dat ze hem in die derde week gaan laten rijden. Arensman daarentegen zie ik wel een sterke tijdrit neerzetten en daarnaast zijn er de potentiele punten voor Ganna en het jongerenklassement. Is geen vetpot, maar toch.

Ik heb zo'n gevoel dat in die derde week waar Carthy sterk gaat zijn dit, hier ook Arensman komt bovendrijven. En dan met het Ineos blok erbij. Carthy zal wel weer rond die 220 punten uitkomen. Is lekker, maar durf het gokje op Arensman wel te wagen in deze. Mijn 2 miljoen gaat naar Thymen. Andere inzichten in deze kwestie zijn welkom, want een van de twee gaat er wel in komen.

Zit momenteel wel met Vine en Arensman te koekeloeren, wellicht te veel van het goede..

Laatst gewijzigd
Geoffrey1420

1 of/of vraagje dan om mijn team te kunnen sluiten.
Mayrhoven of Marit?

Matsoe

Zou Cort ervoor gaan in de openingstijdrit om evt. roze te pakken of wacht ie zn kansen af voor alleen een ritzege. Grote hoofdbreker, want geen idee of ik hem moet opstellen in de tijdrit.

R. D.

Het ligt er natuurlijk aan wie je verder hebt maar ik stel Cort niet op voor etappe 1.

Ik heb net etappe 1 tm 4 ingevuld en word er erg blij van. Nergens ook maar 1 twijfel overal precies 9 man voor.

groppiestan

'@Sander. Verschillende prijs. Dus degene die past in je € puzzel

Dion

WielerOrakel is ook maar slechts een leuk experiment he, gelukkig is sport geen simulatie wat in een model te vangen is.

Geoffrey1420

'@sjoerdistan, haha bedankt! Ben erg benieuwd wie er op het vlakke sneller word ingeschat?

Jalabert88

Zijn er etappes waarvan jullie denken dat Matthews er langer bij zat zitten dan Pedersen? Persoonlijk denk ik van niet, of misschien bij eentje..

Maarten Koning

Ik denk dat cort gaat rijden in de tijdrit maar ik zie hem geen top 5 halen. Maar ik geloof niet dat hij het laat lopen.

In de categorie durf eens wat:
Ik denk dat Pinot top 5 gaat rijden.

Hij wil voor een klassement gaan
Hij lijkt eindelijk weer eens echt fit
Intrinsiek is hij niet minder dan bijvoorbeeld vlasov, hij heeft alleen vaak pech gehad.
Op zijn beste dagen wist hij zelfs tijdritten te winnen als ik het me goed herinner.
Klimmend zijn er echt weinig beter mits in vorm
In zijn laatste jaar gaat het gewoon een keer weer goed vallen.

Al is dit niet in de laatste plaats omdat ik het ook vurig hoop voor hem. Altijd een erg sympathieke attractieve renner gevonden, hopelijk komt het er eindelijk weer eens uit.

nasibal

Gezien je bij Cort nooit zeker weet wat hij wel en niet gaat doen, zou ik hem niet in je selectie opnemen als je hem in de ITTs niet gaat opstellen. Dan is er vast een beter alternatief voor dat plekje in je selectie.

Dion

'@ManWithBeard dat is ook mijn redenering. Vandaar dat ik waarschijnlijk op een duurder sprint team uitkom dan klassementsteam. Lekker 8 sprinters erin knallen. De helft daarvan kan je alsnog opstellen in de zwaardere ritten die op gereduceerde sprint uitdraaien.

Week 3 prima op te vullen met Kuss, van Wilder, Pozzo, Fortunato, Caruso, Pedersen. Heb je dus maar 3 klassementsmannen nodig ;)

Niballie

'@nasibal Zeker met Healy en Bettiol ook in zijn team voor de overgangsetappes.

