Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 87 ... 193 194
GroetjesThuis

Mijn antwoord op de vraag Albanese of Cort voor vandaag zou zijn Albanese.

Cort zelf nog aangegeven vandaag zich nog niet in massasprint te gaan roeren. Feit dat zijn tijdrit van gisteren ook niet niveau Tour 2022 aantikt, vind ik een teken aan de wand dat hij nog moet en hopelijk gaat groeien qua niveau tijdens deze ronde.

Albanese lijkt mij degene die intrinsiek de snelste is van Eolo, zeker nu Gavazzi al richting de 40 gaat en al jaren achteruit fietst. Daarbij heeft Albanese minimale kans op bergtruiteampunten, mits de Bais broers inderdaad in de kansloze kopgroep van de dag gaan, één van de twee tweemaal als eerste over de 4e categorie klimmetjes gaat en de Tudor tijdsmeting de boel niet verpest door de broers te verwisselen. Kan uiteraard ook een Bardiani renner worden die zo truipunten voor cultsprinter Fiorelli haalt, maar ik ben misschien te veel een rasoptimist als het om m’n bescheiden sprinters gaat voor een vlakke rit als vandaag!

R. D.

Deze 6 stel ik zeker op vandaag

PEDERSEN
GAVIRIA
MILAN
MATTHEWS
CONSONNI
CORT

van deze 5 komen er dan 3 bij

BALLERINI
ALBANESE
EVENEPOEL
GANNA
VENDRAME

Denk dat Vendrame sowieso op het bankje terecht komt want die zie ik geen 24 punten scoren wat Remco natuurlijk zeker heeft. Ballerini met zn teampunten en kans op eigen punten kan ik er niet uitlaten dus de keuze is;

Ganna of Albanese ?

Zou Ganna nog iets gaan proberen ? 22 seconden is wel veel maargoed misschien vind Remco het ook wel prima.

ZK

'@R.D. Albanese op plek van Cort. Ganna hoef je niets van te verwachten, dus zou Almeida of andere QS man op dat laatste plekje zetten.

Dingetje

Nou gisteren niet gewonnen of verloren. Ben deze giro gegaan voor weinig echte klassementsmannen vanwege het geringe budget. Verwacht een hoop van Hart en Vine. Thomas stelt mij eigenlijk zelden teleur. Hopelijk daarmee toch de top 5 in het klassement na de eerste serieuze bergritten (wishful thinking dat bijvoorbeeld Almeida en Vlasov er doorheen zakken). Het idee is om de rest met aanvallers/teampunten op te vullen. Verder toch maar Groves thuis gelaten. De overtuiging was uiteindelijk dat ik hem nergens kopman zou maken. Gaviria kopman in de vlakke ritten en Pedersen in de heuvels. Matthews als kopman achter de hand als het echt serieus wordt.

Evenepoel
Roglic
Thomas
Hart
Vine

Mcnulty
Pinot
Konrad
Healy

Pedersen
Gaviria
Matthews
Albanese
Consonni
Dekker
Cort
Ballerini

Cerny
Gloag
Hepburn

R. D.

Ik heb geen Almeida en ook geen andere QS. Cort stel ik sowieso wel op dus misschien dan toch Ganna op de bank. 14 zekere puntjes tegenover de eventuele punten van Albanese.

arjenzvob

Remco haalt geen 24 punten. Algemeen + jong = 16. Of denk je dat hij de puntentrui nog houdt R D.?

zomaareens

Rare vraag.. maar rare gast ook, ik mag m altijd wel: bettiol, zou hij meesprinten vandaag namens EF?

Kirsipuu

Waarschijnlijk geen San Bernardo in etappe 13... Hopelijk blijft het daarbij, want het aantal beklimmingen boven de 2000hm heeft bij mij de doorslag gegeven om Thomas boven Almeida te kiezen.

jenzrscl

Stel je voor dat ganna gewoon meesprint tussen de b c sprinters.

