Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 19 ... 59 60
Hommeles

'@Pom Titcock, dat herken ik. Ik heb Vin, Rog, Ayuso, REV en Almeida. Merk dat ik nu een klein legioen aan 500k en 750k renners heb. Maar goed Almeida offeren voor bijv. Bardet en dan een beetje betere sprinter nemen voelt ook niet per se als een verbetering.

meneerturk

Dag iedereen,

Ik speel voor het eerst mee met het Scorito spel, en worstel een beetje met de teamverdeling gezien de limiet van 9 renners per etappe. Het lijkt me moeilijk om een evenwichtige verdeling te maken waarbij je geen ton aan buspunten verzamelt.

Zouden jullie me op weg kunnen helpen hierbij? In ruil deel ik alvast een dark horse die aan deze prijs in elke poule moet zitten: Jon Barrenetxea

met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd
Harderijder

Ik zit ook te denken aan een 6+1 tactiek, maar vraag me ook wel af welke 6 jullie dan als beste beschouwen.
Als je Roglic, Evenepoel, Vinegaard, Almeida, Mas en Ayuso meenemeent houd je daarnaast niet genoeg over voor ook nog een Vlasov, Arendsman, Bardet of een sprintteam met meerdere renners van een paar miljoen. Ergens zullen toch keuzes gemaakt moeten worden.

KV

Ai, 3m voor Le Coq is toch ook weer erg prijzig. Ik had toch ergens 2 à 2,5m verwacht/gehoopt. Groves wordt dan zeker 4m op die manier.

En zelfs een Penalver doet ook al niet mee.

Falonso

Ik heb 6 klassement renners die ik in de top 8 AK verwacht (waaronder de 4 duurste) + een goed klimmende knecht voor teampunten. Overig 2 plekken in de bergritten zijn voor 750.000 klimmer/aanvallers waar ik er genoeg van heb. Qua budget kom ik prima uit.

Ketjap Manis

Een grote renner is natuurlijk een subjectief begrip. Ik doel meer op 6 AK mannen vanaf 3M. Consequentie is wel dat je de hele subtop niet mee kan nemen, maar hoe erg is dat?

Hommeles

'@Ketjap Manis,
Dat is precies een van de afwegingen die geregeld terugkomt in deze Vuelta editie. En ik denk dat het niet zo erg is als je deze subtop mist want die subtop is groot en zal hooguit voor plek 6 strijden.

RvhC74

3 mln voor Coquard is idd erg veel maar zal wel met zijn Tour punten te maken hebben, Groves zou wrsch wel 3,5 of 4 mln worden

Dan wordt het toch echt keuzes maken mbt welke sprinters en welke klassement mannen

Kan niet allemaal 😉🫣

oli4g

Bora toch met serieuze klassementsambities, wat een team

dr klaas

Vinegaard, duur en tour wel de beste van allemaal
Mas: Gevallen wel altijd subliem in Vuelta
Thomas kan hij het 2x ?, Hij bewijst het in de giro.
Vlasov geen jongeren Wel invorm
Roglic ligt er vaak bij Wel invorm

Ayuso en Remco geen twijfel.

Zwik goedkoopspul, Bernal voor 1 miljoen das echt niet veel.

Scoritop

Eindelijk lukt het inloggen weer. Safari werkt niet, maar Chrome dus wel.

Ik heb een team rond. Weet nog niet of de knopen definitief zijn doorgehakt, maar ziet er nu zo uit:
7 AK (29 mln)
3 klim (2,25 mln)
5 Spint (9 mln)
2 Aanval (1,25 mln)
3 Knecht (2,5 mln)

Mocht je willen sparren kan je een DM sturen.

Nijmos

'@ Hommeles: het zou mij niet verbazen als er iemand van onder de 3 miljoen top 5 rijdt.

dr klaas

'@Nijmos, Hommeles wil graag weten wie.

KV

Stel er vallen 2 van die 3m+ mannen uit (wat nooit onmogelijk is) dan zal dit automatisch wel zo zijn ja.

Hommeles

Dankjewel Dr Klaas. Inderdaad, wil graag weten wie.

Nijmos

Dat weten we helaas niet, daarom is het de verrassing. Als je de juiste hebt, kan dat de sleutel tot een gouden bekertje zijn. Ik denk voorlopig aan: Arensman, Bardet, Vlasov, Caruso, Landa, Carthy, Martinez, Uijtdebroecks of Barrenextea.

Wicked Wout

'@nijmos, volgens mij kun je er twee uit dat lijstje wegstrepen voor het AK omdat ze andere doelen hebben aangegeven na te streven.

Nijmos

'@ Wicked Wout: Zou het voor het eerst zijn dat iemand top 5 rijdt die voorafgaand aan de ronde aangaf een ander doel na te streven? Ik denk het niet. Leknessund en Arensman waren in de Giro nog vrij dichtbij. In de tour gingen Gall, S Yates en A Yates ook niet voor een (eigen) klassement, althans niet officieel. Pinot ging in de giro ook niet voor de bolletjestrui, maar voor een klassement. Er kan veel gebeuren in drie weken.

Laatst gewijzigd
Yuri2222

Als je gokt op Roglic als man in vorm en winnaar, dan wordt het wel heel interessant om Vingegaard thuis te laten. Die pakt swso minder punten in etappes (zie ter vergelijking pogi in de tour). Heb hem er nu uitgeklikt en dan kun je dus alle andere grote AK mannen + een degelijk sprint team maken. Ayuso, Almeida en Evenepoel zijn zo’n fijne scorito renners dat ik heb hen niet thuis ga laten.

Het is een grote gok, maar als die goed uitpakt ligt een goude beker binnen bereik.

Derkus

7 x AK,
4 sprinters,
1 aanvaller en
8 knechtjes.

Hommeles

'@Nijmos, alleen Barrenextea vind ik een hele serieuze (misschien wel voor het podium) maar van de rest weet ik het niet.

Harderijder

'@Yuri, en als het fout gaat is die beker zeker onhaalbaar

Scoritop

Groves komt er als sprinter dus ook nog bij. Officieel op Twitter. Die gaat te duur worden ben ik bang.

Valvuillerdemoz

Als Groves deze keer uitrijdt is ie zijn geld misschien wel waard

Derkus

TTT
1. TJV
2. INEOS
3. UAE
4. SQ
5. Jayco

1 2 ... 19 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.