Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 18 ... 59 60
HZ57

Dainese, misschien wel de snelste sprinter van het stel maar in de laatste Giro slechts 2x top 20. Wel 1x gewonnen, verteert het klimmen ook slecht volgens mij. Het is geen ronde voor sprinters maar zonder is het ook lastig.

Nijmos

Slechts 2x top 20 omdat ze voor Mayrhofer gingen

Pim Todcock

De lokale kampioen is zonder premie op te halen :o, terwijl hij pas nog vormbehoud toonde. Ik neem hem sowieso, want dat is makkelijk volgen met zo'n truitje. Daarom neem ik Van Baarle en Valter ook maar beide voor de zekerheid.

Bouhla

'@valvuillerdemoz welke topper(s) laat je dan thuis dat is de grote vraag.

valowitz

Ben benieuwd wie er genoeg ballen heeft om zowel Bingo, Rogla als 🎱 mee te nemen?

Valvuillerdemoz

Die eerste twee wel, maar die 8-ball weet ik niet.

Ketjap Manis

Oi oi oier!

Punct

Al die betaalbare Franse en Engelse talentjes zijn onweerstaanbaar … voor je het weet heb je tien aanvallende klimkanjers in je team. Snel maar even per etappe invullen wie wat en waar.

Zo veel keus!

Hommeles

Kijk eens aan...het druppelt binnen. Eerste indrukken:
1) Het klassementsveld is alleen maar groter geworden (Landa, Bardet) waardoor ik eigenlijk denk dat de keuze om, naast de grote kleppers, vooral voor aanvallers te kiezen interessanter is geworden.
2) Er zijn allerlei dubieuze "sprintertjes" bijgekomen, die volgens WF zich in de sprints gaan mengen, maar dat moet je nog maar zien. Theuns is op zich wel iemand die dat eerder heeft gedaan. Maar ooit gehoord van Govekar en Askey? Daarnaast wel Hofstetter als een volwaardige sprinter.

Daan Brakenhoff

Toch veel ‘sprinters’ die van start gaan dus.

Askey, Govekar, van Gestel, Aular, Penalvar(?), (Touzé en Page ) als C-categorie.

Menten, Molano, Hofstetter, Theuns, Van Poppel en Coquard (?) als B-categorie.

Thijssen (zo is hij geprijsd iig), Dainese en Groves(?) als A-categorie.

Van de Berg, Cortina en Vendrame als categorie B/C-sprinters die door hun klimvermogen wat meer kosten.

Al met al genoeg keuze, en vooral genoeg goedkope keuze. Met de weinige sprintkansen is het voornamelijk belangrijk om de ‘Pedersen’ van vorig jaar te hebben. Verder 2 sprinters die ook vaker wel dan niet top5 rijden. Een kopman voor de lastigere ritten (4/5), en nog 3 ‘goedkope’ sprinters die wel eens kunnen gaan verassen of iig altijd meesprinten (voor plek 6-15).

Qua (jonge) klimmers en aanvallers valt er ook genoeg te kiezen uit de categorie 500k-1mil. Daarom krijgt het er bij mij alle schijn van dat ik een ‘grote 6’ + 1 sprintkopman tactiek ga toepassen. Waarom kiezen tussen Evenepoel of Roglic, of tussen Thomas en Almeida, als je ze ook allemaal mee kunt nemen ;) .

valowitz

Knoop doorgehakt. Neem Bingo niet mee. 6.5mln is ook eigenlijk veel te veel en voor dat geld kun je een hoop andere AK renners meenemen.

Punct

Ha valowitz, iemand heeft jou ingefluisterd dat JV 100% voor Roglic gaat?

Wat wordt nu je keuze? Kuss en Kelderman?

FrankSteenbergen

Tja, is dit nu wel of geen Vuelta voor Evenepoel?

Vorig jaar waren er weinig etappes zoals 13, 14 en 18, met meerdere forse beklimmingen. Ik zou denken dat dat Evenepoel toch minder ligt.
Aan de andere kant zijn er ook vrij veel etappes als 6, 11, ...: een relatief vlakke aanloop en dan een klim van de 1e categorie. Dat dat hem wel ligt heeft hij vorig jaar laten zien.

Daarnaast de matige ondersteuning bij zijn ploeg en het aanstaande vertrek... Of motiveert hem dat juist om dat vertrek definitief te maken...?

valowitz

Ha Punct
Het is Kuss geworden

pirazzi

Zo, vandaag de melding gekregen dat Carapaz uit mijn team verwijderd is. 😉

Zutphen

Even een vraagje, wie van de 2 ?

Hirt of Cattaneo
Storer of Gregouire
Mas of Rubio

Dank voor jullie hulp.

ZK

Van Poppel is bevestigd om morgen van start te gaan in Duitsland, samen met Bennett. Dus allicht Meeus nog, maar zal wel alle ballen op ak en aanval worden

Wicked Wout

Coquard komt er wel nog bij. Kan in dit veld nog best leuk zijn

Wicked Wout

Voor degene die zochten naar de laatste man bergop voor Evenepoel: Sporza heeft een heel artikel gewijd aan de rol van iedere renner uit dat team.

ZK

Toch nog wel meer sprinters als paar dagen geleden verwacht werden. Dat maakt de semi-sprinters/puncheurs als Van Gestel wel heel stuk minder interessant

Ketjap Manis

'@Daan De grote 6 + 1 sprintkopman. Dat is een interessante. Gaat dat qua budget passen als een Groves nog wordt toegevoegd voor 4M? Of zie jij een kopman in een 2,5 miljoen man? Ik vind het met 5 AK toppers al heel krap worden. Je zal toch een miljoen of 10/11 aan 6 Sprinters moeten besteden.

Daan Brakenhoff

'@ketjap manis
Als Groves 3.5mil wordt zal ik hoogstwaarschijnlijk hem wel kiezen als sprintkopman. Mocht hij 4mil (of meer) worden dan is hij voor mij de 1mil die hij meer dan Dainese kost niet waard, en zal ik hem ook niet (kunnen) kiezen. Ben wel nog in afwachting naar de prijzen van Coquard en Bora sprinter (mocht die komen).

Edit: KV heeft gelijk, er komt geen Bora sprinter die starten allemaal ergens anders.

Laatst gewijzigd
KV

Zou niet weten wie Bora dan zou sturen. De 3 rijden toch al elders?

Zien we een betrouwbare sprintkopman in Dainese? Die kan 4 etappes winnen maar evengoed ook 1 en in de andere ritten 7de worden heb ik het gevoel.

Falonso

Ik vind Dainese geen betrouwbare sprint kopman. Maar hij is wel snel, daarom ben ik hem wel aan het overwegen.

Ik neem waarschijnlijk 5 a 6 sprinters:
- 1 A categorie - Dainese/Coquard etc (kopman voor de vlakke sprints)
- 2/3 B categorie - Van den Berg en Menten etc (1,5 tot 2 miljoen)
- 2/3 C categorie - Askey etc (0,5 tot 0,75 miljoen)

Bovenstaande verdeling staat wel vast, alleen de namen nog niet.

Pom titcock

'@ketjap manis, wie zijn de grote 6 volgens jou? Als ik die erin zet krijg ik nooit een team rond.

1 2 ... 18 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.