Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 66 ... 193 194
Kip

Tip, kijk bij aantal scorito punten vorige giro en vertaal dat naar huidige rol.
Bouwman staat hoog, 2 ritten - uit mijn hoofd en blauw - maar nu knechten dus hem niet 1 op 1 nemen.
Maar het kan weer wat inzichten opleveren

De_Druide

Dainese rode vlag @mcgrath ligt al een tijdje overhoop met de ploeg

R. D.

Nieuwe dag nieuwe kansen. Ik ga er nog eens even voor zitten want ik denk toch dat ik een beetje aan het doordraaien ben.

RvhC74

Omdat mijn team toch niet definitief is hier globaal mijn team

2 favo voor roze
Geen Thomas, Vlasov
9 klass waaronder een paar 750k
1 tijd
7 sprint
Geen Gaviria en Groves
Drie aanvallers
Maar 1 teamgenoot van Evenp en geen van Roglic
Niet te veel op teampunten gokken 😉

Hiermee goede balans lijkt mij, waarbij in alle fases in goed en evenwichtig team kan opstellen

Ik ben benieuwd naar reacties🫣🫣🫣

Gnoe

'@Nasibal, 'Hebben meer kanshebbers dan de kinderen van Anouk vaders' 'Maarja, iedereen met een vriendin weet hoe betrouwbaar “gevoel” is.' Ik ga helemaal stuk! Wat een held.
Maar Cort, Healy, Betti, ze zullen er alle 3 voor gaan, voor alle 3 valt wel wat te zeggen en hebben ze hun specialiteiten. Zoals al een paar keer aangegeven, het is net waar je te kort komt, Cort zal misschien wel paar keer mee sprinten en in die ene ontsnapping zitten, misschien wel samen met Healy en Betti ;)

Landaluze

'@mcgrath: omdat hij last-minute is opgeroepen als vervanger voor Henri Vandenabeele en hij de sprint moet delen met M. Mayrhofer. Dan is 2.5 miljoen al veel geld voor een not-dedicated kopman. Als je dat verhaal gelooft tenminste ;)

mcgrath

'@De_Druide, is dat niet normaal bij DSM? ;)

mcgrath

'@Landaluze, dat verhaal geloof ik niet, maar het brengt me wel aan het twijfelen. Ik zal eens kijken hoe ik dan de sprintploeg op kan vullen, het maakt wel wat extra geld vrij, want ik ga sowieso niet voor Ackermann

Landaluze

'@Reneetje: welke reacties verwacht je op dat geraamte van je team? Met alle respect maar 7 sprinters kan je net zo goed Max Kanter, Davide Cimolai en Ballerini mee bedoelen. Niet gokken op teampunten kan hier niemand voorspellen. Als er inderdaad een Ineosmarionet of een Juanpé Lopez II in het roos blijft kan die boemerang wel eens hard in je gezicht ketsen mocht je vol voor teampunten gaan.

Gnoe

Nu lees ik weer een interview van Arensman, in de leiderstrui, en begin gelijk te twijfelen, ik wou van hem afblijven omdat die niet in vorm is, maar gezien zijn woorden daar, kan het zomaar is een verrassing worden. Tijdrit, Eventuele team punten. en die sterke 3de week die al een paar keer genoemd is.. Ben blij als de Giro begonnen is.

mspan

Bij mij wordt het dan denk toch een soort kop of munt tussen Arensman en Vine. Wat denken jullie hierover?

RvhC74

'@Landeluze ik heb alleen Ballerini als sprint en teampunten

Wat wil je mijn hele team weten 😉😉😉

MrWest

De Scorito/Giro gekte begint rare vormen aan te nemen.
Vanacht gedroomd dat de 1e tijdrit niet door gaat vanwege een orkaan...

Zou wel goed uitkomen voor mijn team zonder Ganna.

