Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 12 ... 59 60
Simcha

'@Nijmos. Elke etappe met finish bergop is de kans dat Kuss en (in iets mindere mate) Kelderman in de punten rijden groot. Voordeel van beiden is dat ze wsl. een karrenvracht aan teampunten gaan scoren. Daardoor wellicht ook aantrekkelijk om op te stellen in de ritten waar de ontsnapping het gaat halen en je niet wilt/kunt gokken op wie in de vlucht zitten. Of je ze daadwerkelijk altijd op gaat stellen hangt natuurlijk af van het koersverloop, maar de ervaring leert dat er altijd tegenvallende renners zijn, dus dan is het fijn opties te hebben.

Laatst gewijzigd
Eddix

Met al die halve teams kan ik toch niet puzzelen...

Falonso

Mas is altijd goed in de Vuelta, toch lijkt iedereen op dit forum weinig vertrouwen in hem te hebben. Hij zal wat tijd verliezen in de 2 tijdritten, maar ik verwacht hem aan het eind toch wel op de 4e a 5e plek in het AK. Dit is wel een renner die zijn geld waard gaat zijn verwacht ik. Waarschijnlijk neem ik Mas gewoon mee, helemaal als ik 1 van de 2 Jumbo mannen niet in mijn team opneem…

ProScoritoManager

Ik ben normaal gesproken zo iemand die het al vanaf dag 1 dat Scorito geopend is een team volklikt om dat vervolgens gedurende 3 weken meerdere keren volledig om te gooien. Dat kan zijn vanwege renners die toegevoegd of juist verwijderd worden, nieuwe inzichten obv parcours, interviews, doelstellingen of goed beredeneerde forumposts.
Ik ben van mening dat dit proces mij ook helpt in het steeds duidelijker krijgen van wat een goede balans is voor mijn team. Maar bij deze Vuelta vind ik dat totaal niet het geval, want met zo extreem weinig bekend over de sprinters kun je het ook nog niet gaan hebben over een balans.

En te zien aan de rust hier op het forum denken meer spelers er zo over vermoedelijk.

Hommeles

'@ProScoritoManager, Daar ben ik het mee eens. Er zijn momenteel misschien 3 'echte' sprinters.

Maar in het klimmersveld, een stelling:
Gezien het grote aantal toppers (Rog, Vin, REV, Ayuso) en een aantal goede podiumkandidaten (Thomas, Almeida en misschien Mas en Carapaz) zijn goedkopere klassementsmannen hun geld per definitie niet waard.

Caruso eindigde in de Giro als 4e. Maar in deze Giro had je alleen Roglic, Thomas, Almeida en Evenepoel van dit kaliber. En Evenepoel viel zelfs nog uit. Daar zijn er in de Vuelta dus twee keer zoveel van. Een Caruso kan in dit deelnemersveld, onder normale omstandigheden, niet veel beter dan een plek 9 (en dan doet hij het erg goed, want je hebt nog meer renners van zijn kaliber).

En dat gezegd hebbende, zijn renners zoals Ciccone en Kämna eigenlijk alleen hun punten waard als ze meteen uitspreken voor etappes/bergklassement te gaan. Want aan een 'plakker' heb je Scoritotechnisch heel weinig in deze Vuelta. Als je een dergelijke renner juist kunt opstellen in de vluchtetappes, hebben ze een veel hoger puntenpotentieel.

Nijmos

Ik ben het daar wel mee eens. Maar met al die aankomsten bergop lijkt wel nauwelijks te voorspellen welke etappes vlucht worden en welke ak. Stage 15 duidelijk vlucht, maar verder...

Laatst gewijzigd
ManWithBeard

'@Hommeles, Ik ben het wel eens met je stelling. Ik denk dat de discussie dan nog wel is: Wie zijn de podiumkandidaten? Misschien is een Caruso dat nog wel eerder dan Carapaz (ik noem maar wat).

En ik zou nog wel wat willen aanvullen: Stel Kämna en Ciccone (en misschien nog wel wat andere B/C klassementsmannen) geven aan voor etappes te gaan, zou het dan lonen om hen te nemen en structureel op te stellen in berg/heuveletappes? Je pakt wat 0-punters, maar waarschijnlijk ook een paar keer een top 5-klassering. Zou best kunnen dat dit uiteindelijk meer oplevert dan een 8-ste en 9-de GC man.

Hommeles

'@ManWithBeard,

Ik denk dat het goed is om een duidelijke aanvaller op te stellen.

Als je basisploeg bestaat uit bijv: Rog, Vin, Evenepoel, Ayuso en Almeida dan heb je ruimte voor bijv 4 aanvallers of bijv. nog 2 teampunten + 2 aanvallers.

