Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 72 ... 193 194
Maarten Koning

Ik staar me er niet blind op maar het zit wel in mijn hoofd dat het een realistische mogelijkheid is. Dat hij na dag 1 wit aan heeft is daarbij nog iets meer waarschijnlijk. Ballerini kan sprinten en zal dat af en toe dus mogen doen, waarom dan niet in rit 2?

Als Ganna roze pakt, dan heb ik geen fijn begin, dat klopt (en uiteindelijk is dat wellicht wel het meest waarschijnlijk) Maar ik vind nou ook weer niet dat er dan echt een man overboord is, naar alle waarschijnlijkheid is het dan nog steeds wel aardig op te vullen.

arjenzvob

Arne Marit zegt dit:

https://wielerverhaal.com/2023/05/04/speelt-vlaams-brabantse-debutant-snelle-benen-uit-in-de-giro-heb-mijn-vaste-lead-out-terug/

Wellicht hebben twijfelaars er wat aan. Niet dat je de oorlog met hem gaat winnen, maar toch :)

Maarten Koning

'@Rim

Daar heb je wel een goed punt. Echter wil ik niet de hele ronde er vanuit gaan dat ik teampunten ga pakken op Evenepoel. Rubio heb ik voornamelijk gepakt omdat ik Pinot hoe dan ook wil en dan heb je 750k over (ik zou graag zien dat er ooit ook 2.25m ed. renners komen).

Ik moet mijns inziens wel een flinke kwaliteitsdrop in de klassementsrenners maken om betere sprinters te kiezen.
Consonni is nog wel haalbaar met wat schuiven. Maar renners als Milan, Ackerman en Cav vind ik allemaal wel wat onzeker. Dan heb ik liever een Gaviria maar dat wordt gelijk een flinke wijziging.

Heb je suggesties?

Ludi

'@gnoe ik denk ook niet dat je zand strooit. Ik weet dat dit forum alleen niet zo best is met plaatjes. Dus leek me een handige oplossing. 🤣

Dus dan zou je zoiets krijgen:

https://ibb.co/kGtT7w0

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik deel de kritiek op je team Maarten. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten.

Rim Brakes

'@Maarten Koning
Normaliter zou ik Consonni ook niet overwegen in zijn huidige vorm. Maar in dit veld, met de ambities zoals ze zijn, bestempel ik hem als een betrouwbare keuze voor alle sprints.

Gnoe

'@Ludi, laten we hopen dat het werkt :) https://ibb.co/stRcdw0

fringale

Denken jullie dat Ballerini zijn ding mag doen in de sprintetappes ?

Nijmos

Meestal niet, soms wel.

Maarten Koning

Noted en appreciated

Nog eenmaal naar de tekentafel

PieterZegen

Meestal wel, soms niet

Titivoeckler

Vind het ook wel opvallend dat mensen weinig geld in het sprintersteam steken om te investeren in het klimteam. Van pedersen, groves en bling heb je een stuk of 7 zekere etappes waar ze vooraan eindigen. Dit geld in je klimteam investeren, dan kom je bij de 3.5-2 miljoen mannen uit. Daarvan is het een twijfel of die bij de beste 5 klimmers horen en loop je meer risico dat er een groep vooraan gaat eindigen. En lees hier ook meer dat consonni niet in vorm is? Die heeft dit jaar toch al wel vorm laten zien. Zou me niet blind staren op wat dnfs in de klassiekers

mspan

Matthews toch niet in optimale vorm. Kan erin groeien zegt die zelf en dan een doel maken van de puntentrui. Hoor hem ook Cav zeggen, zal die dan toch nog een kunstje gaan uithalen?
Zelf twijfel ik enorm over Matthews. Het is Matthews + Kung of Consonni + Ganna. Laatste levert denk ik alleen meer punten op indien Ganna eerste etappe wint en dan 3 dagen roze draagt.
Hoe kijken jullie hierna?
Rest van sprint team:
Pedersen
Groves
Albanese
Fiorelli
Ballerini
Marit (mag mij gaan verbazen)(zie geen andere optie voor 750k)
Matthews/Consonni

