Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 97 ... 193 194
Antonini

Mayrhofer gaat in ieder geval proberen te sprinten https://twitter.com/cyclingnewsonly/status/1655505829015986176?s=46&t=7vQkZk2IKNtylgnIuVsPDA

zomaareens

consonni, fiorelli of TAO Hart opstellen? 1 van de 3

arjenzvob

De interviews vooraf maken heel duidelijk dat de renners een gereduceerde sprint verwachten. Ik dus ook.
Fiorelli doet ook lekker mee. Niks geen veilige punten. Let's go!

Thomberg

'@Arjen, zeker. Maar zou Roglic dan ook niet ineens top10 kunnen zijn? Volle sprint aan laatste stuk betekent dat er gaatje kan ontstaan namelijk.

Maarten Koning

Ik zou ook niet raar opkijken als het 7 klassementsmannen en 3 puncheurs in de top 10 zijn. Met een dergelijk profiel hebben we dat wel vaker gezien.

Antonini

En Cort gaat het dus ook proberen. Tot uw dienst.

Maestro Mello

Dekker gaat het ook proberen: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/david-dekker-hoopt-pedersen-te-kunnen-volgen-in-listige-finale-plan-is-er-om-er-volle-bak-voor-te-gaan

de Brabantse Wal

Nu het volgende:

Pedersen (C)
Evenepoel
Roglic
Groves
Albanese
Ballerini
Stewart
Cort
Mayrhofer

Weet alleen niet of Stewart dit gaat redden, jullie een idee?

Philippo Ganna

Rubio geeft aan dat Movistar in dienst rijdt van Gaviria vandaag wel, maar mocht het hem niet lukken ze andere opties overwegen. Klinkt niet heel toegewijd aan plan Fernando vandaag als je het mij vraagt.

hupske

Prachtige etappe wordt dit zeg! Zoveel onzekerheid. Heerlijk!

Ric

Dekker gaat inhouden als t niet meer kan. Die gaat echt niet volgen.

Matjieu

Vandaag mag Groves laten zien waarom ik hem heb gekozen tov Gaviria. Hoop dat die mee kan op de klimmetjes of in elk geval terug kan komen tot de laatste punch.
Daarom krijgt Groves vandaag voordeel van de twijfel boven een AK man zoals Roglic. Marit als sprinter op de bank voelt wel oke of zal hij gaan verrassen omdat die naar eigen zeggen veel getraind heeft op klimmetjes?
Cort mag ook bewijzen dat hij voor dit soort etappes een plekje in de selectie heeft verdiend.
Kopman keuze ging vandaag tussen Pedersen en Bling, waarbij ik het voordeel aan de laatste heb gegeven. Heb er veel vertrouwen in en zie hem bij elk scenario meedoen om een podiumplaats vandaag.

We gaan het allemaal zien, hopen dat de bankpunten meevallen.

Delric

Heb nauwgezet naar de klim (Feldberg) bij EF gekeken. Toch wel vergelijkbaar profiel met vandaag. Toen zaten er op MM na eigenlijk geen sprinters meer bij. Toen was het nog ver naar de finish. Toen waren er nog genoeg ploegen die konden werken om terug te komen. Uiteindelijk lukte dat voor een aantal. Maar op de laatste, steile klim, moest ook MM eraan geloven. Nu is de afstand veel korter en rijden ze niet zomaar meer 1 minuut dicht. Zeker niet als Jayco, Trek en mss een EF of Alpecin meezitten. Welke ploegen/mannen zijn er dan nog om dicht te rijden? Dus vermoed een groep van 40 man naar de streep zonder de consonni's en Fiorelli's van deze wereld.

R. D.

Ik heb toch nog 1 aanpassing gedaan en Ballerini erin voor Gaviria. Ik heb nu dus;

PEDERSEN (C)

MATTHEWS
MILAN
ALBANESE
CORT
VENDRAME
BALLERINI

ROGLIC
EVENEPOEL

Gaviria dus op de bank met Consonni.

Ric

Almeida mee voor 12 zekere punten? En mogelijk meer?

Valvuillerdemoz

Movistar heeft toch niks anders te doen dan voor Gaviria rijden. Ik houdt hem erin!

