Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 16 ... 59 60
ZK

Stagiair was op de Teide, kijken wie daar nog op trainingskamp was en welke vorm ze toonden.
Alles voor een vast baantje bij ome Martijn die aan algehele grootheidswaanzin lijdt (Ja met lange ij). Z'n plannen met 2 miljoen voor scoripro, wat op geen enkele wijze geïntegreerd mag worden met Scorito. Tsja, dan is het het echt gedoemd te mislukken. En dan heel recent dat hij wielerorakel sommeert dat ze geen podcast of blogs meer mogen maken over Scorito. Wat een gast... En zelf oreren als expert, maar structureel falen met z'n eigen wieler teams 🤣 Tot zo ver deze off-topic post 😉😄

Laatst gewijzigd
Wout van de kaart

Hoeveel en welke renners van Jumbo zullen de finish tegelijk met rog en ving overkomen in de TTT? Normaal gesproken hoeven dit er natuurlijk maar vier te zijn, maar vorig jaar wonnen ze de TTT ook in de vuelta, alleen met alle 8 nog over!
Als een Kuss hier nog bij zou zitten wordt hij wel wat interessanter denk ik. Maar als ik naar het team kijk, lijkt hij en gesink mij de meest waarschijnlijke afvallers.

ZK

Kuss gaat daar niet bij zijn normaal gesproken, die heeft nu itt vorig jaar geen rol als schaduwkopman. Vorig jaar moest hij eraan blijven, nu kunnen ze nog net even iets harder omdat ze hem mogen lossen. Gesink kan TTT best goed. Ze zullen proberen zolang mogelijk met grote groep bij elkaar te blijven, mits ze tempo kunnen bijbenen. Niet echt te voorspellen dus, kunnen er 7 zijn, maar ook 5

M@thijs

wie gaan de eerste 4 van de ploegen in de TTT worden denken jullie?
wel interessant scorito wise
hier mijn gokje

jumbo: ving, rogo, kelderman, tratnik

ineos: thomas, arensman, ganna, castro

uae: Almeida, ayuso, vine, ...........

patlef: evenepoel, cerny, cattaneo, ...........

Laatst gewijzigd
Sean Chiappucci

'@M@thijs
Quickstep zeker niet.
Plek 1 zal gaan tussen Jumbo en Ineos, waar Jumbo denk ik aan het langste eind trekt.

oli4g

Toch geen Gaviria bij Movistar, ook geen andere sprinter.

https://movistarteam.com/en/races/race/2023-mens-la-vuelta

Arcas
Oliveira
Mas
Rubio
Verona
Garcia Cortina
Lazkano
Guerreiro

Laatst gewijzigd
valowitz

Odorobo

Hawaii geloof ik

floda

Als je startlijst renewi en duitsland bekijkt, dan komen er niet zoveel sprinters meer bij. Van poppel wordt dan de man van bora. En met de enige andere sprinters van enig niveau met thijssen en molano waarbij uae niet zal rijden om de boel bij elkaar te houden, gaan er niet veel sprintetappes komen. Tenzij groves nog komt die dan waarschijnlijk ook meteen 3,5 mio gaat kosten.

madeinstars

'@M@thijs Ik denk dat Van Baarle er eerder aan blijft hangen tot het einde dan Kelderman.

ditisdavid

Garcia Cortina zou natuurlijk wel mee kunnen sprinten, zeker als Mas niet in topvorm blijkt. Met de nadruk op zou kunnen.

Lance Beenstrong

Uiteindelijk toch niet zo heel relevant wie precies de 4 zouden zijn die bij Rog/Ving overblijven. Etappe 2 is al punchy en etappe 3 is al bergop aankomst. Dus bijv. een Kuss krijgt bijna net zoveel punten als hij eraf wappert, dan als hij 3e zou worden of zo. Teampunten voor nummer 1 AK ontvangt tie ook, dus lijkt me niet heel zinnig om uit te zoeken. Of zie ik iets over het hoofd?

Rafał Kišerlovski

Van Poppel staat juist bij Deutschland erop en van Groves is al een tijdje bekend dat hij de Vuelta doet. Sowieso wel matig dat Scorito zo vasthoudt aan PCS.

Wout van de kaart

Je krijgt toch al meteen 40 punten als de renner er bij blijft? in de veronderstelling dat jumbo de TTT wint. Of krijgen ze deze punten ook, als ze er niet bij zitten?

ZK

Iedereen van de ploeg krijgt die punten, ook als ze minuten later binnenkomen. Enige verschil zijn de klassementpuntjes voor een 4e plek bijv. Niet zoveel verschil dus

Edit:
Stagiair nog steeds op vakantie zeker!?! Er zijn teams bekend, dus kom maar doorrr met die prijzen!!

Laatst gewijzigd
oli4g

Van de ploeg van Lotto krijg ik het ook niet bepaald warm. Redelijk weinig ervaring in grote rondes, en ook niet echt een ploeg in dienst van Menten.

Nijmos

Voor Küss is dat wel relevant of hij erbij zit of op minuten gereden wordt. Die zou na etappe 3 gewoon nog in de top 5 kunnen bivakkeren als hij stage 1 bij blijft.

ZK

Kuss wordt in TTT gelost ja, daar hoef je niet over te twijfelen.

EDIT: zou stagiair nou bewust wachten tot er meer teams bekend zijn? Kijken of er nog een paar fatsoenlijke sprinters komen, zoniet om Cortina, van Gestel etc veel te hoog te prijzen...

Laatst gewijzigd
RikLarssen

In de eerste scorito podcast melden ze dat ze idd bewust wachten om een beter beeld te krijgen van het sprintersveld

Valvuillerdemoz

Jon Barrenetxea definitief mee naar de Vuelta voor Caja Rural. Volkomen terecht natuurlijk. Zekerheidje doet ook nog mee voor de jongerentrui.

Arne Riis

Dainese mee voor DSM. Die gaat wel punten opleveren.

FrankSteenbergen

Inmiddels stromen de teams binnen. Wat mij vooral bezig houdt: hoe gaat Jumbo-Visma deze Vuelta rijden met het gedeelde kopmanschap? Omdat Vingegaard vooral goed gedijt bij het al vroeg hard maken van de koers, terwijl Roglic het juist moet hebben van de laatste (kilo)meter(s).... Het lijkt me lastig dat beide te combineren.
In de tour was het duidelijk, om Pogacar te kraken was het ook nodig om vroeg te knallen. Voor Evenepoel geldt wellicht hetzelfde? En dus zal Vingegaard uiteindelijk de kopman zijn/worden, meer dan Roglic...?

Titivoeckler

Sqs geen geweldige ploeg. Die kan voor de ttt alvast worden afgeschreven voor de winst

RikLarssen

Ciccone lijkt in Amerika te gaan fietsen dus die zal nog wel wegvallen ook. Benieuwd welke prijs ze aan bardet als aanvaller hanger. Is nmi interessanter dan bardet als klassementsrenner

ditisdavid

Vraag me trouwens ook af wie er een leadout op gaat kunnen zetten deze Vuelta. Molano en Dainese starten alvast zonder.

Boasson en Hagen

Langzaam toch nog wat sprinters die binnendruppelen op de startlijst. En met zo'n kleine groep sprinters is er meer kans om top 5 te rijden voor types als Garcia Cortina, Dainese en Barrentexea.

1 2 ... 16 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.