Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 63 ... 193 194
Frits

En dan is de puzzel bijna af. Zit nog te twijfelen over het laatste plekje van 1 miljoen. Heb momenteel Cort, kan tijdrijden en heeft ook nog andere kwaliteiten. Maar ik zit zonder knechten van Roglic. Daarvoor kan ik ook Tratnik pakken. Is in vorm en kan ook tijdrijden + teampunten. Of dan toch Küng, die alleen kan tijdrijden maar wel goed..

R. D.

'@DDEMOOY97

Ik heb de focus meer dan wie dan ook op mn sprintteam met 8 sprinters voor 21.5M. Toch vind ik mijn opstelling voor etappe 1 prima met KAMNA /HEALY /KUNG/GANNA / BARTA /EVENEPOEL/ ROGLIC / PEDERSEN/MCNULTY en dan stel ik Cort niet eens op.

iMmi04

'@maarten Koning: Ganna die de openingsrit zou winnen en de roze trui zou kunnen behouden tot rit 13?!

Normaal gezien is die die toch al kwijt in rit 4.

Thomberg

Gaviria ziet Bonifazio als 1 van z’n grootste concurrenten… kan zowel iets over hem als Boni zeggen

Dannyco

Beste forumleden en wielerfanaten! Doe allemaal mee aan de Scorito poule. Tifosi del Giro 23

Wielertje12

9 klassementsmannen voor 25,5 mil overkill? Ik zit heel erg in dubio om er Matthews nog aan toe te voegen maar ik weet niet wat zijn intenties zijn in de massaspurts…

Maarten Koning

'@immi04

Dat vraag ik me af. Het is nog vroeg in de ronde en zo zwaar is het nou ook weer niet. Als er geen klassementsmannen vol gaan (wat ik ook echt niet verwacht) en als Ganna zou willen kan hij daar nog prima aanklampen om het roze te verdedigen. Dat ganna zo'n etappe aan kan als hij wil dat hebben we in de giro al eens gezien. Tezamen met de vlakke kilometers bovenop verwacht ik hier niet zoveel vuurwerk.

Laatst gewijzigd
Pim96

Je moet Ganna inderdaad ook alleen mee nemen als je verwacht dat hij in etappe 13 nog steeds roze heeft

penj01

'@Wielertje12

Ik zit met precies dezelfde vraag, 9 voor 26,5 zelfs..

Andere waar ik aan begin te twijfelen door het lezen hier is Arensman. Goede tijdrit natuurlijk, evt teampunten Ganna maar zonder kom ik ook nog prima uit in etappe 2 en 3. Aantal jongerenpunten wss maar Evenepoel en Almeida al minstens voor hem. Verwachten jullie meer van Vine? Enige wissel die ik 1 op 1 kan doorvoeren, heb Carthy al.

GoldenWallie

'@Wielertje12 geen overkill hoor, zit zelf op 7 voor 25.25 en dan nog de “klimmers/aanvallers/knechten” erbij. Voelt meer dan prima :)

Antonini

Kunnen we een vergelijking maken tussen Arensman en Daniel Felipe Martinez in 2021? DFM ging destijds ook als 3e man mee achter Bernal en Sivakov en eindigde 5e in het scorito klassement doordat hij in de 3e week excelleerde als meesterknecht.

Maarten Koning

Bernal won toen de giro, als favoriet.
Thomas en Hart zijn niet uitgesloten van winst maar favoriet zijn ze allerminst.

albert n

uitgepuzzeld, tot nu toe! Klimtijdrit en corona kunnen nog veranderingen geven.
7x klassementsmannen, 6 sprinters + Cort, 1 tijdrijder, 3 aanvallers, 3 knechten waarvan 2 voor Remco en 1 Italiaans kampioen, geen klimmers!

ZK

'@Antonini wel groot verschil dat Bernal in de leiderstrui reed en etappes pakte, daardoor veel teampunten. En zie dat hart en Thomas niet doen

R. D.

'@PENJ01
@Wielertje12

Wat mij betreft is een gemiddelde van 2.5M per klimmer echt de max, zelf zit ik op 2.22M maar ik heb dan ook echt een karig klimteam. Jullie zitten gewoon rond en boven de 3M dat is te scheef deze giro denk ik.

Laatst gewijzigd
Antonini

Uiteraard is Hart geen top favoriet, maar met een combinatie Hart & Arensman zou je zomaar eens het verschil kunnen maken tussen een doorsnee 85-95% selectie en 95%+ selectie. Omdat de meeste klimmerspunten in de 3e week liggen kan Arensman hier zomaar bovendrijven. Terwijl Roglic nog wel eens iets tegekomt en Evenepoel niet getest is het hele zware berg segment.

nasibal


@nasibal, overweeg je Cort wel of is hij in de categorie die je liever thuislaat? Ik overweeg hem voor het eerst omdat hij wel in m’n team lijkt te passen voor week twee en moeilijke sprints)

Cort is denk ik geen renner die automatisch bij je "kern" zit. Je weet niet of en wanneer hij gaat sprinten, hoe goed hij gaat zijn in dit ITT veld en de overgangsritten die hij kan winnen hebben meer kanshebbers dan de kinderen van Anouk vaders.