Imbatido

Ook mijn team nog maar even posten. Nog niet echt een soortgelijk team tegengekomen eigenlijk hier. Ik ben gegaan voor Evenepoel, Roglic, Almeida en Hart van de dure klassementsrenners. En geen Thomas, Vlasov, Kämna, Haig, Carthy, die konden me allemaal niet echt overtuigen. Bij de meeste teams zie ik toch wel één van hen. Uit de tussencategorie alleen Vine gepakt vanwege zijn potentieel en omdat hij geweldig aan het seizoen was begonnen bij UAE. Voorlopig pakt het goed uit.

1. Evenepoel
2. Roglic
3. Almeida
4. Hart
5. Vine

Daarnaast het klimteam aangevuld met renners die de laatste weken goede vorm hebben getoond. Buitrago kon ik na Luik niet meer thuis laten, Fortunato lijkt alsmaar beter bergop te gaan en Pinot lijkt in goede vorm voor zijn laatste kunstje. Als tweede 750K dan Dunbar gekozen boven Pozzovivo. Dunbar klinkt toch wel ambitieus en kan denk ik ook net iets meer dan Pozzovivo, die inmiddels ook al 40 is en in de derde week er ook vaak wel doorzakt.

6. Buitrago
7. Fortunato
8. Pinot
9. Dunbar

Extra geld dus voor de sprintploeg, die bestaat uit drie dure renners met Pedersen, Gaviria en Groves. Pedersen als must have. Pedersen zal vrij constant zijn maar is met al die vlakke aankomsten zeker niet onklopbaar op snelheid (dit keer geen lastige Vuelta finishes). Een goede Gaviria is in deze Giro misschien wel de snelste man (de Demare). Hij heeft me in grote rondes al vaker verbaasd en klimt dan ook boven verwachting. Ook best een goed team in steun.

Groves is aan de dure kant maar heeft wel alles om zijn geld waard te zijn. Vorig jaar heeft hij Philipsen een keer op waarde geklopt in Turkije. Ook al een rit gewonnen in de Vuelta. Naast dat hij goed heuvelop gaat heeft hij dus ook zeker de snelheid. Met de ondersteuning van een heel team bij Alpecin zie ik hem wel goed scoren. Hopelijk worden Pedersen, Gaviria en Groves 1-2-3 in het puntenklassement.

Daarnaast de sprintploeg aangevuld met Consonni als de degelijke sprinter, Albanese omdat je hem met een gerust hart altijd kan opstellen, en Jake Stewart waar ik toch ook wel in geloof. Fiorelli een beetje met tegenzin maar leek me dan de minst slechte optie van de goedkope sprinters. Over het geheel dan toch meer vertrouwen in hem dan in Dekker, Marit, Bonifazio, Cort (als sprinter) etc.

10. Pedersen
11. Gaviria
12. Groves
13. Consonni
14. Albanese
15. Stewart
16. Fiorelli

Dan een beetje de geheime wapens. Geen idee wat ze precies van plan zijn in de Giro maar twee koopjes als ze op topniveau zijn. Misschien rijden ze stiekem wel een klassement en anders zijn het hele goede aanvallers. Sowieso in de eerste twee weken kunnen ze goed uit de voeten. Zij gelden dan ook een beetje als aanvulling op de 9 klimmers.

17. McNulty
18. Healy

Toch ook maar een knecht van Remco meegenomen. Meer dan 1M kon ik er niet voor vrijmaken dus dat is Cerny geworden. Mocht hij een goede tijdrit hebben gereden was dat bonus geweest. In de Vuelta had ik Van Wilder wat nogal tegenviel aan eigen punten dus daarom is het Cerny geworden.

19. Cerny

Tot slot had ik dan nog 500K over. Ik kon niet echt een mooie besteding vinden en had niet echt trek in aanvaltypes als Rota/Battistella, en om wat van Riccitello te mogen verwachten in week 3 leek het me nog wat vroeg. Daarom maar Mayrhofer erbij gepakt als backup voor de sprint.