Een echte klimmer die van tevoren aangeeft aan te vallen (types Ciccone en Kamna) kun je opstellen in tenminste 8, 9, 13, 14, 15, 18 en 20.

Als je dat een beetje vergelijkt, heeft een type C klassementsrenner (mits zij voor het klassement gaan) gemiddeld genomen kans op een 12e plaats mits de vlucht het niet haalt. Want: ze eindigen normaal gesproken onder de volgende 7: Rog, Vin, Evenepoel, Almeida, Thomas, Mas en misschien Carapaz en ze concurreren met echt nog een hele reeks van het segment daaronder (Carthy, Vlasov, Vine, Dunbar, Arensman, Kelderman, Kuss). Als de vlucht het wel haalt eindigen ze wellicht zo rond de 20ste plek.

Dat betekent misschien een maximaal aantal punten halen van 228 punten (zeven keer een 8ste plek gemiddeld plus 8e eindklassement = 228) maar waarschijnlijk meer reëel dat ze rond de 100 punten scoren (zeven keer gemiddeld 16e plus 10e eindklassement= 92).

Een voordeel is ook nog dat je bijv. in etappe 8, 13 en 18 deze aanvallers kunt cappen, dat zou je met de goedkope klassementsmannen nooit kunnen doen.

Nijmos

Met dat verschil dat een vine of vlasov of caruso "normaal gesproken" maximaal 8e wordt maar het ook niet idioot is als ze verrassend 4e eindigen. Dat zal voor Ciccone niet gelden als hij uitgesproken voor etappes gaat

Hommeles

'@Nijmos,
Nou dat is dus het punt: in dit deelnemersveld hebben Vine, Vlasov en Caruso dat echt niet laten zien. Ik zou het dus heel verrassend vinden als ze 4e worden. Dit deelnemersveld is echt bizar sterk met 4 echte toppers en ook nog eens 3 a 4 renners die stabiel op het podium belanden. Eerlijk gezegd denk ik dat deze bezetting misschien nog een tikje sterker is dan de Tour de France met Roglic, Ayuso, Evenepoel, Almeida, Thomas toch nog iets beter overall dan Pogacar, Gaudu, Hindley en Yates (2x).

Zutphen

Je noemt Vin. niet.

Hommeles

'@Zutphen, nee ik maak een vergelijking tussen de klassementsmannen van de Tour en die van de Vuelta. Dus ik noem alleen de verschillen.

ZK

8 pagina's volgetikt voor spel online kwam, nu 6e dag dat spel online is, maar 4 pagina's bijgekomen. Dat moet een diepte-record zijn. Zal ook met WK te maken hebben, dat dit hoofddoelstelling was, waardoor er weinig Vuelta-nieuws is geweest en daarmee minder nieuwe namen zijn toegevoegd. Ik heb ook alleen op dag 1 even gekeken naar prijzen en daarna app niet meer geopend. Het leeft nog niet echt. Zeker nu er nog veel (top)sprinters ontbreken.

Pim Todcock

Dat is het ook inderdaad. Er zijn pas 94 namen en alleen TJV en Rural hebben een voorlopig team. Er is nu al 5 dagen niets nieuws meer gemeld. Dat wordt nog even flink knallen volgende week.
Er zal wel wat uitgesteld worden wegens de super-WK, en misschien ook wegens de transfers.

Nijmos

Parkoers speelt daarbij ook een rol.

valowitz

Ik denk ook dat we na de Vuelta à Burgos wat meer namen zullen te horen krijgen

Nijmos

Barrenetxea spaart zich voor de Vuelta door Burgos over te slaan. Sluw!

Eddix

'@Nijmos, bij mij staat hij er dan ook al vanaf minuut 1 in!

Zutphen

Ja, bij wie niet......

dr klaas

Buitrago, jeetje das weinig geld voor een renner die 2x top 15 rijdt in de giro en ook 2x een etappe pakt en ook nog 6x top 20 eindigt en ook nog jongeren trui punten scoren kan. 3e in LBL eindigt ik zeg 65% Pickrate.

rbc1912

Ja. Die is wel laag geprijsd zeg. Opvallend wel

Nijmos

Zijn vorige vuelta was kut met peren.

Harderijder

Wielerorakel mag geen Scorito lijstjes meer doen. Opvallend, was toch gratis reclame voor Scorito. Maar wel fijn dat die lijstjes weg gaan, moet iedereen zelf meer onderzoek doen.

HZ57

Keek toch niet naar die lijstjes, wil het gewoon zelf samenstellen.

NOAD1912

'@dr klaas,

Sssshhhht!

1 2 ... 12 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.