Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 92 ... 193 194
R. D.

Ik had zo gehoopt geen bankmissers te kunnen maken deze giro, maar met Matthews in etappe 1 en de etappe van morgen wordt het natuurlijk zeker weer hommeles. Ik ga de odds maar volgen denk ik, dat kan ik iig zeggen dat het hun schuld was.

Kleine Drekst

Als ik matthews had zou ik hem morgen kopman maken.

jm dvg

REV wijst naar groves benieuwd of dit nog gevolgen krijgt. Hoop het niet voor groves (heb zelf graviria en vandaag kopman) Voor ak mannen is dit wel extra zuur op 3,4 km vd meet. Hopelijk voor hun krijgt iedereen dezelfde tijd. Voor mij persoonlijk was t vandaag best gunstig ondanks mayerhofer die niet zou sprinten en Albanese.

Wouter Zin

Volgens mij wijst REV naar Ackermann. QS en Ackermann vochten om het wiel van de trein van Groves. QS moet dat eigenlijk niet doen maar hun eigen treintje maken naast de sprinttreinen.
Ze gaan natuurlijk niet nu de regels aanpassen omdat er nu 400m eerder een valpartij is. Straks kunnen er helemaal geen tijdsverschillen meer mogen ontstaan door valpartijen.
Dainese had vanochtend aangegeven dat ze voor Mayrhofer zouden gaan, hij zou lead out spelen (zie pagina 92 youtubelink van Landaluze)

R. D.

Na het lezen van de voorbeschouwingen voor morgen zie ik toch al mn sprinters weer voorbij komen. Als ik er al eentje zou droppen dan is dat Gaviria, maar dan zul je zien dat precies die eraan blijft hangen. Konrad zou nog een optie zijn.

Zouden klassementsmannen en klimmers zich ook morgen al in de strijd gooien ?

niek-vdv

Movistar gaf voor de Giro aan deze etappe in principe niet als kans voor Gaviria te zien, ik laat hem erbuiten. Maar team DSM bewijst alvast dat woorden vooraf geen garanties blijken. Interviews morgenochtend maar weer afwachten dus.

Frits

Beter dan 29,7%.. Nog nooit zo slecht gestart. Hardlopers zijn doodlopers maar dit lijkt niet meer goed te komen. Mayrhofer, Fiorelli en Vendrame niet opgesteld. Hopen op een betere dag morgen.

Benzardi

De Duracelli's mogen vandaag niet klagen vandaag met 168 punten.
Onze sprint talent J.Steward word toch mooi 9de en morgen zag hij meer mogelijkheden wat ik hoorde in persoonlijke interview.

We staan op 83,3% en daar is geen procent van gestolen. :)

Hangtieniedanstaatie

'@Frits en terecht. Had je ze maar aan moeten klikken. Sprinters in je twintigkoppige selectie opnemen en vervolgens niet in je etappeselectie. Sjonge jonge jonge.

Benzardi

'@Hangtie

Ik denk dat hij voor zekere punten is gegaan, anders kan ik het ook niet verklaren.

Frits

Inderdaad, gewoon te bang. Ben voor 'zekere' punten van Cerny, Ballerini en Almeida gegaan. Niet verwacht dat m'n sprinters top 15 zouden rijden vandaag.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Morgen in de laatste klim 2.6 km 7.6% max 10%en dat in de regen. Dit wordt een AK dag. TGH, Roglic dat soort mannen.

dadeliva

Geweldige start met 20%.Gister Hart op de bank gehouden en vanochtend Mayrhofer daar op laten plaatsvinden. Ik meede dat dit een vlakke sprint voor Dainese zou zijn ,
Vanaf nu alleen maar klimmen.

Luc Buis

Denken jullie dat Mayrhofer stage 3 aan kan? Durf gaviaria eigenlijk niet te banken en denk dat pasqualon morgen misschien ook wel mee mag sprinten. Hoor graag jullie gedachtes :)

Phoenix0000

Gewoon Yskoud een AK dag vallen for morgen :-)

Nijmos

'@yskoud: de percentages zeggen ja, maar de afstand tot de finish vanaf de top zegt nee.

Jasperdewaal11

Gaviria en Consonni overleven de finale met die 2 klimmetjes toch niet ?

stinopacino

Bij mij neemt Consonni plek op het bankje. Roglic verwacht ik meer van morgen

Aanklampen

Grappig, 2 conjo's uit het klassiekerspel winnen allebei vandaag....

Afstand tot de finish best groot, al schijnt die afdaling best tricky te zijn.. Regen erbij en het kan alle kanten op...

Thomberg

Consonni kan juist redelijk goed klimmen. Beter dan Gaviria

Hay

Volgens Scorito heeft Mayrhofer de derde tijd op de helling in de tijdrit van gisteren. Je zou denken dat hij morgen dan wellicht ook mee kan.

Aanklampen

'@Hay, Rick Zabel had ook een keer de snelste tijd in een TT en klom ook niet echt goed. Denk wel dat hij er kort bij kan zitten. Zal wel zeer strak tempo op de klim worden, om aanvallen zoveel mogelijk te elimineren.

Wie had ook alweer die link met de kansen die Gaviria zag? Het waren er 8, waarvan er dus 1 weg is.. Als hij zelf dit niet als kans ziet weet je hoeveel moeite hij in gaat steken om bij te blijven.

jenzrscl

Morgen dan maar remco roglic thomas almeida ganna matthews pedersen groves en fiorelli denkik. Van alles een beetje.

Gavrira bankje..

Kalarie

Matthews (C), Albanese en Cort basis. Pedersen durf ik na die aankomsten in de Vuelta vorig jaar zeker niet meer te banken. Ballerini voor een goeie kans op ploeggenootpunten ook basis + klein kansje op eigen punten. Daarnaast Roglic, Geoghegan Hart, Evenepoel en Joao Almeida. Gaviria zit morgen in ieder geval op de bank.

Groves heb ik niet, maar als ik hem zou hebben, zou ik hem waarschijnlijk banken. Het zou me verbazen als het een sprint wordt met meer dan 40 man. Ik vrees wel met grote vreze voor Milan, indrukwekkend vandaag.

Op de bank nog aanvallers Velasco en Verona. Die mogen zich morgen nog koest houden en zich in etappe 4 laten gelden. Buitrago ook op de bank ondanks die 6 waarschijnlijke ploeggenootpuntjes en mogelijke zilvervloot bij etappewinst.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Ik denk sws dat jayco het hard gaat maken.. jammer dat er eerst 200 km vlak is. Sws durf ik morgen nog geen vluchters aan.. type barta en riccitello mogen nog een dag wachten.. bnieuwd ook of ganna nog wat probeerd..

1 2 ... 92 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.