Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 95 ... 193 194
Thomberg

Ganna zie ik in kleine groep wel meesprinten (30-40 man) maar Evenepoel zit daar natuurlijk ook gewoon bij

Roglic opstellen voelt toch ook goed. Het gaat ook om positioneren. En heuvelop sprinten

Mss Bling eens cappen vandaag

jenzrscl

Hahaha, deze dag wordt voor velen een klotedag, mij inbegrepen.. 500 scenarios vandaag :p

Risje89

Voor de volledigheid nog even mijn 20 namen. Ik was gistermorgen druk, dus had het interview van Dainese gemist. Daarom budget-MM op de bank gelaten ten faveure van teampunten van Wilder. En Pedersen kopman. Momenteel op een schamele 44,3%. Had Kämna trouwens niet even een dag voor de tijdrit kunnen zeggen dat hij ziek geweest is?

Mijn wielertoeristen voor deze tocht:

Evenepoel - Logisch.
Roglic - Idem.

Thomas - Oude krijger, Hart zakt erdoor in de 3de week.
Almeida - Sprokkelt altijd wel z'n puntjes + tijdrit.
Kämna - Ben benieuwd wat hij kan voor een klassement, maar valse start helaas.

Pozzovivo - Normaal selecteer je niemand van IPT, maar voor mijn oude juichrenner maak een uitzondering
Pinot - Tsja, 750K. Het moet dan maar een keer.
Van Wilder - Teampunten.
Buitrago - Klimgeit van dienst.

Pedersen - Logisch Deel III
Gaviria - Hem gekozen boven Groves, is denk ik iets sneller en klimt niet beroerd dit jaar.
Matthews - Gelukkig lijkt hij net op tijd in vorm en kon ik mijn rancune vanwege het Klassiekerspel opzij zetten.
Albanese - Sprint overal mee, behalve gisteren.
Fiorelli - Idem, maar gisteren ook.
Consonni - Die kan ook sprinten.
Bonifazio - Sprint gelukkig ook gewoon mee als Marit sprint.
Mayrhofer - Sprintgokje, lijkt goed uit te pakken, als je hem ook opstelt natuurlijk.

Cort - Voor de overgangsetappes en de tijdritten, maar dat laatste viel al wat tegen. Lang getwijfeld om McNulty erin te zetten, was achteraf beter geweest.
Skujins - Voor de vlucht en de eventuele teampunten van Mads.
Oldani - Leuke renner voor het laatste plekje.

niek-vdv

Laatste 300 meter loopt ook nog omhoog aan 3.3%, ik zie een aantal ak-mannen daarom zeker welkort eindigen.

Landaluze

'@klaas: Ik zou Gabburo zelf captain maken vandaag.

Rad

3 ak mannen, 5 sprinters en cort. Dit gaan weer ouderwets bankpunten worden hoppa.

ProScoritoManager

Om de puzzel nog wat complexer te maken... Zouden aanvalslustige klimmers als Healy en Buitrago er niet vandoor kunnen piepen op die 9km bergop?

Guido Maltempi

Het limburgse heuvellandschap waar de heuvels welliswaar redelijk steil zijn, maar met name ook heel kort (<1 km) is in geen enkele zin te vergelijken met een klim van 6km a 6%. Ook niet met een WP en LBL.

Ik ga geen uitspraken doen over de klimkwaliteiten van Groves, maar de Volta Limburg als benchmark gebruiken kan je nog wel eens van een koude kermis thuis doen komen.

@nasibal mee eens, 25x een klimmetje van 1km op knallen is een andere skillset dan 1x een klim van 8km. Feit blijft dat Groves in die koers met 2800 hoogtemeters bij de 2 beste renners hoort. En ja, het was een mager deelnemersveld dat totaal onvergelijkbaar is met de tegenstand in deze Giro. Maar die ene renner die hem wél bij kon houden, rijdt daarna dus top 10 in AGR en WP en wordt 11de in LBL, terwijl wij daar met z'n allen vol overtuiging renners als Cosnefroy, Gaudu en Higuita als gouden wissels in onze teams klikten.

[edit: bij nader inzien is dit wel een beetje een 'Go Ahead wint van Ajax en Ajax wint van Real Madrid dus Go Ahead is beter dan Real Madrid' argument. Lees vooral hieronder verder, dat punt is een stuk sterker.]

Eigenlijk is etappe 6 in Catalunya een beter voorbeeld. Klim van 5.6km/6% met daarna nog 25km dalen/vlak tot de finish. Uitgedund peloton van 60 man, Groves wint de sprint van Coquard (en daar is-ie weer, Maxim van Gils). Maar kijk dan eens even naar de andere namen in die groep van 60. En daarna naar dat groepje van 14 man dat op 2:07 binnenkomt en blijkbaar niet mee kon op dat klimmetje, terwijl Groves wél overleeft.

