Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 13 ... 59 60
Risje89

Jumbo is wel klaar voor de ploegentijdrit in ieder geval.

Ik wilde mijn vakantie besteden aan het puzzelen, maar de vakantie is haast voorbij en er valt nog weinig te puzzelen helaas..

Dannyco

Ik speel met de gedachte om de aanvallers uit de teamselectie te laten. En van het vrijgekomen budget 2 extra AK renners te nemen en1 te upgraden. Dan is het minder gokken in de zogenoemde overgangs etappe’s, waar het kiezen van de juiste aanvaller een loterij is. Nu heb ik dus 2 extra AK + 1 geüpgraded en een sprinter erbij.

Geen stress dus om de juiste aanvaller op te stellen in je dag opstelling. Een Dunbar of Caruso als extra kan goud waard zijn, zie hun dus steady top 10 worden.

Valvuillerdemoz

Eurosport heeft nog wel een lijstje:

https://www.eurosport.nl/wielrennen/vuelta-a-espana/2022/la-vuelta-scorito-stress-met-deze-tips-maak-jij-het-verschil-in-jouw-vuelta-pool_sto9744568/story.shtml

Keshi

'@Dannyco Dat deed ik bij de Giro, pakte goed uit met al die uitvallers. Bij de Tour geen uitvallers en zat ik iedere dag met een keuze uit meer dan 9 klassementsmannen. De nrs 7 tot 12 daarvan waren net zo wisselvallig als de aanvallers. Kortom, het kan werken, maar er verandert dus eigenlijk niets, keuzestress komt door weinig uitvallers, niet je verdeling.

Titivoeckler

Ik denk dat deze vuelta zich niet leent om alleen maar ak mannen of teampunten mee te nemen. Zullen veel etappes voor de vluchters bij zitten verwacht ik, zeker zonder echte sprintersgilde. Barrenetxea een No brainer zo

KV

En waar haal je het budget voor zoveel AK mannen? Zeker enkele mooie 750k (zelfs 500k) aanvallers op te halen, maar AK? Je zal toch wel ergens moeten besparen… en zoals reeds gezegd: met 4de rangs AK mannen zal je niet ver komen deze vuelta.

Sean Chiappucci

Gezien het lage aantal "zekere" sprintetappes zet ik meer AK en klimmers erin dan gebruikelijk. Met als risiko dat als mijn sprinters het niet goed doen, het dan ook wel eens flink mis kan gaan, juiste keuze sprinter wordt dan ook cruciaal. Even afwachten welke 2 toppers ik neem, maar vwb een B sprinter, kiezen tussen een Thijssen of Molano, neig ik voor Thijssen te gaan omdat ik denk dat UAE minder geïntereseerd is in de sprintetappes dan bv Intermarché.

Derkus

Tegenwoordig kunnen de sterkere sprinters (type Matthews/Pedersen) ook die 3e en 4e Cat heuvels goed verteren en zijn daarmee direct kanshebber in die zgn 'overgangs-etappes' dus 4 x vlak plus 2 à 3 mogelijk extra sprintetappes. Blijft een gok natuurlijk want vaak weet je het gewoon niet!

Punct

'@ VALVUILLERDEMOZ Waardeloos. Ik had ze alle vijf al staan 😄

Pim Todcock

De duurste sprinter van het spel is natuurlijk moeilijk een pareltje te noemen :D.

Nog steeds geen veranderingen sinds het ontslag van Vanhoucke, maar die zal wel weer terugkomen met Lotto.

Ab Normaal

De Carlos Barbero award kan ook al weer afgestoft worden zie ik.

RedDevil61

je ziet ook vaak dat je geen echte lead-out nodig hebt om top te rijden in sprint. Maar gaat om punten rijder per miljoen
Als Roglic 500 pnt rijdt moet Almeida er 270 bij elkaar fietsen. Vuelta kent meestal geen sprinter als winnaar puntenklassement
Met Teampunten voor gouden trui en andere klassementen moeten je sprinters echt wel best doen om er boven uit te komen
Valter levert dan voor 1,5 miljoen ( bijv 180 pnt) al gauw meer op dan sprinter van 2,5. die dan 300 pnt moet opleveren.

