Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 14 ... 59 60
NOAD1912

Ik mis Matthews in dit rijtje

Pim Todcock

Ik zie wel al wat grote namen in Duitsland op de lijst staan. Dat sluit aan op de Vuelta, maar het lijkt me niet dat iemand beide gaat rijden. Ik heb het dan over Van Wilder, Bauhaus, A Yates, Bennett, M Pedersen, Guerreiro, Kwiatkowski, McNulty, Bilbao.

Rafał Kišerlovski

Deutschland Tour heeft twee dagen overlap met de Vuelta.

Over Bling heb ik nog niks gehoord dat hij start. Zou kunnen, maar meestal rijdt hij Bretagne en Canada (al heeft hij dan ook de Tour in de benen). Hij zit in ieder geval niet tussen de eerste namen voor Maryland, die vooral als voorbereiding op Canada wordt gereden.

Arne Riis

Ik vraag me steeds meer af waarom ploegen zo lang zo veel kaarten tegen de borst houden. Dat ze over één plekje, of vooruit twee, pas beslissen na Burgos, Norway en Denemarken - oké. Maar er is nog bijna geen ploeg compleet. Nog los van het feit dat het voor ons als Scoritospelers lastig Vueltapuzzelen is (dat zal de ploegen chorizo wezen) snap ik het niet. Is het een kwestie van nog niet hebben besloten, of weten ze het wel al en wachten ze om een andere reden (publiciteit? Concurrentie niet wijzer maken?) af? En: was het vorig jaar ook zo?

Eddix

'@Arne Ik meen mij te herinneren dat het vorig jaar vergelijkbaar was, maar wel minder dan nu. Bij de Vuelta worden de teams vaker pas laat gepresenteerd. Elk jaar kijk ik uit naar de grote rondes, en bij de Vuelta valt het altijd tegen hoeveel er bekend is voorafgaand aan de koers (zolang ik mij herinner althans). Sommige jaren is het beter dan anders, nu is het wel een dieptepunt. Maandag zullen er wel teams gepresenteerd worden vermoed ik.

Nijmos

Het wk speelt daar ook een rol in. Voor vuelta en niet pas na vuelta

Laatst gewijzigd
hjtimmer

Tja Ineos met Thomas. Een sloot punten in de giro. Op de een of andere manier weinig vertrouwen in. Ten onrechte?

Pim Todcock

Ohja, de Vuelta is al de 26e. Zou V Poppel zelf mogen sprinten? Zo te zien zijn Meeus en Bennett elders bezig.

Boasson en Hagen

'@hjtimmer

Bij het nieuwsbericht over de teamselectie staat op Wielerflits een stukje tekst van Thomas. Hierin lijkt hij vooral de verwachtingen te temperen: "Ik moet zien hoe ik ervoor sta na de eerste helft van de Vuelta... het startveld is bizar, dat motiveert mij wel, maar het zal zwaar worden..."

Nog even zijn uitspraken voor de Giro opgezocht:
"Ga ernaartoe met het gevoel dat ik Roglic en Evenepoel kan verslaan..."
Ook was dit zijn volgens de ploeg zijn hoofddoel.

Overtuigt mij nog niet om hem te kiezen.

Nijmos

Ik twijfel niet aan Thomas. Top 10 gaat die zonder tegenslagen rijden

Titivoeckler

Ineos met deze selectie wel favoriet voor de TTT

Pim Todcock

Ik denk niet dat de bookies het daarmee eens gaan zijn. TJV zal wel favoriet zijn en AUE en SQS doen ook niet veel onder mits ze met een sterk team komen.

Nijmos

Die ttt zal wel dicht bij elkaar liggen met zulke korte afstanden. De kans dat sqs wint is wel gering. Vorig jaar gingen ze m.i. met een sterkere ploeg ervoor (cavagna, van wilder) en had tjv een iets minder sterke ploeg (geen tratnik, van baarle, vingegaard, kelderman, wel affini en dennis). Visma won overtuigend toen.

Laatst gewijzigd
KV

Lap. Oier zal ook niet voor 500k op te rapen zijn.

Dr.Watt

Ik verwacht een zeer gelijkaardige uitslag als vorig jaar in de TTT. Althans zonder ongelukken.

Op 1 JV dat mss wel iets sterker is dan vorig jaar. (Voor TTT, voor GC veel sterker natuurlijk) Dennis en Affini geruild voor Tratnik en VB. Vingegaard beschouw ik niet als een absolute meerwaarde of bepalende figuur in dit werk. Blijft wel een topper natuurlijk.

Voor plaats 2, op een tiental seconden, wederom een strijd tussen INEOS en QS. INEOS spreekt voor zich. QS heeft een reputatie op het gebied van TTT wat zelden een optelsom is van de beste tijdrijders. Cavagna vervangen door Cattaneo. Van Wilder natuurlijk een gemis al hou ik er nog steeds rekening mee dat die toch nog opduikt. Verder is er ook sprake van Asgreen.

Op plaats 4 denk ik eerder aan UAE dan Jayco dit jaar.

Op plaats 4 en 5 Jayco en EF. Tradities zijn er om in ere gehouden te worden.

Nijmos

Neemt iedereen hier Seppp Küss mee? Is toch eigenlijk heel goedkoop? Of is het derde keer foute keer?

Falonso

Vooralsnog kies ik voor Vingegaard, Roglic en Valter. Als ik besluit om Vingegaard of Roglic thuis te laten, neem ik Kuss waarschijnlijk wel mee…

Rafał Kišerlovski

Geen Carapaz, nog niet voldoende hersteld.

Edit: bedoel dus dat hij niet start ;)

Laatst gewijzigd
valowitz

Geen Kuss(te duur en 5de Grand Tour op rij). Wel Bingo, Rogla en Valter op dit moment.

Sean Chiappucci

'@Nijmos
Kuss gaat niet mee, vind ik te duur, ik ga er vanuit dat hij niet de laatste knecht zal zijn en dus minder vaak top tien gaat rijden. Bernal daarentegen wordt een gokje die wel mee gaat.

Falonso

Ik verwacht weinig van Bernal, zou eerder Laurens de Plus kiezen. Of een Ineos renner van 500.000 voor de ploegentijdrit…

pirazzi

Wie is Bingo?

ZK

Jonas Bingo

Zutphen

Hoezo geen Carapaz ?

pirazzi

Thnx, Vingegaard dus.

1 2 ... 14 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.