Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 26 ... 59 60
floda

Vind het 11+9 toch wel erg scheef, en daarmee toch eens aan het puzzelen of ik een beter team kan maken als ik 1 van de dure drie eruit kan gooien. Gewoon even als proef. Dan zie ik eigenlijk roglic toch als zekerheid. Dus maar eens begonnen met REV eruit. Als je uit gaat van dat de 900 punten van afgelopen jaar nu minder zullen zijn door aanwezigheid van fitte rog en ving. Daarnaast zal Thomas ook wat punten afpakken. Als derde reden is de lange tijdrit nu zo kort dat hij daar te weinig tijd terugpakt op die drie mannen. En als je dan punten niveau van Thomas (500 in zijn laatste rondes) en bijvoorbeeld kuss/arensman/vlasov neemt dan kom je er boven uit. Datzelfde zal ook wel voor ving gelden. Maar eens even dagje over nadenken.

zomaareens

hier twijfel laatste plekje: hofstetter of cortina... van de eerste verwacht ik meer inzet, van de 2e meer klasse.. als ie zich inzet.. iemand die een andere mening heeft?

Scoritop

Wat een twijfels hier.

Nu Mas erin geklikt (want Vuelta)
Geen Vlasov
Geen Thomas (want Arensman Fomo)
Geen Almeida (want is niet in vorm)

Thomberg

De vorm van Almeida is wel beter dan vorig jaar zegt hij zelf

Ben Nihilisty

Nou over twijfels gesproken, deze jongeman heeft ook een partij last van breinbrekers zeg. En ik heb daar boven al niet al teveel speling, dus dan wordt het krap.

Met dit budget kom ik eigenlijk steeds uit op maar 5 mannen die ik 100% zeker durf op te stellen in de bergetappes, aangevuld met een gigantisch blik jonge honden van 750k-1m. Je zou natuurlijk kunnen overwegen om 1 van die 5 slecht nieuws te verkondigen, om een Dunbar en Caruso mee te nemen. Tja, maar voor hetzelfde geld presteren die niet beter dan een Max Poole en heb je je topnaam en het verrassende talent ingeruild voor twee maal grijze muis.

Schrappen in de sprintequippe van om en nabij de 10m zie ik ook niet zo zitten; met Coquard en Molano als 2 matadoren voelt het allemaal al niet zo warmpjes aan. 6 sprinters onder wie 2 toch meer heuvelsprinter is ook kwantitatief ondanks het parcours volgens mij toch echt de minimum.

Kortom: vind de puzzel echt één van de lastigste van de afgelopen jaren. En dan heb ik ook nog eens veel minder tijd gehad om in het puzzelen te steken. Deze naam kan je rustig noteren in de rol die ik Dunbar en Caruso net heb toegedicht: grijze muis. Sterker: een knechtenrol, daar mijn deelname technisch gezien ervoor zorgt dat je een plekje minder hoog nodig hebt om in bekerterritorium te belanden. Ik zie jullie dankwoord graag tegemoet!

RvhC74

Team staat klaar

Oa geen Rev, Groves, Molano

Wel koppeltje Jumbo, Uae en Ineos

Ook zes sprinters plus paar aanvallers, klimmers, jongeren

Compleet net team

Wat denken jullie hierover? Gouden bekertje potentie?

Boasson en Hagen

Ik denk 94,3%

Safari de France

Graag hoor ik jullie mening over mijn team.

Vingegaard
Roglic
Ayuso
Mas
Almeida
Arensman
Uijtdebroeks
Kelderman
Soler
Higuita

Martinez
Buitrago

Lazkano
Gregoire

Coquard
Dainese
Molano
Van den Berg
Askey
Page

Pom titcock

'@safari Higuita fietst niet meer maar is op safari

Safari de France

Wat vind jij van Vauquelin? Nog te vroeg?

JesperRenrad

'@Safari,
vandaag nog te vroeg ja. Morgen begint hij

barceman

Kämna of Vine?

