Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 22 ... 59 60
WilliamS23

'@floda

Hier worstel ik met dezelfde keuzes, en wij zullen niet de enigen zijn. Echter is Thijssen voor mij een absolute no go voor 2,5 miljoen. Hij heeft tweemaal een grote ronde gereden en beide keren is ie afgestapt met heel weinig punten op zak.

Zelf ga ik nu de strijd aan met Coquard, Molano, Theuns, Menten en nog wat klein spul. Met de eerste twee verwacht ik zekere top 5 klasseringen en dat zijn voor mij veilige kopmankeuzes. Groves is me toch echt te duur, zeker voor het aantal mogelijkheden die ik zie. En dan moet ik teveel snijden in mijn klassementsteam om daar 1 of 1,5 miljoen vrij voor te maken.

Frits

Normaal gesproken fan van de 16 + 4 tactiek maar deze Vuelta toch andersom, 14 + 6 met de 4 duurste mannen uit het spel. Geen knecht van Jumbo helaas, 5 + 1 sprinters en met 9 klassementsmannen toch zeer tevreden. Door het krappe budget wel weinig plekken over voor de subtop maar meer ruimte voor de (onzekere) vluchters. Geen Mas, geen Almeida en geen Thomas. We gaan het zien. Succes allen met puzzelen nog even!

floda

'@rafinho Omdat er zoveel namen zijn die in ontsnappingen in heuvels en bergetappes mee kunnen zitten, is het in mijn ogen zo’n gok wie je daar dagelijks opstelt dat ik poog om maximale zekerheid te creeeren en al het geld stop in 6 van de 7 duurste renners. Daarmee kom ik wel incluis de sprinters op een soort van 12+8 tactiek. Voelt wel heel vreemd, maar naast de duurste 7 plus vlasov/arensman/kuss zijn er weinig mannen die constant mee komen in de bergen.

Want wie stel je van de volgende mannen dan constant op:

Poole/uitenbroeck/martinez/bernal/romaine/rubio/vacquelin/bardet/onley/kamna/vine/buitrago/crass ect….

striets

'@itisdavid Ik hou daar ook rekening mee, net als met de punten in de eindafrekening. Om 90% of meer te halen, is het totale gemiddelde 125 punten per miljoen, inclusief kopman punten en eindafreking. Als ik de eindafreking stel op 900 punten Ak:plaats 1,2,4,5 en 7. Punten en berg 1,2,4,6,7 en jongere :1,2,3,4 dan kom je op 828 punten excl team puntjes en evt nog wat renners die nog wat punten halen, dus ik rond het af naar 900
IK stel om dat om 90% of meer te halen, je 5500 punten moet halen. In de etappes moet je dan incl truipunten per etappe gemiddeld 219 punten halen. Wint je kopman, dan ben je al een eind, maar je kopman zal zeker niet in alle etappes bij de eerste 3 zitten, en soms ook buiten de top 10 vallen, en dan heb je in die etappes ook niet altijd de nummer 1,2 en 3.
Dus ik denk dat een gemiddelde over het hele team van 125 punten per miljoen nog niet eens zo gekke gedachte is.

RikLarssen

'@striets

De hoeveelheid punten die je nodig hebt voor een bekertje is afhankelijk van het budget, de kosten van de renners en het verloop. Uitvallers, mensen die tegenvallen of juist positief opvallen hebben veel invloed op de eindscores. Je kan dus nu niet met zekerheid gaan zeggen van 125 punten de miljoen is wat je moet halen. Zoveel punten de miljoen is een leuke vuistregel, maar je moet je er zeker niet blind op staren.

KV

'@floda

Heb een gelijkaardige taktiek. Zit nu zelfs op 9 mannen van 500-750k die natuurlijk ook wel grotendeels gokjes zijn. Die moet jij dan toch ook wel hebben?

Wil mij in zo’n veld (en zo’n budget) niet wagen aan alle verleidelijke 1-2m gokjes.

zomaareens

Kamna rittenkapen of klassement?

En gracia cortina meesprinten op het vlakke?

GroetjesThuis

Ik realiseer mij opeens dat Israel-Premier tech niet start deze Vuelta. En dat ik ze geen moment gemist heb... haha

KV

Kamna aanvaller.