Tommytom

Arensman: punten in misschien wel allerdrie de tijdritten, eventueel nog Teampunten voor Ganna in de eerste drie etappes, in potentie elke etappe paar sprokkelpunten voor jongerenklassement, eigen punten in de klimetappes derde week (laten we zeggen 6x 15e).

Carthy: weinig eigen punten in de eerste twee weken. Daarna in een aantal etappes steady bij de beste 10 klassementsrenners. Met een kopgroep ervoor in 2 van de 6 etappes, dus 2x een 19e en 4x een 6e plaats.

Dion

Als aanvulling op mijn vorige bericht:

Focus op sprintteam en daarbijkomend gebrek aan sterk klassementsteam, zorgt wel voor zeer matige opstelling voor met name de eerste tijdrit.

In mijn geval: REV, Roglic, G, Caruso, van Wilder, Cerny, Pedersen, Cort. Dat zijn er pas 8 en ook verre van de beste.

Echter verwacht ik dat later wel goed te maken, en de 2e tijdrit kan je al makkelijker opvullen met team/trui punten waarschijnlijk.

BigApple

Ha ha. Dus bij Arensman geen kopgroep en 6x15e en bij Carthy wel kopgroep en 2x 19e 😂

Maarten Koning

Het probleem is dat Arensman los van een paar aardige tijdritten nog niks heeft laten zien dit jaar.

En de "Arensman is goed in de derde week" zin is leuk maar normaliter laat hij in het voorseizoen al dingen zien die vorm impliceren.

De derde week is nou eenmaal de klimweek, dan zijn klimmers nou eenmaal goed.
Vorig jaar was hij goed in week 3 maar had hij ook een goed voorseizoen.

Een beetje bouwen op het mantra dat een renner er een beetje doorheen komt tijdens de ronde vind ik best wel onzeker. En dat is een argument die je vaak hoort bij Arensman deze dagen.

Carthy is bovengemiddeld in week 1, week 2 en week 3 en is kopman. Die laat het niet lopen tenzij hij niet kan. Gokken dat ganna de openingrit wint (en dat is wel een heel aardige kans, dat dan weer wel) is eigenlijk de enige reden om hem te nemen.

Je kunt ook thomas, hart, ganna en arensman pakken, als ganna de openingsrit wint en dan vasthoudt tot etappe 13 dan zit je heel lekker. Maar dat staat of valt met het winnen van de openingsrit. (Als je nog geen beker hebt en die heeeeeel graag wilt dan is dat best aan te raden denk ik)

Leuk is het niet voor een poule met je vrienden dan.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Cort gaat er wel voor in de tijdrit. Heb dat gelezen. (Bronnen waag ik me niet meer aan om te delen. Heb zoveel gelezen dat ik het niet meer weet). Verwacht hem rond plek 10-13. Stel hem wel op als hij m’n team haalt (zit elke keer op de schopstoel). Is nog niet geweldig in vorm maar dit ligt hem wel. Het is geen korte proloog waar ik verassing verwacht. Dus echte tijdrijders komen boven drijven.

@nasibal, overweeg je Cort wel of is hij in de categorie die je liever thuislaat? Ik overweeg hem voor het eerst omdat hij wel in m’n team lijkt te passen voor week twee en moeilijke sprints)

Thomberg

Ik zou overigens bijna nooit een tijdrijder specifiek meenemen zoals een Kung deze ronde en Ganna ook niet. Geen zekerheid op winst. En daarna stel je ze niet meer op. Zonde van de 1 of 2 miljoen. En altijd kans op pech (of weer). Daarnaast met Evenepoel altijd al een perfect alternatief. Veel mensen doen dit wel en ik merk dat ik daar vaak voorsprong op heb einde ronde.

Uitzondering is een hele goedkope of als je echt niet meer weet hoe je je geld kwijt moet.

Timber

Arensman is overigens wel 4e man bij Ineos he, in tegenstelling tot vorig jaar toen hij bij zijn vorige ploeg nog kopman was. Carthy is wel 100% kopman, dus ik zou het wel weten.

1 2 ... 62 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.