daanmeels

Ik verwacht deze keer niet zo veel van Jay Vine. Ik betwijfel of hij 100% fit is

Wielertje12

'@Mathijs ik zou denk ik toch voor Ganna en Consonni gaan. Heb zelf Ganna niet maar ik denk dat hij wel het roze pakt. Daarnaast is Matthews inderdaad niet in de optimale vorm en is het nogsteeds niet echt duidelijk of die alles gaat sprinten of niet (lijkt me niet) dus ik laat die links liggen.

Artikel matthews: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dunbar-mikt-op-klassement-matthews-twijfelt-hardop-over-koersen-la-mende-enof-het-puntenklassement

Ludi

'@gnoe het werkt! :)

Gracias

Kunnen we eindelijk weer plaatjes hier delen zonder dat m'n berichten op "onder inspectie" wordt gezet ofzo. 👍

Tijn Hoffman

Tratnik dus niet. Wss komt Gloag hem vervangen. Toch ook wel een interessante naam, ondanks hij wss veel moet gaan knechten. Ben benieuwd hoe duur hij wordt. Ik moet nog wel een vervanger voor Tratnik zoeken... vervelend! Ik denk nu aan Cerny en dan 0 teamgenoten voor Roglic. Vol op Remco!

DerbertHijkstra

'@Tijn Hoffman, Roglic is wel kneiterhard in vorm, dus dat is vrij gevaarlijk. ;)

albert n

Hoe zit het met de blessure van Bettiol?

Kleine Drekst

zou ideaal zijn als ze hem ook 1m maken gloag

R. D.

Zijn we al zover dat er hele teams gedeeld worden met de kanttekening dat het 90% vast staat ? :)

Behalve de mensen die denken de gouden formule te hebben dan natuurlijk, die houden het geheim.

Maargoed als je dillemas voorlegt zonder de rest van je team kan ook niemand er iets mee. :D

ditisdavid

Met de hoeveelheid dat Gloag hier als interessante optie wordt benoemd mag je op 1.5 miljoen rekenen. Ik heb hem hoog zitten, maar twijfel hoe goed hij gaat zijn in zijn eerste grote ronde als last-minute vervanger eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd
Mr.White

Pfff ik word niet heel vrolijk van Matthew's woorden. Lijkt me voor 3mln veel te onzeker, tis veel geld. Maar ik blijf het herlalen een goede vervanger voor in m'n sprintteam zie ik zo 1 2 3 niet. Dit wordt weer schuiven tot aan de deadline zeg.

Aberastuuurrriii

Team voelt wel prima nu.
Alleen de laatste dilemma's nog.

Carthy/Vine/Arensman:
Heb nu Carthy voor stabiliteit. Verwacht hem in het AK zeker top 8. Vine en Arensman zijn stuk onzekerder, maar hebben wel een veel groter potentieel.

Gaviria of Groves:
Heb sinds het begin Groves erin. Kan voor een sprinter aardig heuvels over en heeft een mooie trein. Goede sprintresultaten veelal in een matig veld.
Gaviria intrinsiek sneller, ook geen slechte klimmer. Alleen onzekere factor. Wil ook weleens 140ste worden in een sprintetappe.

Conclusie: allebei te duur voor 3.5 miljoen, maar ik dit geen toppers sprintersveld toch belangrijk om er zeker 1 te kiezen.

Ganna vind ik ook echt een enorme twijfel. Heb geen briljant tijdrijders team zonder Ganna, alleen hij is alleen de moeite waard als hij wint en dat vind ik met monster REV een onzekere factor.

thewout79

Zal Ben Swift in de sprint etappes zijn gang mogen gaan.
Kon toch altijd een redelijke sprint rijden.

1 2 ... 72 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.