Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 11 ... 59 60
Ben Nihilisty

Eerst maar eens even afwachten of Jumbo Visma een duidelijk strategisch plan gaat voorleggen. Ze zullen wel 'gewoon' op 2 paarden wedden lijkt me, maar mocht er een uitgesproken kopman zijn dan is de ander een vrij dure toevoeging aan je 20-tal.

Verder zag ik ergens voorbij komen in de afgelopen pagina's (kan het zo snel niet terugvinden) dat het fijn is dat Scorito tegenvallende renners durft af te prijzen, zoals een Higuita voor 750k. Fair enough, maar daar staat ook tegenover dat de mannen van het moment ook meteen een bijpassend prijskaartje krijgen; wat op de alerte speler toch meer impact heeft. Marijn vd Berg het hele jaar al leuk in vorm, maar toch met als uitschieter z'n recente prestaties in de Ronde van Polen: twee miljoen aan hele scorito-euro's is het gevolg - terwijl ik 'm toch in principe nog allesbehalve een sprintgarantie vind.

Eddix

Ik ben echt aan het genieten van de inhoudelijke discussie weer. Dit zijn de beste pagina's om te lezen! Zelf denk ik dat een teampuntentactiek toch wel beter is dan een sprintersgilde van zeg 7 man. Ik denk dat ik zelf 5 sprinters ga meenemen, maar dat aantal hangt nog wel af van de sprinters die daadwerkelijk meegaan. Een Mathews en Groves staan wel bovenaan mijn shortlist als die mee gaan. Voor de rest 3-budget sprinters waarvan ik met de meeste zekerheid kan zeggen dat ze er toch graag zoveel mogelijk bij zitten.

Daarnaast zou ik ongeacht het aantal sprinter wel 4 TJV's willen meenemen. Die zijn zo gebrand om de derde grote ronde trui van het jaar ook mee naar huis te nemen lijkt me. Met zoveel bergetappes denk ik dat ze ook de bergtrui gaan dragen, en zoals iemand anders al terecht stelt zullen klassementsrenners ook hoog staan in het puntenklassement op dit parcours. En ja, bij de TTT is dat ook wel lekker natuurlijk. Vorige keer bij de TTT in de openingsrit had ik op Quickstep gegokt, dat ga ik niet nog een keer doen nu.

@Arne, ja het kiezen van de juiste underdog die vroeg een trui pakt is altijd een mooie extra, als je dat geluk hebt, en geluk moet je vaak hebben.

Simcha

'@Nijmos. Gewoon even na het cv van beide renners kijken. Kuss is altijd goed voor een flink aantal top-20-plaatsen (inderdaad op voorwaarde dat hij mee gaat). Kelderman zat er in de Tour ook vijf keer bij.

striets

Voor wat betreft de sprinters, in radio Scorito viel de naam Groves, en werd al aangegeven dat ze hem als kopman materiaal zien, en dus ook zo zullen prijzen. Ze gaven aan dat bijv een Thijssen, in de tour geen 2.5 miljoen zou zijn geweest. Dus het wordt straks ook strategisch kiezen en rekenen.

madeinstars

Over het algemeen heb je veel meer aan opvullers voor trui- en teampunten in overgangsetappes/vluchtetappes dan in sprintritten. In sprintritten weet je namelijk zeker wie je op moet stellen en in typische vluchtetappes heb je vaak maar 2 of 3 gegadigden en zelfs dan moet je geluk hebben dat die maar net in de vlucht zitten.

Anyway mooie discussie, maar ik ben het eens met degenen die zeggen dat teampunten relatief overschat worden.

Overigens qua discussie Kelderman/Kuss: het zou mij niets verbazen als Valter straks beter is dan Kelderman bergop.

Laatst gewijzigd
Zutphen

Normaal is Kuss de laatste man voor Rog/Vine. Maar nu die beide meegaan misschien pas de derde man ? Dus minder punten ?

Eddix

Ja en ik twijfel ook of Kuss wel meegaat puur om het feit dat hij én de Giro, én de Tour al heeft gereden. Hoeveel energie heeft die man nog over?

Laatst gewijzigd
williams

Wat gaat het plan bij UAE zijn ? Ayuso, Almeida en VIne...

Sies

Vine heeft al bewezen graag in dienst te rijden van zn kopman, komt vast goed :)

KV

Kuss lijkt mij toch redelijk Vuelta waardig

https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1689639744861589511

dadeliva

'@Reneetje van het Cafeetje Evenepoel had de pech dat hij in de Giro Covid kreeg, maar toen hij uitviel had hij de roze trui en was nog de grootste favoriet voor de eindzege. Ik zou hem op grond van het WK niet zomaar uitsluiten.

