Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 70 ... 193 194
Guido Benzo

Laatste keuzes bij mij in een ploeg zonder Pedersen ... :/

Voor 2 miljoen: Vine of Carthy
Voor 1 miljoen: Cerny/Mcnulty/Healy/Cort.

Momenteel opteer ik voor Carthy & Mcnulty. 2 renners van wie ik vorig jaar heb besloten, nooit meer te nemen. Maar het hart wilt wat het hart wilt.

Vine is een risico met zijn knie. Maar kan natuurlijk als geen ander zichzelf klaarstomen op de rollen.
Grote fan van Cerny, maar zou enkel om teampunten en eerste TT gaan. Gaat de andere volgens mij rustig moeten rijden om zich te sparen. Healy lijkt me echt een topper, maar uit het niets komen en zo lang trekken? Te groot vraagteken.
Cort is dan weer enorm sterk, maar gokken wanneer hij zin heeft.

El Peruano

Team bijna rond. Laatste dilemma: Evenepoel of Mayrhofer? Wie-o-wie helpt me deze laatste keus te maken?

ralfinho77

Wat denken jullie van Bahrein best een aardig team, maar misschien iets teveel kop mannen.

Guido Benzo

Ik probeer steeds weg te blijven van Bahrain. Geloof wel in Haig, maar niet in de ploeg. Al heb ik nu wel Buitrago voor 1 mijloen.

Maestro Mello

Waarom is Vine een risico met zijn knie? Als die niet 100% fit was geweest hadden ze hem toch niet meegenomen? Die gaat gewoon knallen deze Giro.

Primavoormij

Vine niet nemen is een risico op 500 punten mislopen.

mcgrath

'@El_Andino, nu je dat dilemma voorlegt heb ik besloten één van die twee thuis te laten en ben ik volledig opnieuw begonnen

Laatst gewijzigd
ralfinho77

Herkenbaar van Bahrein nu buitrago en Caruso, maar twijfel nog om Caruso eruit te doen.

Wanderson89

Voor wat betreft de bergpunten in de tijdrit, hebben ze het meetpunt geloof ik niet op de top gelegd, maar ietsje verder. Iets minder kans voor een 'Zabel' om de bergtrui te pakken.

Maarten Koning

Caruso moet wel heel erg niet zijn best doen om niet zijn 100 punten per miljoen te verdienen.
Hij zal wel niet weer 2e worden maar normaal gesproken pakt hij toch zeker wel 150 punten met kans op meer, zeker gezien zijn vorm.

ivo001

Ik heb uiteindelijk Vlasov maar vervangen voor Almeida. Maar het goed beargumenteren is ook lastig.

twente4ever

Ik heb eigenlijk al vanaf de spelopening Vlasov ipv Almeida. Maar begin vandaag ook te twijfelen. De vorm is niet denderend, maar intrinsiek is hij toch wel de betere.
Almeida echter heeft nog punten van de Jongerentrui en is constanter en taai.
Ik ga nog wat uurtjes twijfelen.

Maarten Koning

Vlasov is een beetje een type menchov, heel degelijk maar ik zie hem niet echt vaak sprinten voor een ereplaats (ook een beetje onzin vaak als AK man) terwijl Almeida dat toch wel graag doet.

Vlasov zal wel beter zijn maar Almeida heeft ook een poule waarin hij zichzelf steevast opstelt en dus top 20 wil eindigen.

-Wielerfan

'@twente4ever

En vergeet niet dat de tijdrit van Almeida ook doorgaans beter is als die van Vlasov.

WilliamS23

Ik had ze vanaf minuut 1 allebei erin. Laatste twee rondes werd Vlasov 4e en 5e. Uitstekend, ook voor zijn waarde. Ook niet zo'n heel slecht seizoen tot nu toe, reed af en toe best kort. Maar heb Kamna er toch ingeschoven en dat miljoen in mijn sprintteam gestoken. Maar het voelt nog niet helemaal lekker.

Ragnar Lolbroek

Zit nog steeds loeihard te twijfelen tussen Kämna & Consonni vs Matthews & Caruso.
Heb reeds Pedersen, Groves, Albanese, Ballerini, Cort in het team. Momenteel staan Kämna en Consonni erin. Matthews blijft wel kriebelen.

ZK

En dat Almeida een beduidend beter seizoen heeft dan vlasov...

twente4ever

Ja het probleem ligt eigenlijk ook meer in het feit dat ik zowel Thomas als Hart heb...

zeewolde

'@Wanderson89 bergpunten zijn voor degenen met het snelste laatste deel. Dus van meetpunt 2 tot aan de finish. Wel vreemd, is bergje + stuk afdaling + stuk vlak . 3-2-1 bergpunten dus 8-6-4 scoritopunten voor de eerste 3 en daarnaast nog 6 voor de ploegmaats van de eerste.

Keshi

73 pagina's waarbij zo ongeveer iedereen in een poel van pak hem beet 30 renners zoekt. De verschillen zullen klein zijn in het scorito klassement. 2 favorieten, iedereen veel sprinters, een gecalculeerd gokje op Ineos kan nog, maar veel anders valt er niet te beredeneren .

De (achteraf) juiste keuzes in het duurdere sprinters segment zullen straks bepalen waar je gaat eindigen.

patrickwondergem

Almeida betere tijdrit, punten voor jongeretrui.. keuze t.o.v. Vlasov is goed te onderbouwen.

Thomberg

Mayrhofer laat ik lekker links liggen. Heb ook niet de tijd om altijd 5 minuten voor de start van etappe 10 websites af te struinen om te lezen wie gaat sprinten. Als het belgen waren had het gewoon op Sporza gestaan.

Squender

Iemand.......?

Ik hoop dat jullie mij met de laatste twijfels kunnen helpen.

Zoals eerder gezegd, ik speel niet mee via Scorito maar via een ander spel, en de laatste afweging die ik moet maken is het volgende:

Huidige situatie:
Almeida (heb ook Vine in mijn team, mijn JUICH-renner dankzij de Vuelta vorig jaar)
Consonni (en daarnaast Pedersen, Groves en Fiorelli als sprinters).

Waar ik aan zit te denken:
Almeida eruit, en dan Thomas of Arensman erin (hiermee bespaar ik 1 punt)
Consonni eruit, en deze upgraden voor Matthews of Gaviria.

Als jullie die 2e situatie aanbevelen, ben ik ook erg benieuwd naar jullie keuze tussen Arensman/Thomas en Matthews/Gaviria.

Ik hoor graag jullie gedachte hierover.

joris dor

Mijn team voor deze Giro:

Post reeds, aangezien ik geen tijd meer heb voor te veranderen.

100% overtuigd ben ik niet door de vele twijfels wie wel en niet en enkele knopen doorhakken budgettair, maar ga deze ploeg gebruiken. Denk voldoende renners te hebben voor elke ettappe.

Ik wens iedereen veel succes met hun ploeg.

Remco
Roglic
Almeida
Hart
Kamna
Mcnulty
Fortunato
Pinot

Pedersen
Gaviria
Ackerman
Albanese
Consonni
Vendrame
Oldani

Buitrago
Cort
Van Wilder
Gabburo

Gnoe

Even ter info, Ik kreeg net ook een berichtje van Lienhard: Hi. Jake(Stewart) more for the hard Sprints stages and me more for the flat ones. But we will see 🙌🏻

1 2 ... 70 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.