Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 7 ... 193 194
Dr.Watt

'@Henk

Dat is helemaal geen stompzinnige grap. Ik wil hier gerust mijn mening delen met de andere wieler-en scorito nerds die momenteel in dit forum vertoeven.

Echter heb ik geen zin dat alle noobs die nog een 750k renner zoeken 2 dagen voor de deadline.
Dan snel door dit forum scrollen, een naam vinden en erin klikken.
Want dat is wel wat gebeurt.

Maar als jij erop staat dat ik geen bijdrage meer lever, vraag het gewoon en ik verwijder mijn account.
Ik gedij sowieso niet goed in online-omgevingen dus geef gerust een duwtje in de rug.

Henk

Het interesseert mij helemaal niets of jij hier nog een bijdrage gaat leveren Dr. Watt. Moet je helemaal zelf weten.

KV

OK. Laten we het terug over de koers hebben...

Iedereen klikt Hart er wel in zeker nu? ;-)

Maestro77

Nee eerst nog even terug naar Henk : Yo dude chill !!

Dr.Watt

Je kan altijd zelf eens proberen een interessante bijdrage te leveren.
Kan je dat?

Of kom je liever als een stoere Henk op een dictatoriale manier wat beledigingen uiten?

Bonorrie

Tao gaat er hier in voor 2,5m. mocht hij 3m gaan kosten dan wordt de puzzel alsmaar gecompliceerder.

Dr.Watt

'@KV

Toch twijfel ik over Hart. Zit natuurlijk in supervorm.
Maar is hij niet gewoon de vooruitgeschoven pion bij INEOS voor Alps?
Zou best kunnen dat in de Giro opeens de rollen worden omgekeerd met Thomas. Die trouwens ook goed rijdt en daar kunnen wel nog wat procentjes bij.

Trentino is altijd een goede graadmeter voor de Giro maar dan wel op een eigen manier.
Goede vorm is een goed teken, topvorm is soms een teken dat de piek te vroeg lag.

Dingetje

'@ Dr. Watt
Laat Henk lekker lullen joh, die voegt zelf geen reet toe. Persoonlijk haal ik juist plezier (met vele anderen denk ik) uit de zoektocht naar bijvoorbeeld een blonde Colombiaan. Met alleen droge feitjes en statistieken wordt het ook maar saai. Afijn, ik hoop dat dit jaar de oudere broer van Chiara weer meedoet in zijn rode tricolor. Kan een berg punten pakken dit jaar.

Yskoud

Ik weet niet of ik Hart erin klik. Dat heeft er primair mee te maken dat ik de afgelopen jaren altijd in de Giro die renners er in klik die voor de Giro goed in vorm zijn terwijl die er dan in de Giro doorheen zakken of afstappen.

Dus ja nu rijden Hart, Buitrago, Gallen Cepeda wederom goed. Maar dat deden vorig jaar Pinot, Barder, Gall en Valter ook en kijk hoe het hun verging. Terwijl Hindley vorig jaar geen platte uitslag reed in de maand voor de Giro.

Kortom je moet niet inschatten wie er nu goed, maar over 6 weken... dus Arensman zakt er nu doorheen vanwege zijn opbouw en het feit dat het net na de hoogtestage is, zegt helemaal niks over zijn vorm tijdens de Giro...

Nijmos

Ik kwam hier nog even wat goedkope woordgrappen over de namen van wielrenners scoren, blijkt het sinds de interventie van Henk alleen nog maar over scorito te gaan..

Dr.Watt

'@Dingetje
Die heb ik helemaal over het hoofd gezien. Was sterk in Saudi als ik me niet vergis.
Vorig jaar was dat wel een (semi)must have.

@Yskoud

Tradities zijn er om in ere gehouden te worden ;)

Het gaat idd volledig over het inschatten van de opbouw. Vlasov lijkt me zo eentje die we niet mogen vergeten.
Nu Buitrago was vorig jaar ook steengoed in Alps (in dienst) en die heeft me eigenhandig een redelijk goede score bezorgd. had hem zelfs als kopman toen hij die rit won.
Ben hem dus respect verschuldigd en zal hem er wss inklikken.

