Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 69 ... 193 194
Mr.White

Gaat volgens mij over de videos van Pro Cycling Net op Youtube. Ze hebben vandaag verschillende korte interviews met renners gepost. De vragen zijn meestal niet te verstaan, maar de antwoorden redelijk. Werd er niet heel veel wijzer van, maar het beluisteren wel waard misschien. Pro Cycling Net op Youtube dus.

Harderijder

Interview nu gezien; het is maar net hoe je er naar kijkt.
"Nothing that suits me down to the bone" vs "4/5 intermediate and 8 flat should have a lot of opportunities to have a crack". Betekent niet perse dat hij alles mee gaat sprinten natuurlijk.
Ik denk er nog over na of ik dat een opoffering van Gaviria of Groves waard vind.

Laatst gewijzigd
Mr.White

Correctie: Cycling Pro Net is het account

Thomberg

haha Wielerorakel schrijft ons werk van de afgelopen weken even uit voor iedereen...

Zo wordt het moeilijk om verschil te maken!

Pirata

Zijn er ook mensen die Almeida thuis laten?

Wielertje12

'@Pirata ik twijfel daar heel erg over om dan een Matthews mee te nemen, echter heb ik dan Pedersen, Groves, Matthews en Gaviria wat misschien ook weer te veel van het goede is :|

Guido Maltempi

'@Gnoe 'zal ook zijn kansen krijgen' is nou net waar ik niet op zit te wachten. Dan geef ik dat plekje liever aan een iets mindere (of duurdere) sprinter die wel van plan is om elke keer mee te doen.

On that note, ook bij DSM gaan ze de sprints gezellig onderling verdelen. Zie https://www.cyclismactu.net/news-tour-d-italie-vanhoucke-dainese-leknessund-les-etapes-avant-tout-74292.html (vanaf 1:33)

Pirata

'@Wielertje12 ik wil niet als een of ander orakel klinken, maar ik durf er mijn geld wel op in te zetten dat Pedersen, Groves, Gaviria en MM teveel van het goede is. Ik denk dat je deze Giro prima weg kan komen met Pedersen, Groves/Gaviria en wat budgetsprinters.

Ik heb bij Almeida vooral het gevoel dat hij elk jaar wat minder sprint (of minder kan) voor ereplaatsen als je het bijv. vergelijkt met zijn Giro 2020. Ook vorig jaar in de Vuelta veelal tussen plek 9-15. Wat in zijn voordeel spreekt is natuurlijk wel dat hij een goede tijdrit heeft en nog meedoet voor het wit, maar ik neig er naar om hem links te laten liggen.

Mr.White

'@Pirata dat spookt wel door mijn hoofd heen, maar ik heb hem elke ronde waar die aan mee deed gekozen en heeft altijd constant geleverd. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wie je naast Roglic Evenepoel nog hebt om hem thuis te kunnen laten. Het zal niet de verschilmaker worden, maar hij gaat wel mee.

FrankSteenbergen

Iemand enige info of Stewart of Lienhard de sprinter van dienst wordt... Ik kan er niets over vinden

Pirata

'@Mr.White dat is dan inderdaad wel de terechte vraag, wat doe je met het vrijgekomen budget en pak je daarmee meer punten dan als je Almeida kiest samen met een andere renner.

Als rekenvoorbeeld kun je dan hebben of je dan beter kan gaan voor Almeida + een 1 miljoen AK/Klimmer (Fortunato/McNulty) of dat je dan liever kiest voor Kämna en Arensman/Vine/Carthy, natuurlijk afhankelijk van welke renners je al hebt maar ik zit hier wel wat mee te puzzelen of je echt Almeida nodig zal hebben deze Giro. Blijft wel een extreem constante renner natuurlijk die zeker weten top 10 zal gaan rijden, maar het gaat mij meer om het feit of hij steeds kort zal eindigen in etappes en juist dié vraag houdt mij veelal bezig.

R. D.

Almeida heb ik er echt nog niet 1 keer in gehad. Wel heb ik ook elke keer die 4 dure sprinters in mn team en dat is idd too much. 3 vd 4 is denk ik geen overbodige luxe en dan staan Pedersen en Matthews er bij mij toch altijd wel in.

Elke keer als je team af lijkt is er wel iets; nu heb ik bv helemaal geen UAE meer in mn team, dat voelt toch ook niet best. Ik heb zelden zo'n lastige puzzel meegemaakt.

Gnoe

'@Guido, snap ik! Ik neem hem ook als 7de/8ste sprinter, met hoe mijn team staat is het lastig om budget vrij te maken om een duurdere sprinter te nemen haha.
Mooie info over DSM waarvoor dank! Denk dat veel mensen daar wat aan hebben nu er echt bevestiging is vanuit de renners zelf, ook al was dit al een beetje bekend. Dan is Budget MM eventueel wel een gokje waard , van Dainese blijf ik af.

