Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 96 ... 193 194
De Haai van Milheze

Zojuist de sprint van gisteren nog eens gedetailleerd terug gekeken. McNulty verliest 12 seconden en lijkt daar allerminst mee te zitten. Die heeft de laatste meters weinig meer getrapt en lijkt geen klassementsambities te hebben.

Thomberg

'@JesperRenrad, dit is niet wat ze gisteren op Eurosport zeiden. Zijn maar 3 etappes categorie 1 waar je 50 punten krijgt. Vandaag 25

NOAD1912

Kan Mayrohfer dit heuveltje in de laatste kilometers vandaag aan?

danusz1986

Voor vandaag

Pedersen (C)
Matthews
Albanese
Ballerini
Cort
Consonni
Vendrame
Roglic
Evenepoel

Fiorelli op de bank. Voelt niet 100% lekker eigenlijk.

R. D.

Ik neig ook naar de 2 AK+7 sprinters

kevinraar

mij team voor vandaag
kopman pedersen
gaviria
dekker
albanese
vendrame
cort
cerney
everpoel
roglic

bank
cavendish
bonifatzio
rota
buitrago
thomas
vlasov
kemna
pinot
pozzovivo
uran
ganna

Laatst gewijzigd
hupske

Pedersen(c)
Matthews
Consonni
Albanese
Fiorelli
Cort
Mayrhofer
Evenepoel
Roglic

Op de bank:
Almeida, Hart, Kamna, Carthy, Vine, Pinot, Kung, Steward, Marit, Buitrago, Caruso.

Mooi die klim van 6 km aaan 6,5%, maar een klassementsploeg gaat zich daar echt nog niet aan op branden. Percentage is ook niet stijl genoeg om echt weg te kunnen komen en het weer zal ook niet in het voordeel zijn. Tenslotte in de regen wil je niet volle bak afdalen om 'weg' te blijven.
Jayco, Trek en wellicht EF zullen wel hun best doen om de klim te controleren.

Barrygoal

Marit of Mayrhoven voor t laatste plekje? ik heb nu vervaeke erin staan voor team punten met de gedachte dat hun 2 die heuvel niet overkomen. kan op PCS ook niks vinden dat ze dit kunnen

Nijmos

Jayco gaat toch niet met trek maar tegen trek rijden om Pedersen te lossen? Anders rijdt Mm voor plaats 2. Dan moet het al behoorlijk rap gaan en blijven de consonni's en fiorelli's er toch niet aanhangen?

Jaap Jansen

Kan Groves deze etappe aan? Ik heb nu:

- Evenepoel
- Roglic
- Pedersen (C)
- Groves
- Consonni
- Albanese
- Vendrame
- Cort
- Mayrhofer

Bank:
- Almeida
- Hart
- Carthy
- Vine
- Fortunato
- Mollema
- Küng
- Dekker
- Stewart
- Buitrago
- Vervaeke

Ik twijfel enorm over eigenlijk alles deze etappe :D

Philippo Ganna

Iemand op dit forum een goede bron voor interviews voor de etappe? Ik doe het zelf steeds simpelweg met youtube, maar wellicht dat er een actueler/sneller/uitgebreider platform is? Linkjes zijn welkom :)

hupske

Ze zullen er vast tegen gaan rijden. Daarom benoem ik ook dat ze het proberen te controleren voor hun eigen kopman. Ze zullen alle drie het tempo willen bepalen waarbij de kopman erbij kan blijven. Jayco kan vol op kop gaan rijden om Pedersen te lossen. Ws zal Trek dan weer een mannetje op kop erbij zetten om het tempo weer wat lager te krijgen bijvoorbeeld. Jayco moet iig aardig tempo rijden om Pedersen te kunnen lossen. Als dat lukt zal Matthews iig de enigste overgebleven zijn van de sprinters.
Ach we gaan het beleven.

Boasson en Hagen

Lastig verhaal al met die lastige klim, en ook de aankomst ziet er best steil uit op streetview.
De zekerheidjes:
Evenepoel - zekere punten
Ballerini - zekere punten + eventueel meesprinten (is nog te vroeg in de ronde om dat uit te sluiten)
Pedersen, Albanese, Vendrame, Cort - op hun lijf geschreven

Dan nog 3 plekjes over voor:
Roglic - zit er vaak bij met zo'n punch
Milan/Consonni - als die eraan kunnen blijven hangen (zie de Saudi Tour)
Batistella - wil op zo'n heuvel nog wel eens aangaan
Černý - voor die 11 puntjes
Almeida/Geoghegan Hart/Buitrago - mocht er heel hard doorgetrokken worden

Hangt er dus allemaal vanaf hoe goed ik kan inschatten hoe zwaar het wordt. Of we spreiden gewoon de kansen...

oli4g

Volgens Remco gaf Matthews aan vandaag voor roze te gaan. Benieuwd wie er dan nog aan kan blijven hangen van sprinters.

Odin

Ik denk ook dat Jayco het zo hard gaat proberen te maken dat Pedersen niet kan volgen, ik denk niet dat dat ze gaat lukken, maar denk wel dat voor heel veel anderen dat de kop gaat kosten.

Philippo Ganna

'@oli4g Evenepoel gaf aan dat Matthews de etappe met rood had gemarkeerd, niet dat ie voor roze zou gaan. In dat laatste geval zou hij in de ontsnapping moeten zitten namelijk en dat zag Evenepoel zelf niet gebeuren. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat etappe 4 de etappe is waarin ze zullen kijken of het roze weggegeven kan worden.

oli4g

Hé idd, dat stond gisteren anders aangegeven in het interview na de rit.

Maestro Mello

Interview met Mayrhofer: https://www.youtube.com/watch?v=VLM9-JyAcX4

Interview met Cort: https://www.youtube.com/watch?v=kWfARv4QjkU

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Pedersen
evenepoel
almeida
groves
albanese
ballerini
fiorelli
van wilder
Mayrhofer

OA Marit en Consonni op de bank

-
Kan Mayrhofer dit aan, zou hij uberhaupt de sprinter zijn hier? Of gewoon droppen voor een klassementsman?

Moeilijk dit..

Gladiool

Cort wil iig meedoen vandaag.

Thomberg

Ganna gaat niks doen iig

Maarten Koning

Merci voor de link Maestro.

Mayr klinkt vrij duidelijk, hij gaat ervoor. Die laat ik staan.

Niballie

Jammer dat Cees Bol niet meedoet. Die hing er ook aan in de Saudi Tour.

Gladiool

Vandaag bankpuntenfestival.

Dingetje

Ik ga voor:
Matthews C
Pedersen
Albanese
Roglic
Tao
Evenepoel
Konrad
Ballerini
Cort

Dekker, Gaviria en Consonni op het bankje. Ik ga er vanuit dat er flink aangevallen gaat worden (bijvoorbeeld door een Konrad) op het bergje. Jayco zal wel strak tempo gaan rijden en als Matthews zijn goede benen weer heeft volgen er maar weinig sprinters. Het zou me niets verbazen als desondanks een aanvaller wint (zal wel Healy zijn die ik niet opstel).

1 2 ... 96 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.