Ik heb kort voor de start van de Giro tergend lang zitten dubben tussen de combo Groves-Mayrhofer en het alternatief Consonni-Milan. Volta Limburg en deze etappe in Catalunya hebben mij over de streep getrokken om voor Groves te kiezen. Blijkt hij vandaag toch niet mee te kunnen met Bling en Mads dan heb ik waarschijnlijk een (iets) te dure sprinter aangeschaft. Kan hij wel mee dan zou hij deze Giro best eens goud waard kunnen zijn, want er komen nog een paar van dit soort etappes aan.

Weet ik zeker dat Groves er vandaag bij zit? Nee, totaal niet. Maar laten we niet vergeten dat iedereen nu blind Mads P in z'n team klikt, terwijl je een jaar geleden voor gek was verklaard als je toen zou roepen dat Madsoe wel even met Bling mee omhoog zou klimmen in dit soort finales. Als Groves z'n hele voorjaar op deze Giro heeft afgestemd en qua training en gewicht optimaal is voorbereid op dit soort inspanningen dan kan het gewoon.

TL;DR: er zal wel weer 1 of andere gekke Healy vandoor gaan waardoor de AK ploegen onrustig worden en alle sprinters eraf worden geknald, al die letters hierboven voor niks getypt.

Laatst gewijzigd
R. D.

Als ik de odds zou volgen kom ik op de volgende 9:

2.50/ 1.50 PEDERSEN 89% ****!!!!$$$$
6.50/ 2.25 MATTHEWS 44% **!!!$$$$
7.00/ 2.25 MILAN 9% *!!!!$$
13.00/ 6.00 CORT 58% ***!!!$$$
15.00/ 4.00 ALBANESE 50% **!!$$$
15.00/ 7.00 ROGLIC 95% $$
23.00/ 7.00 GAVIRIA 38% !!
23.00/10.00 EVENEPOEL 98% $$
23.00/ 7.50 VENDRAME 21% *!!$$

op de bank komen dan terecht:

34.00/ 9.00 BALLERINI 21% $$
99.00/15.00 CONSONNI 22% **!!
99.00/20.00 GANNA 53%

Waarom Consonni zo laag staat bij de bookies weet ik niet maar ik moet toch iets dus die sprinter stel ik sowieso niet op. Als ik de top 3 odds volg staat Ballerini net iets hoger als Remco, maar het is close.

Het gevaar is natuurlijk dat iemand ergens aanvalt en dat het hele zooitje reageert. Dan zien we misschien wel helemaal geen sprinter in de top 10. Makkelijk is anders.

Landaluze

Ik acht Consonni een hogere kans om te overleven dan Gaviria, maar heb ze beiden op de bank zitten. Wel Fiorelli en Mayrhofer in de basis overigens. Ik wacht nog wat interviews af.

zomaareens

ja waar blijven die interviews;-P

BigMig

Als je Buitrago in je team hebt, stel je 'm dan op vandaag?

Thomberg

'@BigMig, als je die vraag moet stellen, had je hem dan wel mee moeten nemen?

Wel zekere teampunten paars, behalve als Dekker zou winnen

KV

Ik zou Santiago eerder morgen opstellen

ivo001

Ik heb Buitrago weer op de bank gezet. Wellicht iets te makkelijke aankomst voor hem. Morgen zou beter zijn voor hem.
Nu ook Marit op de bank gezet voor Hart. Dat zou wel eens pijn kunnen gaan doen. Ook "teampunten" Cerny op de bank.

R. D.

Roglic en Remco blijven stijgen bij de bookies, nu op dezelfde hoogte als Cort/Albanese.

Nu kan ik ze echt niet meer banken.

Ballerini, Vendrame of Gaviria zal op de bank moeten zitten.

LuckyLuuk

Verwachten we Cort vandaag al of morgen pas ?

JesperRenrad

'@Luckyluuk, goede vraag. Daarom neem ik Cort nooit. Al veel opgesteld etappe 1 en 2. Vandaag verwacht ik m wel, maar blijft gokken met de best man…

Valvuillerdemoz

Morgen lijkt mij te zwaar voor Cort. Vandaag past hem prima. Vraag is of hij de vorm al heeft.

Ketjap Manis

Hier Gaviria en Marit op de bank gezet. 4 keer AK + 5 sterke sprinters.

BigMig

'@Thomberg
Hoezo? Ik twijfel vandaag ook over het opstellen van mannen als Consonni en Roglic. Je neemt ze om bepaalde redenen in je team, maar vandaag zijn er gewoon meerdere scenario's mogelijk, en ik was benieuwd hoe anderen hier naar kijken. De twijfel zit hem vooral in dat deze etappe lastig te voorspellen is, niet zozeer in waarom ik Buitrago voornamelijk in mijn team stop.

Wel een mooi detail over die puntentrui van Milan, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan.

JesperRenrad

Vandaag toch gewoon 50 punten voor de winnaar? Als Milan er niet bij zit is hij m gewoon kwijt hoor

Laatst gewijzigd
pb

Kan marit een heuvel over?

Risje89

Ja hoor, de vraag is hoe snel?

Primavoormij

'@jesperRenrad etappe van vandaag geldt niet als sprintetappe maar als heuveletappe, 25 punten voor de winnaar werd gisteren op ES gezegd.

1 2 ... 95 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.