Dat gezegd hebbende is Cort een enorm veelzijdige en sterke renner. Qua kwaliteiten eigenlijk een uitstekende scoritorenner, maar helaas zonder de "zekerheid" die bijvoorbeeld een Trentin in zn scoritohoogtij dagen wel had en welke een vergelijkbare rol in je scoritoteam had.

Cort is dus zeker overweegbaar, maar enorm afhankelijk van de rest van je selectie en de balans/behoeften daarbinnen. Past hij in het plaatje kan hij net de ontbrekende sleutel voor je zijn. Je kan echter op zon moment ook kiezen om je selectie om te gooien ipv Cort te klikken.

Ik maak mijn selectie zo dat ik Cort niet hoef te overwegen. Maar dat komt door mijn gevoel bij Cort. Maarja, iedereen met een vriendin weet hoe betrouwbaar "gevoel" is.

Laatst gewijzigd
iMmi04

'@Maarten Koning: los van het feit dat Ganna teveel concurrentie heeft voor de tijdrit waarbij zelfs van een Tratnik wordt gezegd dat die zieke wattages haalt, een Dennis Rohan die erbij komt, Remco, Kung, Roglic, etc., geloof ik nog minder dat die na rit 4 nog met het roze zal pronken.

Als daar de klassementsrenners niet zullen vlammen, zullen het wel de mannen van Bahrain zijn die in de tijdrit wellicht allen minstens een minuut aan hun been hebben of is het wel een Pinot ofzo die start met zijn bergkoningprijs.
Allen smeren een Ganna in die rit wel makkelijk een minuut of 2 aan.

de Tour

Mensen die Cort meenemen en dan niet opstellen in de 1ste etappe snap ik niks van. Dan moet je toch eerst naar je teamsamenstelling kijken.

Afijn eigen keus natuurlijk.

Mr.White

Flink aan het puzzelen geweest deze week en dit heeft tot het volgende resultaat geleid. Eigenlijk nog niet helemaal tevreden, er zitten er nog een tweetal renners op de schopstoel, maar ik weet het zo ff niet meer. Misschien dat na een nachtje slapen de spreekwoordelijke knopen worden doorgehakt. Er zijn wel nog een aantal renners die tegen de uiteindelijke selectie aanzitten (FOMO!!)

AK 9 - 25mln
KL - 0
TR - 0
SP - 5 - 15mln
AV - 3 - 3mln
KN - 3 - 2mln (sprintertje, teammaat, 500k mannetje)

Vooral bij de mannen tussen de 2,5 en 2 mln nog niet helemaal tevreden. Het gaat trouwens over de labels die scorito aan de renners heeft geplakt.

Laatst gewijzigd
KJP

Ganna en Kung zijn toch super interessant als je denkt dat ze naast de tijdritten ook nog kunnen scoren in de heuvelachtige ritten met ontsnappingen.

Laatst gewijzigd
zitvlees

Als je denkt dat Ganna op het podium kan belanden, dan is ie ook interessant. Dus ja, afhankelijk van wat je denkt is er veel interessant!

Laatst gewijzigd
RvhC74

Ganna plus Cort
Of
Vine en Cerny

Stewart of Fiorelli

Ter aanvulling

Heb zonder deze keuzes, 8/9 klass, 7 sprint , 2/3 aanv

Milaan-San Barto

Heerlijk om alles ff terug te lezen, weer een hoop wijzer geworden.
Nu mezelf maar is proberen te mengen tussen al t geweld.

Heb voor een groot deel mn team wel staan.
Het uiteindelijke team zal afhangen van de vraag: ''Welke Ineos mannen?''

- Vind het wel lekker om er 2 mee te nemen --> Ineos sterk blok, verwacht ik wel wat van + goede kans op teampunten Ganna
- Het liefst ga ik voor Thomas en Hart --> Zie hem als nr 3 deze Giro, Hart lekker in vorm en won hem al eens. Met deze knapen moet ik alleen iets te veel besparen op de rest van mn team...
- Arensman opeens hierdoor heel interessant --> Verwacht goede 3e week, sterke tijdrit en evt jongerentruipunten. En met die 1/1,5 miljoen kom ik in de breedte wel lekker uit.
- Sivakov kom ik helemaal lekker uit --> Rijdt niet slecht (had hem ook in Vuelta), maar t blijft Sivakov...

Neig nu toch het meest naar Thomas + Arensman, met gruwelijke Fomo voor Hartje

Hoe denken jullie dr over?

Milaan-San Barto

Nog ff terugkomen op de belangrijkste vraag: het is FRIET

@Reneetje. Vine + Cort & Stewart

1 2 ... 63 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.