Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 93 ... 193 194
Nijmos

Zouden Milan en Foirelli dit overleven?

ZK

Niemand die het weet nijmos

arjenzvob

Milan kan dit ook:

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-saudi-arabia/2023/stage-3

Ik checkte het vooral voor Consonni. Die ga ik niet banken.

Ik ga voor Pedersen, Groves, Matthews, Consonni, Albanese, Vendrame, Ballerini, Cort, Evenepoel. Cap Pedersen denk ik. Het kan ook AK worden, maar ik vind dit wel een deftige opstelling. Geen van deze mannen wil ik droppen voor een AK-man. Ik heb Fiorelli al gebankt ten faveure van REV maar dat doet zelfs al pijn.... Die kan dit ook. Daar slaap ik nog een nachtje over.

jenzrscl

Fiorelli wisselen met ballerini? :p ik ga morgen niet voor teampunten. Doet al pijn genoeg om gavrira te banken.

jenzrscl

Loopt die laatste 250 meter niet nog flink op? Is dat normaal niet een voordeel voor MM tov mads? Ook roglic zou zomaar eens kunnen winnen dan. Of god , die kan toch alles :p

Pim96

Ik vraag me wel af hoe hard het ging als zelfs Cees Bol er nog bij zat

Thomberg

Ik wou net dezelfde opmerking maken als Pim.

Als Cees bol er bij zit kan ackermann er zelfs bij zitten.

AK gaat echt niet los al morgen. Toch gaan er wel veel sprinters gelost worden

jenzrscl

Sws gaat het hard gaan. Klassementsmannen gaan denkik nx forceren, waarom zouden ze. Maar matthews heeft th wel belang op het hard te maken. Niet alleen voor rit maar ook voor puntentrui als hij daar doel van wil maken.

R. D.

Op PCS lijkt het eerder naar beneden te lopen.

Maar morgen voor AK, dat weiger ik toch te geloven. Dat velen een gooi naar het roze willen doen is logisch.

De bookies gaan voorlopig voor de sprinters, zelfs Gaviria en Cavendish staan bij de eerste 5. Dat lijkt me dan weer het andere uiterste. :D

Maargoed dit is precies waarom ik 9 'sprinters' heb, gewoon allemaal opstellen en we zien wel wie er nog bij zit.

user26809

Kung gaat morgen mee in de ontsnapping en proberen het roze te pakken ;) #gokje

El Peruano

Op Cort zijn Instagram account vandaag schrijft hij onderstaande negatieve review over zijn hotelkamer. Wellicht verklaart dat zijn slechte performance de eerste dag(en) van deze Giro…

#RoomsAndRatings special edition. I am not planning to show you every room in the Giro but thought it would be nice to show you the first since it is also where I spent the most nights, 5 in this room. Pretty much the only positive thing about it is the size, it was plenty big enough for 2, but already on the bathroom the extra square meters come back and bite it self in the ass, it was quite a reach to get the toilet paper from the toilet. And one of the biggest flaws was Internet, no Wi-Fi in the room Just a thin sheet for sleeping and only one blanket to fight over in the early morning hours when it started to get cold in the room. The curtains was terrible so the room was completely light up ass soon as the sun rose. 2 out of 7 stars #2outof7 #1tIsHardToBeACyclist #Giro #italy #hotel #hotelreview #hotelroom

KV

'@arjen

Zit beetje met zelfde probleem en quasi dezelfde opstelling als van jou. Is echt wel rit voor Fiorelli (misschien de beste van de Giro) dus die wil ik niet banken. Heb Vendrame niet maar wel Mayrhofer waarvan ik ook wel denk dat die erbij zal zitten.
Maar dan dus wel nog Consonni die er nu nog naast staat. Of toch MM2 op de bank zetten…

Beklaag me al dat ik mijn last-minute twijfel wissels Kung-Consonni voor Vine-Dekker niet heb gedaan. Zou de keuzes makkelijker gemaakt hebben.

