Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 71 ... 193 194
R. D.

Ik denk dat de poel waar iedereen hier uit vist wel een stukkie groter is dan 30. Na mijn laatste schifting had ik er zelf ongeveer al 30 en die namen komen hier allemaal regelmatig voorbij. Ik zou zeggen dat die poel wel 40-45 is, dus genoeg ruimte voor verschillen.

Ik heb inmiddels precies 9 klimmers en 9 sprinters en 2 tijdrijders, hopelijk blijf ik er nu af.

Thomberg

Haha @Gnoe. Ik wou net mijn antwoord hier gaan posten. Hier worden mensen gelukkig van (duidelijkheid) en ongelukkig. Want nu laat je Lienhard en Stewart links liggen. Mijn antwoord:

Hi Thomas. Jake more for the hard Sprints stages and me more for the flat ones. But we will see, more here to work for Pinot!

Bijna identiek bericht.

FrankSteenbergen

Nog even een stiekeme reclame voor de Wielerflits subleague op Zweeler voor het budgetspel.
ww: WF-Giro-2023

Gnoe

Hahaha @Thomberg, ik zie die gasten al helemaal zitten, weer een bericht van 1 of andere knaap die vraagt over het sprinten HAHA, maar wel duidelijk inderdaad!

Boasson en Hagen

Ik ben er grotendeels uit. Nog een paar OF-OF situaties, maar hak ik uiteindelijk zelf wel een knoop over door. Heb weer eens in Excel zitten puzzelen (eindelijk tijd voor gehad vandaag) en zo kom je toch op mooie inzichten: hoe vaak stel je een renner op, is het dat waard? Zo zie ik dat ik een Batistella of Marit waarschijnlijk maar 5 keer ga opstellen. Niet heel veel, maar voor hun prijs is dat geoorloofd. In een eerdere versie had ik Caruso maar 6 keer nodig, die heeft nu het veld moeten ruimen.

Ik was aanvankelijk van plan om met de 3 goedkoopste Quickstep-knechten aan te komen zetten. Stukje zekerheid in een peloton vol twijfelgevallen. Uit het excelletje bleek dat ik ik die derde eigenlijk nooit nodig had, dus nu met Ballerini wat sterker in de sprintploeg en ergens anders nog wat meer opties gecreëerd.

Laat die zaterdag maar komen!

Geoffrey1420

Quote op van wilder morgen 125, eurootje waard?

R. D.

Die renners hebben het maar druk. Zouden zij de kunst van het zand strooien ook al onder de knie hebben ?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Denk dat de kansen voor Van Wilder om morgen te winnen bijna gelijk zijn aan die van mij.

KV

'@squender
Zou persoonlijk Almeida houden maar bij wissel uiteraard kopman Thomas boven Arensman. Voor keuze Gaviria/Matthews kan het afhangen van spelregels. Als punten snel omlaag gaan per rit zou ik eerder voor Gaviria gaan (die zal waarschijnlijk wat minder ritten meedoen voor de knikkers maar als hij erbij zit, hogere kans op winst). Als dit minder verschil maakt (zoals bij Scorito) lijkt Matthews misschien een betere keuze.

Ikzelf heb ook de Vine FOMO te pakken. Zou bv Kung-Consonni kunnen wisselen voor Vine-Fiorelli. Vine dan ook als redelijke TT optie die ook nog 3de TT als plus heeft. Aan de andere kant zie ik hem toch niet super scoren in de 2 vlakke TT’s (ergens plekje 10-15 vrees ik) en eerste rit waarin hij echt zou kunnen beginnen scoren zou dan vermoedelijk maar 13 zijn. Waar ik ook mee zit: zijn Vuelta topresultaten van vorig jaar waren steeds in vrij zachte aanloop en dan 1 zware klim waarin hij zijn W volledig kwijt kan. Vraag me af of hij ritten met 2 of 3 zware klimmen zoals 13, 16 of 19 even goed kan verteren…

Daarnaast voelt Fiorelli ipv Consonni toch ook niet helemaal lekker aan…

Edit: lap, na bovenstaande (waarvoor dank trouwens) moet ik sowieso al Stewart vervangen door Fiorelli en heb ik geen goede 1m optie meer om te downgraden (Dekker waag ik mij niet aan)

Laatst gewijzigd
Yskoud

Tratnik heeft een knieblessure, nog niet duidelijk of hij morgen start. Nu in het ziekenhuis voor onderzoek.

Laatst gewijzigd
Wielertje12

Lekker dan, ik las het net ook. Denk je net je team op orde te hebben krijg je dit ...
@Yskoud

Geoffrey1420

'@ditisdavid wss heb je gelijk maar dat yates vorig jaar ergens dumoulin consorten klopte had ook niemand verwacht. Hij geeft aan morgen knijterhard te rijden! Ik vroeg me af of het met zo hoge quote geen leuk gokje is.