20. Mayrhofer

Wie het niet haalden:
Cort: Vooraf wilde ik hem eigenlijk sowieso meenemen maar na Romandië heb ik hem eruit gegooid. De vorm van Algarve/Parijs-Nice lijkt hij momenteel nog niet te hebben. Hij zal zelf ongetwijfeld tevreden zijn als hij een rit wint maar als Scorito-speler moet je hem daar wel 10x voor opstellen.

Caruso: Toch een twijfel tegen het eind of er niet nog een klimmer bij moest. Caruso voor 1,5M kan heel goedkoop blijken maar ik kon het geld niet vrijmaken.

En geen Matthews genomen:
Matthews lijkt nog niet bepaald in vorm na zijn pech dit voorjaar, was zelfs gelost in Eschborn uit een groep met nauwelijks WorldTour niveau. Er zijn ook niet echt ritten op zijn maat. Ik betwijfel daarom of hij hier kan uitpakken. Naast twijfels over zijn vorm had ik ook mijn vraagtekens of hij de Giro wel gaat uitrijden. Hij staat er ook op voor de Tour de France waar de eerste etappes in het Baskenland hem heel goed moeten liggen. Misschien zelfs met kansen op geel. En twee weken na de Tour is er dit jaar al het WK (6 augustus). Als hij zich goed wil voorbereiden op de Tour/WK weet ik niet of hij zich in mindere conditie wel over die bergen gaat zeulen. Of afstapt, rust pakt om nog goed te kunnen trainen naar zijn topniveau. Het puntenklassement gaat hij deze Giro toch niet winnen en vlakke sprints ook niet. Dat was voor mij toch teveel twijfel om voor hem te gaan. Maarja, dat is puur gebaseerd op eigen gevoel (misschien rijdt hij de Tour wel helemaal niet).

Thomberg

Zullen twee leuke dagen worden als Gaviria vandaag wint en morgen niet mee sprint omdat hij eraf ligt. Waardoor Bling nu al veel meer punten heeft.

PieterZegen

'@jenzrscl daar had ik nog niet aan gedacht, Ganna won natuurlijk nog de sprint van Van Aert in Milaan-San Remo. Die moet makkelijk top 10 kunnen sprinten als hij zou willen. Maar goed, kan me niet herinneren dat hij zich ooit heeft gemengd in een massasprint. Zou wel een stunt zijn als hij dat deze Giro opeens gaat doen.

Ecko

In zo’n beetje de meest vlakke rit niet al je sprinters opstellen want we ‘kiezen voor zekere punten’. Deze intrinsieke vorm van lafheid toont aan dat er iets goed fout zit met de puntentelling van een spelletje dat draait (of: zou moeten draaien) om de vraag: wie kan er vandaag winnen?
Ik hoop dus dat vandaag Mulubrhan of zo in het roze komt en dat al die ‘er in gefietste teamgenoten’ voorlopig waardeloos zijn geworden.
Verder blijf ik van mening dat het met een paar troostpunten belonen van ten onrechte niet opgestelde bankzitters laf spelen ook tegengaat.

Zal mijn team er ook eens in gooien. De hoop is vooral gevestigd op oudjes Thomas en Cavendish als mogelijke verschilmakers, waarbij ik eigenlijk niet zoveel vertrouwen heb in de laatste. Toch heeft hij me al meerdere bekers opgeleverd, met als hoogtepunt 4 etappezeges als captain in de Tour. Deels (misplaatste) nostalgie dus.

Evenepoel
Roglic
Almeida
Thomas
Geoghegan Hart
Vine
McNulty
Pinot
Jungels

Pedersen
Gaviria
Consonni
Cavendish
Ballerini
Fiorelli
Mayrhofer
Kanter

Healy
Kung
Bettiol

Thomberg

'@Ecko, de essentie van het spel is niet wie er per dag wint. Maar om zoveel mogelijk punten te halen met de regels die er zijn. Teamgenoten kiezen is ook een risico. Als Ganna roze had gepakt had niemand nu iets aan die QS-ERS.