KissMyAce2.0

Roglic haalt echt geen punten vandaag.
Op deze manier kom ik wel heel makkelijk aan een gouden beker zeg!

Sloddies

De AK mannen gaan vandaag niks riskeren, Ganna ook niet. Betekent dat de (mannen van) Matthews het tempo zullen bepalen. Hij zelf verwacht niet dat hij Pedersen kan lossen. En denk dat er nog wel wat meer mannen bergop zullen kunnen bijbenen. Ook dat er na de top nog wat mannen zullen kunnen terugkeren met hulp van ploeggenoten (bijvoorbeeld Gaviria die ik niet veel meer dan een minuut zie verliezen in de klim).

Ik stel gewoon mijn sprinters op, inclusief Consonni, Gaviria en Mayrhofer (die hoopt mee te kunnen doen).

Jasperdewaal11

Vandaag Gaviria op het bankie. Die gaat het niet redden en Movistar gaat een combi van Jayco en Trek niet kunnen bij benen na de top.

Thomberg

Mijn 9 mannen bij de top 12 meest gekozen...

niek-vdv

Hier Caruso opgesteld als gokje, 6 punten zijn wel zeker en hij zit dit seizoen altijd kort bij de gereduceerde sprints.

kevinraar

ik 7 man uit de top 13 meeste gekozen renners als ik verschil ou moeten moet dat van de andere 2 komen dat zijn dan wel dekker en cerney niet echt te verwachten dat zij het vandaag gaan doen

Guido Maltempi

Dit is wel een mooi moment om de samenstelling en totstandkoming van onze sprintploegen eens te vergelijken. Ik zie dit jaar 8 sprintetappes + 2 bonuskansen voor het type Bling (vandaag en rit 12, al is die laatste wel discutabel). Met als extra bijzonderheid dat er van de 8 sprintetappes eigenlijk maar 3 vlak zijn (2/17/21). In die andere 5 zit telkens een berg(je) of heuvelzone waardoor er een schifting kan ontstaan.

Ik heb daarom bij de samenstelling van mijn sprintteam relatief meer waarde gehecht aan klimcapaciteiten dan aan capaciteiten in een pure sprint. Liever een sprinter die 8x 8ste wordt dan eentje die 3x top 5 rijdt en er verder niet aan te pas komt. Zeker omdat 2 van de 3 vlakke sprints pas aan het einde van de derde week zitten, en die moeten ze eerst nog maar eens zien te halen.

Grofweg kun je de sprinters dan indelen op een soort klimschaal, met Bling helemaal bovenaan en de Manx Missile helemaal onderaan. Ik kwam hierop uit:

1. Bling, Albanese, Vendrame, Cort*
2. Pedersen, Fiorelli (Groves? Ballerini*?)
3. Consonni, Stewart (Milan? Mayrhofer? Dalla Valle?)
4. Gaviria, Ackermann, Dainese, Bonifazio
5. Cav, Marit, Dekker

Een vraagteken betekent dat ik twijfel of ze op dit klimniveau thuishoren, of eentje lager. En het sterretje is voor 'sprinters' die vermoedelijk alleen gaan sprinten in een flink gereduceerd peloton. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Alba + Drama + iedereen van niveau 2, met Mayrhofer erbij vanwege zijn prijskaartje. En dan als enige onlogische keuze Gaviria verkozen boven Bling, op basis van intrinsieke snelheid en de hoop dat de sprinters van niveau 4 er in (vrijwel) alle 8 sprintetappes alsnog gewoon bij zullen zitten.

Gaviria vandaag wel op de bank trouwens, ten faveure van Almeida. Achteraf had dat misschien beter Roglic kunnen zijn, maar ach.

Nijmos

Het verschil maak je niet alleen met >20% gekozen renners maar juist ook met de juiste combinatie van vaker gekozen namen. Pas boven de 85 ofzo maakt het succes van je renner niet echt het verschil, Kevin.

KV

El patron REV geeft aan dat Ballero mag sprinten als hij zich nog goed voelt.

Zou leuk zijn.

1 2 ... 97 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.