Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 86 ... 193 194
jenzrscl

Ganna kan je perfect eerste week opstellen. Ik heb speciaal cort niet gepakt omdat dat al zo twijfelgeval is. Dan is ganna maar mijn twijfelgeval. Verlies je maar 5 punten op een teamgenoot van remco als het niets word. Ganna kan meer of tijdrijden he.

Laatst gewijzigd
KV

Wie weet wint Ackie morgen en pakt Almeida nog 10 lekkere teampunten erbij…

rbc1912

Dacht in eerste instantie lekker gestart te zijn met Evenepoel, Roglič, Hart, G, Vine en Pedersen. Blijk ik op 20,9% te staan. Ai, dat zijn we niet gewoon. Maar dat halen we zeker nog wel op.

arjenzvob

Ganna heeft 5 kg extra 'voorjaarskilo's'. Is minder in shape voor aanvallen zoals in het verleden.

Thomberg

Ff iets anders. Waar halen jullie je info vandaan buiten WF, IDL, Feltet, Cyclingnews, Cyclism’Actu.

Vooral vandaag zou ik dus benieuwd zijn naar meningen Bora, maar ook Cort (zou normaal Feltet kunnen zijn).

Nijmos

Berichten over Mayrhofer/Dainese voor morgen meer dan welkom.

Basementman

'@SanderDewit

MM idd verrassend sterk, zal in goede vorm verkeren. Maar zelfs dan zie ik hem in de massasprints niet makkelijk top 5 finishen, en dus 3 miljoen aan de hoge kant. We gaan het de komende 2 dagen meemaken

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@thomberg ik google vaak desbetreffende renner en zoek dan naar nieuwsartikelen en gooi die in translate.

Witte Willem

'@niek-vdv Waar haal je dat bericht van MMvandaan?

Risje89

Hier Bling wel opgesteld gelukkig. Desondanks maar op 36% helaas. Zal maandag m'n volledige team delen als ik weer achter een wat groter scherm zit.

Morgen eens kijken wat mijn sprintteam waard is. Mads captain, die was in orde.

Philippo Ganna

Hoole > Mollema ... jammer voor hem (en ons) maar tijdperk Bauke lijkt me wel enigszins voorbij. Al een behoorlijk aantal koersen op rij rijdt ie onzichtbaar rond. Toch verleidelijk om chauvinistisch te zijn, maar dan ga ik voortaan voor Daan!

Sjas Patatje

Kan ik met 14 van de 20 meest gekozen renners een gouden bekertje behalen? Dit zijn mijn mannen:

AK
- Evenepoel / simply the best?
- Roglic / top 3 als hij op zijn fiets blijft zitten.
- Almeida / deze Giro past goed bij hem, top 5
- Hart / in vorm, top 5 binnen handbereik als hij deze lijn doorzet
- Kämna / kan hij echt een klassement rijden? Zo ja, dan is top 10 realistisch. Zo nee, dan zie ik hem alsnog punten pakken in de aanval.
- Pinot / gaat tijd verliezen in de tijdritten, maar als hij nog één keer kan pieken..... Dan gaat hem dit minimaal ritwinst opleveren en een top 10 klassering.

Klimgeiten / mogelijk AK
- Buitrago / blaakt van het vertrouwen en is interessant in veel etappes. Mooi eindklassement is mooi meegenomen, geen must.
- McNulty / in het kielzog van Almeida en Vine een hele gevaarlijke renner!
- Fortunato / Gaat erin vliegen in de vergroten, wat hem zomaar ook een top 15 klassering kan opleveren.
- Rubio / Mag in vrijheid zijn ding doen. Kan verrassen in een paar ritten met mooie heuvels/bergen. En doet nog mee voor het jongerenklassement.

Sprintteam
- Pedersen / Man in vorm die in veel etappes naar minimaal een top 5 klassering kan rijden.
- Groves / heeft de luxe van een sprinttrein. Dat moet punten opleveren
- MM / kan in verschillende scenario's punten binnen harken!
- Albanese / zie MM
- Cort / zie MM
- Pasqualon / top 15 sprinter en kan een heuvel over
- Fiorelli / top 15 sprinter en kan een heuvel over
- Gibbons / mag sprinten als Ackermann niet mee sprint?