Wat denk je van Haig? Als die terug op niveau is, is dat absoluut een podiumkandidaat.

Risje89

Henk is zo no-nonsens als zijn naam doet vermoeden. Ik ben intussen aan het bedenken wie Chiara is.

EDIT: die was niet zo moeilijk..

Laatst gewijzigd
Rad

Had Hart al vroeg op de korrel (beetje hindley vibes) maar die gaat nu wel minimaal 3M kosten met deze resultaten.

nasibal

Speciaal voor Henk:

https://www.netflix.com/nl/title/80234731

Maestro Mello

Lekker links laten liggen. Henk lag vorig jaar in de voorbereiding op de Tour ook al op ramkoers.

Ik ben het trouwens met @Yskoud eens. Keer op keer pakken we de vorm van een renner tijdens een kleine ronde voorafgaand aan een GT als een graadmeter voor zijn mogelijke prestaties. Terwijl de verhoudingen in de ploeg meestal ook anders liggen tussen de kleine ronde en de GT. Ik denk even snel aan Porte en Thomas in de Dauphiné/Tour combi in 2021. En ook vorig jaar met Roglic en Vingegaard in diezelfde combi. Ja Roglic was vorig jaar de uitgesproken kopman, maar Vingegaard had gewoon een beschermde status en ze switchten vrij snel naar plan B met Jonas.

Ik vond juist dat TGH in dat interview een beetje nors overkwam en het maar moet doen met kopmanschap in kleinere rondes. Het zou mij niet verbazen als ze hem hier tevreden houden om vervolgens in de Giro de kaart Thomas te spelen.

Dr.Watt

Dubbele voormaan zoals hij in het klassieker topic werd genoemd is ook iemand die echt wel iets zou kunnen met dit parcours.

Aan de andere kant is hij nog best jong en al redelijk uitgeknepen dit seizoen. Maar als hij de plek van Bauhaus inneemt dan graag.
Die hoort mss wel op mijn zwarte lijst thuis.

Henk

Tjonge jonge, het hele forum gaat hier over de rooie als iemand eens niet meedoet aan de braafpraterij hier.
Nou succes met elkaar en met het eindeloze Nasibal geleuter.

Nijmos

Le frere de Chiara is een veel betere scoritorenner dan zijn capaciteiten als wielrenner doen vermoeden in mijn ogen.

Dr.Watt

'@Maestro

Hart was razend op de gevaarlijke finish en zei letterlijk: 'Moeten we hier onze Giro komen riskeren?'
Maar dan in het Engels met een zuidelijke tongval.

Dit kan dan wel weer wijzen op een kopman status.
Of niet...

Nijmos

Het heeft geen donder te maken met braafpraterij, Henk. Iedereen hier geniet juist van elkaars cryptische omschrijvingen en woordgrapjes. Jij stuurt een nors bericht de groep in en krijgt als dank méér woordgrapjes en cryptische reacties. Er zijn wel communities waar "over de rooie" er wat anders aan toegaat.

Nijmos

Noobs is toch oude nerdentaal voor new-bee? Oftewel nieuweling/groentje? Voorbeeld: nemen we nog wat Noobs mee voor het jongerenklassement dit jaar?

;-)

Dr.Watt

a person who is inexperienced in a particular sphere or activity, especially computing or gaming.
"you can easily play this game even if you are a noob"

Risje89

Noob -> Newby, ofwel een onervaren persoon/speler op een bepaald vlak.

EDIT: dat dus.

Laatst gewijzigd
nasibal

Mochten jullie een schepje zand kwijt zijn, het zit bij Henk in zn kutje jongens :)

Dr.Watt

Ander voorbeeld.
Ik ben lang een noob geweest in Scorito maar die tijden zijn (hopelijk) voorbij.

1 2 ... 7 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.