Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 21 ... 59 60
Nijmos

Over Groves geen seconde twijfel hier.

KV

Om hem niet te nemen bedoel je? ;-)

Landeirovic

Maar Rui Oliveira is sowieso de vaste lead out van Molano. Ivo had gewoon een meerwaarde geweest in zowel de TTT als in het controleren van de vlucht voor Ayuso als in de laatste 1,3km Rui oliveira en Molano naar voor te brengen. Al denk ik dat Fisher Black ook gaat helpen in de sprints.

Tom van de Molen

En wat denken jullie van Casper Pedersen? Zou die zich mogen mengen in de massasprints? Heeft dit seizoen een aantal keer best kort gereden.

ditisdavid

Ik denk ongeveer even vaak als Ballerini in de Giro.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Is er trouwens al iemand Askey en/of Watson aan het stalken op sociale media? Zou handig zijn te weten wie van hen zich gaat mengen in de sprints.

Nijmos

'@KV: zo is dat.

mas22

Vind Groves erg prijzig met relatief weinig sprintkansen. Die 4mio heb ik nu gesplit over 2 sprinters

Ketjap Manis

Lewis Askey heeft gereageerd op insta DM. Klinkt niet hoopvol:
Hi there, don’t think I’m going to be given chances but I may end up in the mix depending on how the stages turn out

striets

Groves is wel een risico. Als hij onverhoopt uitvalt, dan mist hij etappe 19&21. En hij moet dan zeker 3 ritten winnen, maar als hij groen heeft, stel je hem dan ook op in de echte bergritten? Want dat is wel nodig om aan de 125 punten per miljoen te komen. ( nu 125 punten omdat budget lager is, maar puntentelling gelijk aan Tour en Giro)
Ik kies voor een goedkopere combi van 2 toppers zodat ik meer kans heb op kopman in rit 19&21, en ik heb klimtopper extra die meer kans op punten heeft, incl berg en klassement punten.
Kortom, mijn team staat :12 man voor de bergen. 5 sprinters, 1 knecht alpecin als 6e sprinter. 1 knecht Remco en 1 vluchter. In de bergen kans op bankpunten, maar ik denk mooie mix van toppers in combinatie jong klim talent.

ditisdavid

Denk dat op dit parcours geen enkele sprinter die voor etappe 19 uitvalt zijn geld waard gaat zijn.

125 punten per miljoen is trouwens helemaal onzin. Het budget is lager, maar de renners zijn niet goedkoper dan in andere rondes. Met andere woorden, de scores die nodig zijn voor een bekertje gaan wat lager dan gemiddeld uitvallen, hoofdzakelijk vanwege het late toevoegen van Groves/Dainese/Coquard zonder budgetcorrectie. Er is geen enkele duurdere sprinter waarvan je 125 punten per miljoen mag verwachten.

Laatst gewijzigd
striets

'@ditisdavid,
44 maal 100 , daarmee kom je niet in de 90%
Als je van 125 punten per miljoen uitgaat dan kom je op 5500.
Nu kun je stellen, ik geef bedrag x uit aan sprinters, dan moeten die dus samen x maal 125 leveren.
Want je moet over en ondermaats presteren tegen elkaar afzetten . Levert je duurste sprinter niet, dan moeten de mindere goden over compenseren. En die kans is kleiner.
Het blijft een vuistregel, maar de winnaars van de Tour en giro zaten zeker boven de 5500 punten met een gelijke puntentelling.

Jelmer van der Zee

Wat vinden jullie van Mas en wat van Thomas?

En Uijtdeb.? Lijkt die wat of meer een knecht voor Vlasov?

En Caruso? Kan die wat betekenen in dit zware veld? Normaal natuurlijk een erg steady renner in Giro en Vuleta.

ditisdavid

'@striets
1) Je mist kopmanpunten in je berekening.
2) 100 punten per miljoen als vuistregel is een minimum, geen gemiddelde. Ook in een ideaal team heb je geen 20 renners die aan de 125 punten per miljoen komen - Vingegaard zou daar bijvoorbeeld 813 punten voor moeten halen, maar die staat met 600 punten hoogstwaarschijnlijk nog steeds in het ideale team.

madeinstars

Hoe meer ik puzzel, hoe meer ik kom tot de onvolprezen 14+6 tactiek... man man man

Groetjesaandevoetjes

Heb 18 van m'n 20 renners vast staan en kan elke dag al een prima opstelling maken. Nog 1,5 miljoen voor de laatste 2, dus ik wil 2 talenten meenemen in het geval die deze Vuelta al boven komen drijven. Wordt het Onley (750k), Poole (1 mil), Vauquelin (750k), Martinez (1 mil), Gregoire (750k), Uijtdebroecks (1 mil), Van Eetvelt (500k), Engelhardt (500k), Lazkano (500k) of wellicht zelfs Buitrago (750k)? Wie zouden jullie doen?

