Het leuke is dat verschillende tactieken mogelijk zijn door die teampunten. Met zo'n matig sprintersaanbod, waarbij veel ploegen ook nog eens met twee sprintkopmannen aan komen zetten is het niet gek om dan iets meer te gaan voor teampunten van de absolute topfavoriet voor het klassement. Zeker als die ploeggenoten ook nog zelf her en der wat eigen punten kunnen halen.
@Phoenix0000:
Stel je een knecht van Remco op ten faveure van Fiorelli vandaag? Ik zit ook met 11 punten van Cerny of kiezen voor Fiorelli. Kies denk ik toch maar voor Fiorelli. Vorig jaar werd hij 12e in de eerste sprint. Die rotonde kan ook net voor chaos zorgen die positief kan uitpakken voor scores. Heb ook niet echt zin om meteen al op safe te gaan en voor veilige punten te kiezen. Top 16 (10 punten) zal toch wel moeten lukken toch?
Volgens mij gaf Dainese van te voren al aan dat zijn kansen verder in de Giro lagen? (Rit 17). Lijkt mij ook logisch dat hij als last-minute vervanger, niet gelijk de eerste ritten de kans gaat krijgen. (Tactiek eerste ritten vaak al bepaald). Maar wel handig die interviews zo, mis alleen die van Cort ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.