En dan heb ik het nog niet over Rog of Hart die zich hopelijk morgen nog wat gedeisd gaan houden…

Phoenix0000

Ik denk dat ik morgen maar ga voor:

Basis:

Evenepoel
Almeida
Pedersen (c)
Groves
Matthews
Albanese
Ballerini
Fiorelli
Van Wilder

Ergens neig ik nog naar Consonni erin en Roglic. Maar ja, voor wie?
Dit gaat een klassieker worden qua bankpunten.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Even serieus nu. Mcnulty gaat voor 2 ettapes. Zou die morgen gewoon niet knallen ? En dan tijdritje rijden erna?

kevinraar

Welke 2 renners van deze 11 niet opstellen
Pedersen
Garviria
Cavendish
Albanese
Vendrame
Bonifatzio
Dekker
Cort
Cerney
Everpoel
Roglic

Valvuillerdemoz

Van die elf zou ik Bonifazio en Dekker morgen niet opstellen.

En Cavendish al helemaal niet. Gaviria is twijfel.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Cav en Gav Kev

Bitburgerr

'@kevinraar Cavendish, Gaviria, Bonifazio en Dekker kun je allemaal banken. Zou er dan nog 2 AK bij doen als je geen alternatieven hebt, bijvoorbeeld Almeida of Hart.

Guido Maltempi

Pedersen, Albanese, Vendrame, Fiorelli staan er sowieso in. Mayrhofer schijnt dit ook te kunnen en n.a.v. Volta Limburg stel ik Groves hier ook zeker op. Ballerini voor de teampunten en verhoogde kans op meesprinten, REV natuurlijk ook mee, en dan gaat het op plekje 9 tussen Gaviria of de 10 vaste punten van Almeida.

Fernando wordt ongetwijfeld gelost wanneer Jayco en Trek de gashendel open trekken. Maar volgens mij is het de grote vraag met welke andere sprinters-met-sterke-ploeg hij in de achtervolgende groep terechtkomt. Als alleen Jayco en Trek vooraan rijden en Movistar + Alpecin + Cofidis + Bahrain + FDJ bundelen daarachter de krachten, dan zie ik die achtervolgende groep nog wel terugkomen.

Aan de andere kant: komt zo’n groep niet terug en wordt het een sprint met 30-40 man, dan kun je er de donder op zeggen dat Almeida top 15 rijdt.

kevinraar

als andere klassement renners heb ik nog
thomas
vlasov
kemna
uran
pinot
pozzovivo

heb nu cavendish en bonifatzio eruit gedaan

Laatst gewijzigd
Bitburgerr

'@kevinraar geen van die namen zie ik in de top20 eindigen. Heb je geen ploeggenoten van REV die je kunt opstellen?

Papa Bart

Regen, wind, een finale met een twee traps raket met stukjes tot 10% EN ruim 213 kilometer, daar zit toch helemaal geen sprinter meer bij, als er ook maar een klein beetje koers gemaakt wordt? En is de kans, gezien de grote gaten in het AK, niet heel groot, dát er gekoerst wordt? Met andere woorden, zelfs als er nog een sprinter aanhangt zijn ze treinloos. En dan heeft een Roglic de kans om wat bonus te sprokkelen. Ik cap hem. Voor de rest de teampunten boys er uit voor de drie beste klimmers onder het sprintvolk aangevuld met AK.

Het orakel gaat voor sprinters, ik hoop dat ze het fout hebben! 😜😜

Bitburgerr

Feltet noemt weer eens het halve peloton in de voorbeschouwing:

https://m.feltet.dk/nyheder/optakt_3_etape_af_giro_ditalia_2023/

Hier benoemt hij dat Consonni en Fiorelli niet meer klimmen zoals voorheen, en daarom waarschijnlijk geen kanshebber zijn.

Franky122

Het verleden heeft wel geleerd, als je twijfelt of het te zwaar is voor sprinters, is het te zwaar voor sprinters dus AK-mannen. En toch... Dit zijn wel de etappes waarmee je het verschil kan maken!

Phoenix0000

Doet me ook denken aan een vroege etappe in vuelta vorig jaar. FF zoeken….

Die vergelijking met Volta Limburg heeft niet zoveel zin.
Ditvis een klim van 8-10km aan 7% met uitschieters. Different cookie.

1 2 ... 93 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.