Nijmos

'@simcha: het ging over etappes -buiten uiteraard de door kissmyace genoemde ttt- waarin *beiden* top 20 rijden (dus niet alleen Kuss of kelderman of kuss). En dan niet dat dat een aantal keer gaat gebeuren, maar specifiek graag de nummers van de etappes waarind at gebeurt en je ze dus opstelt. Het antwoord is waarschijnlijk: geen flauw idee en je laat er iemand voor op de bank die minstens zo veel punten kon pakken. Dus nee, niet gewoon even kijken naar de uitslagen.

Sean Chiappucci

De enige teampunten die interessant zullen gaan worden, zijn de TJV teampunten.

Falonso

'@Sean Chiappocci Een goedkope knecht van een topspinter kan ook interessant zijn ter opvulling in de sprintritten, ervan uitgaand dat er 1 sprinter bovenuit steekt (Groves?)

Arne Riis

'@eddix: kleine nuancering: ik reken er niet op dat ik de juiste aanvaller uitpik, dat is inderdaad een loterij. Ik denk dat ik er 2 á 3 van 500k meeneem om budget vrij te maken en dan hoop ik dat ‘de juiste’ er tussen zit.

Ik bedoelde eerder dat ik niet ga bezuinigen op het aantal plekken voor sprinters, omdat die makkelijk op te vullen zouden zijn. Als je mis zit met je TTT (iaw: Jumbo Visma wint niet) of als er inderdaad een groepje avonturiers in etappe 3 (en daarna in de eerst helft van de ronde) de zege krijgt van JV, dan ga je volgens mij heel erg nat tijdens ritten 4,5,7 en mogelijk zelfs nog 12. Ik ga dat niet aandurven.

Teamgenoten van JV neem ik overigens zeker ook mee. Net als een of mogelijk twee van SQ, als er nog eentje voor 750 op te halen is. Evenepoel vindt het namelijk volgens mij wél lekker om vroeg in de ronde al in de leiderstrui te fietsen. Met de TTT-punten en de eindafrekening van het wit alleen al heb je volgens mij de helft er al uit.

Nijmos

Qs kan wel zowaar 4e of 5e worden in de ttt. Dus hoe je dan op de helft er al uit komt? Ook is dan de vraag nog steeds: en die andere helft dan? Waar ga je die punten halen?

Laatst gewijzigd
Arne Riis

Of 2e. Ik schat ze in op 2-4, zeg 3e. (Hangt ook een beetje af van wie er nog bijkomen). Da’s 29 punten. +9 vrij zekere punten voor witte trui eindafrekening. Da’s 36. Oké, iets minder dan de helft, maar komt een aardig eind in de buurt. En: je hoeft ze er maar een keer voor op te stellen (en je weet nog wanneer ook).

Maar belangrijker: het lijkt alsof iedereen het eens is over het feit dat Jumbo-Visma deze Vuelta 100% zeker gaat winnen. Ik weet dat zo net nog niet, Evenepoel is toch ook best een aardig rennertje. Bovendien zou hij ook als hij uiteindelijk derde wordt of zo best een tijdje in het rood kunnen rijden. En voor 750k wil ik dan best een gokje wagen met een ploeggenoot, of misschien 2, die ik tijdens heuvelritten of als sprintopvulling kan opstellen voor 11 teampunten de man. Wordt het niks, dan heb ik met één (of twee) goedkope rennertjes flink wat budget vrijgespeeld voor duurdere keuzes.

Edit: en als ze in de TTT eerste worden (toch een kansje) ben je voor 750k de man meteen al heel dik spekkoper.

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Zie hier al jumbo tot favoriet voor de ttt voorbij komen, maar als ineos wat goede namen toevoegt, schaal ik die nog wat hoger in

Derkus

INEOS heeft met Ganna, Thomas en Arensman aardig TTT-ploegje

striets

Enric Mas net van de startlijst gehaald....

striets

in de ronde van Burgos, vergeet ik erbij te zeggen. Maar dat is geen goed voorteken

PowerPiet

Goeie gedachtengangen over het aantal sprinters. Daar 4 van mijn sprinters uitvielen in de tour, ben ik toch geneigd van eentje meer mee te nemen. Bij sprinters kan je wel een beetje prijs/kwalitiet toepassen ipv vooral op de toppers te mikken.

CRL

'@striets Mas zegt zelf dat hij volledig hersteld is, maar dat hij ervoor kiest te trainen ipv competitief te rijden om optimaal aan de start van de Vuelta te staan (https://sportsfinding.com/enric-mas-confirms-his-recovery-and-will-be-at-the-start-of-la-vuelta/183574/)

Laatst gewijzigd
striets

'@crl, dank. Ik denk echter dat hij nog niet fit is, Koersen is belangrijk onderdeel van training. Maar dat is persoonlijk. Iedereen moet zijn eigen conclusie trekken of je hem speelt of niet

KissMyAce2.0

No mas

1 2 ... 11 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.