Mr.White

Pedersen, Groves, Gaviria en MM (neem aan dat je Bling bedoelt) lijkt me echt te veel van het goede. Zie dan nog maar eens een fatsoenlijk AK team bij elkaar te klikken plus nog wat leuke mannen van rond de miljoen. Heb er momenteel 3 vd 4, maar twijfel erover om MM thuis te laten. Weet echt niet wat ik er mee aan moet. Liggen veel kansen voor hem, maar tis ook weer allemaal net niet ben ik bang. En dan is 3mln veel. Het probleem is dat ik geen 1 op 1 vervanger, die ik nog niet heb, zie voor Matthews in dit sprintersveld. Of ik zie diegene nog over het hoofd.

Vendrame een MM-light wellicht? Maar die gaat niet op het vlakke meesprinten ben ik bang, hoop dat Matthews dat wel van plan is. Maar daar is ook weer weinig over te vinden. Geen Matthews zou wel flink wat budget vrij maken om er toch nog een AK klapper bij te klikken. Met dat interview van hem kom ik in ieder geval ook geen steek verder.

@Pirata als Almeida op zijn fiets blijft zitten, zie ik eigenlijk weinig redenen om te denken dat hij buiten de top5/6 belandt. Top10 lijkt me meer dan een zekerheid. Almeida + Fortunato/McNulty of Kamna + Arensman ja dat zijn de leukere afwegingen. Ik zou persoonlijk gaan voor Almeida en een 1mln man. Kamna/Arensman/Vine te veel risico. Geen van allen is de uitgesproken kopman, Arensman en Vine zeker niet. Moeten ze knechten? Arensman nog niet in vorm. Ja die 3e week zeggen ze dan. Ik reken er ook wel op, maar het blijft gissen. Met Almeida haal je mijns inziens zekerheid binnen.

Laatst gewijzigd
Bas86

Laatste miljoen. Cort meenemen voor de lastige sprints en opstellen in de eerste tijdrit of McNulty meenemen vanwege zijn tijdrit en hopen op een stuntje van zijn kant?

Gnoe

'@Bas, de Of - OF vragen zijn lastig te beantwoorden, ligt eraan hoe je je team hebt opgebouwd. Kom je een mannetje tekort in de (lastige) sprints / vluchter, of kom je er 1 tekort in de bergen. Daarmee kan je een keuze maken lijkt me. En anders kop of munt. (vond ik wel een mooie die hier eerder genoemd is :) )

Squender

Toch nog even een of - of vraag:

Consonni OF Albanase?

ralfinho77

Wat verwachten jullie deze giro van kammna? Ik geloof niet dat hij voor het klassement gaat rijden. Gaat hij ter ondersteuning van vlasov en eventueel wat ritten proberen te kapen. Kammna is voor mij in de 2,5 nog wel een twijfel

Harderijder

Kamna heeft meerdere malen aangegeven juist wel voor een klassement te gaan. Of dat hem een betere pick maakt is een tweede.

De Tourminator

Stel REV wint de tijdrit, hoe zit het dan met de teampunten?
Geen Teampunten voor de overwinning in de tijdrit, maar wel voor de truien zoals ik het lees.
Dus dan 8 voor roze + 3 voor jong + 6 voor paars en ook nog 6 voor blauw als hij het snelste die heuvel is opgeknalt !! Of gaan de 6 van paars dan naar de nummer 2 in de uitslag.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Opzich kan je wel mooi team maken hoor als je pedersen groves gavrira en matthews hebt.. maarja dat zijn keuzes.

Guido Benzo

Ik denk dat ik net alles van mijn deftig werkt heb opgeblazen.

Net Pedersen er uit gehaald. Ja grootste kans voor paarse trui. Maar wel een miljoen duurder dan Groves, miljoen en half dan de rest. Als ie zeker paarse trui haalt dan is het een idiote keuze van mezelf. Haalt ie het niet...

27 mijloen voor 8 AK
14 miljoen voor 7 SP
3 Aanvallers
1 tijdrijder. Momenteel is dat Mcnulty, maar ik kijk nog naar Cort (voor alles) en Healy (Heuvel TT).

Pedersen is er nooit niet uitgevlogen, maar ik begin enorm te twijfelen.

De Tourminator

Zojuist de laatste 40 pagina's terug gelezen.
Hier aan de grens met Duitsland in het Oosten (t.h.v. Nijmegen) is het duidelijk friet. En oorlog dan Mayo met Satesaus.

Voorlopig blijf ik van Groves en Gaviria af. Wel Pedersen en Matthews mee. Een bij het AK zowel Almeida, Thomas en Hart mee.
Voorlopig geen Kämna en Arensman, maar daar puzzel ik nog even voor.

PieterZegen

'@Tourminator Teamgenoten krijgen dan inderdaad punten voor roze, jong + punten klassement. Bergklassement gaat naar degene die het snelst is op het klimmetje. Ik verwacht dat dat iemand gaat zijn die rustig aan doet en dan vol het klimmetje op sprint (zoals Rick Zabel heeft gedaan).

barceman

Hoeveel miljoen geven jullie uit aan je sprintteam?

1 2 ... 69 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.