Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 27 ... 59 60
Jari Litmanen

Van den Berg wordt veel genoemd, maar is hij echt wel zo goed als wordt gezegd? Heeft in Polen geweldig gereden, maar verder vrij pover, toch? Biedt een Molano of een Thijssen (wordt overigens ook wel gehyped) dan niet meer zekerheid? Van den Berg niet nemen is fomo, maar wel nemen is wijsheid. Iemand die zijn of haar licht hierop wil laten schijnen?

Overigens vraag ik me ook af wat we echt kunnen verwachten van de Venezolaanse kampioen. Vrij prijzig, heeft nog nooit van de grote jongens gewonnen en verloor in sprintetappes zelfs van niet-sprinters. Maar wel de enige van 1 miljoen die zegt te gaan sprinten. Wat een puzzel is dit, zeg.

Ketjap Manis

'@Thomberg Ik snap je punt, maar budget technisch ontkom je er niet aan om ook goedkopere renners te kiezen. Het alternatief is een stuk of 5 aanvallers?

Sandrinho

'@Safari Wat is je idee bij Kelderman en Soler? Bij Kelderman schat ik zo in dat teampunten je belangrijkste argument is. Alleen als ik ga tellen voor je dagopstelling van 9 dan bezet hij eigenlijk een plekje van je overige AK-mannen + aanvaller(s). Tegelijkertijd zit je best dun in de (echte) sprinters. Ik zou het geld van Kelderman (en Soler) steken in een extra sprinter. Dan kom je niet alleen beter uit met je dagopstelling bij heuvel- en bergetappes, maar ook bij sprintetappes.

Ps. Dapper dat je Remco thuislaat.. ben wel benieuwd naar je reden hiervoor?

PowerPiet

'@thomberg, een gregoire bijv. Zegt letterlijk van voor ritten te gaan. Waarom zouden de anderen die je opnoemt dit niet zouden doen ?

BlingSagan

'@Jari Litmanen
Marijn van den Berg is 1 vd 2 kopmannen bij EF. Dus zijn ploeg heeft vertrouwen in hem. Of hij in de vlakke sprints (echt) mee doet, is me niet duidelijk. Maar hij geeft zelf aan voor bijv etappe 2 en 4 te gaan. Paar vlakke sprints zijn aan het eind van de ronde. Wellicht zijn er dan al een paar sprinters naar huis, waardoor Marijn beter kan scoren.

Aular kost 1 miljoen. Dat vind ik best veel geld voor iemand die misschien 10e kan worden in een sprint.

mas22

Bij Aular krijg ik Adria vibes

Cornelo

Wat een gepuzzel. Adria vibes bij Aular? ok, heroverwegen dan maar. En zo gaan we door.

Ook keuzes als:
Onley, Martinez, L of Kron waarbij die laatste het al bewezen heeft en in vorm is en die eerste 2 nog maar moeten laten zien.

Karperdrol

Welke etappe verwachten jullie Jumbo in het rood en hoelang kunnen ze dit vasthouden?
want... neem je 1 of 2 extra jumborenners mee of zelfs helemaal niet.

Thomberg

'@ketjap, je kan makkelijk 7 dure AK mannen nemen en 1 a 2 sprinttoppers. Meer is niet nodig. Ik wilde vooral duidelijk maken dat de talenten niet allemaal Ayuso zijn. De meeste aangegeven hebben aan te klampen en ze in aanvallen ook niet ineens die hele groep verslaan. Zie je ze als aanvallers, dan zijn er goedkopere meer bewezen mannen. Zie je ze als AK, dan heb je ze naast 7 echte toppers niet nodig.

In ieder geval zeker niet meer dan 1 van 1 miljoen. Van eetvelt kan je nooit iets verkeerds mee doen voor 500K bijvoorbeeld.

Maar goed dit is mijn mening he.

Aular past qua budget heerlijk, maar wat moet je er eigenlijk mee ja

Valvuillerdemoz

Ik verwacht Jumbo vanaf dag 1 wel in het rood, eigenlijk. En dan willen ze er waarschijnlijk in rit 3 of vijf wel weer van af. Óf ze houden hem gewoon de hele Vuelta vast. Met Vingegaard en Roglic vind ik de uitgaven aan Jumbo eigenlijk wel genoeg. Ik zou nog wel een Valter of een Tratnik erbij willen, maar dan moet ik mijn back-up kopman-sprinter inleveren of een Almeida gaan inwisselen.
Ik overweeg dan eventueel nog een wissel Almeida en Uitdebroekxsch voor Vlasov en Valter bijvoorbeeld. Maar daar zitten nogal wat twijfel puntjes aan. Als ik er vanavond nog niet uit ben laat ik het zo staan.