Scoritop

Eurootje kan je wel missen zou ik zeggen..

@Yskoud. Dat is even balen van Tratnik. Een op een vervangen kan niet (in de zin van tijdrijder voor 1 miljoen van Jumbo)

steefje9

Wva kom er maar in!

puntenjager

Even de vervanger van Jan afwachten, maar voorlopig Tratnik - Stewart OUT Affini - Mayrhofer IN.

Ludi

'@thomberg @gnoe niet om het een of ander maar zou je dat bericht kunnen uploaden naar imgbb (dot com) en de referentie hier willen delen? Ik zou liever het bericht willen zien dan een bericht wat ook "zo zelf getypt" zou kunnen zijn :)

Dus bijvoorbeeld: /nwvvq7P

Alvast bedankt! 👍

Guido Maltempi

Sapristi, nu gaan ze bij FDJ dus óók de sprints onderling verdelen. Bij gebrek aan beter was Stewart inmiddels toch wel een zekerheidje in m'n sprintteam. Ik ga toch maar weer eens puzzelen aan een variant met Groves en/of Bling erbij, want ten opzichte van al die goedkope sprintverdelers beginnen hun 'zekere' punten toch relatief veel waard te worden.

Maarten Koning

Na weer een paar keer omgegooid te hebben denk ik dat dit toch wel voor 90% de lineup wordt

evenepoel
roglic
almeida
hart
kamna
carthy
vine
pinot
caruso

rubio backup

pedersen
groves
albanese
fiorelli
bonifazio
dalla valle
mayrhofer

cort
ballerini
van wilder

Ik gok er wel op dat REP al vroeg roze draagt en ik ben normaliter niet zo'n fan van teampunten. Echter gaat van Wilder in elk geval 2TT's vol en krijgt Ballerini zeer waarschijnlijk wel een paar kansen, daar wordt in elk geval wel op gehint.

MarvinG

'@Maarten denk dat je sprintteam wel veel vraagtekens heeft met Boni, Dalla en Mayrhofer...

Maarten Koning

'@Marvin

Boni vind ik moeilijk maar in potentie is hij wel een van de beste 1m sprinters. En ik vind het voor een team als Wanty best aannemelijk dat Marit en Boni gewoon allebei sprinten en niet dat er stalorders zijn.

Mayrhofer lees ik overal dat hij de sprintman is, maar met DSM weet je het nooit wat ze tijdens de ronde weer bedenken.

Dalla is ook allerminst zeker maar hij is ook een beetje opvulling. In de sprintetappes heb ik met evenepoel, ballerini en van wilder 2 zekere opvullingen en 1 optioneel mocht het niet werken met dalla.

Daarnaast is het ook aannemelijk dat Roglic snel hoog staat, dus die zou dan evt ook opvulling kunnen worden.

Het zullen niet de etappes zijn waar ik het verschil ga maken, ik hoop er in elk geval niet veel te verliezen. En zeker met de gereduceerde sprints denk ik dat veel mensen 0 punters gaan opstellen omdat er stoicijns voor een ackerman oid gekozen wordt want 2.5m en sprinter, dus moet sprinten.

Knireflih

Pech weer voor Jumbo. Vlieg Olav Kooij maar in, voor een extra dilemma binnen m'n team.

Tenzij Scorito 'm 500 k maakt, dan is hij de oplossing

Nijmos

Op IDL staat toch een bericht waarin de ploegleider letterlijk zegt dat ze dag per dag gaan kijken met Mayrhofer en Dainese. Denk niet dat ik mij vingers daar dan aan brand.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Maarten Koning

Mooi hoe jij je er blind op staart dat Evenepoel vanaf dag 1 tot dag 21 in het roze rijd. Laat ik voorop stellen dat het ook mijn favoriet is en dat ik ook ploeggenoten mee heb, maar als Ganna morgen roze pakt heb je in rit 2 en 3 al bar weinig aan die opvullingen.

Gnoe

'@Ludi, Ik snap je punt, maar ben hier niet om met zand te strooien, maar om ook mensen die een twijfel hebben over bepaalde renners te helpen :) ( al verpest dat Lienhard - Stewart verhaal mijn selectie nu wel mja) Verder is het natuurlijk aan ieder wat die ermee doet.

Rim Brakes

'@Maarten Koning

Zoals ik het nu zie heb je (mogelijk) 13 man die je kunt opstellen in een bergetappe: alle 9 klassementsmannen, rubio, 2 teamleden REV, + pedersen (paarse trui, ga ik voorzichtig vanuit)

Waarom zou je niet je sprint team upgraden?

1 2 ... 71 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.