Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 64 ... 193 194
Nijmos

Ik snap je benadering eerlijk gezegd totaal niet. Waarom kijk je geisoleerd naar Ineos-mannen. Ze hebben verschillende rollen en prijzen, terwijl er buiten etappe 1-3 geen teampunten verwacht worden. De vraag of je Hart wel of niet pakt staat dus vrijwel helemaal los van de vraag of je Sivakov wel of niet pakt. Je kunt hooguit willen inschatten wie er vrijheid zullen krijgen bij die ploeg, maar dan is het antwoord kristal duidelijk: Thomas en Hart

Basementman

Alle ‘en of en’ vragen kun je helemaal niets mee, tenzij je, naast specifieke gedachtes over de renners, je hele team ernaast toelicht. En daar heeft niemand hier zin in.

Het lijkt me daarom beter dat dit forum gebruikt wordt om specifieke ploegen, etappes, renners en tactieken te behandelen.

Caruso of Van Wilder?

SlipWeg

Iemand die gezellig feedback wil uitwisselen over elkaars team? PB me maar!

R. D.

Eigenlijk kun je al deze vragen gewoon reduceren tot de vraag welke mannen van 3.5M heb je ? Ik denk dat bijna iedereen er wel 2 heeft. In mijn geval zijn dat de 2 sprinters, de meesten zullen 1 vd 3 klimmers hebben en 1 vd 2 sprinters.

Zijn er mensen die er 3 hebben van 3.5M, er vanuit gaande dat je de duurste 3 ook hebt ? Dan wordt het budget snel krap lijkt me.

SlipWeg

'@R.D. Ik heb er zelf 3 van 3,5m. Prima te doen als je wegblijft uit het 2,5m tot 3m segement!

Witte Willem

Wat een puzzel bij de sprinters zeg. Eigenlijk hanteer ik altijd een paar stelregels:
- Het liefst alleen (of zoveel mogelijk) sprinters die ook een heuvel over kunnen en dus vaker punten scoren
- Sprinters die geen bergje overkomen alleen als het budget daar ook echt naar is
- Geen sprinters waarbij onduidelijk is wie de kopman wordt, of die de sprints verdelen binnen het team

Maar zo kwam ik er dus gewoon niet uit dit jaar.
Zelfs bij Consonni vraag ik me af of ze niet een paar keer rijden voor Cimolai. Dan heb je een renner van 2 miljoen met 0 punten terwijl je waarschijnlijk ook voor wat teampunten had kunnen kiezen. Dat is dan dus niet 0, maar -8 eigenlijk...

Nu kom ik dus op 9 soort van sprinters uit werkend met een erg klein budget. Ik neem wat gokjes hier en daar waarvan er vast een paar uiteindelijk weinig tot niks opleveren. Maar als er 7 aardig scoren verlies ik vast niet meer dan de klassementsrenners compenseren (die allemaal prima tijdrijden trouwens).

De sprinters:
- 3 man die altijd mee sprinten en veel in de teams te vinden zullen zijn
- 3 man die denk ik altijd mee sprinten, maar van een bedenkelijk niveau (met bijpassende prijs)
- 1 koopje waarvan het lijkt dat ie structureel gaat sprinten voor een minimale prijs
- 1 sprinter die hopelijk af en toe mee doet, en anders met teampunten prima zal renderen
- 1 aanvaller / sprinter die ik niet in de 4 vlakke etappes verwacht, maar wel in de zwaardere ritten en tijdrit

Herkenbaar verhaal voor anderen. Of geven jullie allemaal gewoon flink budget uit voor de duurste sprinters, of de Consonni's, Cavendishen en Milans etc...?

De_Druide

'@nasibal als je vriendin net zo betrouwbaar is als cort dan zou ik op zoek gaan naar nieuwe

Fins Els Collons

Twijfel. Vine leverde een gouden beker op in de Vuelta. En zonder uitvallen was het zelfs top 50 geweest. Echter nu is het alternatief Carthy. Weer vertrouwen geven aan Jay of inschatten dat Hugh wel Top 6 +/- AK haalt? Wie en welke argumentatie!?

Wicked Wout

'@RD, hier ook 3 van 3,5 en dan nog 1 van 3. Betekent wel dat ik inderdaad niks heb uit de 2,5 mln groep. Daaronder echter weer genoeg leuke keuze vanaf 2 mln.

Milaan-San Barto

'@Nijmos, ik kijk voor t laatste puzzelstukje puur naar deze Ineos mannen omdat ik dit de enige interessante klassementrenners vind die overblijven, waarbij ik Arensman niet per se als echte klassementsman zie maar meer als sterke klimmer/aanvaller 3e week.
Daarnaast pik ik zo evt meteen wat teampuntjes mee mocht Ganna (die ik niet heb) t roze pakken.
Het liefst pak ik idd Thomas en Hart, maar dat past net niet in mn budget.
Ik was benieuwd of meer mensen hetzelfde dilemma hebben.