Safari de France

'@Jesper
Thx!

JesperRenrad

Graag gedaan, maar serieus is het een typische renner die door zou kunnen breken. Net als van Eetveld, Martinez, Uijtebroeks, Gregoire, Onley, Poole en nog 20 jonge talenten :)
Heb je de goede gekozen dan doe je het gelijk goed in de poule

Laatst gewijzigd
Guruburu

'@Punct
Tip: Interview Sporza met Ghys tijdens ploegenpresentatie.

Laatst gewijzigd
oli4g

Bedankt voor de tip Guru (Ghys vermeldt dat hij laatste man in de trein is, en ze met Groves toch al op etappe 2 mikken).

RvhC74

'@ Boason en Hagen

Heb nu wel Molano erbij in gefietst werd , nu 99% 🫣😉

Ook Kamna als vrijbuiter

Ton Pelo

[QUOTE]
Tip: Interview Sporza met Ghys tijdens ploegenpresentatie[/QUOTE].

Linkje? Kan het niet terugvinden op Sporza.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Groves mikt op etappe 2'? Dat wordt alvast een nulpunty.

ralfinho77

Nou ik heb mijn team af. Ik merk wel dat ik dit een van de lastigste vond qua sleutelen, maar er staat een team.
REV
Roog
Ayuso
Almeida
Arensman
Vlasov
Caruso
Dunbar
Poole
Uitdebroeks
Vauquelin
Buitrago
Coquard
Molano
Van den berg
Menten
Aular
Bardet
De plus

De twijfel zit hem nog bij vinegaard of REV? Wat vinden jullie van mijn sprintploeg? Ik twijfel of het niet te magertjes is?

Safari de France

'@Jesper,
Bedankt voor je reactie, ik ben voor Poole gegaan. Hopelijk pakt dat goed uit.

Thomberg

'@Ralfinho77 ik denk vooral dat je onnodig veel geld in (onbewezen) middenmoot stopt tov een wereldtopper (Rev of Ving).

Uberhaupt zie ik veel jonge mannen terug komen. De kans dat 2 van de groep Poole, Cian, Lenny, Lennart, Vaq, Gregoire (ander type renner) het goed doen is aanwezig. Maar wat is goed? 15de structureel worden is al goed. Niemand van hen heeft aangegeven structureel aan te vallen (wat ze meer waard zou maken). En er zijn heeeeel veel middensegment klimmers waar ze "nog maar even" boven moeten eindigen in bergetappes. Ik noem maar even: Landa, Carthy, Kamna, Dunbar, Caruso, Kuss, Kelderman, Bardet, Vine, de Plus. En dan is er nog de groep "meer bewezen" aanvallers zoals Soler, JP Lopez en Rubio.

En dan nog de 9 absolute toppers: Ving, Rogl, Rev, Ayuso, Almeida, Vlasov, Thomas, Mas, Arensman.

Hou dat in gedachte als je voor 1 miljoen (!) leuk Lenny Poole en Cian er in klikt.

BlingSagan

'@Ralfino77
Los van wat Thomberg zegt, ook nog iets over dagopstellingen. Je kan er elke dag maar 9 opstellen. Als ik je team bekijk, verwacht ik dat je veel bankpunten gaat verzamelen.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Ik heb nu een team zonder Almeida en met Groves. Spelen er meer met die gedachte ?

ralfinho77

Thomberg ik denk dat zowel soler, lopez, rubio en anderen best wel mogen knechten. Ik denk dat martinez, poole, vauquelin een vrije rol hebben binnen hun ploeg. Carthy en mas zijn voor mij vraagtekens. Dunbar en Caruso heb ik ook. Thomas en vinegaard niet omdat ik niet verwacht dat Thomas in dit veld het verschil kan maken. Mas na zijn valpartij is een groot vraagteken. En vinegaard tsja dat is een gok van mij.

1 2 ... 26 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.