Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 25 ... 59 60
RvhC74

'@Harderijder

Ayuso en Almeida rijden ook voor de jongeren trui dus ik verwacht eerder een UAE in de jongeren trui na de ploegen tijdrit

Of andere ideeën hierover

Falonso

Ik verwacht dat de kans groot is dat Arensman de witte trui na rit 1 heeft (ook als TJV wint)

Lo Zar

Valter, Arendsoog, Heiduk
Edit zoals hierboven aangegeven kans groot dat Valter gaat laten lopen

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

'@Daan, bedoel je Barthe?

pirazzi

Is het normaal dat de knechten bij Jumbo - Visma € 1.500 zijn?

Appelflap64

Zou Castroviejo niet een goede opvuller zijn voor 500k? Ervan uitgaande dat Ineos bij de eerste 2 eindigt zaterdag. Dan is hij het geld bijna al waard.

Cornelo

Almeida, wat zeg je nu? Ik ga terug naar de tekentafel...

Ketjap Manis

Ik tel 14 sprinters, en dan ga ik er vanuit dat garcia en vendrama vlak meesprinten (wat ik nog moet zien). Dan zijn de enige bevestigde koekenbak sprinters dus Aular en Govekar. Maar die kunnen in dit veld dus prima rond plek 11/12 eindigen steeds. Ook een leadout kan dus makkelijk in nog 13/14 worden. Wel interessant.

KV

Wat wil Almeida nu eigenlijk zeggen? Vorm niet top maar hij is toch duidelijk beter dan vorig jaar waarbij hij 5de werd…

Als ik het Portugese artikel van de persconferentie lees, staat er ook iets kleins over een “tegenslag op het WK maar zonder belang” maar zegt hij verder niet echt dat zijn vorm niet goed zou zijn.

Zonet wel nog eens zijn Vuelta uitslagen van vorig jaar bekeken, en ik word er toch ook niet echt warm van.

Zutphen

Hirt of Cattaneo ?

Daan Brakenhoff

'@frank
Ja :)

Heiduk lijkt op papier wel leuk maar met al die grote namen in zijn ploeg zou hij ook wel een van de geloste kunnen zijn. Dan pakt hij geen eigen klassementspunten. Castro zie ik er eerder wel bijzitten. En als Spanjaard zou hij ook goed als eerste Ineos renner over de streep kunnen komen. Dan is hij die 500k al snel waard, mocht Ineos winnen..

Frits

'@Ketjap Manis inderdaad interessant. Even uitzoeken welke lead-out het hardst doortrapt en rond de 500k zit. Las ergens dat Page bijvoorbeeld geen lead-out was. Of in ieder geval, niet de laatste man.

Laatst gewijzigd
RikLarssen

Qua lead out lijkt mij vooral de discussie wie er de laatste is bij de cafeïneshampoo zeer interessant. Gok dat beide kanshebbers als laatste man ook zelf top twintig kunnen rijden.

VincentK

Mijn team staat wel zo’n beetje en het werd wel tijd.
Twijfelgevallen bij mij: .
-Ganna, die kun je twee keer zeker inzetten, maar het zou mij niet verbazen als hij een paar keer meesprint (of in zijn geval voor anderen renners te hard op kop gaat rijden, dat heeft hij al een paar keer met succes gedaan) en dus naast tijdrijder ook in vlakke of zelfs licht heuvelachtige etappes meegenomen kan worden (als hij zich in sprints mengt zal niet onderdoen voor de goedkopere sprinters).
-Molano of de iets goedkopere Hofstetter. Ik neig naar Hofstetter, maar daar heb ik wel minder kans op trui-punten van een teamgenoot. Maakt wel een 500K upgrade mogelijk van een goedkope man.
- Arensman staat er bij mij nu niet in. Is voornamelijk een gevalletje FOMO, valt bijna niet in te passen (wil Vlasov ook houden).

Als je een duidelijke mening hebt over Ganna en Molano vs Hofstetter (misschien heb je iets gelezen / gezie wat ik heb gemist), post het dan vooral.

ronvisser

Arensman-fomo snap ik helemaal. Heb ik ook.

Het overwegen van Ganna snap ik niet. 1,5 miljoen voor twee ritten vind ik geen optie met zo'n laag budget. Daarnaast verwacht ik niet dat hij meesprint en zo wel: heb je hem dan ook opgesteld? Voor 500.000 heb je Castroviejo die bij de TTT hetzelfde doet en bij de ITT 13e wordt.

Ik zou Molano nooit wisselen voor Hofstetter. Ik verwacht dat Molano echt gaan vlammen en een aantal keer podium rijdt. Hofstetter is een grillige renner, maar eindigt normaal gesproken rond de 8e plek in dit veld.

Punct

RikLarssen,

Plankaert, Janssens en Ghys zijn het treintje. Ik lees nergens wat de volgorde wordt. Ik vind Ghys ook solo wel een interessante renner, dus ik neig naar hem dan.

Aanklampen

'@Poule d’or, waar heb je gelezen dat Lewis niet gaat sprinten..? In die algemene stukjes wordt daar wel op gehint.

PowerPiet

Ik denk niet dat er zoveel sprints gaan zijn. Welke ploeg gaat controleren? Aplecin en cofidis heb ik dat nog niet veel zien doen. Uae let op iets anders. K vermoed veel kansen voor vluchters.

RikLarssen

'@Aanklampen

Iemand hier had hem een DM gestuurd op Instagram. Daaruit liet hij merken dat als hij in een kleine groep zat wie weet, maar niet per se vaste sprinter was. Paar pagina's terug staat 't bericht precies.

Astarloa

Precies, en dus niet dat hij NIET gaat sprinten. En aangezien het geen sprintveld is zoals bij de tour met alle drukte erbij verwacht ik hem er vaker wel bij dan niet. Dus voor 500k als 6/7 man voor de sprint een prima optie voor mij.

SvenVDB

Ik denk dat Lewis de sprints toch zal gaan verdelen met Samuel, niet?

Mooizitten

Ik snap de overweging om een 500k renner (Castroviejo) mee te nemen voor alleen de TTT niet zo goed. Het gaat niet om hoeveel punten je behaald met deze renner, het gaat er om hoeveel extra punten t.o.v. het alternatief dat je op de bank zet.

Stel Ineos wordt 2e heb je 32 punten. Echter je zet bijvoorbeeld iemand van Bahrein hierom op de bank, die worden 5e (20 punten). Dan heb je dus eigenlijk voor 500k maar 12 punten.

Het alternatief voor een renner van 500k in de sprinttrein van bijv. Groves vind ik dan interessanter. Deze vult namelijk een plek in van iemand die anders 0 punten heeft. Elk punt die deze renner haalt is dus bonus.

KV

Met dit budget ben je (ik alvast zeker) nu eenmaal genoodzaakt tot renners van 500-750k en dan is het wel lekker als je iemand van die categorie hebt waarvan je precies weet wanneer op te stellen want meestal zijn dit aanvallers die je verkeerd kan opstellen.

Castro zal ook nog wel wat punten sprokkelen in de ITT veronderstel ik

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Castro reed in de Tour ook een serieuze ITT. 2x opstellen voor 50 punten is een prima keuze.

FrankSteenbergen

Stel nu dat etappe 4 en 5 een sprint worden, wie zitten en dan nog bij van de sprinters? Gokje:
Wel: vdBerg, Vendrame, Cortina, Groves, Theuns, Askey, Hofstetter, Coquard
Niet: Molano, Thijssen, Govekar, Aular, Dainese, Menten

Andere gedachten?

1 2 ... 25 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.