Als TJV ploegentijdrit domineert, Mag Kuss dan als dank voor vele knechtenwerk als eerste over finish?

Problems

Of neem ik het te serieus?

Boasson en Hagen

Hoe lang heb jij geen wielrennen meer gekeken? Sinds 2010 hebben we geen gouden trui maar een rode, en sinds 2021 is de puntentelling op de kop gegooid, waardoor sprinters nu wel kans maken.

Pim Todcock

Commercieel gezien zou ik zeggen dat één van de Nederlanders meer publiciteit oplevert. De sponsoren hebben weinig belangen in de VS.

RikLarssen

Kuss zal überhaupt normaliter niet bij de eerste 4 zitten die over de streep gaan komen bij TJV. Naast de twee AK mannen blijven er meestal maar 2 over. Gemiddeld moeten dat iig niet de zwakste tijdirjders zijn want dat is zonde van je TTT. Denk dat het dus vooral interessant is welke 2 man dat gaan zijn. Vooral indien Valter erbij zit ivm jongerentrui. Zelf zou ik inzetten op Kelderman, van baarle of tratnik.

Nijmos

Degene die 2e wordt levert meer op dan die rode trui

Laatst gewijzigd
KV

Valter en jongerentrui in rit 1 Ok, maar na rit 2 is die normaliter toch voor Remco of Ayuso zou je denken? Enkel dan hiervoor Valter meenemen is mss ook wat overdreven?

Boasson en Hagen

Goedkopere Jumbo-knechten dan Valter zijn er niet.

Lance Beenstrong

Vine heeft serieuze daalproblemen, die nemen we deze Vuelta maar niet mee...

KV

'@Boasson

Weet ik wel dus zal waarschijnlijk inderdaad niet veel uitmaken dewelke je kiest. Ik verwacht bv ook geen ITT punten van een Tratnik of Van Baarle. Die zullen zich wel rustig moeten houden.

Geo Dec

Als ik me één ding herinner van al die jaren dat ik Scorito speelde, regel nummer één: neem altijd een Ineos

Eddix

Nog één week en dan begint de Vuelta, dat wordt speedpuzzelen. Ik ga maandag op vakantie en heb waarschijnlijk slecht bereik, dat wordt een drama vrees ik. Ik had gehoopt op z'n minst een team erin geklikt te hebben en alvast op voorhand wat in te vullen, just in case.

Elk uur kijk ik even op dit forum, ik voel me verslaafd. Elke keer hoop ik iets van een mooie discussie te lezen of eindelijk te zien dat er teams gepresenteerd worden. Maar het is stil, heel stil. Het kriebelt en het jeukt, met alle fictieve euro's nog op zak zijn er enkel de berichten van Roglic die zichzelf een schouderklopje geeft dat hij zo'n goede voorbereiding heeft en dan denk ik, "dat is nou net degene die ik misschien wel thuis laat om budget vrij te maken"...

NOAD1912

We zitten in hetzelfde schuitje Eddix,

Ook ik kan volgende week minder makkelijk puzzelen. Anderzijds, als de selecties al heel vroeg vorm hebben (zoals de afgelopen Tour), dan is de aanloop (lees uren puzzeltijd) te lang en kost het als verslaafde véél meer uren en forumlees overwegingen, maar het wordt nu wel echt tijd ja.

Ik overweeg trouwens om REV thuis te laten ipv Roglic.

Laatst gewijzigd
oli4g

Eddix, bij deze zal ik de discussie aanzwieren.
Volgens deze bron komen volgende renners aan de start:
https://cyclingstartlist.com/event/VueltaaEspa%C3%B1a

Enkele namen die me direct opvallen die nog niet op PCS staan: Groves, Sivakov, Bernal, Bagioli, Hirt, Landa, Bardet, Poole, Rubio, Gaviria, Storer

Eddix

'@oli4g, dank! Dat zijn wel een paar interessante namen zeg. Het budget is echt wel krap als dat er allemaal nog bij komt...

1 2 ... 13 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.