Thomberg

Laurens de Plus kan wel eens gaan verrassen. Lijkt weer helemaal terug op niveau. + eventuele teampunten Ganna.

mspan

In mijn allereerste team stond De Plus erin. Alle teams daarna geen plek voor hem. Kies dan toch liever voor een knecht met zekere truipunten(Trek). Daarnaast verwacht ik 0 eigen punten van hem.

Gnoe

'@Mathijs, muntje gooien klinkt als een idee, Kop:Arensman. Munt: Vine.

valowitz

Mijn team:
Evenepoel
Roglič
Thomas
Almeida
Vine
Ganna
Arensman
Pedersen
Mollema
Konrad
Covi
Dainese
Albanese
Ballerini
Mayrhofer
Healy
Caruso
Buitrago
Vendrame
Cerny

Landaluze

Ik verwacht niets van De Plus. Rijdt al jaren als een kamerplant.

Arne Marit doet me twijfelen over Bonifazio na zijn interview op Sporza.

Gnoe

'@Landaluze, aangezien iedereen hier elkaar een beetje helpt( en soms beetje met zand strooien), ik heb Marit een berichtje gestuurd via Insta, hij reageerde later( en heel enthousiast):
Jaaa we bekijken het etappe per etappe he, Blijft ook eerste ronde voor mij,Daarmee dat in eerste deel kansen pak als ik nog fris ben, Naarmate ronde vorderd kan het zijn dat ik niet meer capabel ben om mee te doen op allerhoogste niveau :)
Blijft ook nieuw voor mij 😋 Weet niet hoe lichaam gaat reageren op week 3 :) Dus boni kan zeker ook kansen krijgen

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

De last minute interviews kunnen weer voor veel wijzigingen gaan zorgen, arensman voelt zich goed, vine idem, Matthews lijkt ook de vlakke etappes mee te gaan doen en healey mikt ook op de derde week

Harderijder

Ik heb nu een team zonder Ineos en dat voelt toch niet helemaal goed met de eerste tijdrit. Misschien toch ook maar Arensman erin fietsen.

Lance Beenstrong

'@Titi waar lees je dat over Matthews?

Squender

Ik hoop dat jullie mij met de laatste twijfels kunnen helpen.

Zoals eerder gezegd, ik speel niet mee via Scorito maar via een ander spel, en de laatste afweging die ik moet maken is het volgende:

Huidige situatie:
Almeida (heb ook Vine in mijn team, mijn JUICH-renner dankzij de Vuelta vorig jaar)
Consonni (en daarnaast Pedersen, Groves en Fiorelli als sprinters).

Waar ik aan zit te denken:
Almeida eruit, en dan Thomas of Arensman erin (hiermee bespaar ik 1 punt)
Consonni eruit, en deze upgraden voor Matthews of Gaviria.

Als jullie die 2e situatie aanbevelen, ben ik ook erg benieuwd naar jullie keuze tussen Arensman/Thomas en Matthews/Gaviria.

Ik hoor graag jullie gedachte hierover.

Titivoeckler

'@Lance ik lees dat niet, maar hij geeft in een interview bij pro cycling net aan dat er voor hem kansen liggen in 4 overgangsritten en 8 vlakke ritten (waar je twijfels kan zetten of dat allemaal echt vlak is, maar goed). Daar kun je wel uit opmaken dat hij mee gaat doen. Wordt hier dan toch groves, pedersen én bling

Zag nog een aantal keer voorbijkomen; Carthy of Vine.

Ik denk dat Carthy gaat doen waarvoor je hem neemt. Sterk in de derde week, verwacht hem ook hoog in het klassement aan het einde maar niet bijzonder veel scorito punten. Rond de 200 - veilig beleggen dus.

Vine is meer een gok. Denk dat zijn plafond hoger ligt maar als Almeida goed is dan heeft hij ook zomaar een knechten rol. Zelf heb ik ze beiden niet.

1 2 ... 66 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.