Laatst gewijzigd
RedDevil61

Ook knoop doorgehakt
Even-niet-inde-Poel

Zit nu wel met de 4 topsprinters in mijn maag

Groves
Dainese
Coquard
Molano

Kan dus Groves eruit gooien en (samen met Vlasov) weer terugwisselen voor Remco en 1M rijder

Maar heb al zoveel beloftes in lijst

En 7 klassement rijders

Vin
Rog
Ayu
Alm
Vlas
Arens
Uijt zijn broek

En op vinkentouw

Vaugh

En rittenkapers???
Rubio
Buitje
En Len lenny ren

RedDevil61

Btw

Ik ben geen fan van Vlasov

Maar meeste hier lijken overtuigd van zijn
Prijs/kwaliteit

Please comment?

madeinstars

Ik heb er nu 6 van 500k en 2 van 750k in staan... wat een ellende.

BlingSagan

Groves, Dainese, Coquard en Molano. Daar zou ik er 1 van downgraden.
Ik heb Vlasov wel. Maar je kan je afvragen of Almeida en Vlasov beide nodig zijn.

Scoritop

Neemt niemand Romo? Voor het wit interessant als hij meezit in etappe 3. Bergtrui wellicht en maar 500k. En was ook nog een goed in Burgos.

Georgeske

Zo, de puzzel is gelegd:
Vingegaard
Roglic
Evenepoel
Ayuso
Arensman
Vlasov
Uijtebroeks
Bernal
Martinez

Buitrago
Poels
Rubio
Engelhart
Koch
Van Eetvelt

Groves
Molano
Van den Berg
Menten
Aular

Meningen altijd welkom...

Nick P

Wat kunnen we van Wanty verwachten in etappes 4/5? Gaan ze voor een Thijssen, Herregodts of Page?

Scoritop

'@georgeske volgens mij staat Koch in het verkeerde rijtje?

BlingSagan

'@Scoritop
Romo staat er bij mij vanaf het begin in hoor.

@Georgeske
Prima ploeg. Stel je Koch in de sprintetappes op? Dan heb je maar 3 opvullers nodig. Dus je team is dan ook wel in balans.

Sean Chiappucci

'@ BlngSagan
Bijna, geen Mas en Groves hier

Pim Todcock

Het is verleidelijk om veel wit-mannen te pakken en misschien wel terecht, maar met Evenepoel, Ayuso, Almeida, Arensman en wie weet Valter, zijn de punten al snel opgeraapt. Normaal heb je nog een soort loterij aan het begin, maar met de ploegentijdrit staan de serieuze kandidaten al snel op volgorde.

Tim

Vind wel grappig dat Scorito vol blijft houden dat Bissegger een puncher is. Heb die gast nog nooit een deftige punch sprint zien doen.
Toch wil ik nog een plekje inruimen voor een puncher. Ik zit zelf te denken aan Bagioli, Kron of Higuita. Verwacht van deze 3 dat Kron de meeste vrijheid krijgt. Bagioli daarentegen zou zomaar eens bij enkele sprints mee willen doen, hij is namelijk de enige rappe man bij Quick Step. Higuita is misschien in potentie beste keuze, maar weet niet in hoeverre hij is gebonden aan teamorders.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Wishful thinking over Bagio. Pedersen is rapper en er gaat niemand sprinten/punchen/aanvallen daar. Alle ballen op Evenepoel.

Dus Kron of Higuita, waarbij ik Kron inderdaad meer in de aanval zie, maar Higuita meer kans geef in punchritten vanuit het peloton.

TheHunter

'@Georgeske Wanneer stel je Bernal op? En zijn dat niet juist de etappes waar je mogelijk bankpunten haalt voor je aanvallers?

HaagseHaas

Ik klik Rubio erin, met de overtuiging dat Mas wel weer onderuit zal gaan en Rubio zich mag tonen.

Verder Vin, EVP, Roglic, Ayuso, Arensman, Dunbar, Bernal, Buitrago voor AK/Bergen
Coquard, Dainese, Molano, van der Berg, Vendrame & Govekar voor de sprint, Groves is mij te duur. Twijfel alleen nog tussen vdBerg en Cortina.
Dan nu nog Bouchard, Engelhard, Vervaeke, Poels en Herrada voor erbij, maar het blijft lastig kiezen uit de 500k renners.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 27 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.