Cortina zal zich wel mengen denk ik.

striets

'@Riklarssen
Klopt, het is een soort vuistregel, in de Giro zat de winnaar ook rond de 5500 punten en ook vorig jaar . Budget was dit jaar maar 1 miljoen hoger in de Giro. Hoe hoger het budget, hoelager je conversie moet zijn. Omdat het aantal punten gelijk is, met je goed berekenen en beredeneren wie wat kan halen. Daarbij ga je ook uit van een bepaald koersverloop.
Het begon bij onze vriend Groves en zijn prijs. Door dat het een perfect budget is, waarbij je echt een keuze moet maken voor je startegie, kom je wel tot een dergelijke rekensom. Ik ga dan kijken welke combi mij meer kan opleveren., en waar bij ik get risico ook beetje kan spreiden. Hte leuk van het spel dus.

ZK

Heijboer zegt:

"Op het vlakke hebben we Gesink, Van Baarle en Tratnik en bergop denk ik weer aan Gesink, maar vooral als het echt om het voeren van de forcing gaat aan Kelderman en Kuss, en ook een beetje Valter. Daar is onze selectie op gebaseerd. "

Wat zegt dit over de rol van Valter? Krijgt hij meer vrijheid om ook voor eigen kans te rijden vanuit de aanval? Of is het niets meer dan dat hij bergop beetje kan bijdragen en op vlakke niet?

Laatst gewijzigd
VincentK

'@ZK, interessante quote. Valter voor 1,5 neem ik misschien wel mee.

Derkus

Als TJV de TTT wint wie krijgt dan het rood om de schouders gehangen?

Ab Normaal

De renner die als eerste over de finish komt.

romanoww

Ik gok op Tratnik na zijn door pech getekende voorjaar en Giro voorbereiding.

Falonso

Gesink of Kelderman zou ook zomaar kunnen. Roglic en Vingegaard hebben na etappe 1 liever extra rust, dan alle media van de rode trui gok ik…

Wicked Wout

Heb het niet nagerekend, maar volgens mij is de nr 2 interessanter om in je team te hebben

Daan De Jager

Wat verwachten jullie van higuita?

Falonso

2e/3e is inderdaad interessanter! Ik zie Ineos ook nog wel winnen, daarom ga ik waarschijnlijk voor 3 renners van TJV en 3 renners van Ineos…

ProScoritoManager

Ik zit nu met 8 500-750k renners en alsnog merk ik dat ik daar flinke knopen moet doorhakken. Zo heb ik bij de huidige selectie euroknallers geen Guerreiro, Onley, Soler, Denz en Zana zitten. Het liefst zou ik een sprintertje extra meenemen (zit nu op 5), maar binnen die prijscategorie zie ik niemand die je blind meeneemt voor de sprints. Govekar heb ik al en Askey had ik ook, maar is afgevallen na zijn eerder gepostte opmerking over deelname aan sprints.

Edit: En ook voor de 1M renners heb ik maar 1 plekje voor de potentiële toppertjes Uijtdebroeks (die staat er op dit moment in), Martinez en Poole. Daar zou ik dan nog wel voor Aular kunnen gaan om mijn sprintploeg wat de verbreden. Als ik naar de balans in mijn team en opstellingen kijk zou ik dat eigenlijk moeten doen, maar mijn hart zegt dat Uijtdebroeks gaat doorbreken..

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Maar wat heeft die Govekar dan voor sprintprestatie neergezet? Of waar komt het vertrouwen vandaan?

Derkus

Ik heb nu 5 sprinters voor in totaal 8 mln. Moet voldoende zijn! Want behalve K. Groves (te duur m.i.) zijn er verder geen echte toppers die boven de rest uitsteken dus heb ik ook gekeken naar punch/heuvel kwaliteiten naast het sprinten. Er zijn toch aantal ritjes waar pure (vlak terrein) sprinters net effe te kort komen. Nu kom ik uit op 8 AK, 2 aanvallers, 5 sprinters en 5 knechten. Ga nu niet meer wisselen want dan maak ik mezelf gek! :-)

KV

Schijnt dat de Bahrain sprinters het dit jaar niet slecht deden in de GT’s

ProScoritoManager

'@Fietsbel:
Het is een beetje uit (budget)nood geboren, maar het is ook niet alsof hij niks heeft laten zien. 5e plek in de Dauphine en in Polen 13 en 16 in een véél sterker sprintersveld. Als dat zich in dit veld vertaalt naar 1x top5 en 2x top10 dan heeft hij zijn budget al waargemaakt. Daarnaast is hij een van de weinige renners binnen die prijsklasse waarvan zijn team expliciet heeft aangegeven dat hij de sprinter van dienst is. En aangezien in dit veld meesprinten bijna automatisch gelijkstaat aan minimaal een 15e plek vind ik het een prima opvuller voor die etappes.

roundandround

Zal Rubio vrijheid krijgen? Giro ging hij wel lekker namelijk

1 2 ... 22 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.