ZK

'@Groetjesaandevoetjes hangt er vanaf of je aanvallers of klassementsrenners zoekt binnen die groep aan talenten. Bijv Gregoire is aanvaller, Martinez klassementsrenner.

Nijmos

Rubio draait een goed seizoen. Wat gaat zijn rol zijn in de vuelta? Knechten voor Mas?

steefje9

'@groetjesaandevoetjes, hoezo wellicht zelfs buitrago? Heeft zich van al die namen toch wel al het meest bewezen?

floda

Worstel zoals gewoonlijk weer erg met mij sprinters. Groves is echt te duur, zeker omdat bijna de helft van de zeker sprintritten 19 en 21 zijn. Daarmee is eigenlijk de enige zekere kopman er niet meer bij. Dan heb je met dainese en coquard wel mannen die in staat zijn constant goed te rijden maar dan heb ik met het geld wat ik over heb voor de sprinters eigenlijk ruimte voor menten/theuns en vd berg (zekerheidje) + askey en ghys (back up/safety groves).
Alternatief is jumbo knecht minder en dan naast menten en van de berg ook molano en thijsen en aular mee te nemen. Ik verwacht namelijk wel dat zowel molano als thijsen in staat zijn om constanter en hoger te presteren dan combi dainese (of coquard) met theuns. Maar ja dan moet ik thijssen of molano captain maken.

Tips/gedachten hierover van harte welkom.

Scoritop

Zelfde hier Floda. Nu kopman die goedkoper dan 3 mln is. Maar om zonder twijfel kopman te nemen is Groves wel een fijne pick.

madeinstars

Wil toch wel koste wat kost plek vrij maken voor Groves. Wat mij betreft de enige realistische sprintkopman.

ralfinho77

Ik merk dat ik het lastig vindt om de sprinters in te vullen. Groves is in principe de sterkste sprinter, maar voor 4 miljoen moet ik daar nog over nadenken. Daar kan je een sterke 2,5 en goede 1,5 sprinter voor meenemen. Wat betreft jonge talenten heb ik Poole, Martinez, buitrago, vauquelin, gregoire. Misschien is dat iets teveel van het goede, maar ik verwacht er veel van zeker met de hoeveelheid hoogtes en bergop
finish. Ik heb dan ook wel geen vinegaard en mas, ja ergens moet je een keuze maken. Voor Mas komt de vuelta denk ik te kort naar zijn val in de Tour de france. En vinegaard wat is er nog mogelijk na zijn Tour de france en wat gaat zijn rol worden. Is het überhaupt mogelijk om roog, Remco en roog in je team te hebben??? Dan moet je in de breedte van je team wat laten liggen denk ik. Hoe denken jullie daarover?

Yuri2222

'@groetjesaandevoetjes, ik heb momenteel Gregoire, Lazkano, Poole, Vaqueline, Uytenbroeks en Buitrago. Die laatste 3/4 zijn schaduw(kopman) voor het klassement en ik gok erop dan 2 van hen goeie vluchters worden. Gregoire en Lazkano voor de heuvel aanval ritten. Dit alles kan natuurlijk omdat Vingegaard bij mij in zijn vissersdorpje blijft (voorlopig)

Pim Todcock

Groves heeft de vorige keer de Vuelta ook uitgereden. Dit jaar zal het wel wat zwaarder zijn met de zware strijd om het klassement en daardoor wellicht een lastigere tijdslimieten en kleinere groepjes.
Daarnaast heeft hij niet zo heel veel ritoverwinningen in GT's. Maar zo te zien is er geen enkele sprinter die de laatste 5 jaar meerdere sprints heeft gewonnen in één GT.

1 2 ... 21 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.