Op wie is jouw oog gevallen van Ineos en waarom?

Nijmos

Ik neem alleen Hart, vermoedelijk.

Titivoeckler

Klikte zelf gelijk sivakov erin, maar toch vanaf gestapt. Verwacht dat hij en al de ineos mannen het wel goed gaan doen. Zit zelf nu alleen met Hart, maar kan Almeida (mi hoge bodem) in te wisselen voor Thomas omdat daar wel het verschil mee te maken is als die gewoon goed gaat zijn. Laurens de plus heeft in ieder geval gezegd dat g goed in orde is

Dimitrofiets

'@FINSELSCOLLONS ik zit precies met hetzelfde vraagstuk. Vine of Carthy

Basementman

Hierbij ingevulde schatting @WitteWillem

De sprinters:
– 3 man die altijd mee sprinten en veel in de teams te vinden zullen zijn: Gaviria, Pedersen, Consonni/Groves.
– 3 man die denk ik altijd mee sprinten, maar van een bedenkelijk niveau (met bijpassende prijs). Fiorelli, Albanese, Stewart/Dekker/Marit
– 1 koopje waarvan het lijkt dat ie structureel gaat sprinten voor een minimale prijs. Dalla Valle
– 1 sprinter die hopelijk af en toe mee doet, en anders met teampunten prima zal renderen. Ballerini
– 1 aanvaller / sprinter die ik niet in de 4 vlakke etappes verwacht, maar wel in de zwaardere ritten en tijdrit. Vendrame.

zeewolde

'@basementman die laatste is Cort

Wielertje12

Caruso/Matthews
Of
Fiorelli/Almeida?

Basementman

Oja had woordje tijdrit gemist. Alhoewel ik Cort daar totaal niet verwacht.

Godenzonen van Pele

Misschien een hele gekke gedachte, maar in mijn optiek is het paars voor Pedersen als hij uitrijdt toch ook wel een zekerheidje. We kijken allemaal naar teamgenoten van REV, maar zou je ook niet voor eventuele opvulplekjes kunnen kijken naar Trek renners? Ik denk bijvoorbeeld aan een naam die ik nog niet voorbij heb zien komen en dat is Skujins voor 500k. Kan met Pedersen denk ik veel etappes teampunten pakken en heeft vermoed ik een vrije rol op aanvallend vlak, kan redelijk omhoog, dus mogelijk in de etappes voor aanvallers een gokje om op te stellen. Zien jullie hier iets in?

SlipWeg

Ik vind de 750k categorie wel erg mager dit jaar hoor. Zoek eigenlijk nog iemand om mijn twijfelachtige 750k aanvaller te vervangen. In de 500k categorie zitten leukere picks, maarja om nou budget over te houden krijg ik pijn in mijn Scorito hart van... Iemand die mij wil overtuigen van een 750k'er?

Thomberg

'@dave: Tesfatsion. Thank me later

Primavoormij

'@Godenzonen @Dave Tesfatsion

Matjieu

'@basementman grappig hoe iedereen andere namen hierbij invult. Zegt misschien ook wat over de gedachtes in onze eigen teams.

Hierbij ingevulde schatting @WitteWillem

De sprinters:
– 3 man die altijd mee sprinten en veel in de teams te vinden zullen zijn: Pedersen, MM, Gaviria/Groves.
– 3 man die denk ik altijd mee sprinten, maar van een bedenkelijk niveau (met bijpassende prijs). Fiorelli, Albanese/Consonni en nog een 1M renner
– 1 koopje waarvan het lijkt dat ie structureel gaat sprinten voor een minimale prijs: Mayrhofer
– 1 sprinter die hopelijk af en toe mee doet, en anders met teampunten prima zal renderen. Ballerini
– 1 aanvaller / sprinter die ik niet in de 4 vlakke etappes verwacht, maar wel in de zwaardere ritten en tijdrit: Cort.

Milaan-San Barto

'@godenzonen, Skujins 1e 500k man die ik er in zet, heb nu zelfs Skujins en Hoole, maar denk niet dat dit stand zal houden.

SlipWeg

'@Thomberg @Renaat Zou hij de vrijheid krijgen om aan te vallen? Of dan toch Kirsch als lead out? Maar thanks voor de suggestie, het gaat inderdaad een Trekker worden, past goed in laatste plekje sprintteam!

Wouter Zin

'@basementman je vergeet de M&M’s

1 2 ... 64 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.