Overig
- Cerny / teampunten en individuele punten? Oh wacht, viel vandaag door de mand in de tijdrit.
- Ganna / top 3 in elke tijdrit en kan ook winnen vanuit een vlucht

Nu ik dit zo schrijf mis ik misschien nog wel een AK man...

niek-vdv

Voor het interview met Mayrhofer: https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_133965.htm

Lo Zar

'@JW Denemarken

Laatst gewijzigd
HarryBarry

Dilemma, welke 4 renners van deze 8?

Almeida / Hart / Ganna / Van Wilder / Cerny
Mayrhofer / Marit / Fiorelli

Teampunten.. Gewone punten... Klassementspunten

Of wie zeker wel / zeker niet?

RVH

Van Wilder, Fiorelli, Almeida en Marit.

Thomberg

'@Harry. Niet om het een of ander, maar waarom neem je Marit en Fiorelli mee als je twijfelt om ze in sprints op te stellen?

zomaareens

Mcnulty bergrtrui na vandaag ook nog?

Thomberg

'@Destination, fair enough als je er vol vanuit ging dat Ganna roze ging pakken. Alleen juist ook dan had je niet twee teamgenoten Rev mee moeten nemen toch?

Is geen kritiek overigens hè, ik probeer alleen interessante discussies op dit forum te krijgen. Kijk een Dalla is 500 en kan je prima als opvulling hebben meegenomen. Maar Marit is al 750 en fiorelli 1000. Dan is dat wel echt zonde.

Mijn sprintploeg last minute gedowngrade gisteren om toch vine en Kamna mee te nemen als beide een soort ciccone met TT kwaliteit. Maar daarom deze ploeg:
Pedersen
Bling
Albanese (die overal extreem laag wordt ingeschat vandaag, maar zo vlak als vandaag gaan we pas enige giro weer zien)
Consonni
Fiorelli
Dekker / Cort. In de ritten waar dekker het niet redt, zoals etappe 3, wordt het Cort.

Het leek me dat ik genoeg zekere punten na etappe 1 kon opstellen: Rev + teamgenoten, Roglic, hart (als Ganna roze), Almeida. En anders al eventueel teamgenoot Pedersen opstellen. M’n sprintteam is matig, vandaag ga ik verlies incasseren. Maar wat ik vorig jaar geleerd heb (oa van @Nasibal) is dat veel mensen op eerste paar dagen focussen. Wat me daarna ook is gaan opvallen. Een TT en daarna vlakke rit is waar mensen zich blind op staren. Ik denk bijvoorbeeld dat in etappe 3 je met Rev en Roglic ook in punten gaat rijden.

Ohja fiorelli had ik graag een 2de Albasini gehad maar die was er niet. En voor Dekker een betere vlakke sprinter maar zelfs de duurdere mannen (Cav en Ack) geen vertrouwen in. En het interview met Dekker was ik wel heel enthousiast over. Klein beetje chauvinisme tov type Marit / Bonifazio leek me wel gepast

KissMyAce2.0

Met chauvinisme win je geen bekers! Dit moet professioneler Thomberg

BlingSagan

Of Albanese of Cort of

jenzrscl

Morgen word echt een moeilijke om opstelling te maken, kan 3 kanten op brr..

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Kopman Pedersen of gaviria vandaag?

Thomberg

Als ik Gaviria had zou ik hem kopman maken

Bzuidema

Daar zit ik ook over na te denken Daan. ik denk dat Gaviria iets sneller is op dit nog makkelijk parcours. Ook nog fris op de 2e dag . Pedersen toch aardig goede tijdrit gisteren. Wat misschien toch onnodig kracht heeft gekost. Maar de treintjes van de andere ploegen zijn wel iets beter dan die van Gaviria lijkt het.

1 2 ... 86 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.