Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 15 ... 59 60
NOAD1912

Irritant die schijtlollige bijnamen voor renners op dit forum, vooral ook omdat 90% van de lezers geen idee hebben over wie het gaat... is Vingegard, Jonas of voor mijn part Ving niet goed genoeg?

KV

'@Zutphen

https://www.primicias.ec/noticias/jugada/eldeportequequeremos/richard-carapaz-vuelta-espana/

RikLarssen

'@NOAD1912

Ik vind het juist wel charme. Mensen als 'dubbele voornaam' of 'broertje van' zorgen ervoor dat je soms nog even wat te puzzelen hebt. Ben zelf vrij nieuw op het forum dus ken ze zeker allemaal niet (plus ze komen sneller dan dat ik leer haha), maar met een beetje teruglezen en logisch nadenken kom je er vaak wel. Is niet alles direct hapklaar voorgekauwd.

Geo Dec

Denk jij dat Heiduk meedoet aan massasprints? Hij heeft in het verleden al bewezen dat hij kan scrubben en sprinten.

RikLarssen

'@Geo Dec ik vermoed van niet, heeft dit jaar bijna nooit meegedaan in een sprint, dus hoogstens in een klein groepje mocht die daar per ongeluk belanden. Maar ik gok dat je niks van hem gaat zien.

Dannyco

Groves, Bora-sprinter, DSM-sprinter, Cortina misschien bij Movistar maat liever Gaviria. Wat is er verder nog te verwachten denken jullie.

Zutphen

Molano, Thijssen, Menten

Bozenik

Het blijft gemankeerd puzzelen zo. Toch wat gedachtes over een paar twijfelrenners:

Arensman (2,5m): heeft weer keurige uitspraken gedaan over het dienen van de kopman. In de Giro bleek wel dat hij dan alsnog veel punten op kan leveren. Staat wel tegenover dat daar de nodige teampunten (Thomas) bij zaten en de witte truipunten in deze Vuelta een stuk moeilijker binnen te harken vallen. Heeft hij weer zo'n derde week als vorig jaar wil je hem toch graag hebben.

Kuss (2,5m): reed heel dit jaar pas 4 koersen. Neem ik dus niet vanwege gebrek aan wedstrijdritme ;)

Vlasov (2,5m): goedkoper dan gebruikelijk en een compleet renner, maar werd door Nasibal tijdens de Giro nog afgedaan als matige AK-renner voor Scorito. Als je bijvoorbeeld zijn 4e plaats in de Giro van 2021 bekijkt zaten daar inderdaad ook maar 2 top-6 etappeklasseringen bij. Vorig jaar ondanks valpartijen knap 5e in de Tour, wel op grote achterstand. Heeft trouwens ook nog een paar ploeggenoten die me hoofdbrekens opleveren. Ergens voelt het verleidelijk om heel Bora maar te skippen.

Kelderman (2m): heeft z'n laatste 6 grote rondes in verschillende rollen allemaal uitgereden en steeds ook in de top-20 van het eindklassement. Her en der hoor ik mensen zeggen dat Valter beter is bergop. Vraag me af waar dat precies op is gebaseerd?

Soler (750k): eigenlijk belachelijk lage prijs voor iemand die in de Vuelta altijd levert en vorig jaar (ook toen al bij UAE en met Ayuso en Almeida) een puntenkanon was door eigen punten. Maar er zijn meer leuke renners voor 750k/1m en Vine zal toch ook wel z'n kansen gaan krijgen. Ik laat hem daarom voorlopig toch liggen.

Buitrago (750k): op het eerste gezicht een bizar koopje en ik heb hem er nu ook in staan. Afgelopen Giro nog 300 punten gepakt. Echter: daar zaten een boel dubbelevoornaampunten bij, jongerentruipunten worden een lastig verhaal deze Vuelta en sowieso neem ik liever weinig aanvallers door de bankpunten die ze vaak opleveren. Vorig jaar Vuelta was ook geen succes, al kwam dat mede door corona.

Vauquelin (750k): leuk talent, goede tijdrit en lijkt me alle vrijheid te krijgen bij z'n ploeg. Maar wat gaat hij opleveren in dit sterke deelnemersveld? Valkuil kan zijn om iets te veel van dit soort leuke gokjes te nemen.

Barrenetxea (500k): hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis. 100% zekere pick.

Laatst gewijzigd
Falonso

'@Bozenik Kuss vind ik niet echt interessant en Arensman haalt in mijn berekening te weinig punten om zijn prijs te rechtvaardigen. Kelderman gaat normaal gesproken wel 200+ punten halen, dus die staat in mijn team. Vlasov twijfel ik op dit moment nog over.

ZK

Ik denk dat Ganna eerder zal mogen sprinten dan Heiduk, die heeft het al aantoonbaar beter gedaan dit jaar. Maar wss sprinten ze beide niet, hoewel in laatste twee sprints hebben ze niets meer te doen voor ak, dus why not

Laatst gewijzigd
pirazzi

Hoezo geen Carapaz?

ZK

Carapaz gaat niet van start, nog niet hersteld na crash

pirazzi

Aha, maar dat weet Scorito nog niet, je kunt Carapaz nog kopen voor € 2.500.000

Valvuillerdemoz

Carapaz is zelfs ontslagen staat er in het artikel. Beetje hardvochtig na zo'n blessure.

Cascoigne

Heiduk. Dat doet mij toch aan een van de betere Moldavische nummertjes denken.

Nog nooit van gehoord overigens, die Dragostea

Laatst gewijzigd
Fins Els Collons

'@Valvuillerdemoz,
In het artikel van Primicias.ec over Carapaz, wordt enkel inhoudelijk ingegaan over de blessure en dat de Vuelta te vroeg komt. Geen enkele referentie over ontslag.

Valvuillerdemoz

'@Fins Els Collins: Het staat er toch echt:

Richard is ontslagen . Vanaf de knie is hij heel goed. Onderweg had hij spierpijn en dat vertraagde zijn herstel wat. Het probleem was dat hij een peesontsteking had en daardoor duurde het proces, dat heel goed was, nog een paar dagen", zei Reinhart in een interview op Radio La Red (102.1 FM, in Quito).

Maar misschien wordt hier wel bedoeld: ontslagen uit het ziekenhuis...

Fins Els Collons

'@valvuillerdemoz.

Haha!
“Dado de alta” is in deze context “genezen verklaard”.

NOAD1912

Dus slotconclusie.. Carapaz rijdt gewoon wel de Vuelta :D

Vergeet Google Translate jongens... ChatGPT vertaalt (nu nog) veel accurater. Haalt informatie uit de context, waardoor dit soort fouten nog altijd wel, maar veel minder, voorkomen. Kan toch een groot verschil maken zie je wel.

Ik had het trouwens wel keihard de laan uitgestuurd. Een beetje op zijn knie vallen. Als werkgever moet je ergens een grens trekken.

Laatst gewijzigd
ZK

Leuk geprobeerd @NOAD1912 maar Carapaz rijdt de Vuelta niet.
Wel eens dat chatGPT beter vertaald

Zutphen

Romain Bardet toegevoegd

oborobo

Scorito voegt anders maar weinig toe!

ZK

Het is nu ook weekend. En maar weinig officieel bekend heel geworden voor het weekend. Scorito kan maandag lekker aan de slag, dan zullen vele teams eindelijk (!) bekend worden! Vooral sprintveld zitten we op te wachten...

valowitz

Maandag is ook de Scorito stagiair weer terug van vakantie 👍🏻

oborobo

valowitz

Waar is hij geweest?
Spanje?

1 2 ... 15 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.