Zoals ik eerder zei. Als mensen hun vlakke sprinters (>500k) nu niet opstellen hebben ze simpelweg een verkeerde teamsamenstelling.

Phoenix0000

Heb Fiorelli en Dekker. Laatste stel ik wel op, Fiorelli niet.
Heb hem vooralvoor de lastigere springetappes meegenomen en denk niet dat hij hier zomaar even 12 of 13 wordt.
Zeker niet met die rotonde op 1km. Gaat echt voor de sterke mannen zijn. Albanese is randgeval hier voor mij.

En na etappe vier heb je de luxe van QS opvolgers niet meer wrs, dus helemaal niet gek om nu je goedkopere of meer op lastiger sprints geselecteerde renners niet op te stellen vandaag.

Jasperdewaal11

Gister matige start met 279p maar goed hopen op het deftige sprint team vandaag:

- Gaviria (c)
- pedersen
- matthews
- consonni
- fiorelli
- albanese
- cort
- evenpoel
- cerny

Andiamo!

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@JW: precies dit. Daarnaast kun je best gebruik maken van de luxe om even af te wachten wat nu precies de sprintplan en zijn van een Cort, Ballerini, Mayerhofer/Dainese, Boni/Marit etc. Niks mis mee.

R. D.

'@ARJENZVOB
@JENZRSCL

Het is idd de vraag of Evenepoel en Ganna dalijk gewoon ergens rond de 15e plek eindigen of nog beter. Je weet nooit hoe zo`n finale gaat. De top 20 staat natuurlijk vol met hardrijders dus er zullen er ongetwijfeld een aantal snode plannen hebben. En met die 3km regel zitten ze toch al vooraan. Ik vind het echt lastig.

Misschien moet ik idd maar gewoon al mn 9 sprinters opstellen en de zekere punten die ik misloop maar gewoon incasseren.

Thomberg

Ok nuancering. Als je fiorelli niet opstelt maar wel gewoon “maar” 6 sprinters (inclusief fiorelli) hebt is het geen foute keuze. Beredeneren dat de kans aannemelijk is dat hij 14de wordt met uitschieter naar 11 of 20, is 10 zekere punten een prima keuze. In deze etappe.

jenzrscl

Vandaag kan je dat best doen, morgen gaan er flink wat bankpunten zijn bij iedereen. Vandaag zal dit best wel meevallen.. die sterke sprinters, klassementsmannen, of th nog een groves ? En dan types ganna en barta die mss iets gaan proberen

Laatst gewijzigd
Ecko

Ik snap dat men rekening houdt met de puntentelling, maar mijn punt is dat die niet deugt. Het spel wordt volgens mij veel boeiender zonder die teampunten. Maar misschien moet ik bij Scorito zeuren en niet hier.
@JW: ik begrijp best veel, maar niet dat men zich laat leiden door de stempels die Scorito op een renner drukt.

Odin

'@Ecko jij mag natuurlijk vinden dat die niet deugt, maar ik vind deze puntentelling juist leuk en uitdagend om een goede balans te vinden. En er zijn zat spelletjes waar de puntentelling anders is dus dan kan je die toch gaan spelen?

Valvuillerdemoz

Iemand al iets gehoord van Mayrhofer? Verwachting is vandaag Dainese, maar vanuit DSM is de communicatie nogal hol. Iets van bevestiging zou wel fijn zijn.

rbc1912

Je moet op Scorito zeuren ja ;)
Zelf ook geen fan van de teampunten. Heb 2x op teampunten gespeeld en dat is me 2x slecht bevallen (1e Giro Evenepoel met Quick-Step, Torrevieja zwembad Jumbo). Maar het is nu eenmaal onderdeel van het spel. Het is namelijk niet de bedoeling om de beste renners te selecteren, maar om zoveel mogelijk punten binnen te harken. Kan dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks

1 2 ... 87 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.