'@Phoenix0000 ik vergelijk deze etappe zeker niet met Volta Limburg. Mijn punt was dat Groves daar in staat is om zich nergens te laten lossen door Maxim van Gils, een renner die 2 weken later top 12 rijdt in AGR, WP én LBL. Dat wijst er m.i. op dat Groves inmiddels beter klimt dan wat we vorig jaar van hem zagen. Of het morgen goed genoeg is om Bling/Mads te kunnen volgen is koffiedik kijken, maar ik geef hem zeker een kans.
'@Guido
Het limburgse heuvellandschap waar de heuvels welliswaar redelijk steil zijn, maar met name ook heel kort (<1 km) is in geen enkele zin te vergelijken met een klim van 6km a 6%. Ook niet met een WP en LBL.
Ik ga geen uitspraken doen over de klimkwaliteiten van Groves, maar de Volta Limburg als benchmark gebruiken kan je nog wel eens van een koude kermis thuis doen komen.
Zal er gewoon van afhangen wie de klim voor zijn rekening neemt. Als een Jumbo/Ineos de kop pakt, is het natuurlijk over voor de snelle mannen, dan lost ook Pedersen.
Maar ik zie dit niet gebeuren gezien nog >20km tot de finish en wat gaan ze er mee bereiken? Toch niemand die denkt dat ze een AK man zullen kunnen lossen? Misschien voor de boni’s maar natte technische gevaarlijke finale met brokkenpiloot Roglic…
Dus Trek en/of Jayco zal de kop nemen en de Cavs en Dekkers van deze wereld (en nog wel enkele en het zal vooral de vraag zijn wie dan juist) zullen lossen.
Is inderdaad lang voor sprinters, dus twijfel ook heel erg. Maar ik geloof niet dat dit een AK etappe wordt met lastige afdaling en wat minder weer. Dus zou jij de healys/konrads van deze wereld kunnen spelen, maar ja pakken die ruim minuut voorsprong op matthews en pedersen? Om die vervolgens 20 km vol te houden?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.